Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyyn0
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 1053
    • Fin

    #76
    Originally posted by abel View Post
    Moi,
    Mistä webastoon voisi hommata puhelinohjauksen ja onnistuuko autotalliolosuhteissa asennus?
    Olipa sit tehtaan webasto tai tarvike niin FanControl GSM toimii.
    https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=238
    -BMW F11 530xd -12
    -BMW E60 530dA -04
    -BMW E23 735iA -85
    Ex
    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
    -BMW E39 528i 96

    Comment

    • jerko
      Newbiemmer
      • Oct 2020
      • 20
      • Espoo

      #77
      Olisiko tuota SHAM väylämoduulin kytkentä ohjetta kellään. Binarin lämmitintä olen asentamassa

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17508
        • Turku

        #78
        Originally posted by pyyn0 View Post
        Olipa sit tehtaan webasto tai tarvike niin FanControl GSM toimii.
        https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=238
        Mitä tuo tuli maksamaan ja mitä asennus vaatii?
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 2003
          • Tampere/kainuu

          #79
          Originally posted by Laku View Post
          Mitä tuo tuli maksamaan ja mitä asennus vaatii?
          Purkki maksaa kolmensadan luokkaa about ja kytkentä tapahtuu ilmastointipaneelin taakse kori väylään. Purkin oma "ohjelmointi" päälle.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • M-ERiMiEs
            BTCF Member
            • Jun 2013
            • 210
            • Porvoo

            #80
            Vahva plussa kans FanControllille vaikka asennusohjeiden kuvat vähän vaatii tulkitsemista, mutta tuki toimii hyvin. Nykysin noita saa myös esim Virosta https://apshop.eu/fi/auxiliary-heate...002882541.html



            Parkkipaikalla/tallissa pari webastoa laittaneena vois sen verran sanoa että pa-putken veto on ainoa "haastava" osuus.
            F11 LCI 535i M-Sport
            Voorti -12

            Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

            Comment

            • jerko
              Newbiemmer
              • Oct 2020
              • 20
              • Espoo

              #81
              Puhaltimen ohjaukseen ostin SHAM moduulin. Sen etu U2 ohjaimeen on että ohjaa puhallus nopeutta ja ilmaläppiä myös. https://heaterstore.fi/tuote/sham-vaylaohjain-bmw-mb/
              Eeperillä maksoi 320€. Pitäisi vaan saada vielä kytkentä ohjeet jostain

              Comment

              • Glenf
                Newbiemmer
                • Jul 2019
                • 6
                • Oulu

                #82
                Tuli kesän päätteeksi F11 hankittua ja siinä oli paikallaan Eber + Remuc. Näyttäis olevan vielä Remuc v1. Hankin SIM-kortin ja tein ohjeiden mukaan juttuja jonka jälkeen yhteys pelaa. Ongelmana on vain se, että auto tuntuu katkaisevan virrat tuolta pienen hetken jälkeen ovien lukituksesta. Olisko joku 10 minuutin luokkaa.

                Alkuun luulin kyseessä olevan akkuongelma, Remucissa oli jännitelukemana alle 10V. Lisäksi ensimmäisillä -10 pakkasilla tuli ilmotus akun matalasta varaustilasta. Vaihdoin sit varalta akun suurimpaan mahdolliseen. Edelleen nuo virrat kuiten sammuvat pienen ajan kuluttua ja Eber lopettaa lämmityksen. Eikä tuota voi etänä laittaa lämpiämään, mikä aiheuttaa jonkin verran kommentointia rouvan suunnalta.

                Olettaisin, että 8 vuotta sitten tuo on oikein asennettu ja kytketty. Etenkin kun auton virtojen päällä ollessa pöhinää ilmenee ja sisätilat lämpeää. Osaisiko joku heittää vinkkiä, että mistä suunnasta tuolle Remucille pitäisi jatkuva virta tulla? Tai tulisiko tuo olla jotenkin koodattuna autossa ettei sammuta virtaa Remucilta ja mahdollisesti Eberiltä?

                Kiitos
                F11 520D -12
                E87 120D -07

                Comment

                • pyyn0
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 1053
                  • Fin

                  #83
                  Originally posted by Glenf View Post
                  Tuli kesän päätteeksi F11 hankittua ja siinä oli paikallaan Eber + Remuc. Näyttäis olevan vielä Remuc v1. Hankin SIM-kortin ja tein ohjeiden mukaan juttuja jonka jälkeen yhteys pelaa. Ongelmana on vain se, että auto tuntuu katkaisevan virrat tuolta pienen hetken jälkeen ovien lukituksesta. Olisko joku 10 minuutin luokkaa.

                  Alkuun luulin kyseessä olevan akkuongelma, Remucissa oli jännitelukemana alle 10V. Lisäksi ensimmäisillä -10 pakkasilla tuli ilmotus akun matalasta varaustilasta. Vaihdoin sit varalta akun suurimpaan mahdolliseen. Edelleen nuo virrat kuiten sammuvat pienen ajan kuluttua ja Eber lopettaa lämmityksen. Eikä tuota voi etänä laittaa lämpiämään, mikä aiheuttaa jonkin verran kommentointia rouvan suunnalta.

                  Olettaisin, että 8 vuotta sitten tuo on oikein asennettu ja kytketty. Etenkin kun auton virtojen päällä ollessa pöhinää ilmenee ja sisätilat lämpeää. Osaisiko joku heittää vinkkiä, että mistä suunnasta tuolle Remucille pitäisi jatkuva virta tulla? Tai tulisiko tuo olla jotenkin koodattuna autossa ettei sammuta virtaa Remucilta ja mahdollisesti Eberiltä?

                  Kiitos
                  Jälkiasenteisista on mahdoton sanoa minne ne on kytketty, mutta haiskahtaisi siltä että lämmittimelle on otettu virta joko kl.15 tai 30b terminaalista jotka molemmat sammuu kun auto menee unille ~15min. sammuttamisesta.
                  Koittaisin tarkastaa nyt mistä se virta on otettu, siis ihan fyysisesti etsimään minne on tehty jäliasenteisia liitoksia esim moottoritila tai akun ympäristö ja tarvittaessa muuttaa sen kl30 terminaaliin, joka on aina päällä.
                  Kuviakin voidaan kaivaa kun laittaisit tiedot siitä autostas.
                  Last edited by pyyn0; 28-12-2020, 22:31.
                  -BMW F11 530xd -12
                  -BMW E60 530dA -04
                  -BMW E23 735iA -85
                  Ex
                  -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                  -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                  -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                  -BMW E39 528i 96

                  Comment

                  • RRR77
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2016
                    • 232
                    • Tuusula

                    #84
                    Vesiventtiilistä kysymystä. Etsimällä löytyy varmaankin jos jokunen postaus, mutta kun tuo search ei toimi.

                    Eli laitoin 530d xdriveen binarin. Sisälämpöjä ei ole kytkettynä. Autossa ei ole alkujaan lisälämmitintä, joten oletin että vesiventtiiliä ei tarvi mulkata. Näin onkin, tavallaan. Sillon kun virrat ei ole päällä, niin binar lämmittää moottoria, ja luultavasti lämpö menee sisäkennollekin.

                    Kun laitan virrat päälle, niin ilmeisesti vesiventtiili sulkee kummankin piirin, pa-lämmitin lämpeää liikaa ja sammuu.

                    Eli onko tuo vesiventtiilin toiminta tällaisessa autossa toteutettu niin että silloin kun virrat ei ole päällä, venttiili on auki. Sitten kun auton käynnistää eikä autossa ole alkuperäistä lisälämmitintä niin vesiventtiili sulkeutuu siihen asti kun auto olettaa että moottorista tulee lämmintä ja sisälle alkaa kiertää lämmin vesi? Lämmintä alkaa tulla ehkä minuutin viiveellä tjtn.

                    Olen todennut tuon ylikuumenemisen nyt kaksi kertaa. Kummallakin kerralla käytin lämmitintä ensin hetken, ennen kuin kytkin auton virrat päälle, ja kummallakin kerralla seurauksena oli lämmittimen vikatila. Tänään töistä lähtiessä käytin lämmitintä ja sammutin sen ennen käynnistystä. Moottori lämpeni 39 asteeseen. Auto itsessään ei valitellut mistään, huomisaamulle ajastin 25min käyntiaikaa ja saamutus 5min ennen lähtöä.
                    535d F07
                    120d M-Sport F20

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4595
                      • Tampere

                      #85
                      Originally posted by RRR77 View Post
                      Vesiventtiilistä kysymystä. Etsimällä löytyy varmaankin jos jokunen postaus, mutta kun tuo search ei toimi.

                      Eli laitoin 530d xdriveen binarin. Sisälämpöjä ei ole kytkettynä. Autossa ei ole alkujaan lisälämmitintä, joten oletin että vesiventtiiliä ei tarvi mulkata. Näin onkin, tavallaan. Sillon kun virrat ei ole päällä, niin binar lämmittää moottoria, ja luultavasti lämpö menee sisäkennollekin.

                      Kun laitan virrat päälle, niin ilmeisesti vesiventtiili sulkee kummankin piirin, pa-lämmitin lämpeää liikaa ja sammuu.

                      Eli onko tuo vesiventtiilin toiminta tällaisessa autossa toteutettu niin että silloin kun virrat ei ole päällä, venttiili on auki. Sitten kun auton käynnistää eikä autossa ole alkuperäistä lisälämmitintä niin vesiventtiili sulkeutuu siihen asti kun auto olettaa että moottorista tulee lämmintä ja sisälle alkaa kiertää lämmin vesi? Lämmintä alkaa tulla ehkä minuutin viiveellä tjtn.

                      Olen todennut tuon ylikuumenemisen nyt kaksi kertaa. Kummallakin kerralla käytin lämmitintä ensin hetken, ennen kuin kytkin auton virrat päälle, ja kummallakin kerralla seurauksena oli lämmittimen vikatila. Tänään töistä lähtiessä käytin lämmitintä ja sammutin sen ennen käynnistystä. Moottori lämpeni 39 asteeseen. Auto itsessään ei valitellut mistään, huomisaamulle ajastin 25min käyntiaikaa ja saamutus 5min ennen lähtöä.
                      Kokeile selaimena vaikka Chromea. Mulla aukeaa ainakin. Voit myös hakea googlella vaikka "vesiventtiili f10 sulkeutuu btcf.fi" niin silläkin voi löytää jotain.

                      Muistelisin että tuohon liittyi joku juttu että venttiilit menevät kiinni kun auto menee lepotilaan tms. Joku muu osaa kertoa varmaan paremmin, itsellä ei ole moista murhetta tullut vastaan.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • Glenf
                        Newbiemmer
                        • Jul 2019
                        • 6
                        • Oulu

                        #86
                        Originally posted by pyyn0 View Post
                        Jälkiasenteisista on mahdoton sanoa minne ne on kytketty, mutta haiskahtaisi siltä että lämmittimelle on otettu virta joko kl.15 tai 30b terminaalista jotka molemmat sammuu kun auto menee unille ~15min. sammuttamisesta.
                        Koittaisin tarkastaa nyt mistä se virta on otettu, siis ihan fyysisesti etsimään minne on tehty jäliasenteisia liitoksia esim moottoritila tai akun ympäristö ja tarvittaessa muuttaa sen kl30 terminaaliin, joka on aina päällä.
                        Kuviakin voidaan kaivaa kun laittaisit tiedot siitä autostas.
                        Jes, kiitos. Näillä pääsen varmaan seuraavan etapin tämän mysteerin selvittämisessä. Konehuoneen puolella on 2 kpl sulakkeita (kokoa en muista, 15A?), joista toinen vaikutti olevan Eberille ja toinen Remucille. Eli nyt vain puran muoveja sen verran että löydän paikan mistä virta tulee.

                        Mistä päin tuo KL30 löytyy?

                        Auto on F11 520D -12.
                        F11 520D -12
                        E87 120D -07

                        Comment

                        • RRR77
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2016
                          • 232
                          • Tuusula

                          #87
                          Originally posted by fraatti View Post
                          Kokeile selaimena vaikka Chromea. Mulla aukeaa ainakin. Voit myös hakea googlella vaikka "vesiventtiili f10 sulkeutuu btcf.fi" niin silläkin voi löytää jotain.

                          Muistelisin että tuohon liittyi joku juttu että venttiilit menevät kiinni kun auto menee lepotilaan tms. Joku muu osaa kertoa varmaan paremmin, itsellä ei ole moista murhetta tullut vastaan.
                          Chromella käyttänyt, tabletin kautta.

                          Täytyy kaivella tietoa jostakin, huomenna saan vastuksen ja kokeilen sillä ensin.

                          25min lämmityksellä n. 60 astetta lämpöä koneeseen, nollakeli ja moottorilämpö myös nolla.
                          535d F07
                          120d M-Sport F20

                          Comment

                          • pyyn0
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 1053
                            • Fin

                            #88
                            Originally posted by Glenf View Post
                            Jes, kiitos. Näillä pääsen varmaan seuraavan etapin tämän mysteerin selvittämisessä. Konehuoneen puolella on 2 kpl sulakkeita (kokoa en muista, 15A?), joista toinen vaikutti olevan Eberille ja toinen Remucille. Eli nyt vain puran muoveja sen verran että löydän paikan mistä virta tulee.

                            Mistä päin tuo KL30 löytyy?

                            Auto on F11 520D -12.
                            Varmaan löytyy useammasta paikasta, mutta itse ottaisin virran ehkä takaa.
                            Kl30 löydät ainakin Z2 sulakeboksilta joka on siellä takakontissa oikealla sivustalla. Sieltä pitäs löytyä useampi tyhjä sulakepaikka. Esim F168 pitäs olla sellainen joka ei ole käytössä. Huomaa että noilla sulakepaikoilla voi olla sulakkeet paikallaan vaikka ne ei ole käytössä ja niistä johdotus puuttuu.




                            Sulakeboxin kääntöpuolelta löytyy Z2*11B liitin jonka pin #7 lisäämällä johdon saat virran ulos tuolta F168 sulakkeelta.


                            Last edited by pyyn0; 30-12-2020, 19:42.
                            -BMW F11 530xd -12
                            -BMW E60 530dA -04
                            -BMW E23 735iA -85
                            Ex
                            -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                            -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                            -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                            -BMW E39 528i 96

                            Comment

                            • pyyn0
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 1053
                              • Fin

                              #89
                              Vaihtoehtoisesti sen virran saat myös hanskalokeron sulakeboxista. esim F41



                              -BMW F11 530xd -12
                              -BMW E60 530dA -04
                              -BMW E23 735iA -85
                              Ex
                              -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                              -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                              -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                              -BMW E39 528i 96

                              Comment

                              • Glenf
                                Newbiemmer
                                • Jul 2019
                                • 6
                                • Oulu

                                #90
                                Kiitos pyyn0 kuvista ja vinkeistä. Lopulliseksi syyksi paljastui useamman tunnin mittaamisen jälkeen huono kytkentä. Sen seurauksena virta kiersi Eberin CAN-boksin kautta väärin Remucille. Korjasin kytkennän ja homma rokkaa.
                                F11 520D -12
                                E87 120D -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎