Originally posted by VolvoTDi
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että vaihteistokin on speksattu vain 450nm väännölle ja vaikka siinäkin vähän varmuusvaraa on.
Omasta mielestä tässä sai hyvin rahalle vastinetta. Varmasti autokohtaisella säädöllä olisi saanut puristettua 10hv lisää huipputehoa tai vaikka 100nm enemmän vääntöä kuten Salmol oli mitannut Tuikun ohjelmoinilla. Itselle kuitenkin tärkeää ettei autosta ala ohjelmoinnin jälkeen kuulumaan mitään ylimääräisiä ääniä voimansiirrosta. Mieluummin tingin tehosta/väännöstä jos auto on sellainen millä uskaltaa painaa kaasun pohjaan ilman että pitää pelätä voimansiirron rikkoontumista.
 Sori oli pakko, mutta en kehtaisi edes pyytää hintaa tuollaisesta.
 Sori oli pakko, mutta en kehtaisi edes pyytää hintaa tuollaisesta. varmasti myös tuikulta jne saa obd kautta, kun päivitysten mukanahan tuo ominaisuus on tullut.
 varmasti myös tuikulta jne saa obd kautta, kun päivitysten mukanahan tuo ominaisuus on tullut.
							
						 Miksiköhän tuota ei vedetty kutosella eli tuon ZF8:n suoralla välityksellä? Ne mitä olen omia laitteita penkittänyt niin on aina otettu vedot lähinnä suoraa välitystä olevalla vaihteella. En ole asiantuntija mutta suoralla välityksellä saataneen penkissä ajettua nätisti järkevässä ajassa kierrosalueen läpi vääntökäyrä ja ehditään ottaa riittävästi dataa talteen, viisaammat selittäkööt lisää... Voihan sen penkityksen tehdä vaikka ykkösellä, mutta siinä tulee aika nopeaan kierrokset tappiin eikä taida paljon dataa ehtiä logata... Eikä riitä pito rullissa... Isoilla vaihteilla taas rullien ja pyörien nopeudet kasvaa lopussa huimiksi ja jos ei kaikki ole tasapainossa niin voipi tulla ropleemia...Vääntömomentin tulokseen tuolla vaihteella ei sinänsä pitäis olla mitään merkitystä, sehän mitataan kuitenkin sieltä dynon inertian ja jarrun puolelta :think Joku dynoexpertti varmaan osaa selittää paremmin?
 Miksiköhän tuota ei vedetty kutosella eli tuon ZF8:n suoralla välityksellä? Ne mitä olen omia laitteita penkittänyt niin on aina otettu vedot lähinnä suoraa välitystä olevalla vaihteella. En ole asiantuntija mutta suoralla välityksellä saataneen penkissä ajettua nätisti järkevässä ajassa kierrosalueen läpi vääntökäyrä ja ehditään ottaa riittävästi dataa talteen, viisaammat selittäkööt lisää... Voihan sen penkityksen tehdä vaikka ykkösellä, mutta siinä tulee aika nopeaan kierrokset tappiin eikä taida paljon dataa ehtiä logata... Eikä riitä pito rullissa... Isoilla vaihteilla taas rullien ja pyörien nopeudet kasvaa lopussa huimiksi ja jos ei kaikki ole tasapainossa niin voipi tulla ropleemia...Vääntömomentin tulokseen tuolla vaihteella ei sinänsä pitäis olla mitään merkitystä, sehän mitataan kuitenkin sieltä dynon inertian ja jarrun puolelta :think Joku dynoexpertti varmaan osaa selittää paremmin?
							
						
Comment