Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6326
    • P-Pohjanmaa

    Hälytys koukusta ---> TOW HITCH ja kongin kera

    Punainen valo vilkkuu tavaratilassa ja koukku esillä eikä suostu menemään piiloon ?

    Normaalisti oisin hoitanut vetohomman audilla mutta kun sitä ei ollut niin oli pakko tuolla ja tässä kiitos..
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      Originally posted by veku View Post
      Hälytys koukusta ---> TOW HITCH ja kongin kera

      Punainen valo vilkkuu tavaratilassa ja koukku esillä eikä suostu menemään piiloon ?

      Normaalisti oisin hoitanut vetohomman audilla mutta kun sitä ei ollut niin oli pakko tuolla ja tässä kiitos..
      Eikös se niin ollut, että kahteen pekkaan koukun kimppuun: toinen painelee sitä nappia ja toinen rynkyttää/hakkaa lekalla koukkua...

      Jos lähtee pelittämään, niin vaseliinia paikat täyteen ja väh. kerran viikossa koukun ulkoilutus.

      Oma irroitettava koukku tuntuu ihan ok vaihtoehdolta...
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Stombe
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 170
        • Keski-Suomi

        Ihan ohimennen vinkkinä;
        Juuri tuossa rouva jäi työpaikan pihaan vitosella kun ei auennut ovet, ja kun manuaali-avaimella pääsi sisään niin oli tietenki ajonesto päällä jolloin ei antanut sytytysvirtoja. Piti siis lähteä ensidiagnoosin mukaisesti akkulaturin ja apuvirtakaapeleiden kanssa paikalle mutta otin myös vara-avaimen jolla sitten homma lähtikin rokkaamaan ihan normaalisti.
        -> Pitäkää keyless go-avaimen varapatteria hanskalokerossa mukana. Patteri ei näköjään kestä aktiivikäytössä kuin alle vuoden.
        F11 535d M-sport VOLL
        MB A180 -16
        Cagiva Xtra Raptor 1000
        Kupla Cab ATM -69
        *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5054
          • Paimio

          Originally posted by Stombe View Post
          Ihan ohimennen vinkkinä;
          Juuri tuossa rouva jäi työpaikan pihaan vitosella kun ei auennut ovet, ja kun manuaali-avaimella pääsi sisään niin oli tietenki ajonesto päällä jolloin ei antanut sytytysvirtoja. Piti siis lähteä ensidiagnoosin mukaisesti akkulaturin ja apuvirtakaapeleiden kanssa paikalle mutta otin myös vara-avaimen jolla sitten homma lähtikin rokkaamaan ihan normaalisti.
          -> Pitäkää keyless go-avaimen varapatteria hanskalokerossa mukana. Patteri ei näköjään kestä aktiivikäytössä kuin alle vuoden.
          Mutta eikös sen pitäisi hyvissä ajoin varoittaa alhaisesta paristojännitteestä ettei tuollaista pääse tapahtumaan?
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Stombe
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 170
            • Keski-Suomi

            Ei ilmoittanut edellisellä kerralla, eikä nytkään. Olin itse sillä työreissussa päivällä 11 tuntia ja useamman kerran ovia avattiin/suljettiin niin ei mitään ilmoitusta tehnyt - meni sitten niin sanotusti kerrasta poikki.
            F11 535d M-sport VOLL
            MB A180 -16
            Cagiva Xtra Raptor 1000
            Kupla Cab ATM -69
            *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by Stombe View Post
              Ihan ohimennen vinkkinä;
              Juuri tuossa rouva jäi työpaikan pihaan vitosella kun ei auennut ovet, ja kun manuaali-avaimella pääsi sisään niin oli tietenki ajonesto päällä jolloin ei antanut sytytysvirtoja. Piti siis lähteä ensidiagnoosin mukaisesti akkulaturin ja apuvirtakaapeleiden kanssa paikalle mutta otin myös vara-avaimen jolla sitten homma lähtikin rokkaamaan ihan normaalisti.
              -> Pitäkää keyless go-avaimen varapatteria hanskalokerossa mukana. Patteri ei näköjään kestä aktiivikäytössä kuin alle vuoden.
              Eikös keyless goussakin homma toimi niin, että ohjauspylväässä on paikka, johon avaimella nojataan, jos patteri on loppu? Jotenkin se haistaa siitä tutun avaimen ja suostuu käynnistymään.
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                Kyllä on, kaksi nuolta joiden välissä avainta pidetään. Perinteisen virtalukon seudussa.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  Veku,
                  kokeilitko "pakkoajaa" sitä koukkua?
                  Eli pidetään nappia pohjassa, kahteen kertaan (eli yrittää molempiin suuntiin)....
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Stombe
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 170
                    • Keski-Suomi

                    Originally posted by touring39 View Post
                    Eikös keyless goussakin homma toimi niin, että ohjauspylväässä on paikka, johon avaimella nojataan, jos patteri on loppu? Jotenkin se haistaa siitä tutun avaimen ja suostuu käynnistymään.
                    Tietääpä nyt jatkossa tämänkin, mutta silti pidän varapatterin autossa mukana jos taas vajaan vuoden päästä loppuu virta niin ei tarvii työreissulla sitten aina avaimella manuaalisesti availla ja kikkailla.
                    F11 535d M-sport VOLL
                    MB A180 -16
                    Cagiva Xtra Raptor 1000
                    Kupla Cab ATM -69
                    *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6326
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Veku,
                      kokeilitko "pakkoajaa" sitä koukkua?
                      Eli pidetään nappia pohjassa, kahteen kertaan (eli yrittää molempiin suuntiin)....
                      En pitääpä kokeilla
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6326
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Veku,
                        kokeilitko "pakkoajaa" sitä koukkua?
                        Eli pidetään nappia pohjassa, kahteen kertaan (eli yrittää molempiin suuntiin)....
                        Tämä toimi,koukku pelaa taas normisti ..kiitos
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Stroop
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 293
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Stroop View Post
                          Mistä tuo äffäläinen ottaa sisäilman? Kärsin huurtuvista ikkunoista sadekelillä ja vielä pirullisempana juttuna auto imee webaston käryt sisään esilämmityksessä. Tosi hienoa kun autossa on oven avatessa hirveä hussakka vesihöyry/naftakäry seosta. Veikkaan että joku putki on jossain irti tai väärin asennettu? Webaston pakoputki on oikein auton alla, joskin pää jää pohjalevyn pintaa vähän ylemmäs, voiko sopiva tuuli puhaltaa (usein) savut ilman ottoon? Webasto lisäksi savuttaa sumu- ja ajovaloumpioiden välistä savua joka tulee suoraan webastolta. Tsekkasin homman jo kertaalleen sisälokari irrotettuna nosturilla mutta eihän silloin tietenkään mitään isoja savuja tullut, kaikki toimi ihan normaalisti. Jostain ilmeisesti vuotaa välillä naftaa weban päälle? Samoin siihen pääsee rakosista hiekat ja vedetkin jotka näytti hieman pakarin päällä höyryävän.. Ja ennen kuin kukaan ehdottaa huurtumisasiaan raikkareiden vaihtoa niin se on jo tehty.
                          Vastaan itselleni. Em. ongelmat näyttävät poistuneen kokonaan lähes itsestään. Pahin huurtuminen johtui ilmeisesti edellisen omistajan lasipintojen puhdistamisesta ilmeisesti jäätelöllä. Poistin lisäksi kylläkin mätiä lehtiä molemmilta puolin konehuoneesta rintapellin läheisyydestä, ja edelleenkin kiinnostaisi mistä tuo tarkalleen ottaa sisäilman? Weba on toiminut ihan ok kun ilmat vähän kylmeni eikä paljon savuttele niin kuin tuolla toisaalla joku jo lupailikin.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            Sisäilma otetaan apukuskin puolelta kotelosta rintapellin edessä. Näkyy sellainen aktiivihiileltä näyttävä verkko aukon peittona...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Stroop
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 293
                              • Jyväskylä

                              Näyttikin oikeastaan ainoalta järkevältä vaihtoehdolta, kiitos varmistuksesta. Käy sumpilla tässä yks päivä?

                              Comment

                              • teppo_h
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 337
                                • Finland

                                Radio suhisee...

                                Onko kenelläkään vielä tullut vastaan e61:stä tuttua ongelmaa radion kuuluvuuden kanssa?
                                Itse huomasin toissapäivänä, ku ajelin maakuntaan että kanavat ei kuulu kunnolla elikkä alkaa suhisemaan.
                                Eilen kotio lähtiessä kokeiltiin takaluukun avaamista, kun taas suhisi, ja kun luukun avas niin kuulu heti normaalisti. Ja kun laittoi luukun kiinni, niin suhisi taas...

                                Joutuuko takaluukun johtosarjoja tinaamaan taas???
                                Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                                Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                                EX:
                                Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                                Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                                E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                                E36 320i Coupe, E21 318i
                                MB W115 240D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎