Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7520
    • Jyväshyvä

    Liekkö tuo tuntuma näistä F11 mallien vikaherkkyydestä jotenkin vääristynyt, tänään kun sain vaihdossa takaisin minun myymän 267 tkm ajetun 535xd F11:n jossa oli myydessä 11/2016 187 tkm. Ainut normaali huolloista poikkeava korjaus oli toisen etuvetarin suojakumen vaihto. Tietty laatikko-, perä- ja jakolaatikon öljyt oli vaihdettu matkan varrella... Asiakas sanoi että vähävikaisin auto mikä hänellä koskaan on ollut. Jarrupalat oli joutunut vaihtamaan eteen, muuten perushuollot.

    Saman auton myin jo aiemmin 118 tkm ajettuna 12/2014 edelliselle omistajalle eikä hänelläkään ollut mitään ylimääräistä korjattavaa siinä pl. EGR venttiili ja -lauhdutin jotka taisivat jo tuolloin mennä Goodwillin piikkiin...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Liekkö tuo tuntuma näistä F11 mallien vikaherkkyydestä jotenkin vääristynyt, tänään kun sain vaihdossa takaisin minun myymän 267 tkm ajetun 535xd F11:n jossa oli myydessä 11/2016 187 tkm. Ainut normaali huolloista poikkeava korjaus oli toisen etuvetarin suojakumen vaihto. Tietty laatikko-, perä- ja jakolaatikon öljyt oli vaihdettu matkan varrella... Asiakas sanoi että vähävikaisin auto mikä hänellä koskaan on ollut. Jarrupalat oli joutunut vaihtamaan eteen, muuten perushuollot.

      Saman auton myin jo aiemmin 118 tkm ajettuna 12/2014 edelliselle omistajalle eikä hänelläkään ollut mitään ylimääräistä korjattavaa siinä pl. EGR venttiili ja -lauhdutin jotka taisivat jo tuolloin mennä Goodwillin piikkiin...
      Yksilöissä lienee paljon eroa keskenään riippuen siitä millaisessa ympäristössä ja millainen kuski ne ensimmäiset 100-200tkm tms on sinne autoon ajettu. Toinen auto voi tuntua 200tkm paikkeilla jotakuinkin uudelta ja toinen naputtaa vähän joka nurkasta. Jotkut taas haluavat pitää vanhan autonkin ajotuntuman mahdollisimman lähellä sitä millainen se on ollut jo tehtaalta tullessaan ja vaihtavat esim alustan osia ennakoiden. Ehkä nämä sitten voivat olla lähellä 300tkm myös ihan kelpo pelejä tekniikan tai alustan puolesta. Tuollaisilla kilsoilla jos alustan osia ei ole vaihdettu on myös se mahdollisuus että joka paikka on vaihtokunnossa yhdellä kerralla. Tälläisiä autoja on tullut nähtyä paljon merkistä tai korimallista riippumatta ja itse olen vain ajatellut että voi kumpa tietäisitkin millaista olisi ajaa samanlaisella mutta ehjällä autolla. Toki kaikkia ei pienet naputukset ja kolinat haittaa.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • heht
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 63
        • HYVINKÄÄ

        Tarkoitin siis tätä vikaherkkyyttä e61 vs f11. Eli molempia saa varmaan korjata keskimäärin yhtä paljon.
        530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
        530xd E61 Lci -07 M-Sport
        Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.

        Comment

        • HV530XD
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2015
          • 399
          • Lappeenranta

          Originally posted by heht View Post
          Tarkoitin siis tätä vikaherkkyyttä e61 vs f11. Eli molempia saa varmaan korjata keskimäärin yhtä paljon.
          E61:stä päällimmäinen muistikuva on veemäiset sähköongelmat, oli parkkitutkavikoja, takaluukun johtosarjat, IBS, akkuherjoja, turvatyynyongelmaa yms., joiden kanssa oli vähän kädetön olo. F11 on sitten taas ollut enemmän mekaanista vikaa, joita on aika helposti ja edullisesti saanut itsekin laiteltua kun jonkinverran työkalut pysyy käsissä. Leppoisampaa on elo ollut tuon F11 kanssa, erityisesti 535xd softattuna yhdistettynä ZF:n 8HP askiin ja nelivetoon on aika hieno yhdistelmä mistä softattu nelikko E61 530xd jää aika kauas ominaisuuksiltaan.
          Last edited by HV530XD; 12-08-2019, 20:09. Reason: Korjattu 530 malli E61 530xd:ksi.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17509
            • Turku

            Komppaan, F11 toistaiseksi vain 2 CA-kahvaa korjattu, muutoin normihuollot. 3 vuotta ja yli 100tkm.

            E61 hajosi jopa jakoketju, pdc-ongelmia, takaluukunjohdot, radio ei kuulunut kunnolla, alustaremppaa.. Kilsat aika samat aikanaan, ajoin jotain 80tkm 2 vuodessa.
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • TON-III
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2018
              • 480
              • Turku

              Originally posted by HV530XD View Post
              F11 on sitten taas ollut enemmän mekaanista vikaa, joita on aika helposti ja edullisesti saanut itsekin laiteltua kun jonkinverran työkalut pysyy käsissä. Leppoisampaa on elo ollut tuon F11 kanssa.
              Tämä oli itseänikin rauhoittava kommentti, tulevaisuus näyttää toteutuuko sama omalta kohdalta ( alla 76 tkm. ajettu F13).
              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Liekkö tuo tuntuma näistä F11 mallien vikaherkkyydestä jotenkin vääristynyt, tänään kun sain vaihdossa takaisin minun myymän 267 tkm ajetun 535xd F11:n jossa oli myydessä 11/2016 187 tkm. Ainut normaali huolloista poikkeava korjaus oli toisen etuvetarin suojakumen vaihto. Tietty laatikko-, perä- ja jakolaatikon öljyt oli vaihdettu matkan varrella... Asiakas sanoi että vähävikaisin auto mikä hänellä koskaan on ollut. Jarrupalat oli joutunut vaihtamaan eteen, muuten perushuollot.

                Saman auton myin jo aiemmin 118 tkm ajettuna 12/2014 edelliselle omistajalle eikä hänelläkään ollut mitään ylimääräistä korjattavaa siinä pl. EGR venttiili ja -lauhdutin jotka taisivat jo tuolloin mennä Goodwillin piikkiin...
                Mulla tuo sun tuoma F jolla ostaessa oli 145 nyt 255 ollut 5 vuotta
                Takaiskarit, toinen ilmapussi egr-vena,jarrupalat joka nurkkaan sekä etualatukivarret..
                Hemmetin tyytyväinen ollut kun ei autokuumettakaan ole tullut
                Kuin satunnaisesti..
                2xE61 meni tuon välin kanssa suht pienillä rempoilla.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7520
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by veku View Post
                  Mulla tuo sun tuoma F jolla ostaessa oli 145 nyt 255 ollut 5 vuotta
                  Takaiskarit, toinen ilmapussi egr-vena,jarrupalat joka nurkkaan sekä etualatukivarret..
                  Hemmetin tyytyväinen ollut kun ei autokuumettakaan ole tullut
                  Kuin satunnaisesti..
                  2xE61 meni tuon välin kanssa suht pienillä rempoilla.
                  Olis vissiin pitänyt tuoda joku huonompi kun noin kauan oot autokuumetta kartellut ;-)

                  Eli karkeasti ottaen 2-3 k€/100 tkm, eikai tuo mikään kohtuuton korjauskustannus ole...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • HV530XD
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 399
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Eli karkeasti ottaen 2-3 k€/100 tkm, eikai tuo mikään kohtuuton korjauskustannus ole...
                    Hyvä pointti. Katsoin omasta huoltomapista historian oman 535xd:n osalta. Auto ollut mulla välin 93tkm-270tkm. Tuolla 177tkm matkalla määräaikaishuoltojen lisäksi tehty seuraavaa:
                    -nelipyöräsuuntaus pari kertaa
                    -kierros jarruja eteen ja taakse, eteen lisäksi yhdet palat kun oli yksi pala oudosti kulunut
                    -etuvetari ja murroksen kumi
                    -laatikkoöljyt ja jakolaatikon öljyt
                    -ilmapussit taakse
                    -ilmastoinnin kompura
                    -termari (turha vaihto)
                    Noihin mennyt yht. 3553€, eli n. 2k€/100tkm. Varsin kohtuullinen summa mun mielestä.
                    Sitten makuasia pitäiskö tuohon laskea softaus+dyno, sisältäen egr pois ohjelmallisesti. Putsasin imusarjan itse ja tulppasin egr:n mekaanisesti. Noista kustannus 650€, mut lisääntyneellä teholla ja väännöllä on kyl ollut hupia koko rahalla...
                    Yllättävänkin vähällä on päässyt. Alustasta ei kuulu mitään ylimääräistä ja viimeksi kun auto oli nosturilla niin pyysin asentajaa käymään läpi kaikki mahdolliset puslat ja sen etukardaanin mikä joltain on poksahtanut, et oisko mitään vaihtotarpeita, mut ei sieltä mitään löytynyt.
                    Ihan hyvin siis mulla toi F11 on toistaiseksi palvellut. Hyvän laitteen toi major mullekin...🙂

                    Comment

                    • heht
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2013
                      • 63
                      • HYVINKÄÄ

                      Pieniä korjauskuluja. Mun e61 on syöny noin 4.5ke viimeisen reilu vuoden aikana/50tkm. Korjaukset on tehty halvalla/itse, kaikki osat tilattu Euroopasta. Etupäähän on vaihdettu kaikki liikkuvat osat, tasonsäätöön kaikki hilut, laturit, kaasuläpät jne vaihdettu. Sillä tässä sitä vaihtoa pohdinkin.. Olen tosin aika pedanttinen esim etupään äänien suhteen. Vielä pitäis paikantaa pieni jäähdytysnesteen vuoto, paikantaa jäähärin tasoanturi(herjaa jatkuvasti) ja vaihtaa taakke yks parkkitutka. Josko se sillä tokenis hetkeks aikaa, toivottavasti.
                      Last edited by heht; 13-08-2019, 23:14.
                      530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
                      530xd E61 Lci -07 M-Sport
                      Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.

                      Comment

                      • heht
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 63
                        • HYVINKÄÄ

                        Tuli ostettua toi bemari https://m.nettiauto.com/bmw/530/1068...unt=3&vifNav=Y
                        Kaikinpuolin hienokuntoinen, hyvillä varusteilla ja ilman vikoja. Kun vielä hinta tippu hieman ilman vaihdokkia ja rahotus järjesty kohtuu hyvin ehdoin, niin kai se oli ihan ok kauppa. Lopullinen hinta oli siis karvan alle 24ke.
                        530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
                        530xd E61 Lci -07 M-Sport
                        Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1399
                          • Kuopio

                          Originally posted by veku View Post
                          Mulla tuo sun tuoma F jolla ostaessa oli 145 nyt 255 ollut 5 vuotta
                          Takaiskarit, toinen ilmapussi egr-vena,jarrupalat joka nurkkaan sekä etualatukivarret..
                          Hemmetin tyytyväinen ollut kun ei autokuumettakaan ole tullut
                          Kuin satunnaisesti..
                          2xE61 meni tuon välin kanssa suht pienillä rempoilla.
                          Aika sama resepti, Majorin tuoma auto, 120tkm oli mittarissa ja nyt se 243tkm. Etuvetarit, ilmapussir ja etulevyt ja palat joka nurkkaan, öljyt ja lootien öljyt. Ei nää susipaskoja ole olleet. Nyt ajattelin notta jos pidän vielä edelleen ni takaiskarit ja kaikki tukikumit voimalinjaan vois vaihella jo.

                          Kovasti llen katsellut mitä tilalle, mutta aina jotain uupuu. Audi a6 allroad ois pakko ottaa faceliftina ja twinturbona koska ZF loota pitäs olla, vaikken niin ole tehojen perään. G31 liian kallis vielä. HUD lähes pakollinen varuste..

                          3008 pösö yllätti kyllä positiivisesti, freesin näkönen, hiljanen, tilava. Mukava ajaa. Halapa..
                          Muttei saa nelikkona. Muuten kyllä ehkä..
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7520
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Ceeray View Post
                            3008 pösö yllätti kyllä positiivisesti, freesin näkönen, hiljanen, tilava. Mukava ajaa. Halapa..
                            Muttei saa nelikkona. Muuten kyllä ehkä..
                            Älä hyvä mies nyt viitti edes puhua tommoista leikillään...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • heht
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 63
                              • HYVINKÄÄ

                              Ite yllätyin Kia Optiman ajomukavuudesta. Hyvinkäällä on myynnissä 18ke ja risat 2017vm optima, jossa gt line paketti. Oli hyvä ajaa, mutta lopulta täysin tehoton kone yhdistettynä tekniikkaan, mistä ei virlä niiin paljon tiedetä, lisänä vielä se, että moinen olis 3v päästä todennäkösesti täysin arvotobn tai ainakin arvonalenema olis aika iso, sai vaakakupin kuitenkin pyörähtämään f11 suuntaan. Vielä ainakin tuntuu hyvältä 600km jälkeen.
                              530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
                              530xd E61 Lci -07 M-Sport
                              Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6324
                                • P-Pohjanmaa

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Älä hyvä mies nyt viitti edes puhua tommoista leikillään...
                                Meinasin samaa kirjoittaa
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎