EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reiska56
    replied
    YouTubessa imusarjan ja EGR:n karstoittumisesta. Joku siellä suositteli puhdistusta 50000km välein. Onnistuuko ultraääni pesukoneella ja wurthin metallipesuaineella. Videoilla pääsääntöisesti mekaanisesti harjan kanssa. Miten toi ohjelmointi pois käytöstä, eikö ole tulossa lakiehdotus, jolla katsastuksessa tämä havaittaisiin. Puhdistus liittyy yhtenä vian hakuun liittyvänä toimenpiteenä Charging pressure too low.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    F11 530dA xDrive 2013 tuli taloon. Tähän on käsittääkseni bemarin kampanjana vaihdettu egr ja imusarja. Onko uudemmat osat nyt luotettavat? Ja vaikka olisi, niin kannattaako egr silti disabloida? Pelkästään ohjelmallisesti vai myös tulpata? Ohjelmointikin kiinnostaisi, edut ja haitat.
    Ehdottomasti pois softalla ja tehot kyytipojaksi. Ehjä egr ei n57 tarvitse mitään tulppauksia. Soittele

    Leave a comment:


  • Karhuvaari
    replied
    Originally posted by Karhuvaari View Post
    Itselläni täysin vastaavat oireet. Lyhyen ajon jälkeen ilmoitus on kuitenkin poistunut ja auto toimii normaalisti. Ihan en varma ole, mutta todennäköisesti poltto on ollut samaan aikaan vähintään ajankohtainen. EGR on kamppiksessa vaihdettu 1,5 vuotta sitten. Mitäköhän osia tuosta pitäisi vaihtaa, jos ongelmasta haluaa eroon ilman softausta?
    Tässä kävikin niin, että moottorin huohotinputki oli irrallaan. Ilma-anturi antoi jotain vikakoodia johtuen todnäk tuosta. Putken kiinnityksen jälkeen auto ei ole enää oireillut.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    F11 530dA xDrive 2013 tuli taloon. Tähän on käsittääkseni bemarin kampanjana vaihdettu egr ja imusarja. Onko uudemmat osat nyt luotettavat? Ja vaikka olisi, niin kannattaako egr silti disabloida? Pelkästään ohjelmallisesti vai myös tulpata? Ohjelmointikin kiinnostaisi, edut ja haitat.
    Jos haluat olla varma ettei EGR kanssa tule tulevaisuudessa ongelmia, niin ainut varma tapa on disabloida se. Mekaaninen tulppaaminen on se ainut tapa jolla voi sanoa ettei ongelmia enää varmasti tule. Softauksen etu on ettei se egr enää karstoita imusarjaa (jos samalla otetaan softasta pois) ja toki lisää tehoa.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    F11 530dA xDrive 2013 tuli taloon. Tähän on käsittääkseni bemarin kampanjana vaihdettu egr ja imusarja. Onko uudemmat osat nyt luotettavat? Ja vaikka olisi, niin kannattaako egr silti disabloida? Pelkästään ohjelmallisesti vai myös tulpata? Ohjelmointikin kiinnostaisi, edut ja haitat.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Jos on jatkuvasti auki niin siitä ei lopulta välttämättä hyvä heilu. Eli jos et halua sitä korjata niin tulppaa se egr ihan fyysisesti ja sitten se poisohjelmointi.
    Jeps, allekirjoittanut on aikoinaan tuonut saksasta 120tkm ajetun F11 530xd:n, josta löytyi imusarjasta egr-putkea vastapäätä peukalon mentävä reikä. Tämä oli sattumahavainto kun hetken mielijohteesta päätin ottaa imusarjan irti pesua varten. Kävin asiasta myös keskustelemassa nimeltä mainitsemattomassa merkkihuollossa, josta minulle kerrottiin tapauksen olevan "ainutlaatuinen yksittäistapaus", eikä goodwilliä herunut euroakaan. Tämän jälkeen näitä sitten alkoikin palamaan tien poskessa siellä sun täällä ympäri maailmaa.

    Eli jos se bypass on jumittunut auki-asentoon niin polton aikana sieltä pakosarjan suunnalta puhaltelee imusarjaan 600-700c lämpöistä ilmaa, joka polttaa muoviseen imusarjaan reiän. Kannattaa tarkistaa samantien jos on ollut jumissa pidempään. Se mahdollinen palanut reikä löytyy sieltä imusarjasta ihan käsikopelolla ilman imusarjan irroitusta.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Jos on jatkuvasti auki niin siitä ei lopulta välttämättä hyvä heilu. Eli jos et halua sitä korjata niin tulppaa se egr ihan fyysisesti ja sitten se poisohjelmointi.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    F25 vuosimallia 2011, N47 koneella ja EGR coolerin alipaineohjatun läpän akseli on ihan umpijumissa eli EGR ei varmastikaan toimi, kuten pitäisi. Nythän se olisi ikäänkuin tulpattuna kun vain tietäisi, kummassa asennossa se läppä nyt on, auki vai kiinni.. Eipä tuo ole mitään vikakoodeja heitellyt eli tarvitseeko se kuitenkin vielä koodata pois käytöstä?

    Leave a comment:


  • Karhuvaari
    replied
    Originally posted by korkki71 View Post
    218D Gran tourerissa EGR temppuili eka kerran. Kaynnistaessa autoa moottori kavi huonosti, ja nayttoon tuli voimansiirto ongelma ja tehot laski. Vikakoodit luettiin ja egr-koodi loytyi syyksi. Nyt auto on toiminut taas normaalisti.
    Itselläni täysin vastaavat oireet. Lyhyen ajon jälkeen ilmoitus on kuitenkin poistunut ja auto toimii normaalisti. Ihan en varma ole, mutta todennäköisesti poltto on ollut samaan aikaan vähintään ajankohtainen. EGR on kamppiksessa vaihdettu 1,5 vuotta sitten. Mitäköhän osia tuosta pitäisi vaihtaa, jos ongelmasta haluaa eroon ilman softausta?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Juuri näin. Omassa F11 oli ensin ohjelmallisesti poistettu, mutta venttiili alkoi jumittamaan ja vikavalo syttyi jatkuvasti. Nyt kokonaan poistettuna.

    Mikäli EGR ja DPF vaativat katsastuksessa jotain, joudun sellaiset hankkimaan jostain romuautosta. Onneksi näitä alkaa olla tämänikäisenä romuttamot pullollaan.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by korkki71 View Post
    218D Gran tourerissa EGR temppuili eka kerran. Kaynnistaessa autoa moottori kavi huonosti, ja nayttoon tuli voimansiirto ongelma ja tehot laski. Vikakoodit luettiin ja egr-koodi loytyi syyksi. Nyt auto on toiminut taas normaalisti.

    Jos haluan pysyvasti paasta egr-ongelmista eroon, riittaako optimoinnissa ohjelmallinen egr poisto, vai pitaako tehda fyysisia muutoksia? Lahiseudulta loytyy OptimoiAutosi.fi ja Celtic tuning optimointi firmat. Onko näistä kokemuksia.
    Jos haluat pysyvasti päästä egr-ongelmista eroon niin ainoa konsti on ottaa ohjelmallisesti pois käytöstä ja vielä mekaanisesti poistaa koko keksintö.

    Ohjelmallinen poisto yleensä riittää poistamaan valtaosan egr-ongelmista, mutta vielä jää vuotavan jäähdytyskennon riski joka poistuu poistamalla koko laitos.
    Jos päädyt poistaa koko egrn niin älä heitä pois, sillä tulevaisuudessa saattavat ruveta katsastuksessa näitä syynäämään niin kuin kävi DPF kanssa.

    Ohjelmointi firmoja on pilvinpimein esim nuo mainitsemasi, sama kai kenet niistä ottaa, mutta suosi kuitenkin suomalaista, sillä meillä on loistavia ohjelmantekijöitä tässä maassa.

    Leave a comment:


  • korkki71
    replied
    218d egr

    218D Gran tourerissa EGR temppuili eka kerran. Kaynnistaessa autoa moottori kavi huonosti, ja nayttoon tuli voimansiirto ongelma ja tehot laski. Vikakoodit luettiin ja egr-koodi loytyi syyksi. Nyt auto on toiminut taas normaalisti.

    Jos haluan pysyvasti paasta egr-ongelmista eroon, riittaako optimoinnissa ohjelmallinen egr poisto, vai pitaako tehda fyysisia muutoksia? Lahiseudulta loytyy OptimoiAutosi.fi ja Celtic tuning optimointi firmat. Onko näistä kokemuksia.
    Last edited by korkki71; 12-12-2021, 18:12.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Toi ventiili käyttää bypass venttiiliä egr kanavassa. Ei mitään virkaa jos egr softattu pois.

    Leave a comment:


  • tuoasm
    replied
    [IMG][/IMG]

    Kuvanmukainen osa tuli purettua egr coolerin päältä F10 525d N47:sta. Toinen alipainelähtö oli irti kokonaan ja irtonaisena konehuoneessa, mikä tämän virka on jos egr on softasta poistettu? Tulppasin jo imusarjan puolelta egr:n imusarjan putsauksen yhteydessä pellinpalalla. Testattu myös että egr venttiili liikkuu karasta nätisti eikä jumittele. EGR oirehti jo ennen softausta jonkinverran ja nyt tuli purettua atomeiksi koko konehuone kun rötäsi ja savutti rankasti paikallaan kierrättäessä.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Löytyykö Pirkanmaalta luotettavaa ja osaavaa paikkaa F31 330xd:n ohjelmointiin?

    Egr kannattaa näistä poistaa vähintään ohjelmallisesti?
    Tekeekö joku myös mekaanisen poiston/tuppauksen?
    Lisäksi pitäisi softata niin, että vikakoodeja tmv. ei ilmene.

    Kuinkas tehon lisäys tällaisessa 13-vuoden f31 330xd:ssä?
    Mikä järkevää?

    edit. Lisäyksenä vielä, että mittaus saisi olla ennen ja jälkeen muutoksen...
    www.lisaatehoa.fi voidaan mitata ennen ja jälkeen nelikkodynossa. Ota yhteyttä

    Leave a comment:

Working...
X