Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    #91
    Ilmakanavissa on suurinpiirtein kilowatin ptc-vastukset eli kyllä lämpö riittää.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      #92
      Mitenkäs on porukoilla ZF:n 8-pykäläiset laatikot kestäneet käytössä? Lähinnä isojen disukoiden kohdalla?

      Uskaltaako yli 200 000km ajettua autoa harkita/ mikä mahtaa olla kyseisten laatikoiden elinkaari?

      Entäpä aktiivialusta, onko mitä palikoita odotettavissa uusittavaksi noilla kilsoilla?

      Laakereita ja puslia noihin saa varmaan vaihdella samoilla kilometreillä kuin e6x:kin...
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • pexodus
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1577
        • Leppävirta/Oravikoski

        #93
        Originally posted by JP-76 View Post
        Mitenkäs on porukoilla ZF:n 8-pykäläiset laatikot kestäneet käytössä? Lähinnä isojen disukoiden kohdalla?

        Uskaltaako yli 200 000km ajettua autoa harkita/ mikä mahtaa olla kyseisten laatikoiden elinkaari?

        Entäpä aktiivialusta, onko mitä palikoita odotettavissa uusittavaksi noilla kilsoilla?

        Laakereita ja puslia noihin saa varmaan vaihdella samoilla kilometreillä kuin e6x:kin...
        Mulla ajettu 287tkm, öljyt vaihdettu 80tkm välein!:toimii täysin samalla tavalla kun 50tkm ajettu laatikko

        vakio softa ja 3litran "pikkudiesel"

        Siekkinen ei ole vielä yhtään korjannut, muutaman 518d taksin tiedän johon vaihdettu uusi laatikko takuuseen jossain 100tkm kohdalla (selkeä valmistusvika osissa)

        Minun showroomissa on jonkin asteinen kestotesti käynnissä, joskaan aktiivialustaa ei ole.
        BMW F11 LCI 530da x-drive
        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

        Comment

        • JP-76
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 1060
          • Kanta-Häme

          #94
          Originally posted by pexodus View Post
          Mulla ajettu 287tkm, öljyt vaihdettu 80tkm välein!:toimii täysin samalla tavalla kun 50tkm ajettu laatikko

          vakio softa ja 3litran "pikkudiesel"

          Siekkinen ei ole vielä yhtään korjannut, muutaman 518d taksin tiedän johon vaihdettu uusi laatikko takuuseen jossain 100tkm kohdalla (selkeä valmistusvika osissa)

          Minun showroomissa on jonkin asteinen kestotesti käynnissä, joskaan aktiivialustaa ei ole.
          Hyvää infoa. Mitenkähän on 8-lovisen kanssa jos ei ole ölppiä vaihdettu 200tkm aikana, kannattaako niihin enää koskea ja odottaa Siekkisen/Recron reissua vai ruveta pulaamaa vaihtojen kanssa?

          Omassa tapauksessa auto olis bensa mutta vääntöä kuitenkin ~700Nm, siksi kyselin verrattuna dieseleihin (ei M5)
          Kalusto:
          BMW 550i xDrive -14
          BMW S1000R -17
          Toyota Proace -15

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6324
            • P-Pohjanmaa

            #95
            Originally posted by JP-76 View Post
            Hyvää infoa. Mitenkähän on 8-lovisen kanssa jos ei ole ölppiä vaihdettu 200tkm aikana, kannattaako niihin enää koskea ja odottaa Siekkisen/Recron reissua vai ruveta pulaamaa vaihtojen kanssa?

            Omassa tapauksessa auto olis bensa mutta vääntöä kuitenkin ~700Nm, siksi kyselin verrattuna dieseleihin (ei M5)
            550i ?

            Eikös tuo sun nykyinen ole jees :think

            Omassa nyt 172 tkm öljyt vaihdatin 160 tkm kohdilla kun auto ohjelmoitiin, ohjelma koneessa 380\820 ja pelaa loistavasti..tuo laatikko on kyllä mahtava
            Ajo normaali ajoa jossa paljon pitempää ajoa ..
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • salmol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2013
              • 244
              • Helsinki

              #96
              Originally posted by touring39 View Post
              Hyvin on lämmöt riittäneet pari talvea. Kylmä talli ja joku onneton letkulämppäri.
              Ja eiköhän F-mallit ole aika samanlaisia, eli näissä (ainakin F3x) on vastukset ilmakanavissa joten lämmintä ilmaa pukkaa nopeasti. Ja 20d lämpeää kyllä ihan kivasti ja lähtee kun palmun alta käyntiin vaikka olisi -25c pakkasta. Minulla ei ole mitään lämmittimiä ja vedän raakana käyntiin ja hyvin lähtee. Eli sen takia en usko että mitään lämppäreitä tarvitaan, paitsi ehkä mukavuuden vuoksi.
              Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                #97
                Originally posted by veku View Post
                550i ?

                Eikös tuo sun nykyinen ole jees :think

                Omassa nyt 172 tkm öljyt vaihdatin 160 tkm kohdilla kun auto ohjelmoitiin, ohjelma koneessa 380\820 ja pelaa loistavasti..tuo laatikko on kyllä mahtava
                Ajo normaali ajoa jossa paljon pitempää ajoa ..
                B5 Alpina, Markukselta jo vähän utelin...

                Nykyinen on viimeisen päälle jees, toiminut kuin sveitsiläinen kello mutta jotenkin ei mun auto...

                Saattaa tulla yks F30 335Xi pian myyntiin :think
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6324
                  • P-Pohjanmaa

                  #98
                  Originally posted by JP-76 View Post
                  B5 Alpina, Markukselta jo vähän utelin...

                  Nykyinen on viimeisen päälle jees, toiminut kuin sveitsiläinen kello mutta jotenkin ei mun auto...

                  Saattaa tulla yks F30 335Xi pian myyntiin :think
                  No niitä ei varmasti ihan joka oksalla olekaan
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Saarikoski
                    R.I.P.
                    • Feb 2005
                    • 726
                    • KOKKOLA

                    #99
                    Onkos kukaan muu taistellu noitten jarrusatuloiden kanssa.
                    Satulat ja erityisesti jarrukilvet on jotenkin ihmeellisen jankin peitossa, joka on jotenkin pikimäistä paskaa. Koitin putsailla, mutta mää en saa tuota paskaa irti erinäisillä aineilla ja teräsharjalla.
                    Tossa tulos raudanpoistoaineen, pikku happokäsittelyn ja vimmatun teräsharjauksen jälkeen.
                    Kyse siis noista mustista klönteistä satulassa osassa joka ei oo ainakaan puhdasta valurautaa vanhassa muodossa ja jarrukilvessä.

                    Kuvassa on satulaan pyyhitty ohuelti fosforihappoa vaikka näyttää kuivalta, huuhtelun jälkeen nuo valurautaosat silottu ja tuli ihan ok, mutta tohon mustaan kakkaan en saanu otetta.

                    Niin ruokottomat on nuo satulat, että joku ohut lämpömustakilikali ois ollu paikallaan vaan ei viitsi paskan päälle alkaa.



                    Ton kummempia ei noista saa ilman suhteettoman kovaa työtä.
                    Aloin jo miettiin satulan päälle asennettavaa ebayn muovisuojaakin kun en muuta keksi.
                    Last edited by Saarikoski; 15-08-2015, 14:17.

                    Comment

                    • sassi
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2008
                      • 412
                      • Nivala

                      Originally posted by Saarikoski View Post
                      Onkos kukaan muu taistellu noitten jarrusatuloiden kanssa.
                      Aloin jo miettiin satulan päälle asennettavaa ebayn muovisuojaakin kun en muuta keksi.
                      Jarrupalojen vaihdon yhteydessä putsasin omastani satulat teräsharjalla ja porakoneeseen laitettavalla pyörivällä teräsharjalla, sen jälkeen vedin lämmönkestävän (spray) hopeamaalin päälle. Saman käsittelyn tein myös satulan tukiraudoille ja ulomman (näkyvissä olevan) jarrupalan taustalle.
                      Viime kesänä tein eteen ja nyt tänä keväänä takapalojen vaihdon yhteydessä sama operaatio takasatuloillekin.
                      Vuoden ja +30tkm kokemuksella, maali on pysynyt etusatuloissa erittäin hyvin ja on helppo pitää puhtaana, käytännössä autofoam + painepesuri riittää.

                      Mietin myös mustaa, mutta kun alkuperäisenä nuo on vaalean harmaat/hopeiset, joten vedin mattahopealla.
                      --
                      Sassi
                      - F10 530d
                      - KTM 690 Enduro
                      Ex. E90 330d, E46 330d

                      Comment

                      • Saarikoski
                        R.I.P.
                        • Feb 2005
                        • 726
                        • KOKKOLA

                        Originally posted by sassi View Post
                        Jarrupalojen vaihdon yhteydessä putsasin omastani satulat teräsharjalla ja porakoneeseen laitettavalla pyörivällä teräsharjalla, sen jälkeen vedin lämmönkestävän (spray) hopeamaalin päälle. Saman käsittelyn tein myös satulan tukiraudoille ja ulomman (näkyvissä olevan) jarrupalan taustalle.
                        Viime kesänä tein eteen ja nyt tänä keväänä takapalojen vaihdon yhteydessä sama operaatio takasatuloillekin.
                        Vuoden ja +30tkm kokemuksella, maali on pysynyt etusatuloissa erittäin hyvin ja on helppo pitää puhtaana, käytännössä autofoam + painepesuri riittää.

                        Mietin myös mustaa, mutta kun alkuperäisenä nuo on vaalean harmaat/hopeiset, joten vedin mattahopealla.

                        Itte vetelin nyt sitte tollalailla nuo.
                        Paloja ym en alkanu maalaamaan, koska haluan satuloitten olevan ei niin maalatun näköset. Pienellä vesiväripensselillä onnistu hyvin kiertämään satulaosat ym.

                        Putsailin siis jarrukliinerillä ja teräsraspeilla sen mitä suitin, lamellilaikalla pahimmat valutörstöt pois ja sekottelin bilteman jarrusatulamaaleista siten että hopean sekaan sotkin mustaa ja mustan sekaan hopeaa jotta kontrasti ei ois tullu liian isoks. Nyt antaa noitten vaan paskottua vähän niin hyvä tulee.
                        Varmaan jos noi ois sekottanu 1/1 ois saanu aika hyvän tasasen harmaankin jos ois 1väriset halunnu. Hopea tai musta sellasenaan on mun silmään liian tuning.

                        Comment

                        • JP-76
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 1060
                          • Kanta-Häme

                          Vähän aiheen vierestä, mutta mitäs porukka tykkää tästä: http://www.worldcarfans.com/11412228...pp-performance

                          Hitti vai huti
                          Kalusto:
                          BMW 550i xDrive -14
                          BMW S1000R -17
                          Toyota Proace -15

                          Comment

                          • pexodus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1577
                            • Leppävirta/Oravikoski

                            Originally posted by JP-76 View Post
                            Vähän aiheen vierestä, mutta mitäs porukka tykkää tästä: http://www.worldcarfans.com/11412228...pp-performance

                            Hitti vai huti
                            Ulkoa vähän huti, specsien puolesta hitti

                            Tuossa joku viikko takaperin kaverin F10 M5:sta polkeneena voin kyllä sanoa että kyllä vaan tuntuu mahtavalta tuollainen määrä voimaa F:n ratissa.
                            BMW F11 LCI 530da x-drive
                            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1060
                              • Kanta-Häme

                              Originally posted by pexodus View Post
                              Ulkoa vähän huti, specsien puolesta hitti

                              Tuossa joku viikko takaperin kaverin F10 M5:sta polkeneena voin kyllä sanoa että kyllä vaan tuntuu mahtavalta tuollainen määrä voimaa F:n ratissa.
                              Ite tykkään ulkokuoresta kyllä, noi mainostarrat jos sais pois niin olis täys 10
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              • Aceishigh
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 284

                                Kysymyksiä varusteista: Mikä varuste F10/11-sarjalaisessa on se, jossa kuskin kaiuttimen alapuolelle tulee kolme nappia (M, 1 ja 2)? Onko ECO-drive (ECO Driving experience) erillinen lisävaruste Adaptive Driveen nähden (eli ei tule jälkimmäisen mukana)? Kysyn sillä, että ainakin esim. BMW.de -sivustolla olevissa ilmoituksissa ECO-driveä ei ole listattu varusteisiin, jos autossa on Adaptive drive, mutta kuvasta selviää, että siinä on myös ECO-dive.

                                Thanks!
                                Old golfers never die, they only lose their balls.

                                BMW 740d xDrive (06/2014).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎