F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • polkuauto
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Onko kukaan kuullut, pystyykö moottorijarrutusta 1-2 vaihteella koodaamaan pois? Auto vain rullaisi, eikä jarruttaisi esim. risteykseen tultaessa.

    Mun mielestä tämä on tosi ärsyttävä toiminto, tekee helposti ajosta epätasaista ja ehkä viivettä kun taas painaa kaasua.

    Onko muilla samoja tuntemuksia?
    Kyllähän tuo aika hätäseen hidastaa nopeutta pienissä vauhdeissa, mutta nyt kun siihen on tottunut, niin eipä tuo juurikaan häiritse. Olen ajatellut se liittyvän jarruenergian talteenottoon, eli laturi vielä tehostaisi mottorijarrutusta. Tämänhän pystyy koodaamaan pois käytöstä, eli tiedä sitten vaikuttaisiko asiaan?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Onko kukaan kuullut, pystyykö moottorijarrutusta 1-2 vaihteella koodaamaan pois? Auto vain rullaisi, eikä jarruttaisi esim. risteykseen tultaessa.

    Mun mielestä tämä on tosi ärsyttävä toiminto, tekee helposti ajosta epätasaista ja ehkä viivettä kun taas painaa kaasua.

    Onko muilla samoja tuntemuksia?
    Ei ole mahdollista koodata moottorijarrutusta pois. En kyllä näe mitään järkeä edes yrittää saada moottorijarrutusta pois. Moottorijarrutuksen ideahan on säästää polttoainetta, samalla se säästää jarruja. Mielestäni näppärä tulla moottorijarrutuksella risteykseen, miksi sillä autolla pitäisi rullata vapaalla? Jossain manuaali hiacessa ymmärtää tuon vapaalla rullaamisen kun ykkönen on niin lyhyt. Paljon nopeampi kaasunvaste saadaan kun veto on kokoajan päällä. Jos automaatti heittäisi vapaalle, pitäisi vaihde kytkeä ja sitten vasta auto kiihtyisi vrt. nykyiseen, missä auto kiihtyy heti kun kaasun koskee. En ole kyllä huomannut, että moottorijarrutus tekisi ajosta epätasaista missään automaatissa (olettaen, että auto on kunnossa). :think Toki ei se kyyti nyt varmaan ihan yhtä tasaista ole kun jossain limusiinissa, mutta itse tulee kyllä yleensä lähdettyä reippaasti liikkeelle risteyksestä, niin paljon enemmän se kiihdytys tuntuu vs. moottorijarrutus.

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Moottorijarrutus pikkunopeuksilla

    Onko kukaan kuullut, pystyykö moottorijarrutusta 1-2 vaihteella koodaamaan pois? Auto vain rullaisi, eikä jarruttaisi esim. risteykseen tultaessa.

    Mun mielestä tämä on tosi ärsyttävä toiminto, tekee helposti ajosta epätasaista ja ehkä viivettä kun taas painaa kaasua.

    Onko muilla samoja tuntemuksia?

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Mihin porukka on sijoittanut gps antennin cic retrofitissä? Tällä hetkellä kojelaudan sisässä keskikajarin kohdalla eikä löydä yhteyttä ollenkaan.
    Tämä tuli kuntoon siirtämällä antenni a-pilarin verhoilun alle aivan tuulilasin yläreunaan.

    Leave a comment:


  • Makro86
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Luukun huolto-ohje ei oikeastaan muuta korosta kuin puhtaana pitoa. Sen sijaan E-sarjalaisissa kattoluukun kiskot ohjeistetaan puhdistuksen lisäksi myös rasvaamaan.

    Kumitiivisteisiin olen normaalien pesujen lisäksi kuitenkin itse levittänyt kerran vuoteen BMW Gleitmittel Carbaflo KSP 105 50G (varaosanumerolla 83230309627), lähinnä siinä toivossa että kumit pysyisivät elastisina ja hyväkuntoisina ja natinoilta ja nitinöiltä vältyttäisiin. Samaa tavaraa laitan myös ovien tiivisteisiin.
    Joo kiitti näistä ohjeista, tarviipa tutustua asiaan paremmin paremmalla ajalla

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Makro86 View Post
    Kertokaas panorama kattoluukun omistajat että miten olette niitä hoitanut/huoltanut? Jotain olisi hyvä rasvata tms mutta mitä ja mihin kohtaan?
    Luukun huolto-ohje ei oikeastaan muuta korosta kuin puhtaana pitoa. Sen sijaan E-sarjalaisissa kattoluukun kiskot ohjeistetaan puhdistuksen lisäksi myös rasvaamaan.

    Kumitiivisteisiin olen normaalien pesujen lisäksi kuitenkin itse levittänyt kerran vuoteen BMW Gleitmittel Carbaflo KSP 105 50G (varaosanumerolla 83230309627), lähinnä siinä toivossa että kumit pysyisivät elastisina ja hyväkuntoisina ja natinoilta ja nitinöiltä vältyttäisiin. Samaa tavaraa laitan myös ovien tiivisteisiin.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Makro86 View Post
    Okei selvä ja näköjään tarvii ulkomailta ostaa ja maksaa jotain 10euroa.
    Saahan sitä toki Suomestakin, ainakin paikallisella merkkarilla oli hyllyssä. En kyllä muista mitä maksoi, varmaan joitain kympin luokkaa.

    Leave a comment:


  • Makro86
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Tiivisteisiin gummipflegeä, muuta en ole tehnyt.

    Tärkeintä lienee ettei vahingossakaan käytä sitä talvella, edes sitä väliverhoa.
    Okei selvä ja näköjään tarvii ulkomailta ostaa ja maksaa jotain 10euroa.

    Juu ei talvella eli plussan puolella tarvii olla

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Makro86 View Post
    Kertokaas panorama kattoluukun omistajat että miten olette niitä hoitanut/huoltanut? Jotain olisi hyvä rasvata tms mutta mitä ja mihin kohtaan?
    Tiivisteisiin gummipflegeä, muuta en ole tehnyt.

    Tärkeintä lienee ettei vahingossakaan käytä sitä talvella, edes sitä väliverhoa.

    Leave a comment:


  • Makro86
    replied
    Kertokaas panorama kattoluukun omistajat että miten olette niitä hoitanut/huoltanut? Jotain olisi hyvä rasvata tms mutta mitä ja mihin kohtaan?

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Mihin porukka on sijoittanut gps antennin cic retrofitissä? Tällä hetkellä kojelaudan sisässä keskikajarin kohdalla eikä löydä yhteyttä ollenkaan.

    Leave a comment:


  • polkuauto
    replied
    Originally posted by SilverHawk View Post
    Jjjep! Sen takia ei kehtaa käyttää vakkarin jarrutoimintoa, kun tärisyttää niin perhanasti. Tiedä onko jarruissa jotain vikana vai tukivarsissa jne.. Vajaa 2 vuotta aikaa, kun viimeeksi korjautin etujarrutpalat + levyt + tukivarret niin ongelma ratkesi sillä.
    Pitkään sai pähkäillä myös omien tärinöiden kanssa. Monesti oli jo sormi tilausnapilla, mutta kun ei tienny et mistä olis aloittanut, kun mistään ei löytyny väljää ja jarrulevyt oli heittokellolla mitattuna täysin suorat. Lopulta vaihdoin heikkokuntoiset etuiskarit ja vähän yllättäen tämän jälkeen hävisi hiljalleen myös jarrujen täristäminen! Nypytys oli vieläpä suoraan verrannollinen ajonopeuteen, joten voisin kuvitella että esim. jarrulevyt uusimalla siihen olisi saanut hetkellisen avun, mutta tärinä olisi myöhemmin palannut, kuten täällä on monessa yhteydessä manattu.

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Originally posted by polkuauto View Post
    Kyllä, ja sytyttää jopa jarruvalot kun naputtaa reilummin nopeutta alaspäin. Samoin jyrkässä alamäessä vauhti pidetään jarrujen avulla vakiona, mikäli moottorijarrutus ei tähän riitä. Tämä tulee varsin selvästi ilmi jos autossa täristää jarrut
    Jjjep! Sen takia ei kehtaa käyttää vakkarin jarrutoimintoa, kun tärisyttää niin perhanasti. Tiedä onko jarruissa jotain vikana vai tukivarsissa jne.. Vajaa 2 vuotta aikaa, kun viimeeksi korjautin etujarrutpalat + levyt + tukivarret niin ongelma ratkesi sillä.

    Leave a comment:


  • polkuauto
    replied
    Originally posted by awd-69 View Post
    Tarkoittaako tämä jarrullinen vakkari, sitä että auto käyttää jarruja vauhdin vähennykseen?
    Kyllä, ja sytyttää jopa jarruvalot kun naputtaa reilummin nopeutta alaspäin. Samoin jyrkässä alamäessä vauhti pidetään jarrujen avulla vakiona, mikäli moottorijarrutus ei tähän riitä. Tämä tulee varsin selvästi ilmi jos autossa täristää jarrut

    Leave a comment:


  • awd-69
    replied
    Tarkoittaako tämä jarrullinen vakkari, sitä että auto käyttää jarruja vauhdin vähennykseen?

    Leave a comment:

Working...
X