memebuy23buy

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reiska56
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Jos katsastuksessa muutetaan käytäntöjä niin kyllä voi.
    Periaatteessa voisi nyt jo jos haluaisivat, ihan perus obd testerillä kyllä näkee livedatasta että on tyhjäkäynnillä koko ajan kiinni.

    Mutta eivät vielä ainakaan sitä tee.
    Jos pelkää, että katsastuksessa ns. jää kiinni, niin onko se ohjemoinnin poisto ja katsastuksen jälkeen uudelleen ohjelmointi ajallisesti niin iso juttu, että sitä ei viitsi tehdä edestakaisin? Onko ohjelmointi E-sys:llä, kun ISTA:lla ei onnistu?

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Softa paikallaan, kiitos suppari. Eka kysymys liittyy EGR:n ohjelmalliseen poistoon. Lämmöt nousee selvästi hitaammin. Duunimatka 21 km ja jäähdytysnesteen lämmöt mittariston mukaan 79°, öljy oli muistaakseni kymmenisen astetta korkeampi. Normaalia? Vielä en oo pidempää siivua ehtinyt.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Jos katsastuksessa muutetaan käytäntöjä niin kyllä voi.
    Periaatteessa voisi nyt jo jos haluaisivat, ihan perus obd testerillä kyllä näkee livedatasta että on tyhjäkäynnillä koko ajan kiinni.

    Mutta eivät vielä ainakaan sitä tee.
    No tottakai, jos muutetaan määräyksiä, mutta puhuin nyt nykytilanteessa kun tulevasta ei kukaan tiedä. Kun päästötesti dieselillä on mallia savutus (ennen 1.9.2016 käyttöönotettu) ja uudemmilla pelkkä vikakoodienluku, niin en usko kovin mutkaisiin lisätarkistuksiin (pitäisi samalla sitten varmaan vilkuilla vastapaineet, että näkee onko dpf paikallaan jos tuolle linjalle lähdetään jne.). Toki yksi vaihtoehto on, että alkavat tarkistamaan readiness monitorit.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Aivan. Eli tosiaan riippuu vähän miten disablointi on tehty.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Ei taida "output" testikään mennä läpi jos softasta toiminta disabloitu?
    Monestihan egr ei ole softasta kytkimellä poistettu vaan ajettu nollaan, joten egr on olemassa ja toiminnassa, se ei vaan missään tilanteessa aukea.
    Tapoja tähänkin on varmasti monia, joten en sen kummemmin lähde inttämään vastaakaan.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei taida "output" testikään mennä läpi jos softasta toiminta disabloitu?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos se otetaan softasta vain pois, niin sitä ei voi katsastuksessa huomata mistään. Sitten jos ne poistetaan kokonaan ja tulpataan, niin se on mahdollista inssin huomata, jos tuntee moottorin.
    Jos katsastuksessa muutetaan käytäntöjä niin kyllä voi.
    Periaatteessa voisi nyt jo jos haluaisivat, ihan perus obd testerillä kyllä näkee livedatasta että on tyhjäkäynnillä koko ajan kiinni.

    Mutta eivät vielä ainakaan sitä tee.

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Istalla pitäisi onnistua egr softaus? Koittanu tässä googlailla, mutta vielä en ole onnistunut löytämään idioottivarmaa ohjetta.
    Juu ei onnistu.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Istalla pitäisi onnistua egr softaus? Koittanu tässä googlailla, mutta vielä en ole onnistunut löytämään idioottivarmaa ohjetta.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Uusi softa palauttaa egrn toimintaan, eli pitää uudelleen softata pois

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Mitäs jos ton egr:n softaa pois käytöstä ja tulee takaisinkutsu, pysyykö senkin jälkeen ohjelmallisesti poissa käytöstä?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Softa päivitys niin kuin g sarjaan?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Egr takasinkutsu tulossa ainaki lci 530d:eehen, tarkkaa aikaa ei ole vielä ilmotettu.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Reiska56 View Post
    YouTubessa imusarjan ja EGR:n karstoittumisesta. Joku siellä suositteli puhdistusta 50000km välein. Onnistuuko ultraääni pesukoneella ja wurthin metallipesuaineella. Videoilla pääsääntöisesti mekaanisesti harjan kanssa. Miten toi ohjelmointi pois käytöstä, eikö ole tulossa lakiehdotus, jolla katsastuksessa tämä havaittaisiin. Puhdistus liittyy yhtenä vian hakuun liittyvänä toimenpiteenä Charging pressure too low.
    Jos se otetaan softasta vain pois, niin sitä ei voi katsastuksessa huomata mistään. Sitten jos ne poistetaan kokonaan ja tulpataan, niin se on mahdollista inssin huomata, jos tuntee moottorin.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Reiska56 View Post
    YouTubessa imusarjan ja EGR:n karstoittumisesta. Joku siellä suositteli puhdistusta 50000km välein. Onnistuuko ultraääni pesukoneella ja wurthin metallipesuaineella. Videoilla pääsääntöisesti mekaanisesti harjan kanssa. Miten toi ohjelmointi pois käytöstä, eikö ole tulossa lakiehdotus, jolla katsastuksessa tämä havaittaisiin. Puhdistus liittyy yhtenä vian hakuun liittyvänä toimenpiteenä Charging pressure too low.
    Tuolla on ketju imusarjan rassaamisesta

    Leave a comment:

Working...
X