Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jms1601
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 338
    • P-Pohjanmaa

    #61
    Originally posted by teppo_h View Post
    Jeps, täristävää rattia ei meikäläisellä löydy - tietääkseni.

    Nopeusnäyttö? Tarkoittaako sitä kierroslukumittarin alle saatavaa merkkiä mitä nopeutta saa ajaa?? Semmone löytyy..
    Niin eli sitä joka lukee liikennemerkkien nopeudet ja näyttää joko HUD:ssa tai mittaristossa sallitun nopeuden. No onko sulla kaukovaloassaria?
    530e G30 M-Sport -21
    ***********************
    Ex Audi A6 allroad -17
    Ex X5 xd30 M-Sport -14
    Ex 530dA F11 M-Sport -11
    Ex E61 530xD M-Sport -08
    Ex 530DAT E61
    Ex E39 M-Sport

    Comment

    • N54
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2012
      • 526
      • Satakunta

      #62
      Mun mielestä tuo S8TFA tarkoittaa sitä törmäyksessä takareunastaan ylös pomppaavaa konepeltiä mikä on näissä kaikissa vakiona. Ainakin nettiauton kuleimmistakin F10:stä toi koodi löytyy joten en usko sen olevan lisävaruste. Se kamera siinä lasissa on sen Speed limit infon takia

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        #63
        Originally posted by jms1601 View Post
        Kameraa ei varmaankaan kaistavahti erikseen tarvi jos tuo on oikeanlainen kamera, vaan täristävän ratin? Böntti varmaan tietää paremmin asiaa selvittää. Sulla on varmaan nopeusnäyttö myös?
        Juu näin se menee jos autossa on nopeusrajoitusnäyttö. Samalla ratti kannattaa toki vaihtaa lämmitettävään m-sportiin.

        Kafas on se kamera mitä nopeusrajoitusnäyttö ja kaistavahti käyttää. Vehkeen tunnistaa siitä että tuulilasissa on taustapeilin kohdalla kolmiomainen kamera joka näkyy ulos ja on siis lasissa kiinni. Jos on pelkkä kaukovaloassari, silloin autossa on sisällä hba-kamera, taustapeilin jalassa.

        Pedestrian protection on tosiaan se ylös pomppaava konepelti joka ei liitty tietääkseni näihin kameroihin mitenkään. Puskurissa on kaksi erillistä tunnistinta, kiihtyvyysanturi ja poikittain menevä (kolarissa katkeava) valokuitulooppi.
        Last edited by böntti; 25-07-2015, 11:19.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • teppo_h
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 337
          • Finland

          #64
          Originally posted by böntti View Post
          Juu näin se menee jos autossa on nopeusrajoitusnäyttö. Samalla ratti kannattaa toki vaihtaa lämmitettävään m-sportiin.

          Kafas on se kamera mitä nopeusrajoitusnäyttö ja kaistavahti käyttää. Vehkeen tunnistaa siitä että tuulilasissa on taustapeilin kohdalla kolmiomainen kamera joka näkyy ulos ja on siis lasissa kiinni. Jos on pelkkä kaukovaloassari, silloin autossa on sisällä hba-kamera, taustapeilin jalassa.

          Pedestrian protection on tosiaan se ylös pomppaava konepelti joka ei liitty tietääkseni näihin kameroihin mitenkään. Puskurissa on kaksi erillistä tunnistinta, kiihtyvyysanturi ja poikittain menevä (kolarissa katkeava) valokuitulooppi.
          Okkei. Kiitoksia tiedosta.

          Itsellä on tosiaan se kolmion mallinen kamera siellä taustapeilin "jalustassa" sitten sitä nopeusrajoitusnäyttöä varten.
          Kaukovaloavustajaa ei ole...

          Eli jos haluais, niin koodaamalla ja ratin vaihdolla täristävään malliin sais tuohon myös sen kaistavahdin? Kuinkahan kallis on semmonen täristävä&lämmitettävä M-ratti? :think
          Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
          Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
          EX:
          Chevy Suburban K2500 4x4 -97
          Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
          E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
          E36 320i Coupe, E21 318i
          MB W115 240D

          Comment

          • jms1601
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 338
            • P-Pohjanmaa

            #65
            Originally posted by teppo_h View Post
            Okkei. Kiitoksia tiedosta.

            Itsellä on tosiaan se kolmion mallinen kamera siellä taustapeilin "jalustassa" sitten sitä nopeusrajoitusnäyttöä varten.
            Kaukovaloavustajaa ei ole...

            Eli jos haluais, niin koodaamalla ja ratin vaihdolla täristävään malliin sais tuohon myös sen kaistavahdin? Kuinkahan kallis on semmonen täristävä&lämmitettävä M-ratti? :think
            Koodaamalla saa sen kaukovaloassarinkin.
            530e G30 M-Sport -21
            ***********************
            Ex Audi A6 allroad -17
            Ex X5 xd30 M-Sport -14
            Ex 530dA F11 M-Sport -11
            Ex E61 530xD M-Sport -08
            Ex 530DAT E61
            Ex E39 M-Sport

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              #66
              Originally posted by teppo_h View Post
              Okkei. Kiitoksia tiedosta.

              Itsellä on tosiaan se kolmion mallinen kamera siellä taustapeilin "jalustassa" sitten sitä nopeusrajoitusnäyttöä varten.
              Kaukovaloavustajaa ei ole...

              Eli jos haluais, niin koodaamalla ja ratin vaihdolla täristävään malliin sais tuohon myös sen kaistavahdin? Kuinkahan kallis on semmonen täristävä&lämmitettävä M-ratti? :think
              Se oli noin neljä sataa kun kaksi vuotta sitten ebaysta käytetyn ostin. Autossa oli alunperin sport-ratti, sen airbag kävi suoraan m-sport-rattiin. Koodauksen ja ratin lisäksi ratille pitää tuoda virtajohto hanskalokeron takaa.

              Kaukovaloassarin saa tosiaan koodattua päälle kun autossa on KAFAS tuon nopeusrajoitusnäytön vuoksi.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • hj325hml
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 729
                • Pirkanmaa

                #67
                Originally posted by syncro^^ View Post
                kyllähän se tuo rengastus vaikuttaa eniten, varsinki suomen hyvillä teillä


                20" lähti kun meni kaupaksi, alla hetkellisesti 18" orginal alut kitkoilla, (Uudet vanteet ja renkaat saapuu alkuviikosta) eikä positiivista vaikutusta. Hankala selittää mutta vastaavaa F10 vakio alustalla kun ajoin tuntui kyyti paljon pehmeämmälle mutt samalla vakaalle. Omassa ikään kuin hieman vempulaa menoa, melu kovempaa ja auto värisee. Mistähän kaikesta voisi johtua.
                Ajomukavuus aika kaukana e60 LCI:stä missä tosin oli aktiiviohjaus ja dynamicdrive.

                Voiko ~30mm H&R jousisetti vaikuttaa noin negatiivisesti?
                F16 M-Sport

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6324
                  • P-Pohjanmaa

                  #68
                  Originally posted by hj325hml View Post
                  20" lähti kun meni kaupaksi, alla hetkellisesti 18" orginal alut kitkoilla, (Uudet vanteet ja renkaat saapuu alkuviikosta) eikä positiivista vaikutusta. Hankala selittää mutta vastaavaa F10 vakio alustalla kun ajoin tuntui kyyti paljon pehmeämmälle mutt samalla vakaalle. Omassa ikään kuin hieman vempulaa menoa, melu kovempaa ja auto värisee. Mistähän kaikesta voisi johtua.
                  Ajomukavuus aika kaukana e60 LCI:stä missä tosin oli aktiiviohjaus ja dynamicdrive.

                  Voiko ~30mm H&R jousisetti vaikuttaa noin negatiivisesti?
                  Onko minkä verran ajettu, iskarit yms kunnossa ?

                  En kyllä voi moittia 20" (245\285) settiä m-sport alustalla, kaiken kaikkiaan mukava kyyti varsinkin nyt kun alla uudet nexenit.
                  Omassa autossa AD\DD ja kyydin saa pehmeästä kovaksi tarpeen vaatiessa.

                  Olisi eibachin 30mm jouset tallissa mutta nyt vähän epäilyttää että pitääkö 10 mm madalluksen takia pilata hyvä ja toimiva alusta :think
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • hj325hml
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 729
                    • Pirkanmaa

                    #69
                    Originally posted by veku View Post
                    Onko minkä verran ajettu, iskarit yms kunnossa ?

                    En kyllä voi moittia 20" (245\285) settiä m-sport alustalla, kaiken kaikkiaan mukava kyyti varsinkin nyt kun alla uudet nexenit.
                    Omassa autossa AD\DD ja kyydin saa pehmeästä kovaksi tarpeen vaatiessa.

                    Olisi eibachin 30mm jouset tallissa mutta nyt vähän epäilyttää että pitääkö 10 mm madalluksen takia pilata hyvä ja toimiva alusta :think

                    190tkm, käytin leimalla ja toinen etuiskari loppu, se selittänee aika paljon.

                    KL:n mukaan M-sport alustassa iskaritkin on eri kuin vakiossa, Koivusen tietokannan mukaan samat. Onko kellään varmaa tietoa? Samat saschin iskarit halvemmalla koivuselta.

                    Vai onko joku muu merkki mitä kannattaisi laittaa tuon H&R:n jousisatsin kanssa?
                    Last edited by hj325hml; 27-07-2015, 10:59.
                    F16 M-Sport

                    Comment

                    • jms1601
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 338
                      • P-Pohjanmaa

                      #70
                      Originally posted by veku View Post
                      Onko minkä verran ajettu, iskarit yms kunnossa ?

                      En kyllä voi moittia 20" (245\285) settiä m-sport alustalla, kaiken kaikkiaan mukava kyyti varsinkin nyt kun alla uudet nexenit.
                      Omassa autossa AD\DD ja kyydin saa pehmeästä kovaksi tarpeen vaatiessa.

                      Olisi eibachin 30mm jouset tallissa mutta nyt vähän epäilyttää että pitääkö 10 mm madalluksen takia pilata hyvä ja toimiva alusta :think
                      Vaikea sanoa muuttuuko Eibacheilla huonommaksi? Itellä ollut, tosin Opelissa, eibachin jouset ja muistin mukaan oli aika pintapehmeä jousi ja mukava. Mutta, mutta, jos alusta nyt miellyttävä niin kyllähän se vituttaa "vanhaa" setää jos huonommaksi muuttuu kun mukavuuskin jo tässä iässä vähän ratkaisee
                      530e G30 M-Sport -21
                      ***********************
                      Ex Audi A6 allroad -17
                      Ex X5 xd30 M-Sport -14
                      Ex 530dA F11 M-Sport -11
                      Ex E61 530xD M-Sport -08
                      Ex 530DAT E61
                      Ex E39 M-Sport

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7520
                        • Jyväshyvä

                        #71
                        Btw, jos autossa on kuolleen kulman vahti (Lane Change Assistent tjsp.) niin silloin on ratin tärytinkin.

                        Böntti, vaatiiko kaistavahti oman nappulansa jos on kafas -kamera?
                        Tänään just myin yhden em. combolla olelen auton,
                        kävi kyllä mielessä että siihen olis voinu saada kohtuu vaivalla sen kaistavahdin...
                        Last edited by MajorDrake; 27-07-2015, 21:11.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          #72
                          Juu vibra tulee myös kuolleen kulman varoittimen kanssa.

                          Kaistallapysymisvahdin saa koodattua sillä tavalla että se on aina päällä eli nappia ei välttämättä tarvitse. Muistaakseni noin satasen maksaa se nappipaneeli, muuta ei toisaalta tarvitse jos haluaa täydellisen retrofitin (kunhan on kafas ja vibra).
                          Last edited by böntti; 27-07-2015, 21:11.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • hj325hml
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 729
                            • Pirkanmaa

                            #73
                            Pystyisikö joku tarkistaa onko M-sport alustassa omat iskaritkin? Sachsit tilaisin kun sais varmistuksen.

                            Vaatiiko vaihto merkkihuollon työkaluja vai piisaako vag korjaamon pensselit?
                            Last edited by hj325hml; 28-07-2015, 08:53.
                            F16 M-Sport

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              #74
                              www.etk.cc, tuolta löytyy osakatalogi.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • hj325hml
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 729
                                • Pirkanmaa

                                #75
                                Mikäs juttu, 525d manuaali, pintakaasulla pienillä kierroksilla tasaisesti ku ajelee, etenkin ylämäki nypyissä tekee ihme sekunnin naftan syötön kätkön. Niin pieni ja huomaamaton ettei kukaan kyydissä ole huomannut mutta itse sen huomaa välillä. Muuten ei mitään semmoista häikkää.
                                F16 M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎