memebuy23buy

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Mara84 View Post
    Millaisella testerillä sen näkis, Pitääkö käyttää BMW huollossa katsottavana?
    ICARSOFT:lla ei taida löytyä egr tietoja?


    Tuon kannen alta näkis/pääsis kokeileen meneekö venttiili täysin kiinni, Mutta kansi ei mehdu tuosta välistä irtoamaan, pitäs jotenki saada nuita sähkökouruja pois tielä.
    Joku foorumilainen vaikka ISTA:lla vilkaisee.

    Leave a comment:


  • Mara84
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Ei niin. Tai venttiili on hitusen auki jumiutuminen takia. No testerillä asia selviää jos töpselissä käytät.
    Millaisella testerillä sen näkis, Pitääkö käyttää BMW huollossa katsottavana?
    ICARSOFT:lla ei taida löytyä egr tietoja?


    Tuon kannen alta näkis/pääsis kokeileen meneekö venttiili täysin kiinni, Mutta kansi ei mehdu tuosta välistä irtoamaan, pitäs jotenki saada nuita sähkökouruja pois tielä.

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by >Jon1< View Post
    Moottorihäiriövalon sytyttää. Itse taisin 8kk ajella ennen ohjelmointia eli toimii ihan normaalisti
    Noniin, eli voin sen huoletta repiä irti

    Leave a comment:


  • >Jon1<
    replied
    Originally posted by juha_s View Post
    Varmaan ollu topikissa puhekkin mutta, jos lykkään tuohon n47:n egr delete kitin niin kehtaako sillä kauankin ajella ilman softan muutoksia? Meneekö se jonkin näköiseen limp modeen kun egr venttiilin jättää irti?
    Moottorihäiriövalon sytyttää. Itse taisin 8kk ajella ennen ohjelmointia eli toimii ihan normaalisti

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Varmaan ollu topikissa puhekkin mutta, jos lykkään tuohon n47:n egr delete kitin niin kehtaako sillä kauankin ajella ilman softan muutoksia? Meneekö se jonkin näköiseen limp modeen kun egr venttiilin jättää irti?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Mara84 View Post
    Syksyllä kävin laitattaan moottorinohjelmoinnin bemariin ja lisäksi oli puhe laittaa ohjelmalla egr kiinni.

    Nyt vasta tänään kun putsailin MAP ja MAF anturit niin moottoria siinä sitten käyttelin niin tunnustelin egr:ltä lähtevää putkia joka menee suoraan imusarjan alkupäähän siihen "kaasuläpän" viereen. Putki oli niin kuuma että sormia poltti.

    Ei kait tuon putken pitäs kuumeta jos on egr kiinni? Olenko ymmärtänyt jotain väärin.
    Ei niin. Tai venttiili on hitusen auki jumiutuminen takia. No testerillä asia selviää jos töpselissä käytät.

    Leave a comment:


  • Mara84
    replied
    Syksyllä kävin laitattaan moottorinohjelmoinnin bemariin ja lisäksi oli puhe laittaa ohjelmalla egr kiinni.

    Nyt vasta tänään kun putsailin MAP ja MAF anturit niin moottoria siinä sitten käyttelin niin tunnustelin egr:ltä lähtevää putkia joka menee suoraan imusarjan alkupäähän siihen "kaasuläpän" viereen. Putki oli niin kuuma että sormia poltti.

    Ei kait tuon putken pitäs kuumeta jos on egr kiinni? Olenko ymmärtänyt jotain väärin.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Jos EGR on ohjelmoitu pois, mutta autossa on kampanja auki, tuleeko kampanjan edun saamiseen ongelmia?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Simo77 View Post
    Tänään käynnistäessä tuli jäähdytysneste herja, sain lisätä vajaan litran. Viimeksi tämä tapahtui auton ostoviikolla 2016 ja egr paskana ja meni takuuseen yli tonnin setti. Nyt ei ole halua lähteä sitä korjauttamaan, eikös tässä tapauksessa porukka ole sen egr ja oliko muuta poistanut käytöstä ja ohjelmoinut samalla? Olisiko tämä järkevintä, pk-seudulla tai lähistöllä mikä olisi paras paikka moisille toimenpiteille? Nyt en lähtenyt kaikkea lukemaan mutta muistelen että ohjelmoinnin yhteydessä tämä pystytään tekemään ja about samaan hintaan? Kiitoks vastauksista melko asap tämä pitäisi tehdä, toki nyt seuraan kuinka tuo jäähdytysneste tuosta alkaa hävitä..
    Auto siis 2011 530XD ajettu 231 tkm.
    www.lisaatehoa.fi/reseller Espoo hoitaa.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Itsellä meni juuri Laakkosen piikkiin 395tkm ajettu cooleri ja säädin

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Simo77 View Post
    Ai tekevät maksutta/takuuna laakkosella tämän? Vahvasti veikkaan että egr viasta johtuu en voi satavarma olla toki..
    Kyllä. Jos siellä em valmistajan osa ja siinä vika.

    Leave a comment:


  • Simo77
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Meet bmw korjaamoon ja kerrot ongelman. Korjaavat kuntoon firman piikkiin jos autossa korean tekele cooleri. Vaikka olisi tehty jo sata kertaa, vaikka olisi ajettu ties kuinka paljon.

    *Olettaen, että egr cooleri sitä nestettä hukkaa.
    Ai tekevät maksutta/takuuna laakkosella tämän? Vahvasti veikkaan että egr viasta johtuu en voi satavarma olla toki..

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Simo77 View Post
    Tänään käynnistäessä tuli jäähdytysneste herja, sain lisätä vajaan litran. Viimeksi tämä tapahtui auton ostoviikolla 2016 ja egr paskana ja meni takuuseen yli tonnin setti. Nyt ei ole halua lähteä sitä korjauttamaan, eikös tässä tapauksessa porukka ole sen egr ja oliko muuta poistanut käytöstä ja ohjelmoinut samalla? Olisiko tämä järkevintä, pk-seudulla tai lähistöllä mikä olisi paras paikka moisille toimenpiteille? Nyt en lähtenyt kaikkea lukemaan mutta muistelen että ohjelmoinnin yhteydessä tämä pystytään tekemään ja about samaan hintaan? Kiitoks vastauksista melko asap tämä pitäisi tehdä, toki nyt seuraan kuinka tuo jäähdytysneste tuosta alkaa hävitä..
    Auto siis 2011 530XD ajettu 231 tkm.
    Laita sp tai soittele!

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Meet bmw korjaamoon ja kerrot ongelman. Korjaavat kuntoon firman piikkiin jos autossa korean tekele cooleri. Vaikka olisi tehty jo sata kertaa, vaikka olisi ajettu ties kuinka paljon.

    *Olettaen, että egr cooleri sitä nestettä hukkaa.
    Last edited by zakspeed; 10-01-2020, 19:59. Reason: *tarkennus

    Leave a comment:


  • Simo77
    replied
    Tänään käynnistäessä tuli jäähdytysneste herja, sain lisätä vajaan litran. Viimeksi tämä tapahtui auton ostoviikolla 2016 ja egr paskana ja meni takuuseen yli tonnin setti. Nyt ei ole halua lähteä sitä korjauttamaan, eikös tässä tapauksessa porukka ole sen egr ja oliko muuta poistanut käytöstä ja ohjelmoinut samalla? Olisiko tämä järkevintä, pk-seudulla tai lähistöllä mikä olisi paras paikka moisille toimenpiteille? Nyt en lähtenyt kaikkea lukemaan mutta muistelen että ohjelmoinnin yhteydessä tämä pystytään tekemään ja about samaan hintaan? Kiitoks vastauksista melko asap tämä pitäisi tehdä, toki nyt seuraan kuinka tuo jäähdytysneste tuosta alkaa hävitä..
    Auto siis 2011 530XD ajettu 231 tkm.

    Leave a comment:

Working...
X