Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 madaltavat jousilautaset sekä eri jousivaihtoehdot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    Originally posted by Stombe View Post
    Eilen yritettiin hätäseen ohjelmoinnin jälkeen tiputtaa sen kymmenisen milliä perää mutta ei se ainakaan kädenkäänteessä onnistunut, ja jäi sitten tekemättä. Se ei lähtenyt tiputtamaan vaikka laitettiin nykyinen todellinen mitta ja yritettiin haluttua mittaa muuttaa autoon... Äffässä pitää antaa mittana vanteen alalaidasta kaaren reunaan mitta, koneella on esiasetetut mitat kullekkin vannetuumalle.
    Ei se noin taida mennä.

    Jos haluat laskea vakiosta 10 milliä,
    sinun pitää valehdella mitattu korkeus +10 mm...
    Tämä siis taka-akselille. En tiedä miten etuakselin mittaaminen farkussa vaikuttaa tai tehdäänkö sitä ollenkaan jos autossa ei ole adaptive driveä...

    Ja se korkeus mitataan vanteen kehän ulkoreunasta, ista kysyy vannekoon, esim. 19" vanteilla
    vakioalustalla korkeus on F11:ssa 642mm jos oikein muistan, edessä takana tais olla sama.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Stombe
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 170
      • Keski-Suomi

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Ei se noin taida mennä.

      Jos haluat laskea vakiosta 10 milliä,
      sinun pitää valehdella mitattu korkeus +10 mm...
      Tämä siis taka-akselille. En tiedä miten etuakselin mittaaminen farkussa vaikuttaa tai tehdäänkö sitä ollenkaan jos autossa ei ole adaptive driveä...

      Ja se korkeus mitataan vanteen kehän ulkoreunasta, ista kysyy vannekoon, esim. 19" vanteilla
      vakioalustalla korkeus on F11:ssa 642mm jos oikein muistan, edessä takana tais olla sama.

      Kyllä jokseenkin niin kuitenkin meni.

      Böntti auttoi vähän tässä kuukausi sitten ja saatiin perää asettumaan balanssiin. Homma sikäli nyt kunnossa.
      Piti etupäänkin mitat antaa. Ja mittaustapakin oli aiemminkin ok.
      F11 535d M-sport VOLL
      MB A180 -16
      Cagiva Xtra Raptor 1000
      Kupla Cab ATM -69
      *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

      Comment

      • HannuE60
        R.I.P.
        • Mar 2012
        • 809
        • Espoo

        Kysymys alustan vaihtaneille.

        Tarvitseeko autolle kertoa/koodata, jos vaihtaa matalammat jouset.
        Autossa AD/DD?
        Iskunvaimennuksen toimintaa ajatellen, ja muutenkin onko kuinka monimutkainen rakenne tuossa iskunvaimennuksessa eli pystyykö nyrkkipajakin homman hoitamaan vai tarvitaanko erityisosaamista tai erikoistyökaluja?

        Hannu
        [SIGPIC]
        BMW 535d M-sport

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2855
          • Tampere

          Originally posted by Stombe View Post
          Kyllä jokseenkin niin kuitenkin meni.

          Böntti auttoi vähän tässä kuukausi sitten ja saatiin perää asettumaan balanssiin. Homma sikäli nyt kunnossa.
          Piti etupäänkin mitat antaa. Ja mittaustapakin oli aiemminkin ok.
          Kyllä se noin menee kuten Majordrake sanoi, mitattu korkeus pitää valehdella isommaksi jos haluee pudottaa. Olennaista on se että ei yritä mitään 5mm pudotusta, näppituntumalla vähintää 10mm. Tarvittaessa ensin nostetaan ja sitten lasketaan haluttuun. Itse yleensä vedän ensin vakioksi ja sitten siitä pudotan haluttuun. Säädön jälkeen perän ajo käsin alas ja automatiikalla takaisin ylös, tarkistusmittaus, tarvittaessa uusi säätö. Jos mittaa muuttaa kovin paljon, joutuu monesti säätämään pari kertaa että asettuu oikein. Anturit eivät ole lineaariset johtuen niiden vipumekanismista.

          Originally posted by HannuE60 View Post
          Kysymys alustan vaihtaneille.

          Tarvitseeko autolle kertoa/koodata, jos vaihtaa matalammat jouset.
          Autossa AD/DD?
          Iskunvaimennuksen toimintaa ajatellen, ja muutenkin onko kuinka monimutkainen rakenne tuossa iskunvaimennuksessa eli pystyykö nyrkkipajakin homman hoitamaan vai tarvitaanko erityisosaamista tai erikoistyökaluja?

          Hannu
          Kyllä alustalle on korkeuskalibrointi, liittyy tietääkseni iskunvaimentimiin. Perän säädön yhteydessä myös keula mitataan, ainakin jos on EDC. Lisäksi adaptive drivelle on oma kalibrointi. En tiedä että kuinka tarpeellinen on mutta itse kyllä paremman tiedon puutteessa tekisin jos alustan korkeutta muuttaisin.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6324
            • P-Pohjanmaa

            Originally posted by böntti View Post

            Kyllä alustalle on korkeuskalibrointi, liittyy tietääkseni iskunvaimentimiin. Perän säädön yhteydessä myös keula mitataan, ainakin jos on EDC. Lisäksi adaptive drivelle on oma kalibrointi. En tiedä että kuinka tarpeellinen on mutta itse kyllä paremman tiedon puutteessa tekisin jos alustan korkeutta muuttaisin.
            Tänään vaihtui eibach -30mm jouset keulaan tippui ehkä 10-15 mm vrt m-sport.
            Perä jäi toistaiseksi vakio korkoon mutta ehkä 5mm sitä voisi tiputtaa niin ois jees.

            Alusta toimii täysin kuin vakio oikeastaan en eroa huomannut vaikka yritinkin..tai no ehkä sport ja sport+ asennossa alusta on kovempi kuin aiemmin.

            Kaiken kaikkiaan hyvät jouset
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • alttu
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 519
              • Nummela

              Onko totta että näitä F-sarjalaisia saanut pelkällä M-sport aerodynamiikka paketilla ilman M-sport jousitusta? Kyseessä takaveto. :think

              Varustelistassa lukee:

              225 STANDARD SUSPENSION
              337 M SPORT PACKAGE
              F15 30d ///M-SPORT
              Ex.
              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by alttu View Post
                Onko totta että näitä F-sarjalaisia saanut pelkällä M-sport aerodynamiikka paketilla ilman M-sport jousitusta? Kyseessä takaveto. :think

                Varustelistassa lukee:

                225 STANDARD SUSPENSION
                337 M SPORT PACKAGE

                Sulla on tainnut eka omistaja haluta hirvitorni alustan
                Paljonko napa kaarimitta, m-alustalla lukema taisi olla jotain 360-370 nurkilla.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • alttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 519
                  • Nummela

                  Originally posted by veku View Post
                  Sulla on tainnut eka omistaja haluta hirvitorni alustan
                  Paljonko napa kaarimitta, m-alustalla lukema taisi olla jotain 360-370 nurkilla.
                  Kyllä omassa xDrivessä oli ihan DD/AD alusta ja se vaihtoi vknloppuna omistajaa

                  Mobilea selatessa tuli vaan vastaan moinen kummastus... Mutta siis ilmeisesti kyseinen combo on mahdollinen...
                  F15 30d ///M-SPORT
                  Ex.
                  F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    Originally posted by alttu View Post
                    Kyllä omassa xDrivessä oli ihan DD/AD alusta ja se vaihtoi vknloppuna omistajaa

                    Mobilea selatessa tuli vaan vastaan moinen kummastus... Mutta siis ilmeisesti kyseinen combo on mahdollinen...
                    Katos katos..mitäs tilalle ?
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • alttu
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 519
                      • Nummela

                      Originally posted by veku View Post
                      Katos katos..mitäs tilalle ?
                      F11 tai A6, kummasta löytyy mieluinen yksilö ensin, toivottavasti ensimmäisestä 😉 Alkoi 150tkm rajapyykki häämöttää, niin jos vähän tuoreempaan...
                      F15 30d ///M-SPORT
                      Ex.
                      F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                      Comment

                      • MKV
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 116
                        • Kainuu

                        Originally posted by alttu View Post
                        Onko totta että näitä F-sarjalaisia saanut pelkällä M-sport aerodynamiikka paketilla ilman M-sport jousitusta? Kyseessä takaveto. :think

                        Varustelistassa lukee:

                        225 STANDARD SUSPENSION
                        337 M SPORT PACKAGE
                        Kyllä se on mahdollista. Uutta autoa tilatessa, jos ottaa autoon M-Sport paketin, siihen tulee myös 10mm madaltava (704) M-Sport alusta tai sitten vaihtoehtoisesti voi valita tuon (225) vakioalustan ilman lisäkustannuksia. Noinhan se sitten varustelistauksessa tulee ilmi.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17508
                          • Turku

                          Mikä tässä nyt olisi viisainta, jos haluaa miedon, mutta näkyvän madalluksen ja alustan yhtä mukavana ja toimivana kuin orkkis M-Sport-alusta. Hiukan jämäkämpi saa olla. Vaihtoehdot:

                          1) Vaihdetaan pelkät jousilautaset
                          2) Vaihdetaan Eibach -30mm
                          3) Vaihdetaan H&R -35mm?
                          4) Vaihdetaan Eibach/H&R -50mm?
                          5) Vaihdetaan jousilautaset ja Eibach/H&R -3xmm

                          Edellisessä E61 oli H&R -50mm, joka näytti kyllä hyvältä oikeilla vanteilla ja renkailla (perää säädetty asianmukaisesti), mutta kamalalta Style 135 vanteilla ilman spaceria . Nyt haluaisin hieman korkeamman käyttömukavuuden vuoksi ja vaikean traktoritien takia.
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • pexodus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1577
                            • Leppävirta/Oravikoski

                            Originally posted by Laku View Post
                            Mikä tässä nyt olisi viisainta, jos haluaa miedon, mutta näkyvän madalluksen ja alustan yhtä mukavana ja toimivana kuin orkkis M-Sport-alusta. Hiukan jämäkämpi saa olla. Vaihtoehdot:

                            1) Vaihdetaan pelkät jousilautaset
                            2) Vaihdetaan Eibach -30mm
                            3) Vaihdetaan H&R -35mm?
                            4) Vaihdetaan Eibach/H&R -50mm?
                            5) Vaihdetaan jousilautaset ja Eibach/H&R -3xmm

                            Edellisessä E61 oli H&R -50mm, joka näytti kyllä hyvältä oikeilla vanteilla ja renkailla (perää säädetty asianmukaisesti), mutta kamalalta Style 135 vanteilla ilman spaceria . Nyt haluaisin hieman korkeamman käyttömukavuuden vuoksi ja vaikean traktoritien takia.
                            mulla Eibach -30mm ja toimii! ei kokemusta muista vaihtoehdoista F10:ssä, mutta putosi mitä pitikin ja ajolle parantui paljon, pinta kovuus hävisi ja on jämäkkä ajaa kovempaakin yli 300tkm ajetuilla tolpilla
                            BMW F11 LCI 530da x-drive
                            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6324
                              • P-Pohjanmaa

                              Originally posted by pexodus View Post
                              mulla Eibach -30mm ja toimii! ei kokemusta muista vaihtoehdoista F10:ssä, mutta putosi mitä pitikin ja ajolle parantui paljon, pinta kovuus hävisi ja on jämäkkä ajaa kovempaakin yli 300tkm ajetuilla tolpilla
                              Samoin täällä ja toimii loistavasti,pikkasen jämympi kuin vakio.
                              Oikeastaan niin että entinen sport on nykyinen normal.
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17508
                                • Turku

                                Kiitoksia kommenteista, vielä kaipaisin laajempaa otantaa. Eibachit näyttää irtoavan halvimmillaan rahteineen 105,60€, joten hinnastahan tuo ei ole kiinni. Uudet H&R:t halvimmillaan 158€ rahteineen. -50mm jousia ei näköjään ihan heti löydy kuin K.A.W. ja Lowtec.
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎