Mitenkäs on porukoilla ZF:n 8-pykäläiset laatikot kestäneet käytössä? Lähinnä isojen disukoiden kohdalla?
Uskaltaako yli 200 000km ajettua autoa harkita/ mikä mahtaa olla kyseisten laatikoiden elinkaari?
Entäpä aktiivialusta, onko mitä palikoita odotettavissa uusittavaksi noilla kilsoilla?
Laakereita ja puslia noihin saa varmaan vaihdella samoilla kilometreillä kuin e6x:kin...
Mulla ajettu 287tkm, öljyt vaihdettu 80tkm välein!:toimii täysin samalla tavalla kun 50tkm ajettu laatikko
vakio softa ja 3litran "pikkudiesel"
Siekkinen ei ole vielä yhtään korjannut, muutaman 518d taksin tiedän johon vaihdettu uusi laatikko takuuseen jossain 100tkm kohdalla (selkeä valmistusvika osissa)
Minun showroomissa on jonkin asteinen kestotesti käynnissä, joskaan aktiivialustaa ei ole.
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Mulla ajettu 287tkm, öljyt vaihdettu 80tkm välein!:toimii täysin samalla tavalla kun 50tkm ajettu laatikko
vakio softa ja 3litran "pikkudiesel"
Siekkinen ei ole vielä yhtään korjannut, muutaman 518d taksin tiedän johon vaihdettu uusi laatikko takuuseen jossain 100tkm kohdalla (selkeä valmistusvika osissa)
Minun showroomissa on jonkin asteinen kestotesti käynnissä, joskaan aktiivialustaa ei ole.
Hyvää infoa. Mitenkähän on 8-lovisen kanssa jos ei ole ölppiä vaihdettu 200tkm aikana, kannattaako niihin enää koskea ja odottaa Siekkisen/Recron reissua vai ruveta pulaamaa vaihtojen kanssa?
Omassa tapauksessa auto olis bensa mutta vääntöä kuitenkin ~700Nm, siksi kyselin verrattuna dieseleihin (ei M5)
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Hyvää infoa. Mitenkähän on 8-lovisen kanssa jos ei ole ölppiä vaihdettu 200tkm aikana, kannattaako niihin enää koskea ja odottaa Siekkisen/Recron reissua vai ruveta pulaamaa vaihtojen kanssa?
Omassa tapauksessa auto olis bensa mutta vääntöä kuitenkin ~700Nm, siksi kyselin verrattuna dieseleihin (ei M5)
550i ?
Eikös tuo sun nykyinen ole jees :think
Omassa nyt 172 tkm öljyt vaihdatin 160 tkm kohdilla kun auto ohjelmoitiin, ohjelma koneessa 380\820 ja pelaa loistavasti..tuo laatikko on kyllä mahtava
Ajo normaali ajoa jossa paljon pitempää ajoa ..
Hyvin on lämmöt riittäneet pari talvea. Kylmä talli ja joku onneton letkulämppäri.
Ja eiköhän F-mallit ole aika samanlaisia, eli näissä (ainakin F3x) on vastukset ilmakanavissa joten lämmintä ilmaa pukkaa nopeasti. Ja 20d lämpeää kyllä ihan kivasti ja lähtee kun palmun alta käyntiin vaikka olisi -25c pakkasta. Minulla ei ole mitään lämmittimiä ja vedän raakana käyntiin ja hyvin lähtee. Eli sen takia en usko että mitään lämppäreitä tarvitaan, paitsi ehkä mukavuuden vuoksi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Omassa nyt 172 tkm öljyt vaihdatin 160 tkm kohdilla kun auto ohjelmoitiin, ohjelma koneessa 380\820 ja pelaa loistavasti..tuo laatikko on kyllä mahtava
Ajo normaali ajoa jossa paljon pitempää ajoa ..
B5 Alpina, Markukselta jo vähän utelin...
Nykyinen on viimeisen päälle jees, toiminut kuin sveitsiläinen kello mutta jotenkin ei mun auto...
Saattaa tulla yks F30 335Xi pian myyntiin :think
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Onkos kukaan muu taistellu noitten jarrusatuloiden kanssa.
Satulat ja erityisesti jarrukilvet on jotenkin ihmeellisen jankin peitossa, joka on jotenkin pikimäistä paskaa. Koitin putsailla, mutta mää en saa tuota paskaa irti erinäisillä aineilla ja teräsharjalla.
Tossa tulos raudanpoistoaineen, pikku happokäsittelyn ja vimmatun teräsharjauksen jälkeen.
Kyse siis noista mustista klönteistä satulassa osassa joka ei oo ainakaan puhdasta valurautaa vanhassa muodossa ja jarrukilvessä.
Kuvassa on satulaan pyyhitty ohuelti fosforihappoa vaikka näyttää kuivalta, huuhtelun jälkeen nuo valurautaosat silottu ja tuli ihan ok, mutta tohon mustaan kakkaan en saanu otetta.
Niin ruokottomat on nuo satulat, että joku ohut lämpömustakilikali ois ollu paikallaan vaan ei viitsi paskan päälle alkaa.
Ton kummempia ei noista saa ilman suhteettoman kovaa työtä.
Aloin jo miettiin satulan päälle asennettavaa ebayn muovisuojaakin kun en muuta keksi.
Onkos kukaan muu taistellu noitten jarrusatuloiden kanssa.
Aloin jo miettiin satulan päälle asennettavaa ebayn muovisuojaakin kun en muuta keksi.
Jarrupalojen vaihdon yhteydessä putsasin omastani satulat teräsharjalla ja porakoneeseen laitettavalla pyörivällä teräsharjalla, sen jälkeen vedin lämmönkestävän (spray) hopeamaalin päälle. Saman käsittelyn tein myös satulan tukiraudoille ja ulomman (näkyvissä olevan) jarrupalan taustalle.
Viime kesänä tein eteen ja nyt tänä keväänä takapalojen vaihdon yhteydessä sama operaatio takasatuloillekin.
Vuoden ja +30tkm kokemuksella, maali on pysynyt etusatuloissa erittäin hyvin ja on helppo pitää puhtaana, käytännössä autofoam + painepesuri riittää.
Mietin myös mustaa, mutta kun alkuperäisenä nuo on vaalean harmaat/hopeiset, joten vedin mattahopealla.
Jarrupalojen vaihdon yhteydessä putsasin omastani satulat teräsharjalla ja porakoneeseen laitettavalla pyörivällä teräsharjalla, sen jälkeen vedin lämmönkestävän (spray) hopeamaalin päälle. Saman käsittelyn tein myös satulan tukiraudoille ja ulomman (näkyvissä olevan) jarrupalan taustalle.
Viime kesänä tein eteen ja nyt tänä keväänä takapalojen vaihdon yhteydessä sama operaatio takasatuloillekin.
Vuoden ja +30tkm kokemuksella, maali on pysynyt etusatuloissa erittäin hyvin ja on helppo pitää puhtaana, käytännössä autofoam + painepesuri riittää.
Mietin myös mustaa, mutta kun alkuperäisenä nuo on vaalean harmaat/hopeiset, joten vedin mattahopealla.
Itte vetelin nyt sitte tollalailla nuo.
Paloja ym en alkanu maalaamaan, koska haluan satuloitten olevan ei niin maalatun näköset. Pienellä vesiväripensselillä onnistu hyvin kiertämään satulaosat ym.
Putsailin siis jarrukliinerillä ja teräsraspeilla sen mitä suitin, lamellilaikalla pahimmat valutörstöt pois ja sekottelin bilteman jarrusatulamaaleista siten että hopean sekaan sotkin mustaa ja mustan sekaan hopeaa jotta kontrasti ei ois tullu liian isoks. Nyt antaa noitten vaan paskottua vähän niin hyvä tulee.
Varmaan jos noi ois sekottanu 1/1 ois saanu aika hyvän tasasen harmaankin jos ois 1väriset halunnu. Hopea tai musta sellasenaan on mun silmään liian tuning.
Kysymyksiä varusteista: Mikä varuste F10/11-sarjalaisessa on se, jossa kuskin kaiuttimen alapuolelle tulee kolme nappia (M, 1 ja 2)? Onko ECO-drive (ECO Driving experience) erillinen lisävaruste Adaptive Driveen nähden (eli ei tule jälkimmäisen mukana)? Kysyn sillä, että ainakin esim. BMW.de -sivustolla olevissa ilmoituksissa ECO-driveä ei ole listattu varusteisiin, jos autossa on Adaptive drive, mutta kuvasta selviää, että siinä on myös ECO-dive.
Thanks!
Old golfers never die, they only lose their balls.
Comment