Originally posted by palomies
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
535d kaasuvaste
Olen ajellut omalla F11 -11 dieselillä muutaman kuukauden ja siinä vaivaa kaasuvaste, verrattuna esim. edellisiin E60 530d versioihin.
Välillä tuntuu kuin olisi pitkä viive polkimesta ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Sellaista kumilenkkimäisyyttä ja välillä ihan pelkkää viivettä, välillä tuntuu kuin tätä ongelmaa ei ole lainkaan. En nyt tarkoita turboviivettä.
Onko muilla kokemusta tällaisesta tai ideoita mitä voisi alkaa tutkimaan.
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostOlen ajellut omalla F11 -11 dieselillä muutaman kuukauden ja siinä vaivaa kaasuvaste, verrattuna esim. edellisiin E60 530d versioihin.
Välillä tuntuu kuin olisi pitkä viive polkimesta ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Sellaista kumilenkkimäisyyttä ja välillä ihan pelkkää viivettä, välillä tuntuu kuin tätä ongelmaa ei ole lainkaan. En nyt tarkoita turboviivettä.
Onko muilla kokemusta tällaisesta tai ideoita mitä voisi alkaa tutkimaan.
Auto kävi ohjelmoitavana, jonka jälkeen suurin osa kuminauhamaisuudesta tuntuu hävinneen. Tosin kun hidastaa esim 60kmh alueella vauhdin jonnekin 20kmh tasolle (esim liikennevaloihin hidastaessa niiden ollessa juuri vaihtumassa vihreiksi) tuntuu kuminauha olevan joko tosi pitkä tai sitten löhdetään vähän nykäisemällä eteenpäin. Tätä en ole onnistunut saamaan kotikonstein pois. Ei kyllä toistu joka kerta.F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
-
Originally posted by Joni_R View PostSamansuuntaisia tuntemuksia itsellä oli alkuun, ja välillä vieläkin. Kaasupolkimen adaptaation nollaus auttaa ainakin jonkin verran. Ja ilmiöhän poistuu, kun vaihtaa sport tilaan sen ajomoodin (ei laatikosta).
Auto kävi ohjelmoitavana, jonka jälkeen suurin osa kuminauhamaisuudesta tuntuu hävinneen. Tosin kun hidastaa esim 60kmh alueella vauhdin jonnekin 20kmh tasolle (esim liikennevaloihin hidastaessa niiden ollessa juuri vaihtumassa vihreiksi) tuntuu kuminauha olevan joko tosi pitkä tai sitten löhdetään vähän nykäisemällä eteenpäin. Tätä en ole onnistunut saamaan kotikonstein pois. Ei kyllä toistu joka kerta.
Kun auton lastua viilattiin penkin tulos näytti käyrien nousseen asteikolla ylöspäin, tämä asia muuttunut mitenkään. En tosin sitä mitenkään pyytänyt tai asiasta silloin maininnut.
Osaako joku sanoa mikä ero on ajotapavalinnan ja vaihdekepin sport-tilan välillä? Olen itse alkanut ajattelemaan, että ne ovat sama asia.
Miten ISTA:sta mahdetaan kaasupolkimen adaptaatiot nollata? Tätä voisi kokeilla mutta jotenkin en usko sen olevan ratkaisu asiaan.
Voi tämä olla myös F10/11 ominaisuus, eikä vika. Aika ärsyttävä kun tuntuu välillä, ettei osaa kaasupoljinta käyttää...
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View Post
Osaako joku sanoa mikä ero on ajotapavalinnan ja vaihdekepin sport-tilan välillä? Olen itse alkanut ajattelemaan, että ne ovat sama asia.
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostAjotapavalinta ja vaihteiston sport tila eivät ole sama. Oma perstuntuma ja oheinen liitetaulukko kertoo eroista. Toki taulukossa ominaisuudet eri autosta mutta logiikka on sama.
Olen tähän saakka ajellut enemmän Normal ja Sport alusta asetuksilla.
Onko jollain tietoa mistä noi kaasupolkimen adaptaatiot voi nollata ISTA:lla?
Comment
-
-
Tässäpä uusi topikki, jatkot sinne.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment