Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tume
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 250
    • Helsinki

    #16
    Koitin kahlata aikaisemmankin ketjun läpi, mutta aika vähän oli tietoja F1x 525d 3.0 ohjelmoinneista. Lähinnä kiinnostaisi minkälaisia tehoja porukka on uskaltanut ottaa ulos, ja miten automaattilaatikko on kestänyt käytössä.
    F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

    Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      #17
      Originally posted by Spetke View Post
      Perus E60 / F10 menee hyvinkin 40-50A hetken aikaa kunnes siitä pikkuhiljaa asettuu johonkin 20-30A välimaastoon noin 14.5V jännitteellä riippuen tietysti akun kunnosta sekä mitä sähkölaitteita on jätetty päälle. Siis kun virrat on päällä.
      Ohjelmoinnissa jos jännitteet kyykkää alas niin siinä käy ohjainlaitteelle huonosti.
      Kun autoon laitetaan virrat päälle, käynnistyvät samalla kaikki ohjainlaitteet ja tarkistavat tilanteensa, esim sen että jäädäänkö "päälle" vai ei, vai mitä tehdään, tämä vie kovasti virtaa.
      Kun itsekunkin tila ja asema on selvinnyt, virran kulutus rauhoittuu.
      Hehkutkin kuuluu tähän samaan pakettiin.

      Ohjelmoitaessa, siis kun uutta ohjelmaa, tai käyttöjärjestelmää moottorin ohjaimeen kirjoitetaan, ei auton muutkaan järjestelmät siinä tilanteessa pääse toimimaan "oikein", kun ohjelmointi varaa sen tiedonsiirtokapasiteetin, osaksi varmaan sen rajallisuuden vuoksi, osaksi varmaan se on "turvallisuuskysymys", ettei muuta dataa liikutella samanaikaisesti.

      Tämä aiheuttaa tilanteen, jossa kaikki muut ohjainlaitteet jäävät junnaamaan siihen perusasetukseensa, eli mitä kuuluu tehdä, jos virta on päällä ja ohjausta ei ole. Joissain autoissa siis esim flekti alkaa huutamaan, toisissa syttyy valot, polttoainepumppu alkaa huutamaan ym, ym.
      Kun ohjelmointitila loppuu, palautuu tiedonsiirto normaaliksi ja tilanne muiden ohjainten kohdalta palautuu ja rauhoittuu, kun oma status selviää.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • Kona
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 77
        • Siilinjärvi

        #18
        Itellä on F10 525d 3.0 automaatilla niin kesällä otettiin 318hv/666nm ja vielä on laatikko toistaiseksi ehjä

        Originally posted by Tume View Post
        Koitin kahlata aikaisemmankin ketjun läpi, mutta aika vähän oli tietoja F1x 525d 3.0 ohjelmoinneista. Lähinnä kiinnostaisi minkälaisia tehoja porukka on uskaltanut ottaa ulos, ja miten automaattilaatikko on kestänyt käytössä.

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #19
          Originally posted by Spetke View Post
          Eiköhän tuossa hommassa jokunen ecu saada paskottua ennen kuin hommat rupeaa kehityksen ja alkukankeuksien jälkeen rokkaamaan kunnolla.
          Magic motorsportilla on ilmainen ecukorjaus ainakin x17 ohjelmoinnin yhteydessä rikkoontuneille ecuille.

          Lähinnä cp4x ecuille tämä portin kautta tehtävä ohjelmointi vähentää riskit ja nopeuttaa. Ja tietty bensat.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • Jamppa
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 387
            • Kerava

            #20
            Originally posted by Kona View Post
            Itellä on F10 525d 3.0 automaatilla niin kesällä otettiin 318hv/666nm ja vielä on laatikko toistaiseksi ehjä
            Oho, hurjia lukuja otettu. Itselläni on kans 1,5v ollut vastaavassa softa, kohtuu mieto sellainen. Ei penkitetty, hyvin on kestänyt.

            Comment

            • Tume
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 250
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Jamppa View Post
              Oho, hurjia lukuja otettu. Itselläni on kans 1,5v ollut vastaavassa softa, kohtuu mieto sellainen. Ei penkitetty, hyvin on kestänyt.
              Minkälaisia lukemia tuolla sun softalla luvattiin?


              Kona:

              Missä kävit ohjelmoinnissa/penkissä?
              F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

              Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

              Comment

              • Kona
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 77
                • Siilinjärvi

                #22
                Originally posted by Tume View Post
                Minkälaisia lukemia tuolla sun softalla luvattiin?


                Kona:

                Missä kävit ohjelmoinnissa/penkissä?
                AjTech

                Comment

                • Tume
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 250
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Kona View Post
                  AjTech
                  No niin arvelinkin. Pari exää käynytkin Antilla duunattavana , pitää varmaan jatkaa hyväksi havaitulla linjalla.
                  F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                  Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #24
                    AJ:n lukemat vaan tuppaa olemaan aikapahasti yläkantissa...

                    Dynotin AJ:n 412 hp:n lapuilla olevan eri paikassa ja siellä lukemiksi saatiin 368 hp... 535xdta 2012...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Tume
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 250
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      AJ:n lukemat vaan tuppaa olemaan aikapahasti yläkantissa...

                      Dynotin AJ:n 412 hp:n lapuilla olevan eri paikassa ja siellä lukemiksi saatiin 368 hp... 535xdta 2012...
                      Oho, on aika hurja ero. Kumpikohan lie todellinen lukema, vai onko jotain noitten väliltä? :think
                      F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                      Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #26
                        Originally posted by Tume View Post
                        Oho, on aika hurja ero. Kumpikohan lie todellinen lukema, vai onko jotain noitten väliltä? :think
                        Nii-i, sitäkään kun ei pysty kukaan oikein todentamaan, sama se että onko siinä voinut jotain tapahtua välissä??

                        Pitäisi varmaan kiertää kaikki suomen penkit läpi ja ottaa keskiarvo ni saattaisi saada totuuden.

                        Dieselissä vaikuttaa paljon se penkin jarru/rasitus, jos ei tule vastusta tarpeeksi ei nouse myöskään ahdot ja jos ahdot ei nouse, ei tule tehoakaan
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • JoniHH
                          Newbiemmer
                          • Sep 2010
                          • 4
                          • Vantaa

                          #27
                          Originally posted by Tume View Post
                          Oho, on aika hurja ero. Kumpikohan lie todellinen lukema, vai onko jotain noitten väliltä? :think
                          Jälkimmäinen.

                          Comment

                          • Jamppa
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 387
                            • Kerava

                            #28
                            Miten noissa F:ssä nuo penkitykset hoidetaan, ku joskus jäi jostain käsitys ettei antais kaikkia tehoja jos ei kaikki pyörät pyöri tms. Vai onko näissä sitten joku dyno mode erikseen?

                            Comment

                            • Jacques
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 573
                              • pk

                              #29
                              Ongelma aina näissä yläkanttiin ilmoittavissa penkeissä on se että ne saa vähän liikaakin hypeä osakseen. Nyrkkisääntönä lähinnä saman penkin laput ovat keskenään vertailukelpoiset.

                              Inertiapenkki nähdään kovasti mörkönä, Kotkan KTA Motors hyvänä esimerkkinä antaa usein alempia tuloksia kuin Karala/Harinen sillä suunnalla. Ei kannata paikan isännältä kysyä kuinka usein kuulee syytöksiä siitä ettei vastusta ole tarpeeksi. Aina kun auton sieltä vie Motorbitin penkkiin, rengastehot ovat lähes identtiset ja arvioitu moottoriteho Bitillä vielä alhaisempi. Mb:llä ei yhdestäkään uudesta tai vanhasta x35d ole pelkällä softa+dpf virityksellä saatu 400hv lappua, silti ihmeellisen hyvin Pekan tekeleet ovat pärjänneet nopeuspäivillä ja vikakooditkin toimivat.
                              G30 540i
                              F32 435d

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7527
                                • Jyväshyvä

                                #30
                                Originally posted by Jamppa View Post
                                Miten noissa F:ssä nuo penkitykset hoidetaan, ku joskus jäi jostain käsitys ettei antais kaikkia tehoja jos ei kaikki pyörät pyöri tms. Vai onko näissä sitten joku dyno mode erikseen?
                                Tämä minun case ajettiin 4wd penkissä...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎