Originally posted by JA67
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 ja toinen puoli perästä alhaalla
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Onkos kellään reistannut F11 farkussa nuo anturit jotka säätelee korkeutta?
Emännän kulkineessa vaihdettu molemmat pussit Arnotteihin, sekä tuo Wabco:n valmistama magneettiventtiili, joka jakaa paineen molempiin kasseihin, ilmavuodot tarkastettu yms. ja silti vasen puoli noin 35mm alempana kuin oikea :think
Vasen puoli oli myös ennen kassien vaihtoa alempana ja varmaan alunperin se syy minkä takia vasen kassi oli kuluneempi..
Vai onko tuo koodausjuttuja?
Comment
-
-
Onko perä kalibroitu?-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by habahaba View PostEi ole kalibroitu, mites tuo kalibrointi tapahtuu?
Mutta saakos F-mallin kalibroitua INPA:lla kuten E61:sen?
Comment
-
-
Saa kalibroitua myös inpalla.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Nyt tartteis vinkkiä, mistä lähteä etsimään vikaa tuohon perän virheasentoon. Takapään jousitus kalibroitu ISTAlla, mutta vika ei vaan korjaannu.
Mittaristossa palaa keltainen kolmio ja "Driving Comfort Restricted" ja pienen maavaran kuva.
Eli toinen puoli perästä alkoi jo syksyllä roikkumaan n. 20mm alempana. Tämän seurauksena vas. palje alkoi hankaantumaan puhki.
Vaihdettua osaa:
Uudet Arnott ilmapalkeet molemmille puolillle
Uusi Wabco "venttiilijakaja" kompuran perään
Korkeusanturit näyttää testerillä aivan oikein tuon korkeuden(-1mm tavoitekorkeudesta oikealla puolella ja -19mm vasemmalla puolella), mutta jostais syystä auto ei osaa laittaa perää oikeaan asentoon..
Comment
-
-
Millanen työmaa on vaihdella kompura F11? Kaverilla molemmat pussit vaihdettu ja perä maassa, ei nouse enää edes käynnistäessä. Vaatiiko INPAn tai ISTAn, itseltä löytyy vaan Bosch Ja itse vaihtamisesta, missäköhän sijaitsee, mitä pitää ottaa huomioon vaihtaessa ja onko jotain mikä kannattaisi samalla tarkastaa/vaihtaa? :thinkVikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
-
Apparin puolen peräkulma on satunnaisesti alhaalla ja kuulostaa siltä että kompura käy useammin kuin aiemmin. Eli saattaisi olla alkavaa vuotoa pussissa tai pusseissa.
Onko millaisia kokemuksia pussien tarkastuksesta? Onko pieniä vuotoja helppo todeta itse? Millaisia vaurioita on löytynyt? Minulla on lämmin talli käytössä niin pääseekö pusseihin helposti suihkuttamaan fairy-vettä tai jotain vuodonilmaisulitkua? Voisin itse ensi tsekkailla ennen kuin lähden kinuamaan tehtaan goodwilliä (vm. 2012 / 161tkm, liekö mahkuja goodwilliin?) tai tilaamaan 400€ Arnott jousipussiparia... Voihan siellä olla muutakin vikaa, esim. venttiilirasiassa tai letkuissa?
Comment
-
-
Sinne taitaa vähän huonosti päästä paikallaan mitään suihkuttelemaan, kun siinä varsinaisen pussin ympärillä on tuollainen suojamuovi, jota monet erehtyvät luulemaan pussiksi. Mun autossa tuo suoja on kuskin puolelta jo puhki, mutta itse pussi on vielä ihan ehjä. Tuskin kovin pitkään kuitenkaan. En ole kokeillut vielä että saako tuon suojuksen nostettua ylös, jotta varsinaiseen ilmapussiin saisi näköyhteyden. Tuossa vielä kuva:
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostApparin puolen peräkulma on satunnaisesti alhaalla ja kuulostaa siltä että kompura käy useammin kuin aiemmin. Eli saattaisi olla alkavaa vuotoa pussissa tai pusseissa.
Vettä pussi täyteen ja sopivasti paineilmaa niin iloisesti näki, kun railossa alkoi kuplia.Sotkamo Connection
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostSinne taitaa vähän huonosti päästä paikallaan mitään suihkuttelemaan, kun siinä varsinaisen pussin ympärillä on tuollainen suojamuovi, jota monet erehtyvät luulemaan pussiksi.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostKyllä ne tuohon mustaan osaan suihkuttivat Laakkosella fairyvettä ja heti alkoi kuplia..
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostJännä juttu? Mulla on tuossa ulommassa mustassa osassa sormen mentävä reikä ja hyvin pysyy perä tanassa
Yleensä pussi hajoaa alapäästä, menee kivi pussin väliin tai sitten ajan kuluessa *aska hieroo pussin rikki kun se laskostuu alapäästä tuohon muovitukeen...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Täytyy katsoa noi pussiin alapäät. Sinne varmaan pääsee sumuttelemaan vuodonilmaisu sprayta. Inpaa ei ole käytössä, muuten vois testata tuota ylösajoa ja kattoo lähteekö valumaan. Mutta pitää kuitenkin varautua laittamaan Arnottin pussit tilaukseen, onneksi tuo vaihtotyö on aika yksinkertainen. Nyt on kyllä takapää pysynyt oikeassa tasossa monta päivää...Olis kiva löytää merkkejä vuodosta ennenkuin laittaa osia tilaukseen.
Comment
-
Comment