Announcement

Collapse
No announcement yet.

X-Drive - jakolaatikon öljynvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • macman_lahti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2017
    • 293
    • Lahti

    -08 E60 LCI
    -13 F10 3.0 xDrive

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5442
      • S:t Karins

      Originally posted by macman_lahti View Post
      Katos vaan, enpä ole moiseen törmännyt. Tuo siis vissiin perustuu vaan siihen että öljyjä ei ole vaihdettu/kuitattu vaihdetuksi. Eli aikaan/kilometreihin perustuva?
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • macman_lahti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2017
        • 293
        • Lahti

        Jaa'a..ei mulla ole kuin 35tkm ajettu sen jälkeen kun öljyt vaihdettu ja kalibroitu. Vaihdoin nyt jo kerran öljyt mutta ei hävinnyt koodi. Täytyisi vaihtaa vielä uudestaan. Mietin, että onko kytkinlevyt jo sen verran kulunut, että jostain syystä antaa tota koodia. 310tkm ajettu.
        -08 E60 LCI
        -13 F10 3.0 xDrive

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5442
          • S:t Karins

          Ei siellä ainakaan öljyn laatua mikään anturi mittaa. Tai siis eihän siellä ole mitään anturia edes?
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2777
            • Tampere

            Originally posted by Tommix View Post
            Ei siellä ainakaan öljyn laatua mikään anturi mittaa. Tai siis eihän siellä ole mitään anturia edes?
            Originally posted by BMW TIS
            The VTG control unit regulates the locking torque at the multidisc clutch in the transfer box in response to the following factors:

            *Demand for required locking torque (comes from the DSC control unit)
            *Condition of the transmission oil (calculated in the VTG control unit)
            *Multidisc clutch wear (calculated in the VTG control unit)
            *Load on transfer-case servomotor (calculated in the VTG control unit)
            *Transmission oil temperature (calculated in the VTG control unit)

            A temperature sensor in the VTG control unit monitors the power output stage for the transfer-case servomotor.
            Jakolaatikossa ei ole öljynlaatua seuraavaa anturia. Edellä lainaamani TIS:n teksti kertoo millaista tietoa jakolaatikon ohjausyksikkö käsittelee, mutta tuo edellä mainittu vikakoodi on laskennallinen, ajokilometreihin perustuva ilmoitus öljynlaadun oletetusta heikkenemisestä. Vastaava kuin DPF:n vaihtovälin laskuri.
            Last edited by JaniLap; 16-04-2023, 20:11. Reason: Täsmennetty
            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5279
              • Pirkkala

              Originally posted by JaniLap View Post
              Jakolaatikossa ei ole öljynlaatua seuraavaa anturia. Edellä lainaamani TIS:n teksti kertoo millaista tietoa jakolaatikon ohjausyksikkö käsittelee, mutta tuo edellä mainittu vikakoodi on laskennallinen, ajokilometreihin perustuva ilmoitus öljynlaadun oletetusta heikkenemisestä. Vastaava kuin DPF:n vaihtovälin laskuri.
              Miten tuo koodi nollataan?
              Minulla on ollut muutama tapaus mistä en ole saanut millään nollattua.
              Ilmeisesti vtg ohjaimelle pitää kertoa että öljyt on vaihdettu, mutta en ainakaan silloin sitä itse onnistunut tekemään
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • macman_lahti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2017
                • 293
                • Lahti

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Miten tuo koodi nollataan?
                Minulla on ollut muutama tapaus mistä en ole saanut millään nollattua.
                Ilmeisesti vtg ohjaimelle pitää kertoa että öljyt on vaihdettu, mutta en ainakaan silloin sitä itse onnistunut tekemään
                Jossain nähnyt kuvia ISTAsta missä on ollut toi nollausmahdollisuus, mutta itsellä löytyy ainoastaan kalibrointi. No nyt on taas puuhtaat jakolaatikkoöljyt vaikka ei olisi tarvinutkaan ilmeisesti koodin takia vaihtaa
                -08 E60 LCI
                -13 F10 3.0 xDrive

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2777
                  • Tampere

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Miten tuo koodi nollataan?
                  Olen resetoinut nämä ISTA:n ablaufilla "Transfer Box Oil Change". Toimenpide täytyy mennä hyväksytysti läpi ennen kuin ilmoitus poistuu, ja toisinaan tarvitsee ajaa parikin kertaa läpi, ennen kuin hyväksyy toimenpiteen suoritetuksi. Myös INPA:lla onnistuu vähän versiosta riippuen.
                  IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                  Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5442
                    • S:t Karins

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Miten tuo koodi nollataan?
                    Minulla on ollut muutama tapaus mistä en ole saanut millään nollattua.
                    Ilmeisesti vtg ohjaimelle pitää kertoa että öljyt on vaihdettu, mutta en ainakaan silloin sitä itse onnistunut tekemään
                    Yksi tapa ISTA:lla:
                    Service Function, Transfer Case recalibrate…..then cleared fault codes….then the Oil Wear was still ether and I went through the test plan and it completed again. Then I cleared then Fault Codes again and bathe Control Tree was all Green
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • macman_lahti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2017
                      • 293
                      • Lahti

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Olen resetoinut nämä ISTA:n ablaufilla "Transfer Box Oil Change". Toimenpide täytyy mennä hyväksytysti läpi ennen kuin ilmoitus poistuu, ja toisinaan tarvitsee ajaa parikin kertaa läpi, ennen kuin hyväksyy toimenpiteen suoritetuksi. Myös INPA:lla onnistuu vähän versiosta riippuen.

                      Mulla ei ISTAssa ole tollaista ABL:ää :think
                      Eikä tunnu muutenkaan nyt mitenkään poistuvan kyseinen koodi.
                      -08 E60 LCI
                      -13 F10 3.0 xDrive

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by macman_lahti View Post
                        Mulla ei ISTAssa ole tollaista ABL:ää :think
                        Eikä tunnu muutenkaan nyt mitenkään poistuvan kyseinen koodi.
                        ISTA:ssa vaihtelee nuo toimintojen nimet aika paljon riippuen versiosta. En ymmärrä miksi kokoajan pitää muuttaa, mutta kai jo senkun mielestä on järkevää. Kyllä sieltä pitäisi jollain nimellä tuo toiminto löytyä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Kajakki2
                          Newbiemmer
                          • Mar 2018
                          • 9
                          • Helsinki

                          Niin F10/F11:n jakolaatikon tarkistus-öljyproppua kun avaa uudemmasta poistoproputtomasta versioista, niin ei tarvitse purkaa pois sitä laatikon takakannatinta, vaan sinne propulle pääsee ihan hyvin käsiksi ilmankin. Oma reseptini oli T70 hylsy 1/2" kannalla, siihen muunin 1/2->3/8" ja sihen vielä tälläinen taitettu väännin: https://www.puuilo.fi/tamforce-raikkavaannin-3-8?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PM %20-%20Tamforce&utm_id=22097580180&gad_source=1&gbraid =0AAAAADj5-ZzOL2T1xQpLTn8cf5Pzq2fZW&gclid=Cj0KCQjw5azABhD1ARI sAA0WFUHikeoegiiNIfHr0jvXGLB5BMJoAu7-PrC0N5ylQHZ73V2WFBpX2UAaAp1UEALw_wcB
                          Tuo T70 siksi kun sillä saa riittävän pidon mutta saa asetettua sen kuitenkin hiukan vinoon vs 6-kantainen vastaava.
                          Tuolla samalla T70:ellä sain auki myös etuperän täyttöpropun yläkautta joten ihan hyvin puree kiinni.

                          Menee hiukan ohi aiheen mutta eikös toi lootaöljy mahda olla ihan ok tuollaiseen 8v ZF:ään kun on tuo luokitus BMW ATF3+



                          Pajonkohan öljyä mahtaa tulla sieltä tyhjennyspropusta, momentinmuuntimessa ei taida olla tyhjennysjuttua kuten mersuissa on?
                          Aattelin nyt kertaalleen tai pariin kertaan vaihtaa noi öljyt ja syssymmällä sitten pitää vaihtaa suodtin ja vaihtaa öljyjä uudelleen. Loota toimii ihan hyvin ja laskin siitä hitusen öljyä ulos puhtaaseen astiaan, ei se palaneelle haise mutta kohtuullisen tummaa on jo, metallihilettä ei näkynyt.



                          Last edited by Kajakki2; 26-04-2025, 00:21.

                          Comment

                          • 314da
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2015
                            • 307
                            • J

                            Originally posted by Kajakki2 View Post
                            Niin F10/F11:n jakolaatikon öljypruppua kun avaa uudemmasta poistoproputtomasta versioista, niin ei tarvitse purkaa pois sitä laatikon takakannatinta, vaan sinne propulle pääsee ihan hyvin käsiksi ilmankin. Oma reseptini oli T70 hylsy 1/2" kannalla, siihen muunin 1/2->3/8" ja sihen vielä tälläinen taitettu väännin: https://www.puuilo.fi/tamforce-raikkavaannin-3-8?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PM %20-%20Tamforce&utm_id=22097580180&gad_source=1&gbraid =0AAAAADj5-ZzOL2T1xQpLTn8cf5Pzq2fZW&gclid=Cj0KCQjw5azABhD1ARI sAA0WFUHikeoegiiNIfHr0jvXGLB5BMJoAu7-PrC0N5ylQHZ73V2WFBpX2UAaAp1UEALw_wcB
                            Tuo T70 siksi kun sillä saa riittävän pidon mutta saa asetettua sen kuitenkin hiukan vinoon vs 6-kantainen vastaava.
                            Tuolla samalla T70:ellä sain auki myös etuperän täyttöpropun yläkautta joten ihan hyvin puree kiinni.

                            Menee hiukan ohi aiheen mutta eikös toi lootaöljy mahda olla ihan ok tuollaiseen 8v ZF:ään kun on tuo luokitus BMW ATF3+



                            Pajonkohan öljyä mahtaa tulla sieltä tyhjennyspropusta, momentinmuuntimessa ei taida olla tyhjennysjuttua kuten mersuissa on?
                            Aattelin nyt kertaalleen tai pariin kertaan vaihtaa noi öljyt ja syssymmällä sitten pitää vaihtaa suodtin ja vaihtaa öljyjä uudelleen. Loota toimii ihan hyvin ja laskin siitä hitusen öljyä ulos puhtaaseen astiaan, ei se palaneelle haise mutta kohtuullisen tummaa on jo, metallihilettä ei näkynyt.


                            Nelisen litraa sieltä propusta tulee.

                            Comment

                            • Kajakki2
                              Newbiemmer
                              • Mar 2018
                              • 9
                              • Helsinki

                              Originally posted by 314da View Post
                              Nelisen litraa sieltä propusta tulee.
                              Kiitos neuvosta, ostin 10l öljyä, ja näköjään tuli 4,4l lootaöljyä propusta.
                              Varmaan olisi syytä vaihtaa tuo suodatinpohjakin mutta syssymmällä sitten, nyt vaan pariin kertaan toi vaihto ja välissä pientä ajoa.

                              Edit: pitihän se öljypohja/suodatin hakea Motonetista kun näytti olevan alkuperäinen ZF:n tuote.
                              Öljypohjineen tuli automaattilootasta ulos 4,8l, eli tilalle ehkä maks 5l, ja sitten ajelua, ja laske propusta ulos mitä tulee, mittaa määrän ja vielä sen verran tilalle tuota "parasta" Wolfin öljyä.
                              Last edited by Kajakki2; 30-04-2025, 01:07.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎