Vaihtelevaa tuntuu olevan käsitys akun rekisteröinnistä. Akkuliikkeestä sanottiin etteivät koskaan mitään rekisteröi kun akun vaihtavat bemareihin. Ovat kuulemma paljon akkuja vaihdelleet uudempiinkin malleihin ilman mitään rekisteröintiä ilman ongelmia, kello vaan nollautuu . En sitten alannut väittämään sen enempää ammattilaisten kanssa.
Jos ostais akun Motonetistä niin saiskohan siellä hoidettua tuon rekisteröinnin :think, jos ostaa täysin samoilla spekseillä kuin vanha akku? Niillä on siinä pihalla joku pikahuolto/tsekkauslaitteisto.
Suosittelisin menemään BMW erikoistuneeseen korjaamoon, jossa on BMW testerit. Monet yleistesterit eivät tee tasan yhtään mitään, vaikka ruudulle tuleekin että rekisteröinti suoritettu. Istalla sen näkee välittömästi, menikö perille.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Vaihtelevaa tuntuu olevan käsitys akun rekisteröinnistä. Akkuliikkeestä sanottiin etteivät koskaan mitään rekisteröi kun akun vaihtavat bemareihin. Ovat kuulemma paljon akkuja vaihdelleet uudempiinkin malleihin ilman mitään rekisteröintiä ilman ongelmia, kello vaan nollautuu . En sitten alannut väittämään sen enempää ammattilaisten kanssa.
Jos ostais akun Motonetistä niin saiskohan siellä hoidettua tuon rekisteröinnin :think, jos ostaa täysin samoilla spekseillä kuin vanha akku? Niillä on siinä pihalla joku pikahuolto/tsekkauslaitteisto.
Taas on ammattilaiset asialla. Eihän niitä akkuja ole BMW:hen koodailtu kun vasta 16v.. Eiköhän tuo olisi helpompi jos ostaisit vaan akun ja joku foorumilainen hoitaisi rekisteröinnin.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ei tarvitse rekisteröidä, jos uudessa akussa Ah pysyy samana kuin vanhassa akussa.
Kyllä tarvitsee. Autolle pitää aina ilmoittaa kun akku vaihtuu uuteen. Mikäli myös akku muuttuu, eli joko kapasiteetti, tai tyyppi (AGM tai ei-AGM) niin se vaatii myös koodauksen. Aina kuitenkin pitää auto piuhan päässä käyttää kun akku vaihtuu uuteen.
Ensimmäinen onnistuu ihan normaaleilla yleismerkin korjaamotyökaluilla, joten varmaan myös "siellä Motonetissa". Koodaus sen sijaan vaatii paremmat korjaamotyökalut tai spesifiset BMW applikaatiot. Harrastaja toki hoitaa sulle kuntoon molemmat.
Carly:llä onnistuu myös akun rekisteröinti ja koodaus. Kannattaa vähintäänkin hommata tuo, jos yhtään touhuaa Bemareiden kanssa.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Kiitti. Alkoi seiska hälyttelemään alhaista latausta ja huomasin että oli laitettu 105Ah akku mutta koodattu vain 90Ah. Ja lisäksi vielä autossa on tuo jarruenergian talteenotto.
Mietin josko olisin akun uusinut mutta taitaa olla viisaampi aluksi vaihtaa oikea koko ja ottaa pois koko jarruenergia optio? Mitä hyötyä tuosta edes on vai onko vain markkinointikikka? :think
Eikö tuo ole kulutus säästöä/päästöjen vähentämistä olevinaan:think
Sitähän se juuri. Suomen talvessa ei mikään paras mahdollinen ominaisuus. Varsinkaan, jos autoa esilämmitetään webastolla. Niin pieni säätö polttoaineessa, että itse ottaisin kyllä pois käytöstä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Osaisko joku kertoa mikä noi AGM akut oikein kuluttaa, onko se lataus/purkujen määrä vai ihan ikä?
Itsellä on lojunut pajan lattialla jo 7vuotta yksi vajaan vuoden käytössä ollut akku ja mietin et vieläkö sen sais käyttöön.
Välillä olen kyllä lataillut ettei se tyhjäksi ole päässy.
Osaisko joku kertoa mikä noi AGM akut oikein kuluttaa, onko se lataus/purkujen määrä vai ihan ikä?
Itsellä on lojunut pajan lattialla jo 7vuotta yksi vajaan vuoden käytössä ollut akku ja mietin et vieläkö sen sais käyttöön.
Välillä olen kyllä lataillut ettei se tyhjäksi ole päässy.
Purkukertojen määrä ja syvyys on yksi oleellinen tekijä.
10% purettaessa normaali kestää 1700 lataussykliä, agm 6000.
50% purettaessa normaali kestää 350 lataussykliä, agm 1000.
90% purettaessa normaali kestää 100 lataussykliä, agm 400.
Itse olen pilannut monta akkua jotka ovat "seisseet" tallinlattialla käyttämättömänä. Pitäisi muistaa ladata usein koska purkautuvat itsekseen.
Samoin korkea lämpötila laskee akun ikää.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment