memebuy23buy

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tutulla maksoi 1400e tampereen autokeskuksella hatanpäällä e90 n57-koneeseen viime vuonna. Kanavat puhallettiin pähkinällä imusarja putsattiin. Melko tyyristä.
    Tuolla rahalla kyllä alkaa jo itse tunaroimaan vaikka kannen kanavat hiukan arvelluttavatkin.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Kustannusarvio 6 sylinteriseen?
    Tutulla maksoi 1400e tampereen autokeskuksella hatanpäällä e90 n57-koneeseen viime vuonna. Kanavat puhallettiin pähkinällä imusarja putsattiin. Melko tyyristä.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Siihen on ihan bmw huollossa laite millä ne imukanavat ja venttiilit saa oikeasti puhtaaksi. Tässä vasta n47 520xd tiputti kulutusta 0,3-0,5 litraa sadalle + plus muut toimintaan liittyvät hyodyt. Riippuu paljolti karstan määrästä.
    Kustannusarvio 6 sylinteriseen?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Millaisia kokemuksia on puhdistuksen jälkeen, onko tullut huomattavia eroja?

    Miten kannattaa kannen kanavia putsata vai onko parempi jättää koskematta?
    Onko tähän aineita vai meneeko mekaanisesti poistamiseksi?
    Siihen on ihan bmw huollossa laite millä ne imukanavat ja venttiilit saa oikeasti puhtaaksi. Tässä vasta n47 520xd tiputti kulutusta 0,3-0,5 litraa sadalle + plus muut toimintaan liittyvät hyodyt. Riippuu paljolti karstan määrästä.

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Imusarjan ja -kanavien puhdistus

    Millaisia kokemuksia on puhdistuksen jälkeen, onko tullut huomattavia eroja?

    Miten kannattaa kannen kanavia putsata vai onko parempi jättää koskematta?
    Onko tähän aineita vai meneeko mekaanisesti poistamiseksi?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Paltsi View Post
    Onko tästä takaisinkutsusta Suomessa ollut merkkejä? Itselle tuli juuri alle 101tkm ajettu 520xd LCI ja mietityttää mitä EGR:lle pitäisi tehdä, jottei ole kohta tulessa koko laitos. Tosin oma auto ensirekisteröity jo 09/2014, joten ei menisi blogissa olleen aikaikkunan sisään.
    täällä on näistä enemmän juttua: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=378514

    Leave a comment:


  • Paltsi
    replied
    Onko tästä takaisinkutsusta Suomessa ollut merkkejä? Itselle tuli juuri alle 101tkm ajettu 520xd LCI ja mietityttää mitä EGR:lle pitäisi tehdä, jottei ole kohta tulessa koko laitos. Tosin oma auto ensirekisteröity jo 09/2014, joten ei menisi blogissa olleen aikaikkunan sisään.

    Leave a comment:


  • mpk71
    replied
    Kyselin Oulun Wetteriltä takaisinkutsuista, mutta ei ollut ainakaan vielä mitään tietoa mun auton osalta. Egr coolerin bypass putki vuotaa.
    BMW F11 535d Xdrive (7/2012)

    Leave a comment:


  • sportpug25
    replied
    Tuossa lähteessä, tuo valmistusajankohta 20d kohdalla kyllä tarkoittaa b47 mottia. Aika pienellä otannalla vieläpä. Kutoskoneisissa sitten pidemmältä ajanjaksolta.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by 314da View Post
    Nythän noihin x20d moottoreihin on ilmeisesti tulossa takaisinkutsu.
    On siinä merkkihuollolla taas ihmettä kun EGRistä löytyy tulpattuja versioita, saattaa välillä vikavalot palaa päivityksien jälkeen ja sitten on taas ruuhkaa viripajojen ovella kun joutuu hakemaan virisoftan takaisin. Koskeekohan tuo takaisinkutsu B47 vai N47 moottoria?
    Eikös se ole N47.

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Nythän noihin x20d moottoreihin on ilmeisesti tulossa takaisinkutsu.
    On siinä merkkihuollolla taas ihmettä kun EGRistä löytyy tulpattuja versioita, saattaa välillä vikavalot palaa päivityksien jälkeen ja sitten on taas ruuhkaa viripajojen ovella kun joutuu hakemaan virisoftan takaisin. Koskeekohan tuo takaisinkutsu B47 vai N47 moottoria?

    Leave a comment:


  • Ihor
    replied
    Originally posted by kailinds View Post
    Esimerkiksi Ecuhelsinki.fi tekee tuon sekä koodaamalla että halutessasi myös tulppaamalla. Teetin juuri tuon omaan autooni. Koko homma kesti reilun tunnin. Samalla voi ottaa vähän lisää tehoa ja vääntöä moottoriin.
    Kiitos hyvästä vinkistä, hyvä paikka se on kyllä, asiantunteva koodaaja, voisin suositella muillekin

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    ja perseelleenhän nuo valmistusajatkin menee, eiköhän tuo koske ihan ensimmäisestä F10/F11 lähtien ja kaikkia malleja.

    Leave a comment:


  • silveraxe
    replied
    Originally posted by pyyn0 View Post
    Eteläkoreassa on lähtenyt kesäkuussa erilähteiden mukaan 20-30kpl vitosta tulille, pääsääntöisesti 520d,tiedä sitten miksi kun sama ongelma koskee kutoskoneitakin.

    Eu.ssakin alkaa recall: https://www.bmwblog.com/2018/08/08/b...ves-in-the-eu/
    Hmm, tietääkö suomen liikkeet tuosta mitään, vois oman kiikuttaa huoltoon sit. Ku ilman kerra saa

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    ”Jäähdytysnestettä saattaa vuotaa järjestelmään, mikä puolestaan voi johtaa moottorin syttymiseen”. Koskee vain nelisylkkysiä, muka?

    Mikäs tossa jäähdytysnesteen vuodossa aiheuttaa palovaaran? Vuoto ilmeisesti tuolta egr coolerista kyseessä?

    Eikös kutosiakin ollu lähteny tulille?
    Eteläkoreassa on lähtenyt kesäkuussa erilähteiden mukaan 20-30kpl vitosta tulille, pääsääntöisesti 520d,tiedä sitten miksi kun sama ongelma koskee kutoskoneitakin.

    Eu.ssakin alkaa recall: https://www.bmwblog.com/2018/08/08/b...ves-in-the-eu/
    Last edited by pyyn0; 09-08-2018, 02:18.

    Leave a comment:

Working...
X