Originally posted by HTK12
View Post
EGR hässäkkä ja softaus
Collapse
X
-
Originally posted by Patomursu View PostTänään ohjelmoidaan egr venttiili pois käytöstä ja samalla lisää voimaa. Miten pien pitää käydä tulppaamassa egr? Onnistuuko tulppaus siten että egr ja cooleri jää paikoilleen, ettei katsastuksessa tule siitä puhetta.
Leave a comment:
-
-
Tänään ohjelmoidaan egr venttiili pois käytöstä ja samalla lisää voimaa. Miten pien pitää käydä tulppaamassa egr? Onnistuuko tulppaus siten että egr ja cooleri jää paikoilleen, ettei katsastuksessa tule siitä puhetta.
Leave a comment:
-
-
Tännekin tuli eilen kirje. Taas. Juuri syksyllä siellä käytin 5min ihmettelyssä. EGR poistettu ja tulpattu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by poke View PostTilasin tänään määräaikaishuollon Laakkoselle sigun F06:een ja kyselin samalla onko avoimia takaisinkutsuja esim EGR liittyen. Huolto vastasi, että on ja hoidetaan samalla käynnillä. Työaika 2h + huolto 1h. Varmaankin ropeloivat EGR:ää tuolloin.
Palaan asiaan parin viikon päästä kun käytän auton siellä.
Vaihtoivat sen sitten. Vein eilen ja tänään sain pois. Antoivat sijaisauton veloituksetta käyttöön siksi aikaa.
Tänään oli tullut myös postissa kirje samasta asiasta BMW suomelta.
Edit: Kilsoja autossa 52tkmLast edited by poke; 28-05-2020, 11:18.
Leave a comment:
-
-
Okei, kiitos vastauksesta!
Autossa nyt virityspisteen tekemä ohjelma, luulis osaavan homman.
Tulppasin egr imusarjan päästä ja puhdistin ahtopaineanturin, ei vaikutusta. Savuttaa jonkinverran oli peitelätkä sitten paikallaan tai ei. Tilasin uuden anturin niin näkee onko vaikutusta, imusarja on todella likainen/karstainen. Pitää puhdistaa samalla kun uusii anturin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by arzka- View PostOnko anturi 11 74 7 810 831 oikea osa?
Alhaalta mahottoman hengetön, ei vedä normaalisti. Antanut myös muutaman kerran drivetrain herjaa. Egr tsekattu, ohjelmalla suljettu. Ja dpf myös tyhjennetty.
Pistä ensimmäisenä fyysinen peitelätkä imusarjan ja EGR:n väliin, jolla pystyt varmistamaan että pakopuoli ei pääse 100% varmuudella vuotamaan imupuolelle / päinvastoin. Puolen tunnin homma kaikkinensa. Jos vedot on tämänkin jälkeen edelleen hukassa, voit unohtaa nuo EGR:n ohjaukseen liittyvät osat. Ja jos autosi softa on tehty oikein, voit jättää (ja kannattaakin jättää) sen peltilätkän paikalleen.
"244D00 = Charging pressure control, control deviation: charging pressure too low/negative control deviation"
Ennen ahdinkauppaan menoa itse kävisin hakemassa vielä imusarjaan uuden ahtopaineanturin, osa nro. 14 joka on edullinen ja nopea kokeilu. Vikaantuessaan tai tukkeentuessaan aiheuttaa turbon ohjaukselle ongelmia, joka vaikuttaa luonnollisesti vetoihin. Omassa autossani oli kyseinen anturi tukkeutunut täysin pa*****lla ja karstalla. Vaihdoin uuden NGK-anturin samalla kun poistin koko EGR:n.
Jos ei sekään auta, saatat joutua uusimaan ahtimen. Uusia turbon säätimiä ei myydä kuin ahtimen mukana.
Tuommoinen löytyi:
Last edited by JKK; 21-05-2020, 16:06.
Leave a comment:
-
-
Nyt tarvis apuja, autona f11 520d 2011 ja antaa vikakoodia 244D00. Onko anturi 11 74 7 810 831 oikea osa?
Alhaalta mahottoman hengetön, ei vedä normaalisti. Antanut myös muutaman kerran drivetrain herjaa. Egr tsekattu, ohjelmalla suljettu. Ja dpf myös tyhjennetty.
Leave a comment:
-
-
Tänään oli auto egr huollossa ja heti ensimmäinen ongelma oli, että aika oli varattu mutta osia ei
Sanoivat että tarkistavat ensin aiheuttaako toimenpiteitä ja katsotaan sitten jatkoa. Sitten sanoi että jos menee vaihtoon ja uutta osaa ei ole mistä vaihtaa ei autolla saa ajaa ja pitää ottaa sijaisauto. Eikä ole tietoa milloin saisivat uuden osan, kun kuulemma aika huono saatavuus.
Eipä siinä, siinähän tutkivat ja ihmettelevät. Ei varsinaisesti haittaa vaikka menisikin ajokieltoon kun itsellä kuitenkin toinen auto käytettävissä.
Iltapäivällä kuitenkin tuli tekstari että auton huolto valmis. Eivät kuitenkaan soittaneet tilannetietoja tutkimuksesta kuten aikaisemmin aikoivat :think
Olivat kuitenkin saaneet homman hoidetua, kun hyllystä oli löytynyt koko egr paketti venttiileinen. Tämän olivat leiponu kiinni niin ei jää auto seisomaan ja tarvitse heidän kustantaa sijaisautoa. Varmaan halvempi se venttiili heille kuin sijaisauto määrittelemättömäksi ajaksi.
Mutta kaikki meni paremmin kuin hyvin ja vielä kun laitan pelti lätkän egr:n jatkoksi niin uskaltaa taas ajellaVanha lauhdutin oli jo alkanut vuotaa nestettä. Tämän huomasin jo kun irroittelin sen peltilätkän ennen huoltoa.
Leave a comment:
-
-
Täällä oli myös takaisinkutsu. Vaihtoivat Autokeskuksella koko höskän, vaikkei mitään vikaa tainnut ollakaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: