memebuy23buy

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • walopower
    replied
    Originally posted by kailinds View Post
    Otin tulpattuna. Hinta 600€, josta tulppauksen osuus oli 50€.
    Espoossa onnistuu puoleen hintaan.

    Leave a comment:


  • repolainen
    replied
    Onko kukaan tulpannu b47 egr lauhuttimen vesikiertoa? Tutkin tuota ja se olisi mahdollista tulpata sillalailla , että sorvaa lohkon ja lauhuttimen väliin "sokean" yhdysputken epdm o-renkailla ja heivaa muovisen reijällisen mäkeen . Lisäksi tulppaa pakosarjan päästä lähön. Oisko tässä järkeä?
    Last edited by repolainen; 26-03-2019, 21:21.

    Leave a comment:


  • kawis
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Koolerin lapusta kuva ja ainakin itselle kokkolasta sen perusteella varattiin tarkistus aika jossa kuvattiin lauhdutin sisältä
    Auto kävi huollossa ja vaihdettiin 2 vesiliitosta, siis ne 2 pientä putkenpätkää joilla egr nestekierto on liitettynä koneeseen ja joissa o-renkaat päissä.

    Olivat tietojen mukaan vuotaneet eli vuoto ei olis ollu egr itsessään.
    Saa nähdä oliko diagnoosi oikea..:think

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Koolerin lapusta kuva ja ainakin itselle kokkolasta sen perusteella varattiin tarkistus aika jossa kuvattiin lauhdutin sisältä

    Leave a comment:


  • kawis
    replied
    Originally posted by Silencio View Post
    Mielenkiinnosta mistä nämä BMW:een kamppaniat sais selville mitä kulloonkin on menos?
    Onko näissä kuinka yleistä, että egr vuotaa ulospäin?
    Oma auto on 4/11 530xd niin ei kuulu vissiin takaisinkutsu ryhmään?

    Luulin oman nestevuodon tulevan muualta, mutta kun sain pohjamuovin irti niin näki, että koneen etuosasta jostain vesipumpun yläpuolelta tulee. Eli ilmeisesti egr??

    Eli vuotaako egr lohkoon tulevat o-renkaat yleensä vai onko yleisempää että egr:ssä on murtumaa tai muuta vikaa, josta vuotaa ulospäin?

    Egr on jo ohjelmallisesti poistettu niin pitää sit poistaa kokonaan tollasella valmiilla tulppasarjalla. Pitää ilmeisesti kuitenkin jotenkin jättää egr näytille jos meinaa jatkossa leimata.. :think

    Tämä setti vissiin ihan käypänen?

    Leave a comment:


  • Silencio
    replied
    Mielenkiinnosta mistä nämä BMW:een kamppaniat sais selville mitä kulloonkin on menos?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    535xd 2011/11 F11 ja kooleri on niitä tarkistettavien listalla olevia.
    Kampanja tarkastuksessa missä kävit poimitaan kiireellisimmät tapaukset ensin alta pois osien vaikean saatavuuden vuoksi.

    Autollasi ei ole akuuttia tulipaloriskiä joten se "joutaa" odottamaan jatkoa.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    535xd 2011/11 F11 ja kooleri on niitä tarkistettavien listalla olevia.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Tänään käytin omaa kikotinta egrn tarkistuksessa... venttiilistä oli vikakoodia, mutta BMW muuttanut takaisinkutsua niin, että vain vuotavalla koolerilla olevat paketit vaihdetaan. Minulla ei kooleri vuotanut niin ei vaihdeta. Tulpat tilattu...
    Kyllä se sinne vielä vaihdetaan. Mikä autosi malli?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Tänään käytin omaa kikotinta egrn tarkistuksessa... venttiilistä oli vikakoodia, mutta BMW muuttanut takaisinkutsua niin, että vain vuotavalla koolerilla olevat paketit vaihdetaan. Minulla ei kooleri vuotanut niin ei vaihdeta. Tulpat tilattu...

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Omassani ei kannen kanavissa kauheesti ollu tavaraa, mutta imusarjassa oli ihan reippaasti. 180tkm mittarissa tuolloin about. Ei ole vaikea, mutta on kyllä paskanen homma - tosin 1400e jos maksaa teetettynä niin saa ollakkin vähä paskanen homma ja silti tekee itse hymyssä suin.. ite jätin läpät paikalleen.
    Ei se itse putsaaminen vaikeaa ollut. Purkaminen siihen pisteeseen oli hieman työlästä kyllä. Semmoisella koukulla raavin töhnät ulos kanavista ja lopuksi pyörivällä nailonharjalla akkuporakoneessa harjasin - suunta siten että kuona tulee ulospäin.

    -K

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    215tkm.

    Kun vaihdoin hehkun ohjainyksikköä oli putki aika tukossa.
    Tuskin pidemmältä on sen paremmassa kunnossa.
    Omassani ei kannen kanavissa kauheesti ollu tavaraa, mutta imusarjassa oli ihan reippaasti. 180tkm mittarissa tuolloin about. Ei ole vaikea, mutta on kyllä paskanen homma - tosin 1400e jos maksaa teetettynä niin saa ollakkin vähä paskanen homma ja silti tekee itse hymyssä suin.. ite jätin läpät paikalleen.

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Kärsivällisyyttä varmasti ja aikaa tarvitaan liotus/mekaanisella raaputtelulla riippuen karstan määrästä kanavissa. Imusarja myös ottaa aikaa saada auki. Dieseleissä karsta tosin bensakoneita pehmeämpää.

    Paljonko autolla menty?
    215tkm.

    Kun vaihdoin hehkun ohjainyksikköä oli putki aika tukossa.
    Tuskin pidemmältä on sen paremmassa kunnossa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tutulla maksoi 1400e tampereen autokeskuksella hatanpäällä e90 n57-koneeseen viime vuonna. Kanavat puhallettiin pähkinällä imusarja putsattiin. Melko tyyristä.
    No, on kyllä .

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Tuolla rahalla kyllä alkaa jo itse tunaroimaan vaikka kannen kanavat hiukan arvelluttavatkin.
    Kärsivällisyyttä varmasti ja aikaa tarvitaan liotus/mekaanisella raaputtelulla riippuen karstan määrästä kanavissa. Imusarja myös ottaa aikaa saada auki. Dieseleissä karsta tosin bensakoneita pehmeämpää.

    Paljonko autolla menty?

    Leave a comment:

Working...
X