EGR hässäkkä ja softaus
Collapse
X
-
Originally posted by MMM525 View PostPitikö muuten vaihtaa jäähdytysnesteet tulppien asennuksen yhteydessä tai onnistuiko ilman?
Tosin itse vaihdoin tulppien asennuksen yhteydessä kun ei ollu tietoa millon viimeksi vaihdettu. Siinä joutuu vaan purkamaan jo vähän enemmän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kanja View PostTänään tuli omastakin poistettua koko EGR-hässäkkä (530xd -11). Ohjelmallisesti EGR-on jo aiemmin poistettu, mutta kabiiniin tuli aika ajoin pakokaasun hajua.
Myös tästä oli haitariputki kahdesta kohti murtunut.
Tilasin Ebaystä valmiin paketin, missä oli tulpat vesikanaviin ja imu-/pakosarjaan.https://www.ebay.com/itm/BMW-N47N-N5...8/264183153652
Tilasin myös tuollaisen tulppaussarjan, jolla saa poistettua egr:n jäähdyttimineen. Tuli vaan mieleen että voikohan siitä tulla ongelmia katsastuksessa jos tarkistavat onko Egr kytketty. Ei varmaan vielä missään tarkisteta, mutta jatkossa vanhat dieselit voi joutua tarkempaan syyniin...
Pitikö muuten vaihtaa jäähdytysnesteet tulppien asennuksen yhteydessä tai onnistuiko ilman?
Leave a comment:
-
-
ebaysta löysin käytettynä 2016 valmistetun coolerin (ilman venttiiliä). Se on sillä uudemmalla 08 indeksinumerolla, eli pitäisi kai olla parempi. About 100€ jäi hintaa rahteineen.
Hyvä vinkki nuo yhdysputket, pitääpä hommata vielä nekin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JPa_ View PostTäytyy vaihtaa tuo cooleri kunhan saapuu ja seurata josko nesteen kulutus vähenisi. Samalla "pääsee" tiskaamaan imusarjan, ku näytti melkoinen kerros moskaa olevan.
Kampajassa käytetään cooleria ilman egr:ää joka on edullisempi kuin paketti missä se on mukana. Onnistuitko tilaamaan tuon jostain ? Varaosanumero oli mainittu muistaakseni tuolla "palaa"-ketjussa...
Mitä osalle jäi hintaa?
Leave a comment:
-
-
EGR tulpattu imusarjan päästä ja en ole nykimistä havainnut enää sen jälkeen. Mootorin vikavalohan siitä syttyi ja selvityspyyntö laitettu softan asennuspaikkaan.
Täytyy vaihtaa tuo cooleri kunhan saapuu ja seurata josko nesteen kulutus vähenisi. Samalla "pääsee" tiskaamaan imusarjan, ku näytti melkoinen kerros moskaa olevan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JPa_ View PostOmassa autossa (F10 530d xdrive) tullut koko kesä ihmeteltyä satunnaista nykimistä ja nyt viimeaikoina alkanut myös jäähdytysnestettä kulua runsaasti (~1l/1000km). Kerran nesteen lisäyksen jälkeen ei meinannut lähteä valoista liikkeelle ja nypytti eikä nostanut kierroksia (ei vikakoodeja).
Tänään taas täytön jälkeen motarilla tuli rajua nykimistä ja drivetrain herja tauluun. Carlyllä heti koodit tarkistukseen ja löytyi seuraavat:
Fault Code: 255C00 Fault Explanation: Abgasrueckfuehrsteller, position control: valvetoo far open / negative deviation
Fault Code: 240400 Fault Explanation: Abgasrueckfuehr control, control deviation: airmass too low / positive deviation
Viittaakohan nuo herjat nyt kenties siihen, että EGR jäähdytin vuotaa? Ja jos vuotaa niin miksi tekee tuollaista rajua nykimistä?
EGR on softasta poistettu (ainakin piti olla), niin pitäisikö nuita herjoja sillon tullakkaan tai EGR:n kautta päästä mitään virtaamaan imusarjaan?
Tässä on jo syytetty jakolaatikkoa ja vaihteistoakin ongelmaa selvitellessä.
Nykiminen voi tulla siitä että vuotaa nestettä imusarjaan, vähäinenkin neste imuilmassa vaikuttaa käyntiin.
Muinoin eräs N57 rupesi kalkattamaan todella pahasti kun egr:n vuoto oli niin paha, korjaamo ehti jo diagnosoida moottorivaurion mutta egr:n vaihdolla äänet hävisivät kokonaan...
Leave a comment:
-
-
Omassa autossa (F10 530d xdrive) tullut koko kesä ihmeteltyä satunnaista nykimistä ja nyt viimeaikoina alkanut myös jäähdytysnestettä kulua runsaasti (~1l/1000km). Kerran nesteen lisäyksen jälkeen ei meinannut lähteä valoista liikkeelle ja nypytti eikä nostanut kierroksia (ei vikakoodeja).
Tänään taas täytön jälkeen motarilla tuli rajua nykimistä ja drivetrain herja tauluun. Carlyllä heti koodit tarkistukseen ja löytyi seuraavat:
Fault Code: 255C00 Fault Explanation: Abgasrueckfuehrsteller, position control: valvetoo far open / negative deviation
Fault Code: 240400 Fault Explanation: Abgasrueckfuehr control, control deviation: airmass too low / positive deviation
Viittaakohan nuo herjat nyt kenties siihen, että EGR jäähdytin vuotaa? Ja jos vuotaa niin miksi tekee tuollaista rajua nykimistä?
EGR on softasta poistettu (ainakin piti olla), niin pitäisikö nuita herjoja sillon tullakkaan tai EGR:n kautta päästä mitään virtaamaan imusarjaan?
Tässä on jo syytetty jakolaatikkoa ja vaihteistoakin ongelmaa selvitellessä.
Leave a comment:
-
-
Tuo on kaasuläppä mikä siinä on sotkeentunut, ja ilmeisesti tuo ahtoputken pikaliitin vuotaa ja siksi se on sotkenut tuon kaasuläpän kotelon.
Leave a comment:
-
-
Tulipa selattua tätä topikkiä läpi ja pienoinen pelko iski päälle. Autolla ajettu jo 250tkm, eikä imusarjaa putsattu kertaakaan. Katsoin konepellin alle, ja tässä on vielä Saksalainen EGR, eikä mitään näkyvää vauriota näy imusarjassa. Huomasin kuitenkin että joku vuoto tulopuolella on. Mistä mahtaa olla kyse? otin pari kuvaa osasta.
Tilasin myös ebaysta osasarjan EGR ja Coolerin tulpaukseen. Ilmeisesti myös uusi softa tarvitaan johonkin moduliin, eikä koodausta saa itse tehtyä esim. e-sys:illä?
Leave a comment:
-
-
. Toukokuussa tehtiin egr kamppistarkastus, ei mitään vaikka osanumeron mukaan kuuluu viallisiin. Viime viikolla auto sammui vauhdista vähän aikaa nikoteltuaan, lähti kuitenkin pitkällä startilla käyntiin. Sen jälkeen tuli vielä herja jäähdytysnesteestä. Kuulemma uusi egr kampanja tullut kun kävin marmorilla kyselemässä, saa nähdä joko nyt vaihdetaan. Huoltoaikaa ei saanut kuin 2 viikon päähän, minun tuurilla auto syttyy soihduksi ennen tuota.
Leave a comment:
-
-
Tännekkin vaihdettiin kamppiksena egr-cooleri viime viikolla Jyväskylän Laakkosella tehtaan piikkiin. Tarkastivat sen aiemmin huollon yhteydessä kun kysyin asiaa...Ei ollut kutsua tullut.
Leave a comment:
-
-
Täällä kanssa menee x3 kamppikseen egr coolerin tiimoilta tällä viikolla,kadottaa nestettä.
Sen jälkeen vasta ohjelmointi ja egr pois käytöstä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by >Jon1< View PostAlkuviikosta omastani poistin. Coolerin takaa haitariputki oli melkein katki ja pakokaasut puhaltanu äänieristeen ihan mustaksi. Vaihteistokin pelaa paremmin nyt. Ainut miinus että moottorihäiriövalo palaa mutta siitäkin pääsee eroon kuhan ohjelmoi
Myös tästä oli haitariputki kahdesta kohti murtunut.
Tilasin Ebaystä valmiin paketin, missä oli tulpat vesikanaviin ja imu-/pakosarjaan.https://www.ebay.com/itm/BMW-N47N-N5...8/264183153652
Leave a comment:
-
Leave a comment: