Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ja toinen puoli perästä alhaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Renkaanpotku
    Newbiemmer
    • Feb 2017
    • 8
    • Pk-seutu

    Ei goodwilliä

    Originally posted by HV530XD View Post
    Vastaantulo 0€, vm. 2012 ja kilsat 161tkm. Kuulemma kilsat täynnä...

    Vuosimallia 2011, ajettu 172tkm ja vastaantulo oli 0€ huolimatta täydellisestä merkkihuoltohistoriasta. Ei kuulemma tule goodwilliä enää noin paljon ajettuihin ja ihmetteli marmorilla, että oli noinkin kauan alkuperäiset kestäneet. Molemmat hajosivat yhtä aikaa. Tuon ikäiset kannattanee siis suosiolla viedä johonkin edullisempaan paikkaan vaihdettavaksi tai vaihtaa itse, jos osaamista löytyy... :think

    Comment

    • Björkka
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 45
      • Helsinki

      Originally posted by HV530XD View Post
      Joo, turha murehtia noista pusseista, niitä alkaa saada edullisesti ja vaihto on helppo tehdä itse. Viikko sitten laitoin omaani Arnottin pussit. Ainoastaan jousipussin alapään sovittaminen paikalleen oli hiukan haasteellista. Jousi on "tehdasasetuksessa" supussa ja kun auton perän nostaa ylös niin tietysti tukivarsi on alhaalla. Jousi yläpäästä paikoilleen ja kun laittaa vähän pönkää tukivarren alle ja laskee hissukseen autoa alaspäin niin pääsee sovittamaan alapäätä kohdalleen. Tämä on yksin tehtynä pikkasen hankalaa, mutta onnistuu kyllä.
      Kun (pusseihin menevät) letkut on irti kompuran päästä niin pussit saa vedettyä auki ja laitettua molemmista päistä kiinni ilman kikkailuja.

      Autoa laskiessa alas ensimmäistä kertaa tein sen varovasti kompuran pörinää kuunnellen, jotta ei tule liian tyhjille pusseille koko painoa päälle. Piuhalla ja softalla tuonkin vois tehdä helpommin.
      i4 M50 ja ameriikkalainen akkuporakone...

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2314
        • Uusimaa

        Originally posted by Björkka View Post
        Piuhalla ja softalla tuonkin vois tehdä helpommin.
        Juu, eli läppärin softalla kun laskee ilmat pois, ei tartte kompuraa kaivella edes näkyviin? Eikös vain? Muistaako joku ulkoa mikä oli kompuran sulake?
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • Lallevihtinen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 690
          • Tampere

          Kyllä kannattaa kompuralta linja avata, helpottaa vanhan pussin pois saantia kun se "hengittää" mukana. Periaatteessa testeri on turha tyhjennyksessä, sulake irti ja kompuralta kyseinen linja auki. Testerillä sit täyttö.
          sigpic
          BMW E93 335i & BMW M550Dx
          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            Puukolla vaan vanhaan pussiin reikä niin helpottaa kummasti...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Renkaanpotku
              Newbiemmer
              • Feb 2017
              • 8
              • Pk-seutu

              Perä maassa jousien vaihdon jälkeen

              Originally posted by Renkaanpotku View Post
              Vuosimallia 2011, ajettu 172tkm ja vastaantulo oli 0€ huolimatta täydellisestä merkkihuoltohistoriasta. Ei kuulemma tule goodwilliä enää noin paljon ajettuihin ja ihmetteli marmorilla, että oli noinkin kauan alkuperäiset kestäneet. Molemmat hajosivat yhtä aikaa. Tuon ikäiset kannattanee siis suosiolla viedä johonkin edullisempaan paikkaan vaihdettavaksi tai vaihtaa itse, jos osaamista löytyy... :think

              Saaga jatkuu: reilu kuukausi molempien ilmapussien vaihdon jälkeen auto ilmoittaa yllättäen kesken ajon "Level control failure" ja muuttuu kivireeksi. Perä ei nouse ollenkaan käynnistyksenkään jälkeen. Onkohan sattunut maanantaikappaleita osiksi vai vika jossain muualla kuin ilmapusseissa? Kun ei olisi vaan kompura... Varmaan vietävä auto ainakin ensin jouset vaihtaneeseen liikkeeseen arvioitavaksi.

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                Kompressorin sulake tai rele rikki.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2314
                  • Uusimaa

                  Kävin viikko sitten vaihtamassa omaan autooni uudet Arnottin pussit ja seuraavana aamuna reissuun lähtiessä pakkasaamuna tärähti tauluun failuret ja kompura oli pimeanä. Kirosin ääneen että mikä hemmetti nyt meni pieleen niiden pussien asennuksessa mutta syyllinen olikin kompuran palanut 40A-sulake. Onnistui vaan ajoittumaan kiusallisesti juuri vaihtoa seuraavalle pakkasaamulle. Joku siellä oli ilmeisesti niin jäässä että poltti sulakkeen. Uusi sulake paikalleen ja toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia. Ja peräki on pysynyt ihan asiallisesti tanassa eikä kompura ole turhia huudellut.

                  Niitä Arnottin pusseja vaihtaessa pitää vaan muistaa työntää ne ilmaletkut kunnolla pohjaan saakka että tarttuu varmasti kiinni pitävään "kynteen". Letkuissa on valkoiset merkit, joiden mukaan voi katsoa että menevät yhtä syvälle kuin olivat alkuperäisten pussien ilmaliittimissä.
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Renkaanpotku
                    Newbiemmer
                    • Feb 2017
                    • 8
                    • Pk-seutu

                    Originally posted by suppari View Post
                    Kompressorin sulake tai rele rikki.
                    Kiitokset vinkistä! Vaihdoin sulakkeen ja perä nousi kiltisti ylös Nyt seurattava tilannetta, että toistuuko vika...

                    Comment

                    • kmr
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 175
                      • Turku / Kotka

                      Omassa myös toinen puoli vaihtokunnossa. Toinen varmaan aiemmin vaihdettu kun näytti hyvältä. Kysäisin BMW:n GW:tä, mutta ei tullut vastaan -12/173tkm. En tiedä miten tuo gw:n määritys sitten toimii kun marmorilla osasivat heti koneelta katsoessa sanoa tuleeko vastaan tai ei..
                      F11 530Xd M-sport
                      ex. E92 325d -07
                      ex. E30 320tic -87

                      Comment

                      • Renkaanpotku
                        Newbiemmer
                        • Feb 2017
                        • 8
                        • Pk-seutu

                        Originally posted by kmr View Post
                        Omassa myös toinen puoli vaihtokunnossa. Toinen varmaan aiemmin vaihdettu kun näytti hyvältä. Kysäisin BMW:n GW:tä, mutta ei tullut vastaan -12/173tkm. En tiedä miten tuo gw:n määritys sitten toimii kun marmorilla osasivat heti koneelta katsoessa sanoa tuleeko vastaan tai ei..
                        Mulla sama kokemus (-11/172tkm): huollon kaveri sanoi, että tehtaan goodwill-päätös haetaan tietokoneohjelmalla, joka antaa välittömästi vastauksen ja näin paljon ajetuissa kuulemma aina 0e jousiasioissa. Maahantuojalta voisi kuulemma hakea manuaalisesti päätöstä, mutta käsittelyaika on 1-2 viikkoa ja ei syytä olettaa eri vastausta. Itselläni ei ainakaan ole mahdollisuutta niin kauaa odotella autottomana...

                        Comment

                        • Simo77
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 100
                          • Askola

                          Alkoi tämä show minullakin, pari viikkoa sitten jo huomasin että vasen puoli satunaisesti alhaalla, hyvin se aina nousi ja pysty ajamaan, edelleen sama juttu. Kohta soittoa laakkoselle herttoniemeen ja muutamaan muuhu paikkaan goodwilliä kysäsemään jos ei mene ja tuskin menee -11, ajettu 165tkm, niin bongasin tämmösen ainoa miinus että vähän helsingistä matkaa muutenhan tuossa ei työlle jää paljoakaan hintaa? Autossa AD/DD

                          Comment

                          • Simo77
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 100
                            • Askola

                            Originally posted by Simo77 View Post
                            Alkoi tämä show minullakin, pari viikkoa sitten jo huomasin että vasen puoli satunaisesti alhaalla, hyvin se aina nousi ja pysty ajamaan, edelleen sama juttu. Kohta soittoa laakkoselle herttoniemeen ja muutamaan muuhu paikkaan goodwilliä kysäsemään jos ei mene ja tuskin menee -11, ajettu 165tkm, niin bongasin tämmösen ainoa miinus että vähän helsingistä matkaa muutenhan tuossa ei työlle jää paljoakaan hintaa? Autossa AD/DD

                            http://www.jmtech.fi/kauppa/index.ph...ducts_id=25346
                            Laakkoselta sanottiin että auto pitää tuoda heille tutkittavaksi jonka jälkeen tätä goodwilliä voidaan lähteä hakemaan/kyselemään. 80€ koodinlukeminen ja 125€/tunti kun vika todetaan, tämä tulee toki maksettavaksi jos tuon pussien vaihtotyön heillä teettää, en kyllä usko että kannattaa hakea tuota tuolla menetelmällä kun saa alle puoleen hintaan tuolta JmTechiltä? Mietin vaan kun kaikki puhuu että soittamalla on saanut heti tiedon, ei ainakaan espoon eikä herttoniemen laakkoselta, odotan vielä Auto-Salvasta soittoa..

                            Comment

                            • kmr
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 175
                              • Turku / Kotka

                              Käytin tuota omaa eilen katsastustarkastuksessa kun sellainen kamppanjatarjous tuli kotiin (20€). Siellä pääsin kurkkaamaan jousen kunnon ja otin kuvan jousesta kun oli ihan kudokset näkyvillä. Tällä verukkeella ei erikseen pitänyt Autokeskuksella vikaa erikseen tutkia. Itse katsastustarkastus oli todella kannatava kun sai päästölapunkin siitä samalla.

                              Joskus olen noita vikaselvitysmaksuja ihan riittävästi maksanut vioista, jotka eivät kuitenkaan menneet takuisiin ja niistä oppineena.. Tuo jousiasia on tietysti sen verran kriittinen, ettei siitä viitsisi päätöstä jäädä odottamaan. Autokeskuksen hinta vaihdolle n. 600€, Vaunula 550€ ja noihin hintoihin saa vaihdettuna molemmat puolet jmtechillä.

                              Aiemmin minulle tehtiin moottoripyörän koko koneen yläkerta uusiksi tehtaan piikkiin n. 9000€ 5 vuotta vanhaan pyörään, joten kyllä ne gw:t ihan asiaa on kysellä kunnolla..
                              F11 530Xd M-sport
                              ex. E92 325d -07
                              ex. E30 320tic -87

                              Comment

                              • Simo77
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2009
                                • 100
                                • Askola

                                Originally posted by Simo77 View Post
                                Laakkoselta sanottiin että auto pitää tuoda heille tutkittavaksi jonka jälkeen tätä goodwilliä voidaan lähteä hakemaan/kyselemään. 80€ koodinlukeminen ja 125€/tunti kun vika todetaan, tämä tulee toki maksettavaksi jos tuon pussien vaihtotyön heillä teettää, en kyllä usko että kannattaa hakea tuota tuolla menetelmällä kun saa alle puoleen hintaan tuolta JmTechiltä? Mietin vaan kun kaikki puhuu että soittamalla on saanut heti tiedon, ei ainakaan espoon eikä herttoniemen laakkoselta, odotan vielä Auto-Salvasta soittoa..
                                AutoSalpa otti auton tiedot ja mittarilukemat ja pyysi valokuvat huoltokirjasta kun jostain syystä ensimmäistä huoltoa ei ollut netissä näkyvillä. Huoltokirjasta se löytyy, nyt odotellaan mikä on vastaus, näin sen homman kuuluu mennä, kyllä jatkossa käytän vaan AutoSalpaa vaikka senkin joskus olen kironnut mutta en näe syytä huoltaa Laakkosella enään..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎