Ilmakanavissa on suurinpiirtein kilowatin ptc-vastukset eli kyllä lämpö riittää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mitenkäs on porukoilla ZF:n 8-pykäläiset laatikot kestäneet käytössä? Lähinnä isojen disukoiden kohdalla?
Uskaltaako yli 200 000km ajettua autoa harkita/ mikä mahtaa olla kyseisten laatikoiden elinkaari?
Entäpä aktiivialusta, onko mitä palikoita odotettavissa uusittavaksi noilla kilsoilla?
Laakereita ja puslia noihin saa varmaan vaihdella samoilla kilometreillä kuin e6x:kin...Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostMitenkäs on porukoilla ZF:n 8-pykäläiset laatikot kestäneet käytössä? Lähinnä isojen disukoiden kohdalla?
Uskaltaako yli 200 000km ajettua autoa harkita/ mikä mahtaa olla kyseisten laatikoiden elinkaari?
Entäpä aktiivialusta, onko mitä palikoita odotettavissa uusittavaksi noilla kilsoilla?
Laakereita ja puslia noihin saa varmaan vaihdella samoilla kilometreillä kuin e6x:kin...
vakio softa ja 3litran "pikkudiesel"
Siekkinen ei ole vielä yhtään korjannut, muutaman 518d taksin tiedän johon vaihdettu uusi laatikko takuuseen jossain 100tkm kohdalla (selkeä valmistusvika osissa)
Minun showroomissa on jonkin asteinen kestotesti käynnissä, joskaan aktiivialustaa ei ole.BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostMulla ajettu 287tkm, öljyt vaihdettu 80tkm välein!:toimii täysin samalla tavalla kun 50tkm ajettu laatikko
vakio softa ja 3litran "pikkudiesel"
Siekkinen ei ole vielä yhtään korjannut, muutaman 518d taksin tiedän johon vaihdettu uusi laatikko takuuseen jossain 100tkm kohdalla (selkeä valmistusvika osissa)
Minun showroomissa on jonkin asteinen kestotesti käynnissä, joskaan aktiivialustaa ei ole.
Omassa tapauksessa auto olis bensa mutta vääntöä kuitenkin ~700Nm, siksi kyselin verrattuna dieseleihin (ei M5)Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostHyvää infoa. Mitenkähän on 8-lovisen kanssa jos ei ole ölppiä vaihdettu 200tkm aikana, kannattaako niihin enää koskea ja odottaa Siekkisen/Recron reissua vai ruveta pulaamaa vaihtojen kanssa?
Omassa tapauksessa auto olis bensa mutta vääntöä kuitenkin ~700Nm, siksi kyselin verrattuna dieseleihin (ei M5)
Eikös tuo sun nykyinen ole jees :think
Omassa nyt 172 tkm öljyt vaihdatin 160 tkm kohdilla kun auto ohjelmoitiin, ohjelma koneessa 380\820 ja pelaa loistavasti..tuo laatikko on kyllä mahtava
Ajo normaali ajoa jossa paljon pitempää ajoa ..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostHyvin on lämmöt riittäneet pari talvea. Kylmä talli ja joku onneton letkulämppäri.Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Originally posted by veku View Post550i ?
Eikös tuo sun nykyinen ole jees :think
Omassa nyt 172 tkm öljyt vaihdatin 160 tkm kohdilla kun auto ohjelmoitiin, ohjelma koneessa 380\820 ja pelaa loistavasti..tuo laatikko on kyllä mahtava
Ajo normaali ajoa jossa paljon pitempää ajoa ..
Nykyinen on viimeisen päälle jees, toiminut kuin sveitsiläinen kello mutta jotenkin ei mun auto...
Saattaa tulla yks F30 335Xi pian myyntiin :thinkKalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostB5 Alpina, Markukselta jo vähän utelin...
Nykyinen on viimeisen päälle jees, toiminut kuin sveitsiläinen kello mutta jotenkin ei mun auto...
Saattaa tulla yks F30 335Xi pian myyntiin :thinkF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Onkos kukaan muu taistellu noitten jarrusatuloiden kanssa.
Satulat ja erityisesti jarrukilvet on jotenkin ihmeellisen jankin peitossa, joka on jotenkin pikimäistä paskaa. Koitin putsailla, mutta mää en saa tuota paskaa irti erinäisillä aineilla ja teräsharjalla.
Tossa tulos raudanpoistoaineen, pikku happokäsittelyn ja vimmatun teräsharjauksen jälkeen.
Kyse siis noista mustista klönteistä satulassa osassa joka ei oo ainakaan puhdasta valurautaa vanhassa muodossa ja jarrukilvessä.
Kuvassa on satulaan pyyhitty ohuelti fosforihappoa vaikka näyttää kuivalta, huuhtelun jälkeen nuo valurautaosat silottu ja tuli ihan ok, mutta tohon mustaan kakkaan en saanu otetta.
Niin ruokottomat on nuo satulat, että joku ohut lämpömustakilikali ois ollu paikallaan vaan ei viitsi paskan päälle alkaa.
Ton kummempia ei noista saa ilman suhteettoman kovaa työtä.
Aloin jo miettiin satulan päälle asennettavaa ebayn muovisuojaakin kun en muuta keksi.
Last edited by Saarikoski; 15-08-2015, 14:17.
Comment
-
-
Originally posted by Saarikoski View PostOnkos kukaan muu taistellu noitten jarrusatuloiden kanssa.
Aloin jo miettiin satulan päälle asennettavaa ebayn muovisuojaakin kun en muuta keksi.
Viime kesänä tein eteen ja nyt tänä keväänä takapalojen vaihdon yhteydessä sama operaatio takasatuloillekin.
Vuoden ja +30tkm kokemuksella, maali on pysynyt etusatuloissa erittäin hyvin ja on helppo pitää puhtaana, käytännössä autofoam + painepesuri riittää.
Mietin myös mustaa, mutta kun alkuperäisenä nuo on vaalean harmaat/hopeiset, joten vedin mattahopealla.--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Originally posted by sassi View PostJarrupalojen vaihdon yhteydessä putsasin omastani satulat teräsharjalla ja porakoneeseen laitettavalla pyörivällä teräsharjalla, sen jälkeen vedin lämmönkestävän (spray) hopeamaalin päälle. Saman käsittelyn tein myös satulan tukiraudoille ja ulomman (näkyvissä olevan) jarrupalan taustalle.
Viime kesänä tein eteen ja nyt tänä keväänä takapalojen vaihdon yhteydessä sama operaatio takasatuloillekin.
Vuoden ja +30tkm kokemuksella, maali on pysynyt etusatuloissa erittäin hyvin ja on helppo pitää puhtaana, käytännössä autofoam + painepesuri riittää.
Mietin myös mustaa, mutta kun alkuperäisenä nuo on vaalean harmaat/hopeiset, joten vedin mattahopealla.
Itte vetelin nyt sitte tollalailla nuo.
Paloja ym en alkanu maalaamaan, koska haluan satuloitten olevan ei niin maalatun näköset. Pienellä vesiväripensselillä onnistu hyvin kiertämään satulaosat ym.
Putsailin siis jarrukliinerillä ja teräsraspeilla sen mitä suitin, lamellilaikalla pahimmat valutörstöt pois ja sekottelin bilteman jarrusatulamaaleista siten että hopean sekaan sotkin mustaa ja mustan sekaan hopeaa jotta kontrasti ei ois tullu liian isoks. Nyt antaa noitten vaan paskottua vähän niin hyvä tulee.
Varmaan jos noi ois sekottanu 1/1 ois saanu aika hyvän tasasen harmaankin jos ois 1väriset halunnu. Hopea tai musta sellasenaan on mun silmään liian tuning.
Comment
-
-
Vähän aiheen vierestä, mutta mitäs porukka tykkää tästä: http://www.worldcarfans.com/11412228...pp-performance
Hitti vai hutiKalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostVähän aiheen vierestä, mutta mitäs porukka tykkää tästä: http://www.worldcarfans.com/11412228...pp-performance
Hitti vai huti
Tuossa joku viikko takaperin kaverin F10 M5:sta polkeneena voin kyllä sanoa että kyllä vaan tuntuu mahtavalta tuollainen määrä voimaa F:n ratissa.BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostUlkoa vähän huti, specsien puolesta hitti
Tuossa joku viikko takaperin kaverin F10 M5:sta polkeneena voin kyllä sanoa että kyllä vaan tuntuu mahtavalta tuollainen määrä voimaa F:n ratissa.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Kysymyksiä varusteista: Mikä varuste F10/11-sarjalaisessa on se, jossa kuskin kaiuttimen alapuolelle tulee kolme nappia (M, 1 ja 2)? Onko ECO-drive (ECO Driving experience) erillinen lisävaruste Adaptive Driveen nähden (eli ei tule jälkimmäisen mukana)? Kysyn sillä, että ainakin esim. BMW.de -sivustolla olevissa ilmoituksissa ECO-driveä ei ole listattu varusteisiin, jos autossa on Adaptive drive, mutta kuvasta selviää, että siinä on myös ECO-dive.
Thanks!Old golfers never die, they only lose their balls.
BMW 740d xDrive (06/2014).
Comment
-
Comment