Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Varasin ajan jo korjaamolle, kaikki 6 samalla. Olisin jo laittanut WD40 muhimaan mutta taitaa olla sen verran syvällä nuo hehkut tässä ettei jaksa alkaa purkailemaan räntäsateessa + näillä mekaanikon taidoilla

    Oletin että muovisuojan alta jo näkyy muuta ei taida olla siinä vielä.
    WD40 ei ole mitenkää paras tuohon, sehän on Water Displacement, 40th formula. Tuohon käyttöön on olemassa ihat omat aineensa, jotka tunkeutuvat paljon nopeammin kierteisiin. Monissa testeissä ATF&asetooni 50/50% seoksella on ollut paras.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kaikki kerralla, jos itse yrität, niin avaa momenttiavaimella. Silloin välttyy katkaisemiselta, ellei lähde, vie korjaamoon jossa on ns. "nakuttaja" hehkujen irroittamiseen. Toki kannattaa kylvettää se jumissa oleva hehku ennen korjaamolle viemistä, niin lähtee siellä helpommin.
    Varasin ajan jo korjaamolle, kaikki 6 samalla. Olisin jo laittanut WD40 muhimaan mutta taitaa olla sen verran syvällä nuo hehkut tässä ettei jaksa alkaa purkailemaan räntäsateessa + näillä mekaanikon taidoilla

    Oletin että muovisuojan alta jo näkyy muuta ei taida olla siinä vielä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Pirautin yhteen huoltoon ja suositteli myös vaihtamaan kaikki samalla niin ei tarvi kantta irrotella talvella moneen otteeseen.

    Tässä on se harmi homma tosiaan että ellei irtoa helpolla niin menee tunti tolkulla aikaa jos joutuu porailemaan rikkoontuneita jne mutta varmaan parempi vaihtaa kaikki kerralla paikassa jossa pystyvät rikkoontumisen sattuessa korjaamaan loppuun asti
    Kaikki kerralla, jos itse yrität, niin avaa momenttiavaimella. Silloin välttyy katkaisemiselta, ellei lähde, vie korjaamoon jossa on ns. "nakuttaja" hehkujen irroittamiseen. Toki kannattaa kylvettää se jumissa oleva hehku ennen korjaamolle viemistä, niin lähtee siellä helpommin.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Eikös ne vähän sitä näissä ole?
    Pirautin yhteen huoltoon ja suositteli myös vaihtamaan kaikki samalla niin ei tarvi kantta irrotella talvella moneen otteeseen.

    Tässä on se harmi homma tosiaan että ellei irtoa helpolla niin menee tunti tolkulla aikaa jos joutuu porailemaan rikkoontuneita jne mutta varmaan parempi vaihtaa kaikki kerralla paikassa jossa pystyvät rikkoontumisen sattuessa korjaamaan loppuun asti

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Onko hehkut sitten kulutuskamaa jotka ei kestä montaa vuotta?
    Eikös ne vähän sitä näissä ole?

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by H3nu View Post
    Vaihda ihmeessä nyt kaikki hehkut kerralla, kohta sieltä alkaa ne muutkin hajoilemaan.
    Kävi mielessä mutta jos se tuollaista arpapeliä on että pitääkö kansi irroittaa ja viedä jonnekin diesel-koneistamoon tonnin korjaukseen niin ei oikein huvita ottaa riskejä ennen kuin pakko.

    Onko hehkut sitten kulutuskamaa jotka ei kestä montaa vuotta?

    Leave a comment:


  • H3nu
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Tuli hommailtua tuota 3.sylinterin hehkun vaihtoa varten aiemmin linkitettyä CRC:tä irroitukseen + tietty itse hehku.

    Mutta onkin kuulemma imusarjan alla, joten työllistää purkaessa jonkun verran enempi kuin oli ajatuksissa. Kaveri osais kyllä hehkun irroittaa mutta menee ilta pilalle muun puuhan kanssa.

    Olisko Pk-seudulta vinkata minne kannattais viedä hehkun vaihtoon?
    Schmiedmanille nyt voisi toki viedä, vaikka pelottelivatkin tuolla katkeamisella ja ilmeisesti tehdään kiireellä ja irroitetaan katkes tai ei.
    Ajan kanssa ja oikealla tekniikalla saisi varmemmin ehjänä ulos mutta löytyykö tällaista paikkaa lähimain?
    Vaihda ihmeessä nyt kaikki hehkut kerralla, kohta sieltä alkaa ne muutkin hajoilemaan.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Tuli hommailtua tuota 3.sylinterin hehkun vaihtoa varten aiemmin linkitettyä CRC:tä irroitukseen + tietty itse hehku.

    Mutta onkin kuulemma imusarjan alla, joten työllistää purkaessa jonkun verran enempi kuin oli ajatuksissa. Kaveri osais kyllä hehkun irroittaa mutta menee ilta pilalle muun puuhan kanssa.

    Olisko Pk-seudulta vinkata minne kannattais viedä hehkun vaihtoon?
    Schmiedmanille nyt voisi toki viedä, vaikka pelottelivatkin tuolla katkeamisella ja ilmeisesti tehdään kiireellä ja irroitetaan katkes tai ei.
    Ajan kanssa ja oikealla tekniikalla saisi varmemmin ehjänä ulos mutta löytyykö tällaista paikkaa lähimain?

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by kmr View Post
    Takaluukun verho ääntelee itsellä kun vedettynä ulos. Sisään rullattuna ei ääntä. Nimimerkillä auton alta vikaa etsinyt..
    Jahas, täytyykin kokeilla. Kiitos vinkistä!

    Leave a comment:


  • kmr
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    F11 ja kitinä takaa. Eli takapään joustaessa pitää sellaista kuin kumi hankaisi johonkin. Onko tuohon mahdollisesti jotain ilmeistä aiheuttajaa ennen kuin alkaa tutkimaan paremmin? Ilmajouset? narinahelat?
    Takaluukun verho ääntelee itsellä kun vedettynä ulos. Sisään rullattuna ei ääntä. Nimimerkillä auton alta vikaa etsinyt..

    Leave a comment:


  • Puuankkuri
    replied
    Osaako joku kertoa missä voisi olla vika F07 530d kulkineessa kun pysähdyksen jälkeen liikkeelle lähdössä peräpäästä muljahtaa jokin väljä pois niin että perseessä tuntee sellaisen "klonks" -tyyppisen efektin. Auto on juur leimattu ja katsuri hemputteli pyynnöstä taka-akselin tuennat oikein ajan kanssa muttei löytänyt mitään. Onko näissä minkä tyyppinen nivel tuolla kardaanilla , voisko tulla sieltä :think tai nelipyöräohjauksesta kaikki vinkit otetaan vastaan.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    F11 ja kitinä takaa. Eli takapään joustaessa pitää sellaista kuin kumi hankaisi johonkin. Onko tuohon mahdollisesti jotain ilmeistä aiheuttajaa ennen kuin alkaa tutkimaan paremmin? Ilmajouset? narinahelat?

    Leave a comment:


  • kmr
    replied
    Originally posted by Joni_R View Post
    Ehkä tosiaan parempi näin päin. Ei tuolla sadetunnistimella oikeastaan mitään teekään, niin heikko toiminta, vaikka herkemmällekin sitä koodasin.

    Ja vielä lisäkysymys. Sport tila iDrive valikossa, missä näkyy vääntö ja hevosvoimat tai kilowatit, mistä tuo vetää nuo lukemat ja perustuivatko ne lainkaan todellisuuteen? Ainakaan ohjelmoidussa autossa asteikko ei riitä näyttämään tarvittavia lukemia. Ja silti mittarit harvoin käy pohjassa.

    Itsellä nuo sadetunnistimet ovat olleet yleensä liian herkkiä. Nyt on aika hyvä kun koodasin mahdollisimman epäherkäksi. Ja itsellä nuo sport tilan lukemat käyttäytyy melko järkevästi kun auto on vielä vakiotehoinen. Varmaan siihen vaikuttaa, että miten auto on ohjelmoitu. Joitakin arvoja vääristelemällä saa sen ajotietokoneen kulutuslukemankin vituralleen, niin se varmaan vaikuttaa näihinkin viisareihin.

    http://www.btcf.fi/forum/showthread....ulutus&page=64 Tuolla n. #630 paikkeilla taas näistä kulutuksista juttua..
    Last edited by kmr; 24-04-2017, 17:19. Reason: Linkin lisäys

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Onneksi penarissa se on juuri noin päin. Volsussa tunnistin on aina päällä, jossei sitä ota pois. Arvaa, onko tullut talvella rouhittua jäätyneitä sulkia, kun onkin jonkun räntäsateen jälkeen tullut pakkanen...
    Ehkä tosiaan parempi näin päin. Ei tuolla sadetunnistimella oikeastaan mitään teekään, niin heikko toiminta, vaikka herkemmällekin sitä koodasin.

    Ja vielä lisäkysymys. Sport tila iDrive valikossa, missä näkyy vääntö ja hevosvoimat tai kilowatit, mistä tuo vetää nuo lukemat ja perustuivatko ne lainkaan todellisuuteen? Ainakaan ohjelmoidussa autossa asteikko ei riitä näyttämään tarvittavia lukemia. Ja silti mittarit harvoin käy pohjassa.
    Last edited by Joni_R; 23-04-2017, 21:38.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Osoitteen saa address bookiin kun ensin navissa näpyttelee kohteen osoitteen valmiiksi, ja ennenkuin hyväksyy sen määränpääksi painaa options näppäintä niin sieltä valikosta pääsee tallentamaan osoitteen, joko uudeksi yhteystiedoksi tai linkiksi olemassaolevaan yhteystietoon.
    Kiitos!

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎