Onko laajempaa kokemusta siitä, kuinka EGR:n poisto vaikuttaa auton lämpiämiseen F11 535D:ssä? eli webastoa kun ei ole niin lähinnä siksi.
EGR hässäkkä ja softaus
Collapse
X
-
F10 535D lämenee mielestäni ihan kuin EGR olisi paikoillaan. Vaikkakin eka taövi vasta tämän kanssa menossa.
Kylmällä -15° kelillä kehnosti alle 80 nopeuksissa, lämmöt 80-89°, öljy lämpötiloja piilovalikosta seurannut.
Kun nopeutta 100 niin alkaa lämmöt nousta sinne lähemmäs 100°, siis öljyjen.
Mutta, varmuuden varaksi on tulossa eberi ja säteilylämmitin on jo asennettu lämmittämään öljyjä.
Comment
-
moi
kyllä vaikuttaa kuten m57 moottorissakin.
eli jos egr/termari toimii niin kun pakokaasu menee imusarjaan niin välillisesti lämpöä siirtyy veteen egr-jäähdyttäjässä ja vedenlämpö nousee selvästi nopeammin kuin ilman egr:än toimintaa.
T:PasiFord Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
BMW 330d-00 250hv ja 630nm
BMW 330D-05 vakio 2005
BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm
Comment
-
F11 XB11 (230kW xdrive) lämpenee mulla EGR ohjelmallisesti poistettuna ihan yhtä hyvin/huonosti kuin vakiona. Ehkä viimeiset 3-5 astetta öljyn lämpötilassa nousee hitaammin alle -5 lämpötilassa. Ei ole webastoa, Defan vesilämppäri kiertopumpulla ja sisäpistokkeessa 2kW puhallin.Originally posted by vito75 View PostOnko laajempaa kokemusta siitä, kuinka EGR:n poisto vaikuttaa auton lämpiämiseen F11 535D:ssä? eli webastoa kun ei ole niin lähinnä siksi.i4 M50 ja ameriikkalainen akkuporakone...
Comment
-
Alkoi haista pakokaasu sisällä. Egr otettiin softalla pois päältä ja nyt vissiin vuotaa joku putki tuolta. Onko valmiita tukkimissettejä tms koska joutuu eristämään egr systeemin kokonaan pakokaasukierrosta vai ihan peltilätkää?Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
Eli hitsasitte pakosarjan lähdön umpeen ja vielä varmistukseksi lätkä EGR:n lähtöön. Laitoitteko silti koko hässäkän takaisin kiinni, eli vesi kiertää edelleen lauhduttimen läpi? Vai tulppasitteko vesikanavatkin?Originally posted by Spetke View PostF10 530xD 2013/11.
Auton omistaja valitti, että ajoittain tulee pakokaasun hajua auton sisälle. EGR:ästä oli revennyt ohuempi putki kahdesta kohtaa puoliksi poikki. Hän ei ollut halukas ostamaan uutta kallista osaa vaan päädyttiin poistamaan EGR kokonaan. Hitsattiin kaikki lävet umpeen ja imusarjan puolelle myös peltilätkä vielä tukkeeksi. Samalla kun tehtiin softamuutokset EGR suhteen päivitettiin myös teholukemat uusille lukemille. Saatiin tällä hommalla pakokaasun haju pois, lisää tehoa, mahdollisesti tulevaisuudessa vikaantuva järjestelmä deletoitua pois, ei enään enempää karstaa imusarjana / kanaviin.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
Comment
-
Vaikuttaa ok setiltä. Mielestäni tuossa ei ole ratkaistu putken No 21 (N57) tukkimista.Originally posted by ptikkala View Posttämmönen pulpahtelee tuolla ebayssä aina välillä... https://www.ebay.com/itm/263396322213E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
Itse suosin nestekierron vakioksi jättämistä, sitä ei ikinä tiedä kuinka hyvin se pidemmän päälle toimii kun nestekiertoa rupeaa tulppailemaan.
Pakokaasun voi sitten tulppailla monella tapaa.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Eipä tuon EGR:n nestekierron tulppauksessa sen suurempaa riskiä ole. Sehän on vain rinnakkaiskierto jäähdytyssysteemissä. Kun pakokaasujen kierto on tulpattu, ja Egr coolerille ei tule kuumaa pakokaasua jäähdytettäväksi, niin voisi kuvitella että moottorin muu jäähdytys jopa tehostuu jos tuo rinnakkaiskierto on pois pelistä. Lisäksi noissa coolereissa on ollut aika paljon jäähdytysnesteen vuotoja joten itse olen tulppaamisen kannalla. Mulla ollut kierto jo pitkään tulpattu eikä ongelmia ole esiintynyt missään muotoa.Originally posted by makkis View PostItse suosin nestekierron vakioksi jättämistä, sitä ei ikinä tiedä kuinka hyvin se pidemmän päälle toimii kun nestekiertoa rupeaa tulppailemaan.
Comment
-
Jos EGR on siististi tulpattu sekä pakokaasujen että nestekierron osalta ja se on ohjelmallisesti poistettu, mutta itse cooleri ja venttiili on "näön vuoksi" paikallaan, niin sitä ei kyllä yksikään katsastusinssi voi hylätä sen takia että päästövermeitä puuttuu konehuoneesta. Saa olla aika fakiiri inssi joka huomaa päälle päin lätkät pakokaasukierrossa jos egr releet on muuten paikallaan. Jos on tulpattu ja koko EGR hässäkkä on heivattu mäkeen konehuoneesta ni sen kyllä huomaa tyhmempikin inssi...Eli tuolla ebay:n sarjalla tosiaan joutuu egr:n alkuperäiset kamat nakkaamaan mäkeen ja se kyllä aiheuttaa katsastuksessa ongelmia.Originally posted by ptikkala View PostTuossahan on vain että noita egr romuja ei voi jättää enää näön vuoksi paikoilleen... ex. e61:n kanssa kerran katsastus keskeytettiin, koska puuttui noita päästövermeitä konehuoneesta... ajo toiselle konttorille ja leima tuli
Tulppauksen voi tehdä näppärästi ja siististi itse pienellä vaivalla käsityönä...
Comment
-
Niinhän sitä aina luulisi, mutta aina on varmempaa kun se säilyy ennallaan, ja kun ja jos niin tuo voi päteä vain tähän moottoriin.Originally posted by HV530XD View PostEipä tuon EGR:n nestekierron tulppauksessa sen suurempaa riskiä ole. Sehän on vain rinnakkaiskierto jäähdytyssysteemissä. Kun pakokaasujen kierto on tulpattu, ja Egr coolerille ei tule kuumaa pakokaasua jäähdytettäväksi, niin voisi kuvitella että moottorin muu jäähdytys jopa tehostuu jos tuo rinnakkaiskierto on pois pelistä. Lisäksi noissa coolereissa on ollut aika paljon jäähdytysnesteen vuotoja joten itse olen tulppaamisen kannalla. Mulla ollut kierto jo pitkään tulpattu eikä ongelmia ole esiintynyt missään muotoa.
Itse kun joutuu ajattelemaan asioita jokaiseen automerkkiin ja moottoriversioon, niin kaikkiin ei vaan voi kokeilla että toimisikohan se hyvin tulpattuna vai ei.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
No joo, ei varmasti voi yleistää kaikkiin merkkeihin ja moottoreihin, mut tämä nyt sattuu olemaan mallisarjakohtainen keskustelualue ja täällä käsiteltäneen lähinnä noita N47/N57 moottoreita, niin niiden suhteen minun mielestä ei ole isoa riskiä jos EGR jäähdytyskierron tulppaa. Tämä siis vain omaan päättelyyn perustuva sekä oman N57:n kokemuksen pohjalta vetäisty mielipide...Originally posted by makkis View PostNiinhän sitä aina luulisi, mutta aina on varmempaa kun se säilyy ennallaan, ja kun ja jos niin tuo voi päteä vain tähän moottoriin.
Itse kun joutuu ajattelemaan asioita jokaiseen automerkkiin ja moottoriversioon, niin kaikkiin ei vaan voi kokeilla että toimisikohan se hyvin tulpattuna vai ei.
Comment

Comment