Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • radiaani
    Bimmer Rookie
    • Jul 2016
    • 130
    • Etelä-Suomi

    #31
    Ulkolämpötila alkaa olla sellainen, että jotain (lisä)lämmitintä autoon (520d -12) olisi kiva saada. Aiemmat pakkaskokemukset eivät kovin lämpimiä olleet: auto lämpenee hitaasti eikä sittenkään kovin hyvin - ainakaan verrattuna hyvinlämpiävään bensa-autoon. Ei ehkä haittaisi, jos lämmitin olisi ajossakin apuna.

    Missä alkuperäisen webaston asennuspaikka on ja mitkä Webaston/Eberin mallit saisi siihen helposti asennettua?

    520d:lle ei näytä olevan mallikohtaista asennussarjaa. 530d:lle olisi Eberin aika suolaisen hintainen sarja. Miten pitkälle pärjäisi yleismallisella asennussarjalla ja mitä osia kannattaisi ostaa BMW:n varaosaluettelosta; esim. polttoainelinja?

    Näyttää siltä, että suurimmat Webasto-ongelmat liittyvät sisätilojen lämmitykseen. Olisiko mielekästä keskittyä moottorin lämmittämiseen ja jättää sisätilojen lämmitys passiiviseksi (ts. pelkkä vesikierto ilman yritystäkään ohjata lämppäriä)? iDrive-valikoista löytyy ajastettu tuuletustoiminto, joka on tarkoitettu auton viilentämiseen ennen ajoon lähtöä. Ihan kiva kesällä, jos sen jaksaa säätää, mutta olisiko tästä iloa myös webaston kanssa?
    Ajossa: F10 520d SE (2012)

    Comment

    • Peksu
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 264
      • Lähellä Tre

      #32
      Originally posted by radiaani View Post
      Ulkolämpötila alkaa olla sellainen, että jotain (lisä)lämmitintä autoon (520d -12) olisi kiva saada. Aiemmat pakkaskokemukset eivät kovin lämpimiä olleet: auto lämpenee hitaasti eikä sittenkään kovin hyvin - ainakaan verrattuna hyvinlämpiävään bensa-autoon. Ei ehkä haittaisi, jos lämmitin olisi ajossakin apuna.

      Missä alkuperäisen webaston asennuspaikka on ja mitkä Webaston/Eberin mallit saisi siihen helposti asennettua?

      520d:lle ei näytä olevan mallikohtaista asennussarjaa. 530d:lle olisi Eberin aika suolaisen hintainen sarja. Miten pitkälle pärjäisi yleismallisella asennussarjalla ja mitä osia kannattaisi ostaa BMW:n varaosaluettelosta; esim. polttoainelinja?

      Näyttää siltä, että suurimmat Webasto-ongelmat liittyvät sisätilojen lämmitykseen. Olisiko mielekästä keskittyä moottorin lämmittämiseen ja jättää sisätilojen lämmitys passiiviseksi (ts. pelkkä vesikierto ilman yritystäkään ohjata lämppäriä)? iDrive-valikoista löytyy ajastettu tuuletustoiminto, joka on tarkoitettu auton viilentämiseen ennen ajoon lähtöä. Ihan kiva kesällä, jos sen jaksaa säätää, mutta olisiko tästä iloa myös webaston kanssa?
      Itse olen 2015 mallin 518D autoon alkuperäisen webaston asentanut ja toiseen 2016 518D juuri tilannut webaston jonka asentelen myös itse paikoilleen.

      Asennus on aika helppo kuitenkin ja BMW:ltä tai joltain täälläkin olevalta saa asennusohjeet.

      Vesiventtiilin paluu kannattaa jättää kytkemättä ja laittaa sinne asuntovaunuissa käytettävä 22mm sokea kumitulppa (caravan erälaukko 8€). Vastus vesiventtilin tilalle niin lämpiää moottorikin.

      Alkuperäinen kake menee pelkällä koodauksella eli sitä ei tarvi mitenkään asentaa autoon, riittää että sen vain ostaa.

      Ehkä vaikein on vetää tuo pa-putki tankin päälle ja vaihtaa tankin sisään uusi pa-pumppu minkä kannessa siis on yhde alkuperäiselle webaston pa-putkelle.
      Ohjeen mukaan kardaani + tankki on irroitettava mutta itse ainoastaan löysäsin tankkia ja sain sen putken ujutettua paikoilleen.

      Sähköt aika simppelit jos yhtään on niiden kanssa pelannut + viimeksi koodaus webastolle. I driveen tulee samalla uusi kohta sille lämppärille mistä sen saa päälle (taukolämmitys tai ajastus 2 aikaa)

      Pystyy koodaamaan automaattisesti toimivaksi eli käynnistyy tarvittaessa tai sitten vaan kakesta kun itse haluaa siis sillon kun autolla ajetaan.

      Osat tilasin täältä:
      Osanrot: 61319245066 (kake) ja 64502358652 (webasto + kaikki tavikkeet)

      Last edited by Peksu; 27-10-2016, 18:34.
      G08 LCI iX3 M Sport

      Comment

      • Rale
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 1482
        • Porvoo

        #33
        Originally posted by Peksu View Post
        Itse olen 2015 mallin 518D autoon alkuperäisen webaston asentanut ja toiseen 2016 518D juuri tilannut webaston jonka asentelen myös itse paikoilleen.

        Asennus on aika helppo kuitenkin ja BMW:ltä tai joltain täälläkin olevalta saa asennusohjeet.

        Vesiventtiilin paluu kannattaa jättää kytkemättä ja laittaa sinne asuntovaunuissa käytettävä 22mm sokea kumitulppa (caravan erälaukko 8€). Vastus vesiventtilin tilalle niin lämpiää moottorikin.

        Alkuperäinen kake menee pelkällä koodauksella eli sitä ei tarvi mitenkään asentaa autoon, riittää että sen vain ostaa.

        Ehkä vaikein on vetää tuo pa-putki tankin päälle ja vaihtaa tankin sisään uusi pa-pumppu minkä kannessa siis on yhde alkuperäiselle webaston pa-putkelle.
        Ohjeen mukaan kardaani + tankki on irroitettava mutta itse ainoastaan löysäsin tankkia ja sain sen putken ujutettua paikoilleen.

        Sähköt aika simppelit jos yhtään on niiden kanssa pelannut + viimeksi koodaus webastolle. I driveen tulee samalla uusi kohta sille lämppärille mistä sen saa päälle (taukolämmitys tai ajastus 2 aikaa)

        Pystyy koodaamaan automaattisesti toimivaksi eli käynnistyy tarvittaessa tai sitten vaan kakesta kun itse haluaa siis sillon kun autolla ajetaan.

        Osat tilasin täältä:
        Osanrot: 61319245066 (kake) ja 64502358652 (webasto + kaikki tavikkeet)

        www.Partacus.de
        Moi. Tuolla partcus firmalla taitaa olla oma osavarasto? Kun näyttää vihreää tuo varstasaldo, niin voisi olettaa tavaraa olevan hyllyssä? Tuliko tavarat aikataulussa.

        Comment

        • Peksu
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 264
          • Lähellä Tre

          #34
          Originally posted by Rale View Post
          Moi. Tuolla partcus firmalla taitaa olla oma osavarasto? Kun näyttää vihreää tuo varstasaldo, niin voisi olettaa tavaraa olevan hyllyssä? Tuliko tavarat aikataulussa.
          Käsittääkseni osat tulevat heiltä suoraan. Ainakin niin paketissa luki viimeks.
          On varmaan hyllyssä joo suoraan.

          Parisen viikkoa ainakin taitaa kaikkinensa viedä. Osat maksoin tilisiirtona heille ja eilen osat lähtivät matkaan.
          13.10 tilasin osat ja 19.10 tilaus vahvistettu ja 27.10 siis lähetetty. Ens viikolla pitäs paketti olla kotona.
          Last edited by Peksu; 28-10-2016, 18:20.
          G08 LCI iX3 M Sport

          Comment

          • JuhaK
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 221
            • Etelä-Suomi

            #35
            Originally posted by kartturi View Post
            Moro,



            Harmi vaan, kun f11:n osalta ei saa puhaltimen suuntausta, pyörimisnopeutta ja lämpötila-asetusta talletettua muistiin, vaan joutuu ennen auton sammuttamista laittamaan sopivat arvot kohdalle, jonka mukaan auton käynnistyksen yhteydessä sitten puhallus alkaa. Onko kukaan ollut suoraan yhteydessä boxin valmistajaan ja pyytänyt tähän päivityksiä ko. ominaisuuden osalta? Ainakin 3 sarjalaisissa asetukset saa muistiin.
            mihinkäs asetuksiin itse laitat suuntaukset ja puhallinnopeuden sekä lämpötilasäädön? Itellä ollu vähän ongelmaa että jää tuo puhallus sisään niin heikoksi ettei ikkunat tahdo aueta edes pienestä pakkashuurteesta...
            850--voimaa kuin Veturissa

            Comment

            • Peksu
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 264
              • Lähellä Tre

              #36
              Originally posted by JuhaK View Post
              mihinkäs asetuksiin itse laitat suuntaukset ja puhallinnopeuden sekä lämpötilasäädön? Itellä ollu vähän ongelmaa että jää tuo puhallus sisään niin heikoksi ettei ikkunat tahdo aueta edes pienestä pakkashuurteesta...
              Tässä alkuperäis webastossa ei tarvi huolehtia mistään lämppärin säädöistä vaan automatiikka hoitaa sen itse. Näkyy paneeli menevän manuaali puolelle kun webasto on käynnistynyt ja puhallus alussa 1 nopeudella. Kun vesi on tarpeeksi lämmennyt nousee puhallus 4 nopeudelle. Suuntausta en ole selvittänyt koska muistaakseni sitä ei paneelissa näytetä webaston toimiessa...lämmönsäätö menee visiin täysille koska kuumaa lykkää..
              Hyvin kuitenkin ikkunat sulaa ja sisällä on lämmintä.

              Sit kun auton käynnistää menee lämppäri takasin auto tilaan ja siinä olleisiin säätöihin
              Last edited by Peksu; 30-10-2016, 19:22.
              G08 LCI iX3 M Sport

              Comment

              • JuhaK
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 221
                • Etelä-Suomi

                #37
                Originally posted by Peksu View Post
                Tässä alkuperäis webastossa ei tarvi huolehtia mistään lämppärin säädöistä vaan automatiikka hoitaa sen itse. Näkyy paneeli menevän manuaali puolelle kun webasto on käynnistynyt ja puhallus alussa 1 nopeudella. Kun vesi on tarpeeksi lämmennyt nousee puhallus 4 nopeudelle. Suuntausta en ole selvittänyt koska muistaakseni sitä ei paneelissa näytetä webaston toimiessa...lämmönsäätö menee visiin täysille koska kuumaa lykkää..
                Hyvin kuitenkin ikkunat sulaa ja sisällä on lämmintä.

                Sit kun auton käynnistää menee lämppäri takasin auto tilaan ja siinä olleisiin säätöihin

                kiitti vastauksesta, taitaa olla niin että on tuo webasto itsellä ollu liian vähän aikaa päällä joten ei ole tuo puhallusteho vielä noussut, itsellä lämmittää myös koneen vettä samalla joten ei varmaan heti kohta se ikkuna aukeakaan kokonaan
                850--voimaa kuin Veturissa

                Comment

                • Peksu
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 264
                  • Lähellä Tre

                  #38
                  Originally posted by JuhaK View Post
                  kiitti vastauksesta, taitaa olla niin että on tuo webasto itsellä ollu liian vähän aikaa päällä joten ei ole tuo puhallusteho vielä noussut, itsellä lämmittää myös koneen vettä samalla joten ei varmaan heti kohta se ikkuna aukeakaan kokonaan
                  Itsellä kans olen modannut sen lämmittämään myös moottoria ja tästä seuraa moottorin MIL-valon syttyminen jos lämmitysaika on yli 10min. Nyt kuitenkin merkkihuolto kertoi, että tehdas on tehnyt ohjelmapäivityksen webastollisiin autoihin, jolla tuo MIL-valon ilmoittama vika poistuu, eikä valo syty. Itsellä on viä tuo päivitys saamatta.
                  G08 LCI iX3 M Sport

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17508
                    • Turku

                    #39
                    Originally posted by Peksu View Post
                    Tässä alkuperäis webastossa ei tarvi huolehtia mistään lämppärin säädöistä vaan automatiikka hoitaa sen itse. Näkyy paneeli menevän manuaali puolelle kun webasto on käynnistynyt ja puhallus alussa 1 nopeudella. Kun vesi on tarpeeksi lämmennyt nousee puhallus 4 nopeudelle. Suuntausta en ole selvittänyt koska muistaakseni sitä ei paneelissa näytetä webaston toimiessa...lämmönsäätö menee visiin täysille koska kuumaa lykkää..
                    Hyvin kuitenkin ikkunat sulaa ja sisällä on lämmintä.

                    Sit kun auton käynnistää menee lämppäri takasin auto tilaan ja siinä olleisiin säätöihin
                    Olet siis tehnyt vastusmuutoksen, kun vesi lämpeää?
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17508
                      • Turku

                      #40
                      Originally posted by Peksu View Post
                      Itsellä kans olen modannut sen lämmittämään myös moottoria ja tästä seuraa moottorin MIL-valon syttyminen jos lämmitysaika on yli 10min. Nyt kuitenkin merkkihuolto kertoi, että tehdas on tehnyt ohjelmapäivityksen webastollisiin autoihin, jolla tuo MIL-valon ilmoittama vika poistuu, eikä valo syty. Itsellä on viä tuo päivitys saamatta.
                      Mitä tuo MIL-valo haittaa tai miten vaikuttaa?
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Peksu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 264
                        • Lähellä Tre

                        #41
                        Originally posted by Laku View Post
                        Olet siis tehnyt vastusmuutoksen, kun vesi lämpeää?
                        Kyllä vastus on tinattu vesiventtiilin tilalle
                        G08 LCI iX3 M Sport

                        Comment

                        • Peksu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 264
                          • Lähellä Tre

                          #42
                          Originally posted by Laku View Post
                          Mitä tuo MIL-valo haittaa tai miten vaikuttaa?
                          Ei se mihinkään vaikuta, mutta ei sitä ole kiva katsoa mittaristossa loistamassa. Hommasin kyllä ELM-mini obd wi-fi palikan, millä tuon valon saa sammumaan ja vikakoodin siitä, ja se ilmoittaa että vedenlämpö ja polttoaineen lämpö eivät täsmää.
                          G08 LCI iX3 M Sport

                          Comment

                          • JuhaK
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 221
                            • Etelä-Suomi

                            #43
                            Kukapa tietää saako IBS:in antaman herjan pois ainoastaan irroittamalla tuo pieni liitin akun miinusnavan kyljestä?
                            850--voimaa kuin Veturissa

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              #44
                              Koodaamalla saa herjan pois jolloin auto tietää edelleen ladata akkua kuten on suunniteltu. Jarrustusenergian talteenoton voi ottaa samalla pois, jolloin akku latautuu täyteen, tehdasasetusten mukaisen 80% varauksen sijaan.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2314
                                • Uusimaa

                                #45
                                Originally posted by böntti View Post
                                Koodaamalla saa herjan pois jolloin auto tietää edelleen ladata akkua kuten on suunniteltu. Jarrustusenergian talteenoton voi ottaa samalla pois, jolloin akku latautuu täyteen, tehdasasetusten mukaisen 80% varauksen sijaan.
                                Hyvä tietää tämäkin sitten kun koodaillaan tuo mun auto kohilleen. btw... Onnistuuko samalla koodata sport-vaihdekeppi jos hommaan sellaisen?
                                BMW G30 530e X-Drive

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎