Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HV530XD
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 399
    • Lappeenranta

    #61
    Sellaista tervaa tai pikeä se imusarja on täynnä. Tuolla aikaisemmissa postauksissa löytyy muutama kuva mitä laitoin omasta imusarjasta. Ei se terva siellä nyt hirveesti vaikuta suorituskykyyn. Mutta se imusarjasta löytyvä map-anturi kannattaa ehdottomasti puhdistaa. Se piki siinä anturissa vaikuttaa enemmän kuin terva itse imusarjassa.

    Comment

    • MTervonen
      Newbiemmer
      • Apr 2015
      • 10
      • Tampere

      #62
      Mielenkiinnolla luin tätä threadia. Mulla hajosi nyt toisen kerran EGR coolerin haitariputki 2 vuoden sisään, ja jos vaihtoehtona on että pääsisi kokonaan moisesta (kalliista) murheesta eroon niin kiinnostaa kovasti. Onko teillä tiedossa joku firma joka noita tekee (saa softailla samalla potkua lisää) ? Auto f10 530dA -2010 aj. 210tkm

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #63
        Originally posted by MTervonen View Post
        Mielenkiinnolla luin tätä threadia. Mulla hajosi nyt toisen kerran EGR coolerin haitariputki 2 vuoden sisään, ja jos vaihtoehtona on että pääsisi kokonaan moisesta (kalliista) murheesta eroon niin kiinnostaa kovasti. Onko teillä tiedossa joku firma joka noita tekee (saa softailla samalla potkua lisää) ? Auto f10 530dA -2010 aj. 210tkm
        Ota vaan yhteyttä niin hoidetaan homma lopullisesti kuntoon
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • NakkiMakki
          Bimmer Rookie
          • Nov 2015
          • 38
          • Seinäjoki

          #64
          Originally posted by kktune View Post
          No entäpä sitten tuo egr ja imusarjan karsta. Näitä autoja on euroopassa liikenteessä varmaan kymmeniä tuhansia. Kuinka moni on palanut? Se ei varmaan ole kovin suuri ongelma vaikka tiedän itsekin että niin on tapahtunut. Kuinka paljon tuo karstoittuminen vaikuttaa moottorin toimintaan? Onko tämä oikeasti suuri ongelma?

          Omalla N57 moottorilla ajettu nyt vähän yli 90tkm ja tutkin hieman imusarjaa irroittamalla intercoolerilta tulevan putken. Pitkällehän tuonne ei näe mutta mustaa, hieman kosteaa nokea oli kyllä. Muuttuuko karsta sylinterinkannen puoleisessa päässä kovaksi karstaksi vai onko se edelleen nokimaista, pehmeää? Ajatuksena siis että jos auto nyt toimii kaikin tavoin moitteettomasti ja tehot on tallessa, riittääkö ehkä vain egr delete+softaus, vai onko imusrajan irroitus ja puhdistus välttämätön?

          Jos vain egr poistetaan käytöstä, tuollainen pehmeä noki varmaan vähitellen poistuu sarjasta, kova tietysti ei.

          Asiaan viitaten, toisessa autossa alkaa olemaan imusarja niin tukossa että enää auttaa vain irrotus ja puhdistus. Nyt on herännyt ajatus että pitäisikö bemarin (N20B20) imusarjaa suihkutella vaikka liquid mollyn tuotteilla että pysyisi paremmin auki.

          Haittaako turbon toimintaa jos ainetta laittaa suoraan ilmanputsarin jälkeen sisään, vai pitäisikö suihkuttelu hoitaa vasta turbon ja välihäähdyttimen jälkeen?

          Comment

          • karis79
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 145
            • Oulu

            #65
            Originally posted by karis79 View Post
            Onko tästä koko auton palamisesta EGR takia jotain lisäjuttua jossain päin netissä kun en löytänyt?

            Mitä kaikkea tolle EGR pitää siis tehdä kun hommaa auton jossa sille ei ole tehty mitään? Riittkö EGR ja imusarjan puhdistus 60tkm välein vai pitääkö puoliautoa repiä pois konehuoneestaa ja istua päivä läppärillä että auto tajuaa osien poistuneen?
            Mulla ei ollut mitään nykimistä tms niin ajattelin että alan operoimaan tätä vasta lomilla. No en ehtinyt ku juhannuksen alla imusarjaan palo 2 sormenpään kokoista reikää ja meinas koko auto palaa. Hinautin auton marmorille ja laitettiin GW anomus meneen ja BMW makso 100% osista ja 50% työstä. Nyt on uus imusarjan, egr cooler ja joku solenoidi. Jospa se nyt menis vaikka seuraavat 50tkm ilman säätöä..

            Tosin vaihteisto saattaa kaivata säätöä kun pesun ja huuhtelun jälkeen vaihtaa välillä tosi kovasti. Ei meinaa uskaltaa lähteä ohituksiin kun pamauttaa kunnolla.
            F11 530xd 11/11
            E39 530d 05/03

            Comment

            • Lallevihtinen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 690
              • Tampere

              #66
              Originally posted by karis79 View Post
              Tosin vaihteisto saattaa kaivata säätöä kun pesun ja huuhtelun jälkeen vaihtaa välillä tosi kovasti. Ei meinaa uskaltaa lähteä ohituksiin kun pamauttaa kunnolla.
              Vaihteiston adaptio arvojen nollaus todennäköisesti palauttaa toiminnan normaaliksi.
              sigpic
              BMW E93 335i & BMW M550Dx
              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

              Comment

              • Palomies
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 192
                • Home

                #67
                Autona F10 2012 535d x-drive, ajettu 116tkm.

                Kannattaako poistaa EGR härpäke? Jotkut viisaat kertoo että sen jälkeen kannattaa asentaa webasto jotta kone saavuttaa käyntilämpönsä järjellisessä ajassa..

                Auton on muuten vakio ja huollettu ajallaan mutta, ennakointi ja ennakointi jotta välttyy kalliilta ongelmilta..

                Comment

                • Atom
                  BTCF Member
                  • Dec 2014
                  • 102
                  • Mäntsälä

                  #68
                  Originally posted by Palomies View Post
                  Autona F10 2012 535d x-drive, ajettu 116tkm.

                  Kannattaako poistaa EGR härpäke? Jotkut viisaat kertoo että sen jälkeen kannattaa asentaa webasto jotta kone saavuttaa käyntilämpönsä järjellisessä ajassa..

                  Auton on muuten vakio ja huollettu ajallaan mutta, ennakointi ja ennakointi jotta välttyy kalliilta ongelmilta..
                  Kyllä bemarin kutonen lämpimää myös ilman egrrää. Vajaat koneet erikseen (varsinkin vaggilaiset). Pois vaan.
                  G21 330e xDrive M-sport


                  Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

                  Uudenmaan Moottorioptimointi
                  +358407496923

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1400
                    • Kuopio

                    #69
                    Kuopion suunnalla ketään joka näihin softalla EGRrää pajottaa..? Ja muutenki samalla softaa?
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #70
                      Originally posted by Ceeray View Post
                      Kuopion suunnalla ketään joka näihin softalla EGRrää pajottaa..? Ja muutenki samalla softaa?
                      Kannattaa kysellä vaikka Tuikulta suoraan missä olisi sulle lähin hänen softien laittaja
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • HV530XD
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2015
                        • 399
                        • Lappeenranta

                        #71
                        Originally posted by Ceeray View Post
                        Kuopion suunnalla ketään joka näihin softalla EGRrää pajottaa..? Ja muutenki samalla softaa?
                        Kuopiossa Artec Power laittaa Turbotec/Karalan softia.

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1400
                          • Kuopio

                          #72
                          Jep. Sakuu olinkin jo yhteydessä. Kiitos.
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • poke
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 3103

                            #73
                            Tulipa viimein käytettyä imusarja ja egr irti sigun f31:stä.
                            pakokaasu oli aina välillä haissut nenään.

                            imusarjassa oli ohut nokihuntu, mutte juurikasn karstas. läpätkin lähes karstattomat. pesin puhtaaksi , irrotin läpät ja vaihdoin uudet tiivisteet.

                            egr:ssä löytyi pienemmästä haitariputkesta halkeama. huomasin purkaessa jo koneen etuosassa reilusti nokea. jäähdytysnestettä ei ollut kadonnut, joten lauhduttimen totesin olevan sillä perusteelka ehjän.
                            egr on otettu ohjelmallisesti aiemmin jo pois käytöstä, joten tulppasin sen sekä pakosarjan päästä peltitulpalla että imusarjan päästä itse tekemällä umpipellillä.
                            vehkeet nippuun ja koe ajolle.kaikki pelasi hyvin n 20 km ja kävin autopesussa.sen jälkeen lähdin liikkeelle ja lähes heti syttyi moottorin vikavalo...

                            vikakoodeja en pääse tänään luettamaan, mutta jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...

                            ideoita?
                            Kulkineet/projektit:

                            640D F06
                            530iA E39
                            635 CSi E24
                            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #74
                              Originally posted by poke View Post
                              Tulipa viimein käytettyä imusarja ja egr irti sigun f31:stä.
                              pakokaasu oli aina välillä haissut nenään.

                              imusarjassa oli ohut nokihuntu, mutte juurikasn karstas. läpätkin lähes karstattomat. pesin puhtaaksi , irrotin läpät ja vaihdoin uudet tiivisteet.

                              egr:ssä löytyi pienemmästä haitariputkesta halkeama. huomasin purkaessa jo koneen etuosassa reilusti nokea. jäähdytysnestettä ei ollut kadonnut, joten lauhduttimen totesin olevan sillä perusteelka ehjän.
                              egr on otettu ohjelmallisesti aiemmin jo pois käytöstä, joten tulppasin sen sekä pakosarjan päästä peltitulpalla että imusarjan päästä itse tekemällä umpipellillä.
                              vehkeet nippuun ja koe ajolle.kaikki pelasi hyvin n 20 km ja kävin autopesussa.sen jälkeen lähdin liikkeelle ja lähes heti syttyi moottorin vikavalo...

                              vikakoodeja en pääse tänään luettamaan, mutta jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...

                              ideoita?
                              Ilman vikakoodeja aika turha arpoa.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                #75
                                Originally posted by poke View Post

                                ... jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...

                                ideoita?
                                Kovin usein törmään juuri tähän. On vielä otettu extrahinta poistosta ja niin vaan se heiluu normaalisti.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎