Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HV530XD
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 399
    • Lappeenranta

    Originally posted by PNM2 View Post
    Toimiskos tämä myös perinteiseen kuskin penkin vasempaan sivuun lähes pakosta tulevaan värin kulumaan sisään- ja ulosistumisen seurauksena? Mulla on venetobeige värinä eli jos jollain moista mönjää tuossa värissä on kelvollisena, voisin poistaa.
    Kato tuolta, listalla on ainakin venetian beige:
    https://www.furnitureclinic.co.uk/Colour_Chart?BMW Mulla oli mustassa nahkassa syviä naarmuja mistä paistoi läpi vaaleaa ruskeaa ja noiden touch up kitillä sai jäljet häivytettyä täydellisesti.

    Comment

    • Joni_R
      Bimmer Rookie
      • Jul 2015
      • 134
      • Ylivieska

      Pari asiaa tässä mietityttänyt nyt hetken aikaa. Ensinnäkin nuo kuljettajaprofiilit, meillä minä ja vaimo ajetaan molemmat tällä ja käytetään omia avaimia. Ainakin omissa avaimissa tuo iDrive näytön tila ei välillä palaa viimeksi käytettyyn jos toisia avaimia käytetty välillä.

      Eli jos asetan näytön omilla avaimilla/profiililla esim split screen tilaan niin, että vasemmalla navi ja oikealla entertainment info, vaimo käy ajamassa omilla avaimillaan tämän jälkeen. Seuraavan kerran kun minä lähden ajamaan, niin tuossa näytössä saattaa olla esim. navi/gps position, tai jotain ihan muuta. Ei kuitenkaan sama, mitä vaimon profiililla. Onko tämä joku softa bugi?

      Ja nyt on alkanut käynnistettäessä tulla yhä useammin BMW logo siihen näyttöön aluksi, aiemmin en ole tätä havainnut muuten kuin pidempien ajamattomien jaksojen jälkeen?

      Toinen asia on tuo automaattilaatikko. Toimii pääosin sulavasti ja hyvin, mutta jos esim 80 alueella hiljentää vauhtia jonnekin 20-30kmh kun joku edestä kääntyy, niin kiihdytettäessä takaisin matkavauhtiin laatikko tuntuu ensin arpovan jotain noin sekunnin tai kaksi ennenkuin auto kiihtyy kunnolla. Ja tällöin kiihdytys on hieman äkkinäinen, niinkuin olisi vanhan Volvon "aasinpotku" turbo. Paikaltaan kiihdytys menee ihan normaalisti.

      Onko ominaisuus vai meneekö kohta jotain rikki? Edellinen E91 ei kyllä mielestäni käyttäytynyt näin.
      F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
      ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

      Comment

      • laur77
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 187
        • Finland

        Tuo laatikon elämä askarruttaa myös, eli normitilassa tosiaan aina miettii sekunnin tai kaks ja sitten pykälä pienempi silmään ja kiihtyy pienoisella "linkoamisella".

        Tätä ei sport tilassa tule kun kierrokset korkeammalla, ellei sitten paina kaasua kickdown nappulaan asti.

        Auttaisko tähän tuo aiemmin mainittu laatikon resetointi?

        Paikaltaan lähtiessäkin tuntuu että hetken maistelee meininkiä ennen kuin tuottaa tehoa/vääntöä, onko tämä lähinnä laatikon tms. suojaamista ettei anna kaikkea asfalttiin heti lähdössä? Tuntui että lainassa ollut neliveto Audi hyppäs lähtiessä tähän verrattuna.
        Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
        EX: 535D F10 M-Sport
        EX: Z4 Coupé -06

        Comment

        • Vmatti
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 329
          • Espoo

          Itse resetoin omasta tuon laatikon niin jopa tuli iso ero. Nyt vaihtaa kuten omalla ajotyylillä pitääkin.
          Eihän se huono ollu ennenkään mutta nyt paljon parempi.
          F01 740D xDrive Individual LCI
          Kawasaki H2SX SE

          Exät:
          F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
          Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

          "Trust your instincts, be yourself"

          Comment

          • SilverHawk
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2016
            • 271
            • Helsinki

            Originally posted by Vmatti View Post
            Itse resetoin omasta tuon laatikon niin jopa tuli iso ero. Nyt vaihtaa kuten omalla ajotyylillä pitääkin.
            Eihän se huono ollu ennenkään mutta nyt paljon parempi.
            Eikös tää laatikon resetointi oo joku alle satasen investointi?

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4980
              • Paimio

              Originally posted by SilverHawk View Post
              Eikös tää laatikon resetointi oo joku alle satasen investointi?
              Eikös tuo nyt ole ihan tehtävissä itsekin...INPA:llakin onnistuu, ainakin vanhemmissa...ei siitä kenellekään maksaa kannata.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • Joni_R
                Bimmer Rookie
                • Jul 2015
                • 134
                • Ylivieska

                Originally posted by SilverHawk View Post
                Eikös tää laatikon resetointi oo joku alle satasen investointi?
                Tarkoitetaankohan tässä sitä jonkinasteista oppimisen nollausta, minkä voi tehdä ihan itse ihan painelemalla polkimia ja köynnistämällä auto (ohjeet löytynee haulla tai googlesta)? Tämä pitäisi kyllä ensiapuna kokeilla itsekin, tosin kovin sekalaisia raportteja tuloksista netissä.

                Tälläkin foorumilla ja varsinkin jenkkifoorumeilla paljon keskustelua siheesta. Muistaakseni tuo täysi adaptaatioiden nollaus ja laatikon ohjelmiston päivitys DIY oli jossain f10post tms. foorumilla. Vaati vain pari softaa, pc:n ja kaapelin.
                F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                Comment

                • SilverHawk
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2016
                  • 271
                  • Helsinki

                  Originally posted by Joni_R View Post
                  Tarkoitetaankohan tässä sitä jonkinasteista oppimisen nollausta, minkä voi tehdä ihan itse ihan painelemalla polkimia ja köynnistämällä auto (ohjeet löytynee haulla tai googlesta)? Tämä pitäisi kyllä ensiapuna kokeilla itsekin, tosin kovin sekalaisia raportteja tuloksista netissä.

                  Tälläkin foorumilla ja varsinkin jenkkifoorumeilla paljon keskustelua siheesta. Muistaakseni tuo täysi adaptaatioiden nollaus ja laatikon ohjelmiston päivitys DIY oli jossain f10post tms. foorumilla. Vaati vain pari softaa, pc:n ja kaapelin.
                  Ei löydy omasta takaa INPAA niin tässä tapauksessa siitä täytyy jollekkin maksaa. Mieluiten tietty jollekkin harrastajalle, joka osaa asiansa. En tarkoittanut sitä kaasupolkimella tehtävää nollausta. Se toimenpide ilmeisesti vaikuttaa kaasun vasteeseen? Se mitä pitäis tehdä on laatikon adaptioarvojen nollaus.

                  Comment

                  • SilverHawk
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2016
                    • 271
                    • Helsinki

                    Pari viikkoa käytin sitten auton ilmastointihuollossa, kun auton ilmastointi alkoi pitämään ärsyttävää sihinää mikä ilmeisemmin viittasi aineiden vähyyteen. Ongelma asettui tosiaan pariksi viikoksi, nyt nimittäin sihisee kahta kauheammin Huomiselle varattuna sitten pientä UV-valohoitoa, että mistähän se oikein vuotaa.

                    Comment

                    • pexodus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1577
                      • Leppävirta/Oravikoski

                      Originally posted by SilverHawk View Post
                      Pari viikkoa käytin sitten auton ilmastointihuollossa, kun auton ilmastointi alkoi pitämään ärsyttävää sihinää mikä ilmeisemmin viittasi aineiden vähyyteen. Ongelma asettui tosiaan pariksi viikoksi, nyt nimittäin sihisee kahta kauheammin Huomiselle varattuna sitten pientä UV-valohoitoa, että mistähän se oikein vuotaa.
                      Keskisuulakkeiden sihinä, suhina ja puhina sisältyy auton hintaan. Elää omaa elämää, voi olla vain sattumaa että loppui juuri huollossa.

                      Omassa kylmä/kuuma rullaa säätämällä saa suhinan loppumaan.

                      Ellei nyt siis tosiaan puhuta ihan kennon vuodosta mutta jos siitä suhina tulisi olisi kyllä järjestelmä paineeton hyvinkin pian ja lehmänhönkäys kävisi sisällä.
                      BMW F11 LCI 530da x-drive
                      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                      Comment

                      • SilverHawk
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2016
                        • 271
                        • Helsinki

                        Originally posted by pexodus View Post
                        Keskisuulakkeiden sihinä, suhina ja puhina sisältyy auton hintaan. Elää omaa elämää, voi olla vain sattumaa että loppui juuri huollossa.

                        Omassa kylmä/kuuma rullaa säätämällä saa suhinan loppumaan.

                        Ellei nyt siis tosiaan puhuta ihan kennon vuodosta mutta jos siitä suhina tulisi olisi kyllä järjestelmä paineeton hyvinkin pian ja lehmänhönkäys kävisi sisällä.
                        Paitsi että kylmää ilmaa ei tule enään samalla tavalla kuin ennen? Edellisen huollon jälkeen 20 astetta tuntu jo viileältä, nyt edes 16 astetta ei ole jäätävän kylmää. Toinen mielenkiintoinen asia minkä huomasin vklp aikana ohittaessa reilun 80 vauhista on, että kun lumihiutale on päällä ja tekee kickdownit niin moottorin ääni ei ole niin voimakas kuin se on ilman lumihiutaletta. Ilman lumihiutaletta kuullostaa selkeästi 6-koneelta, mutta lumihiutaleen kanssa ei paljon ääntä lähde, vaikka auto liikahtaakin Tiedä sitten näistä mikä on normaalia ja mikä ei

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4980
                          • Paimio

                          Originally posted by SilverHawk View Post
                          Paitsi että kylmää ilmaa ei tule enään samalla tavalla kuin ennen? Edellisen huollon jälkeen 20 astetta tuntu jo viileältä, nyt edes 16 astetta ei ole jäätävän kylmää. Toinen mielenkiintoinen asia minkä huomasin vklp aikana ohittaessa reilun 80 vauhista on, että kun lumihiutale on päällä ja tekee kickdownit niin moottorin ääni ei ole niin voimakas kuin se on ilman lumihiutaletta. Ilman lumihiutaletta kuullostaa selkeästi 6-koneelta, mutta lumihiutaleen kanssa ei paljon ääntä lähde, vaikka auto liikahtaakin Tiedä sitten näistä mikä on normaalia ja mikä ei
                          Joo eiköhän siellä vuoto sitten ole....tyyppivikanahan näissä vissiin on lauhdutinkennon vuodot...Jos Majorin puheista oikein muistelen, voi olla jopa kampanja käynnissä niin kannattaa käydä marmorilta tarkistuttamassa ennen kuin mitään rupeaa tekemään.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • SilverHawk
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2016
                            • 271
                            • Helsinki

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Joo eiköhän siellä vuoto sitten ole....tyyppivikanahan näissä vissiin on lauhdutinkennon vuodot...Jos Majorin puheista oikein muistelen, voi olla jopa kampanja käynnissä niin kannattaa käydä marmorilta tarkistuttamassa ennen kuin mitään rupeaa tekemään.
                            Käynti laakkosella tuotti odotetun tuloksen.. Ei kampanjaa liittyen lauhduttimeen. 600e osa plus työt. Huomenna selviää uv hoidossa mistä tuo sitten vuotaa ja tilapäisratkaisuna aineiden täyttö, et selviää juhannuksen yli. Kylmän ilman tulo loppui äsken kokonaan..

                            Comment

                            • laur77
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 187
                              • Finland

                              Piti tilata ilmastoinnin täyttö/huolto itellekin kun säikäytitte aiheella Tosin saa odotella ens kuun puolelle.

                              Tein myös tuon kaasupoljinkikan, tuntuu että herkistää kaasuvasteen. En usko että vaikuttaa laatikon sielunelämään juurikaan. Ei kyllä pahaa tehnyt, ehkä oli hiukkasen enemmän "tyhjää" polkimessa aiemmin.
                              Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                              EX: 535D F10 M-Sport
                              EX: Z4 Coupé -06

                              Comment

                              • SilverHawk
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2016
                                • 271
                                • Helsinki

                                Originally posted by laur77 View Post
                                Piti tilata ilmastoinnin täyttö/huolto itellekin kun säikäytitte aiheella Tosin saa odotella ens kuun puolelle.

                                Tein myös tuon kaasupoljinkikan, tuntuu että herkistää kaasuvasteen. En usko että vaikuttaa laatikon sielunelämään juurikaan. Ei kyllä pahaa tehnyt, ehkä oli hiukkasen enemmän "tyhjää" polkimessa aiemmin.
                                Koitin tuolta E60 puolelta tutkailla tätä ilmastointia ja siellä ollu samoja oireita eikä kukaan tiennyt mistä johtuu..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎