Sellaista tervaa tai pikeä se imusarja on täynnä. Tuolla aikaisemmissa postauksissa löytyy muutama kuva mitä laitoin omasta imusarjasta. Ei se terva siellä nyt hirveesti vaikuta suorituskykyyn. Mutta se imusarjasta löytyvä map-anturi kannattaa ehdottomasti puhdistaa. Se piki siinä anturissa vaikuttaa enemmän kuin terva itse imusarjassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
EGR hässäkkä ja softaus
Collapse
X
-
Mielenkiinnolla luin tätä threadia. Mulla hajosi nyt toisen kerran EGR coolerin haitariputki 2 vuoden sisään, ja jos vaihtoehtona on että pääsisi kokonaan moisesta (kalliista) murheesta eroon niin kiinnostaa kovasti. Onko teillä tiedossa joku firma joka noita tekee (saa softailla samalla potkua lisää) ? Auto f10 530dA -2010 aj. 210tkm
Comment
-
-
Originally posted by MTervonen View PostMielenkiinnolla luin tätä threadia. Mulla hajosi nyt toisen kerran EGR coolerin haitariputki 2 vuoden sisään, ja jos vaihtoehtona on että pääsisi kokonaan moisesta (kalliista) murheesta eroon niin kiinnostaa kovasti. Onko teillä tiedossa joku firma joka noita tekee (saa softailla samalla potkua lisää) ? Auto f10 530dA -2010 aj. 210tkmJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by kktune View PostNo entäpä sitten tuo egr ja imusarjan karsta. Näitä autoja on euroopassa liikenteessä varmaan kymmeniä tuhansia. Kuinka moni on palanut? Se ei varmaan ole kovin suuri ongelma vaikka tiedän itsekin että niin on tapahtunut. Kuinka paljon tuo karstoittuminen vaikuttaa moottorin toimintaan? Onko tämä oikeasti suuri ongelma?
Omalla N57 moottorilla ajettu nyt vähän yli 90tkm ja tutkin hieman imusarjaa irroittamalla intercoolerilta tulevan putken. Pitkällehän tuonne ei näe mutta mustaa, hieman kosteaa nokea oli kyllä. Muuttuuko karsta sylinterinkannen puoleisessa päässä kovaksi karstaksi vai onko se edelleen nokimaista, pehmeää? Ajatuksena siis että jos auto nyt toimii kaikin tavoin moitteettomasti ja tehot on tallessa, riittääkö ehkä vain egr delete+softaus, vai onko imusrajan irroitus ja puhdistus välttämätön?
Jos vain egr poistetaan käytöstä, tuollainen pehmeä noki varmaan vähitellen poistuu sarjasta, kova tietysti ei.
Asiaan viitaten, toisessa autossa alkaa olemaan imusarja niin tukossa että enää auttaa vain irrotus ja puhdistus. Nyt on herännyt ajatus että pitäisikö bemarin (N20B20) imusarjaa suihkutella vaikka liquid mollyn tuotteilla että pysyisi paremmin auki.
Haittaako turbon toimintaa jos ainetta laittaa suoraan ilmanputsarin jälkeen sisään, vai pitäisikö suihkuttelu hoitaa vasta turbon ja välihäähdyttimen jälkeen?
Comment
-
-
Originally posted by karis79 View PostOnko tästä koko auton palamisesta EGR takia jotain lisäjuttua jossain päin netissä kun en löytänyt?
Mitä kaikkea tolle EGR pitää siis tehdä kun hommaa auton jossa sille ei ole tehty mitään? Riittkö EGR ja imusarjan puhdistus 60tkm välein vai pitääkö puoliautoa repiä pois konehuoneestaa ja istua päivä läppärillä että auto tajuaa osien poistuneen?
Tosin vaihteisto saattaa kaivata säätöä kun pesun ja huuhtelun jälkeen vaihtaa välillä tosi kovasti. Ei meinaa uskaltaa lähteä ohituksiin kun pamauttaa kunnolla.F11 530xd 11/11
E39 530d 05/03
Comment
-
-
Originally posted by karis79 View PostTosin vaihteisto saattaa kaivata säätöä kun pesun ja huuhtelun jälkeen vaihtaa välillä tosi kovasti. Ei meinaa uskaltaa lähteä ohituksiin kun pamauttaa kunnolla.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Autona F10 2012 535d x-drive, ajettu 116tkm.
Kannattaako poistaa EGR härpäke? Jotkut viisaat kertoo että sen jälkeen kannattaa asentaa webasto jotta kone saavuttaa käyntilämpönsä järjellisessä ajassa..
Auton on muuten vakio ja huollettu ajallaan mutta, ennakointi ja ennakointi jotta välttyy kalliilta ongelmilta..
Comment
-
-
Originally posted by Palomies View PostAutona F10 2012 535d x-drive, ajettu 116tkm.
Kannattaako poistaa EGR härpäke? Jotkut viisaat kertoo että sen jälkeen kannattaa asentaa webasto jotta kone saavuttaa käyntilämpönsä järjellisessä ajassa..
Auton on muuten vakio ja huollettu ajallaan mutta, ennakointi ja ennakointi jotta välttyy kalliilta ongelmilta..G21 330e xDrive M-sport
Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d
Uudenmaan Moottorioptimointi
+358407496923
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostKuopion suunnalla ketään joka näihin softalla EGRrää pajottaa..? Ja muutenki samalla softaa?Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Tulipa viimein käytettyä imusarja ja egr irti sigun f31:stä.
pakokaasu oli aina välillä haissut nenään.
imusarjassa oli ohut nokihuntu, mutte juurikasn karstas. läpätkin lähes karstattomat. pesin puhtaaksi , irrotin läpät ja vaihdoin uudet tiivisteet.
egr:ssä löytyi pienemmästä haitariputkesta halkeama. huomasin purkaessa jo koneen etuosassa reilusti nokea. jäähdytysnestettä ei ollut kadonnut, joten lauhduttimen totesin olevan sillä perusteelka ehjän.
egr on otettu ohjelmallisesti aiemmin jo pois käytöstä, joten tulppasin sen sekä pakosarjan päästä peltitulpalla että imusarjan päästä itse tekemällä umpipellillä.
vehkeet nippuun ja koe ajolle.kaikki pelasi hyvin n 20 km ja kävin autopesussa.sen jälkeen lähdin liikkeelle ja lähes heti syttyi moottorin vikavalo...
vikakoodeja en pääse tänään luettamaan, mutta jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...
ideoita?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostTulipa viimein käytettyä imusarja ja egr irti sigun f31:stä.
pakokaasu oli aina välillä haissut nenään.
imusarjassa oli ohut nokihuntu, mutte juurikasn karstas. läpätkin lähes karstattomat. pesin puhtaaksi , irrotin läpät ja vaihdoin uudet tiivisteet.
egr:ssä löytyi pienemmästä haitariputkesta halkeama. huomasin purkaessa jo koneen etuosassa reilusti nokea. jäähdytysnestettä ei ollut kadonnut, joten lauhduttimen totesin olevan sillä perusteelka ehjän.
egr on otettu ohjelmallisesti aiemmin jo pois käytöstä, joten tulppasin sen sekä pakosarjan päästä peltitulpalla että imusarjan päästä itse tekemällä umpipellillä.
vehkeet nippuun ja koe ajolle.kaikki pelasi hyvin n 20 km ja kävin autopesussa.sen jälkeen lähdin liikkeelle ja lähes heti syttyi moottorin vikavalo...
vikakoodeja en pääse tänään luettamaan, mutta jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...
ideoita?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by poke View Post
... jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...
ideoita?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Comment