Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 akun vaihto..koodaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyyn0
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 1055
    • Fin

    Originally posted by Jorma1 View Post
    Noo, minä nimitin sitä viritykseksi koska paikasta, josta löysin ainakin yhden latauslinkin, kerrotaan mm. seuraavaa:



    NB! Please note: Since 12/31/17, ESYS Launcher PREMIUM will no longer work in a native environment. The software developer hard-coded the token creation step in ESYS Launcher to create a token with an expiration date of 12/31/2017. Using the software in a native environment results in an endless loop of token creation, and will not allow ESYS to run/work properly. In order to solve this problem, without the need to purchase his new ESYS Launcher PRO v.3 software, we have created a Windows 7 (32-bit) Virtual Machine. You can use this virtual machine just as if you had the software installed on your native computer. The trick is that the Virtual Machine’s Clock is set to start at 1/1/2017 @ 12:30:00AM. This tricks the software into thinking it is really that date, and the software works as intended. Keep the date in the Virtual Machine NOT Sync’d to the true date/time (from the host computer) and you will not have a problem coding.

    Toki näyttäisi siltä, että softa asentuu paikallisesti, koska ladattavaa on reilut 2 Gb
    Se että joku paveluntarjoaja rahastaa virtuaalikoneella ilmaisohjelmasta ei tee siitä ohjelmasta virtuaalihässäkkää.
    E-sys ja Launcher PREMIUM pyörii edelleen natiivisti, ilman virtuaalikoneita ja kellon pyörrittämistä ja on ladattavasissa täysin ilmaisesti esim täältä
    -BMW F11 530xd -12
    -BMW E60 530dA -04
    -BMW E23 735iA -85
    Ex
    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
    -BMW E39 528i 96

    Comment

    • Jorma1
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 81

      Originally posted by pyyn0 View Post
      Se että joku paveluntarjoaja rahastaa virtuaalikoneella ilmaisohjelmasta ei tee siitä ohjelmasta virtuaalihässäkkää.
      E-sys ja Launcher PREMIUM pyörii edelleen natiivisti, ilman virtuaalikoneita ja kellon pyörrittämistä ja on ladattavasissa täysin ilmaisesti esim täältä

      Hieno homma. Kiitos linkistä. Toimiiko tuo esim. OBD Wifi adapterin kanssa? Ilmeisesti ei ja ENET kaapeli on ainoa vaihtoehto
      Last edited by Jorma1; 16-03-2018, 15:29.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Jorma1 View Post
        Noo, minä nimitin sitä viritykseksi koska paikasta, josta löysin ainakin yhden latauslinkin, kerrotaan mm. seuraavaa:



        NB! Please note: Since 12/31/17, ESYS Launcher PREMIUM will no longer work in a native environment. The software developer hard-coded the token creation step in ESYS Launcher to create a token with an expiration date of 12/31/2017. Using the software in a native environment results in an endless loop of token creation, and will not allow ESYS to run/work properly. In order to solve this problem, without the need to purchase his new ESYS Launcher PRO v.3 software, we have created a Windows 7 (32-bit) Virtual Machine. You can use this virtual machine just as if you had the software installed on your native computer. The trick is that the Virtual Machine’s Clock is set to start at 1/1/2017 @ 12:30:00AM. This tricks the software into thinking it is really that date, and the software works as intended. Keep the date in the Virtual Machine NOT Sync’d to the true date/time (from the host computer) and you will not have a problem coding.

        Toki näyttäisi siltä, että softa asentuu paikallisesti, koska ladattavaa on reilut 2 Gb
        Älä nyt mistään virtuaali kötöstyksestä ala mitään maksamaan.

        Originally posted by Jorma1 View Post
        Hieno homma. Kiitos linkistä. Toimiiko tuo esim. OBD Wifi adapterin kanssa? Ilmeisesti ei ja ENET kaapeli on ainoa vaihtoehto
        Ei toimi millään wlan/bluetooth adapterilla. Vaatii ENET kaapelin ja windows koneen. Toimii toki ICOM wlan:lla windows koneen kanssa, mutta sitä ei ole mitään järkeä hankkia vain koodausta varten, kun ei ole ihan ilmainen.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Jorma1
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 81

          Mulla on eräs vanha Lenovo, joka on sopiva tähän. Muuten tyhjä, alustettu Win 7 - 32bit.
          Tilasin vasta enet kaapelin, joten mitään paniikkia asennuksen kanssa ei ole. Latailin tuosta aiemmasta linkistä e-sys softan ja asennus toimi hyvin. Vähän kryptiseksi jäi tuo INSTALL LAUNCHER PRO 3.x - (DONATIONWARE) hankkiminen. Jossain luki, ettei maksaminen olisi aivan välttämätöntä, jos softaa käyttää vain omaan autoon. Miten kannattaisi hankkia?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Jorma1 View Post
            Mulla on eräs vanha Lenovo, joka on sopiva tähän. Muuten tyhjä, alustettu Win 7 - 32bit.
            Tilasin vasta enet kaapelin, joten mitään paniikkia asennuksen kanssa ei ole. Latailin tuosta aiemmasta linkistä e-sys softan ja asennus toimi hyvin. Vähän kryptiseksi jäi tuo INSTALL LAUNCHER PRO 3.x - (DONATIONWARE) hankkiminen. Jossain luki, ettei maksaminen olisi aivan välttämätöntä, jos softaa käyttää vain omaan autoon. Miten kannattaisi hankkia?
            Jos haluat laucher pro, niin lahjoitus on pakollinen. Pro versio ei ole ilmainen, eikä ikinä ole ollut, siitä on aina pitänyt maksaa. Ilmaisella jos haluat mennä, niin premium versiolla sitten.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Jorma1
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 81

              Maksu ei ole ongelma. Jostain luin, että tilanne olisi muuttunut. Mikä ero Premium vs Pro?

              Comment

              • Jorma1
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 81

                Originally posted by Jorma1 View Post
                Maksu ei ole ongelma. Jostain luin, että tilanne olisi muuttunut. Mikä ero Premium vs Pro?
                Asensin nyt alkuun Premium Launcherilla. Sain ainakin jarrutusenergian talteenoton poistettua ja mittariston muokattua siten, ettei sinistä jarrutuspuolta enää näy. Mitä lie olen menettänyt kun en ostanut Pro-versiota?

                Comment

                • atcc
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2014
                  • 373
                  • Joensuu

                  Originally posted by Jorma1 View Post
                  Asensin nyt alkuun Premium Launcherilla. Sain ainakin jarrutusenergian talteenoton poistettua ja mittariston muokattua siten, ettei sinistä jarrutuspuolta enää näy. Mitä lie olen menettänyt kun en ostanut Pro-versiota?
                  Et ole menettänyt mitään. Pro versiossa voi vaihtaa auton tyyppiä rajattomasti. Premiumissa on rajoitus kerran kolmen päivän sisällä tai jotain sinne päin. Jos teet koodailuja vain omaan autoon tai saman tyyppiseen autoon premium riittää aivan hyvin.
                  F15 X5 M50d -15
                  Ex:
                  F11 530dA xDrive -11
                  E61 530xdA M-sport LCI -07

                  Comment

                  • Jorma1
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 81

                    Originally posted by atcc View Post
                    Et ole menettänyt mitään. Pro versiossa voi vaihtaa auton tyyppiä rajattomasti. Premiumissa on rajoitus kerran kolmen päivän sisällä tai jotain sinne päin. Jos teet koodailuja vain omaan autoon tai saman tyyppiseen autoon premium riittää aivan hyvin.
                    Omani on siis F11 520d ja nyt kollegalla, F11 530d on ongelma, että herjaa akusta joka päivä. Akku on pari kuukautta vanha ja laturi toimii.
                    Toimiiko Premium versioni myös kollegan autossa, ilman auton tyypin vaihtoa (520d->530d)? Aikomuksena poistaa jarrustusenergian talteenotto.
                    Toinen juttu, mitähän väylää e-sys käyttää? Kollegan autoon ei saatu päivitettyä uusia softia (merkkiliike) koska jossain väylässä on vikaa. Käyttääkö e-sys tätä samaa väylää?

                    Comment

                    • Kahimooni
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2017
                      • 122
                      • Espoo

                      Originally posted by Jorma1 View Post
                      Omani on siis F11 520d ja nyt kollegalla, F11 530d on ongelma, että herjaa akusta joka päivä. Akku on pari kuukautta vanha ja laturi toimii.
                      Toimiiko Premium versioni myös kollegan autossa, ilman auton tyypin vaihtoa (520d->530d)? Aikomuksena poistaa jarrustusenergian talteenotto.
                      Toinen juttu, mitähän väylää e-sys käyttää? Kollegan autoon ei saatu päivitettyä uusia softia (merkkiliike) koska jossain väylässä on vikaa. Käyttääkö e-sys tätä samaa väylää?
                      Onkohan tuo kovinkin yleistä ettei saa uutta softaa sisään. Mulla sama homma F11 525:ssä.

                      Tulee mieleen että onkohan tuohon tehty jotain laittomia/kyseenalaisia virityksiä jolloin on estetty tai estynyt softapäivitys.

                      Laitoin viestiä eräälle foorumilla linkitetylle firmalle asiasta. Ei ole vielä tullut vastausta. Osaako joku suositella jotain? Akun koodauksen teen kun vaihdan akun joskus. Nyt edellinen omistaja/autoliike oli laittanut tavallisen akun AGMn sijaan :/

                      -K

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Jorma1 View Post
                        Omani on siis F11 520d ja nyt kollegalla, F11 530d on ongelma, että herjaa akusta joka päivä. Akku on pari kuukautta vanha ja laturi toimii.
                        Toimiiko Premium versioni myös kollegan autossa, ilman auton tyypin vaihtoa (520d->530d)? Aikomuksena poistaa jarrustusenergian talteenotto.
                        Toinen juttu, mitähän väylää e-sys käyttää? Kollegan autoon ei saatu päivitettyä uusia softia (merkkiliike) koska jossain väylässä on vikaa. Käyttääkö e-sys tätä samaa väylää?
                        Kun pysytään samassa korissa, niin ei tarvitse mitään auton tyypin vaihtoa. Eli aivan sama onko se F1x 520d vai F1x 550i. E-sys käyttää ENET, eli ethernettiä. F-sarjasta löytyy D-CAN ja ENET. D-CAN on vanhaa perua, ENET käytetään softapäivityksiin. Eli samaa väylä. Näkemättä mahdoton sanoa mikä vikana. Täysin toimivissakina autoissa on itsellekkin käynyt, niin ettei VO kelpaa, jolloin merkkiliikkeen softat ei anna aloittaa päivitystä. Näissä on yleensä joku käynnyt autoa räpeltämässä ymmärtämättä mitä tekee. Kannattaa toki vaikka ISTA:lla lukaista auton vikakoodit ja katsoa mitä sieltä löytyy.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • sampel
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2015
                          • 31
                          • Finland

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Akun vaihto rekisteröity (koko pysyy samana)

                          Jos haluat vaihtaa akun kokoa tee se ista/p:llä.

                          Pystyykö ista/p:llä vaihtamaan akun koon 90 --> 95ah? Vai onko seuraava vaihtoehto 105ah? Akun vaihto on nyt rekisteröity, mutta näköjään tuolla ista/d:llä ei pysty kokoa muuttamaan.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by sampel View Post
                            Pystyykö ista/p:llä vaihtamaan akun koon 90 --> 95ah? Vai onko seuraava vaihtoehto 105ah? Akun vaihto on nyt rekisteröity, mutta näköjään tuolla ista/d:llä ei pysty kokoa muuttamaan.
                            F-sarjaa et enää uudemmilla ISTA-P versioilla voi käsitellä. Vaikka voisikin, niin ei siinä olisi mitään järkeä alkaa sillä akkua koodaamaan, kun joutuisi päivityksiä ajamaan ellei autossa satu olemaan sama softaversio kun läppärillä. Akun koodaukset kannattaa tehdä E-sys:llä.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • antenni
                              Newbiemmer
                              • Aug 2015
                              • 16
                              • Finland

                              Vaihtelevaa tuntuu olevan käsitys akun rekisteröinnistä. Akkuliikkeestä sanottiin etteivät koskaan mitään rekisteröi kun akun vaihtavat bemareihin. Ovat kuulemma paljon akkuja vaihdelleet uudempiinkin malleihin ilman mitään rekisteröintiä ilman ongelmia, kello vaan nollautuu . En sitten alannut väittämään sen enempää ammattilaisten kanssa.

                              Jos ostais akun Motonetistä niin saiskohan siellä hoidettua tuon rekisteröinnin :think, jos ostaa täysin samoilla spekseillä kuin vanha akku? Niillä on siinä pihalla joku pikahuolto/tsekkauslaitteisto.
                              BMW 320i LCI -09

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17542
                                • Turku

                                Originally posted by antenni View Post
                                Vaihtelevaa tuntuu olevan käsitys akun rekisteröinnistä. Akkuliikkeestä sanottiin etteivät koskaan mitään rekisteröi kun akun vaihtavat bemareihin. Ovat kuulemma paljon akkuja vaihdelleet uudempiinkin malleihin ilman mitään rekisteröintiä ilman ongelmia, kello vaan nollautuu . En sitten alannut väittämään sen enempää ammattilaisten kanssa.
                                Voi hyvää päivää. Nyt on ajan hengessä mukana oleva akkuliike. Mainitse nimi, että kaikki osaavat kiertää kaukaa. Akun elinikä tuolla tavoin lyhenee ja se on muutenkin lyhyt nykyakuissa....
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎