Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    Originally posted by Henkka76 View Post
    Kerääntyykö kaikkien moottorityyppien imusarjaan samalla tavalla karstaa vai onko se enemmän tehokkaampien mallien vitsaus? Itsellä 520d ja 139 ajettu eikä ole imusarjaa avattu. Ei varmaan pahaakaan sen putsaus tekisi.
    Tuplaturbot tuosta kärsii, muut vasta kun on tekniikkaa muuteltu ja ilmaa pitää liikkua.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Palomies
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 192
      • Home

      Ketä teettänyt imusarjan puhdituksen?

      Comment

      • makek87
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 101
        • Helsinki

        Originally posted by Palomies View Post
        Ketä teettänyt imusarjan puhdituksen?
        Jep. Missä hinnoissa pyörii imusarjan & kannen kanavien puhdistus?

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          Originally posted by makek87 View Post
          Jep. Missä hinnoissa pyörii imusarjan & kannen kanavien puhdistus?
          Tuohon pitää varata päivä, joten se antaa jotain viitteitä hintaan. Sanoisin 600-800€, riipuen työmäärästä. Mutta jos kunnon softausta miettii niin sanoisin pakolliseksi toimenpiteeksi x35d/40d malleissa jos haluaa hyvän saada.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • Vilkku89
            Bimmer Rookie
            • Apr 2017
            • 91
            • Sipoo

            Tuli tuos purettuu omasta 200tkm 30d motista ahtoputken torvi osa johon egr liittyy niin siellä oli jo reilun sentin kerros paskaa. 🙄 Ootan innolla kun purkaa imusarjan auki ja putsaa ne, että mitä siellä oottaa. Vertailu osana lattialla 30tkm ajetusta kyseinen osa niin siellä on kohdasta riippuen 2-4mm karstaa. Onko kellä tietoo mikä anturi tulee tuohon egr:stä ahtoputkeen liittyvään putkeen? Kaasujen lämpötila-anturi?

            Tuli tilattuu toinen kikkare et pääsee kokeilee muutaman jutun ja saa laitettuu nipan ahtoputkeen, metanoliruiskulle paine ohjaukselle. 😂 Tilasin Snow:n setin ku kukaan ei kertonu paljon noil hyötyy tehoissa/lämmöissä ajossa ja radalla. 😁 kesäl sit koittamaa jos saa ahtimenki siieks.
            2013 F31 330d

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1400
              • Kuopio

              Autoon nakattiin softa jossa egr koodattiin pois käytöstä. Meno vaivattomampaa, mutta eipä kyllä lämpiä kun sinne 80 asteen hujakoille vs se entinen 100. Eli varmaan toimii..
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1571

                Huomasin omassa 530dssä, että kun hieman viitsii tuossa työmatkan aikana käyttää kaasua enemmän, edes pienen hetken (ohitus tms) niin lämmöt nousee nätisti sinne 90 hujakoille ja pysyy siellä. Testattu niin -25 pakkasella kuin nyt -10 pakkasellakin. Tuo työmatka on pituudeltaan n. 30km. EGR on softattu pois käytöstä.

                Comment

                • kuisma
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2011
                  • 48
                  • Helsinki

                  Miten kulutus ohjelmalla ja pienemmillä lämmöillä vs. vakio, EGR käytössä ja korkeammat lämmöt? Miten nesteiden lämmöt? Ainakin E6x sarjassa nousi kulutus heti jos lämmöt ei olleet kunnossa.

                  Itse laittamassa myös ohjelman 530d LCI, täytynee ensin vaihdattaa laatikon ja koneen öljyt ja sitten varailemaan aikaa. Tuleeko Euro 6 autoissa ongelmaa päästöjen suhteen DPF poiston jälkeen sen kummemmin kuin vanhemmissakaan? Oletteko tyhjänneet pöntön vai suoraa putkea tilalle?

                  Millaisia lukemia tuosta kannattaisi ottaa ilman, että luotettavuus suuremmin kärsisi? Potkua olisi kiva saada lisää ja kulutustakin mahdollisuuksien mukaan pienemmäksi.
                  G31 540d Xdrive -17
                  Ex: F11 530dA -14
                  Ex: E61 530dA -04
                  Ex: E36 320ci -92

                  Comment

                  • H3nu
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 252
                    • Hämeenlinna

                    Originally posted by kuisma View Post
                    Miten kulutus ohjelmalla ja pienemmillä lämmöillä vs. vakio, EGR käytössä ja korkeammat lämmöt? Miten nesteiden lämmöt? Ainakin E6x sarjassa nousi kulutus heti jos lämmöt ei olleet kunnossa.

                    Itse laittamassa myös ohjelman 530d LCI, täytynee ensin vaihdattaa laatikon ja koneen öljyt ja sitten varailemaan aikaa. Tuleeko Euro 6 autoissa ongelmaa päästöjen suhteen DPF poiston jälkeen sen kummemmin kuin vanhemmissakaan? Oletteko tyhjänneet pöntön vai suoraa putkea tilalle?

                    Millaisia lukemia tuosta kannattaisi ottaa ilman, että luotettavuus suuremmin kärsisi? Potkua olisi kiva saada lisää ja kulutustakin mahdollisuuksien mukaan pienemmäksi.

                    Omassa 530da en ole huomannut kulutuksen suhteen juurikaan eroa. Matka-ajossa ehkä vähän laskenut. Eiköhän sieltä uskalla kaikki ottaa mitä on tarjolla. Itellä toiminut ongelmitta 343/733 lukemilla. Samalla tosiaan laitettiin suora downpipe ton pöntön tilalle, on ehjä pönttö sitten tallella sikäli jos sitä joskus tarvii. Muita plussia tosta putkesta vois mainita, pienempi pakopaine, parempi kaasuun vastaavuus ja miehekkäät äänet
                    Suoralla putkella haju on kyllä aika karmea
                    BMW F82 M4 -16
                    BMW F20 116d M-sport -14
                    Aprilia Dorsoduro 900 -20
                    Sea-Doo RXP300RS -16

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      Kuopio - Hki väli kohtuullisella kaasujalalla, tippui softan jälkeen kulutus 1.5l/100km. Mikähän aikasemmin tehny kulutuksen nousua..?

                      Nyt menee 5l/100km reippaan satkun tasatyönnössä. Tää maksaa ittensä nopeasti takas.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2726
                        • Tampere

                        Originally posted by Ceeray View Post
                        Mikähän aikasemmin tehny kulutuksen nousua..?

                        Nyt menee 5l/100km reippaan satkun tasatyönnössä. Tää maksaa ittensä nopeasti takas.
                        EGR:n poisto ohjelmallisesti todennäköisesti vaikuttaa myönteisellä tavalla polttoaineen kulutukseen, eli alentaa sitä. Matka-ajossa tämän huomaa selvemmin.
                        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • HellFire
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 280
                          • Turku

                          Ostohousuja sovittelen jalkaan F11 osalta ja kohteena on varmaankin alkupään 530d. Jonkin verran on tarjolla myös kutoskoneista 525d. Sen verran mitä olen lastuttajien taulukoita selannut, niin lastutuksen jälkeen 525d ja 530d tehot ovat molemmissa siinä 300hp tasolla. Onko todella näin ja kestääkö 525d paikat?

                          Entäs sitten xdrive? Kaverilla on 530xd ja hänelle oli ohjelmoija sanonut, ettei suosittele lastutusta, koska neliveto ei kestä. Onko tässä perää?
                          I wanted a faster horse.

                          Comment

                          • HV530XD
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 399
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by HellFire View Post
                            Entäs sitten xdrive? Kaverilla on 530xd ja hänelle oli ohjelmoija sanonut, ettei suosittele lastutusta, koska neliveto ei kestä. Onko tässä perää?
                            530xd, 535xd ja M550xd kaikissa samat nelivedon osat, joten kestää yhtä hyvin (tai huonosti) sen mitä tuossa 550xd:ssäkin vakiona eli muistaakseni 380hp/740Nm. On siellä jotain varmuuskerrointa vielä noiden lukujen päälle.
                            525xd:ssä jos on se GA8HP45Z, niin siinä loota on mitoitettu 450Nm väännöille ja xdriven jakolaatikko on eri kun noissa 530/535/550xd:ssä. Mutta on noita 525xd:täkin varmaan softattu, mutta ehkä vähän miedommin. Ei mulla mitään varmaa tietoa ole kestävyydestä, mutta 525xd:hen itse en lähtis ihan kireimpiä softia laittamaan...

                            Comment

                            • _Sylin_teri_
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 366
                              • Suomi finland

                              Originally posted by HellFire View Post
                              Ostohousuja sovittelen jalkaan F11 osalta ja kohteena on varmaankin alkupään 530d.
                              Jos kiinnostaa niin mulla ois lähiviikkoina tulossa myyntiin F11 530D xdrive -11 186tkm Ruskeilla ilmastoiduilla comforteilla ja muutenkin hyvillä varusteilla

                              Comment

                              • HV530XD
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 399
                                • Lappeenranta

                                Onkos cooleripuolella mitään uutta, ollu harkinnassa coolerin vaihto N57 535D 313hp malliin. Autossa on jo hyvätoiminen softa ja seuraavaksi operaatioksi miettinyt tota coolerin vaihtoa. Olis varmaan kohtuu helppo operaatio millä sais hiukan piristystä lisää noin vain ja jatkossa jos avartaa pakopuolta ja päivittää vielä softaa niin coolerin päivitys lienee lähes välttämätöntä kokonaishyödyn kannalta. Eli mistä löytyisi hyvä päivityscooler? Ja mites asennus, joku bolt-on missä ei hirveästi tarvitsi auton rakenteisiin puuttua, olis kiva...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎