Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 akun vaihto..koodaus?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4048
    • Turku

    Originally posted by antenni View Post
    Vaihtelevaa tuntuu olevan käsitys akun rekisteröinnistä. Akkuliikkeestä sanottiin etteivät koskaan mitään rekisteröi kun akun vaihtavat bemareihin. Ovat kuulemma paljon akkuja vaihdelleet uudempiinkin malleihin ilman mitään rekisteröintiä ilman ongelmia, kello vaan nollautuu . En sitten alannut väittämään sen enempää ammattilaisten kanssa.

    Jos ostais akun Motonetistä niin saiskohan siellä hoidettua tuon rekisteröinnin :think, jos ostaa täysin samoilla spekseillä kuin vanha akku? Niillä on siinä pihalla joku pikahuolto/tsekkauslaitteisto.
    Suosittelisin menemään BMW erikoistuneeseen korjaamoon, jossa on BMW testerit. Monet yleistesterit eivät tee tasan yhtään mitään, vaikka ruudulle tuleekin että rekisteröinti suoritettu. Istalla sen näkee välittömästi, menikö perille.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by antenni View Post
      Vaihtelevaa tuntuu olevan käsitys akun rekisteröinnistä. Akkuliikkeestä sanottiin etteivät koskaan mitään rekisteröi kun akun vaihtavat bemareihin. Ovat kuulemma paljon akkuja vaihdelleet uudempiinkin malleihin ilman mitään rekisteröintiä ilman ongelmia, kello vaan nollautuu . En sitten alannut väittämään sen enempää ammattilaisten kanssa.

      Jos ostais akun Motonetistä niin saiskohan siellä hoidettua tuon rekisteröinnin :think, jos ostaa täysin samoilla spekseillä kuin vanha akku? Niillä on siinä pihalla joku pikahuolto/tsekkauslaitteisto.
      Taas on ammattilaiset asialla. Eihän niitä akkuja ole BMW:hen koodailtu kun vasta 16v.. Eiköhän tuo olisi helpompi jos ostaisit vaan akun ja joku foorumilainen hoitaisi rekisteröinnin.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • hydrophyte
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 44
        • Klaukkala

        Ei tarvitse rekisteröidä, jos uudessa akussa Ah pysyy samana kuin vanhassa akussa.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6772
          • PK-seutu

          Originally posted by hydrophyte View Post
          Ei tarvitse rekisteröidä, jos uudessa akussa Ah pysyy samana kuin vanhassa akussa.
          Kyllä tarvitsee. Autolle pitää aina ilmoittaa kun akku vaihtuu uuteen. Mikäli myös akku muuttuu, eli joko kapasiteetti, tai tyyppi (AGM tai ei-AGM) niin se vaatii myös koodauksen. Aina kuitenkin pitää auto piuhan päässä käyttää kun akku vaihtuu uuteen.
          S65, S85, H1, N63TU, IB1

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17856
            • PKS

            Joo älä sekoita rekisteröintiä ja koodausta...

            Ensimmäinen onnistuu ihan normaaleilla yleismerkin korjaamotyökaluilla, joten varmaan myös "siellä Motonetissa". Koodaus sen sijaan vaatii paremmat korjaamotyökalut tai spesifiset BMW applikaatiot. Harrastaja toki hoitaa sulle kuntoon molemmat.
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

            E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              Carly:llä onnistuu myös akun rekisteröinti ja koodaus. Kannattaa vähintäänkin hommata tuo, jos yhtään touhuaa Bemareiden kanssa.
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Mistäs orggisakusta näki valmistuspäivän?
                Omassa F01 akussa luki miinus navassa 41 ja 14. Voisko olla 41 viikko -14?
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  Originally posted by Supa View Post
                  Mistäs orggisakusta näki valmistuspäivän?
                  Omassa F01 akussa luki miinus navassa 41 ja 14. Voisko olla 41 viikko -14?
                  Kyllä juuri noin.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by böntti View Post
                    Kyllä juuri noin.
                    Kiitti. Alkoi seiska hälyttelemään alhaista latausta ja huomasin että oli laitettu 105Ah akku mutta koodattu vain 90Ah. Ja lisäksi vielä autossa on tuo jarruenergian talteenotto.
                    Mietin josko olisin akun uusinut mutta taitaa olla viisaampi aluksi vaihtaa oikea koko ja ottaa pois koko jarruenergia optio? Mitä hyötyä tuosta edes on vai onko vain markkinointikikka? :think
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5151
                      • Kouvola, Savisto

                      Originally posted by Supa View Post
                      Mitä hyötyä tuosta edes on vai onko vain markkinointikikka? :think

                      Eikö tuo ole kulutus säästöä/päästöjen vähentämistä olevinaan:think
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by makkis View Post
                        Eikö tuo ole kulutus säästöä/päästöjen vähentämistä olevinaan:think
                        Sitähän se juuri. Suomen talvessa ei mikään paras mahdollinen ominaisuus. Varsinkaan, jos autoa esilämmitetään webastolla. Niin pieni säätö polttoaineessa, että itse ottaisin kyllä pois käytöstä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • samokko
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2011
                          • 47
                          • Tampere - Herwood

                          Oisko Lahdessa koodaajaa:

                          -akkukapasiteetti isommaksi
                          -jarruregenoinnin pois ottaminen

                          Autona: F07 -2010

                          Comment

                          • pyyn0
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 1058
                            • Fin

                            Osaisko joku kertoa mikä noi AGM akut oikein kuluttaa, onko se lataus/purkujen määrä vai ihan ikä?
                            Itsellä on lojunut pajan lattialla jo 7vuotta yksi vajaan vuoden käytössä ollut akku ja mietin et vieläkö sen sais käyttöön.
                            Välillä olen kyllä lataillut ettei se tyhjäksi ole päässy.
                            -BMW F11 530xd -12
                            -BMW E60 530dA -04
                            -BMW E23 735iA -85
                            Ex
                            -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                            -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                            -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                            -BMW E39 528i 96

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4629
                              • Tampere

                              Originally posted by pyyn0 View Post
                              Osaisko joku kertoa mikä noi AGM akut oikein kuluttaa, onko se lataus/purkujen määrä vai ihan ikä?
                              Itsellä on lojunut pajan lattialla jo 7vuotta yksi vajaan vuoden käytössä ollut akku ja mietin et vieläkö sen sais käyttöön.
                              Välillä olen kyllä lataillut ettei se tyhjäksi ole päässy.

                              Purkukertojen määrä ja syvyys on yksi oleellinen tekijä.

                              10% purettaessa normaali kestää 1700 lataussykliä, agm 6000.
                              50% purettaessa normaali kestää 350 lataussykliä, agm 1000.
                              90% purettaessa normaali kestää 100 lataussykliä, agm 400.

                              Itse olen pilannut monta akkua jotka ovat "seisseet" tallinlattialla käyttämättömänä. Pitäisi muistaa ladata usein koska purkautuvat itsekseen.


                              Samoin korkea lämpötila laskee akun ikää.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • pyyn0
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 1058
                                • Fin

                                Kiitos fraatille dokumenteista. Joo kyllähän tollanen 7vuotta vanha akku alkaa varmaan olemaan aika kulahtanu kun sitä seisottaa, harmi.
                                -BMW F11 530xd -12
                                -BMW E60 530dA -04
                                -BMW E23 735iA -85
                                Ex
                                -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                                -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                                -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                                -BMW E39 528i 96

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎