Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    Originally posted by fraatti View Post
    Millainen tuo kartta millä vääntöä rajoitetaan lämpötilan mukaan on ja koska se astuu peliin?

    Niitä on monta

    Requested torque: requested torque from accelerator pedal base, requested torque correction factors from coolant and atmospheric pressure
    http://bitedit.ru/en/catalog/73


    Eräässä autossa oli AC Schnitzer-tehoboksi ja siinä oli moiset toiminnat. Eikös tälläiset saa tehtyä myös softaan niin vahingossakaan ei pääse potkimaan kylmällä koneella moottoria rikki? Ja vastaavasti tehoa lasketaan jos moottorin lämpötila nousee yli 115 asteen? Saksassa motorbaanaalla varmaan kolkutellaan herkemmin noita lämpörajoja.

    Ei tarvi tehdä, softassa on ne jo, niitä se svitserikin käyttää


    Cold Start Control
    The AC Schnitzer performance upgrades are only activated from approx. 1000 rpm and from an oil temperature of 80° C.

    Overload / Overheating Control
    From a water temperature of 115° C, the output is automatically regulated back to the series output.



    Nämäkin on jo valmiina, olleet vanhimmissakin edc15 ohjelmissa


    En muista että oliko täällä aikaisemmin ilmoittautunut ketään softavelhoa joka rakentaa softan niin että vääntötieto menee mm jakolaatikolle, ajavakaudenhallinnalle ja vaihdelaatikolle oikein?

    Tähän Makkis jo vastasikin aika hyvin. Kun syöttömäärän ja vääntötiedon kertoo mahdollisimman oikein, pelaa autokin parhaiten. Kaikkein tehokkaimmissa softissa siitä ei nyt oikein silläkeinon ole mainittavaa etu, tai oikeastaan ollenkaan, koska tietyn rajan jälkeen ko toimilaaitteessa ei toiminnoissa enää tapahdu mitään, vaan säätö, tai asetus on jo tapissaan. Siis esim jos vaikka laatikon softassa suurimmat vääntöarvot on 600nm, niin 1000nm kertominen sinne ei enää anna lisäarvoa toiminnalle.




    Onko ko. ohjaimissa muita vääntörajoja kuin se mitä laatikosta löytyy? Toki luiston takia tietysti ajovakaudenhallinta laskee tehoja.
    Laatikko ja ESP - eipä nyt tule muuta mieleen.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      Originally posted by tuikku View Post
      Sen voi lasketuttaa vaikka WinOlssilla. Moduuli tuli muistaakseni matkassa, kun osti edc17 tarkistussummat.

      Aika monet, lisenssilliset kaapelit laskee tuon, jos vaan antaa luvan.
      Joo, en tiedä käytetäänkö tuota suomessa mihinkään mutta tekstin perusteella euroopassa tuota käytetään manipuloidun softan tunnistamiseen. Jos ja kun suomessa suunta on tämä: https://www.is.fi/autot/art-2000007656651.html

      Niin sinällään saattaisi olla aiheellista että tuo korjataan.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        Originally posted by tuikku View Post
        Laatikko ja ESP - eipä nyt tule muuta mieleen.

        Tähän Makkis jo vastasikin aika hyvin. Kun syöttömäärän ja vääntötiedon kertoo mahdollisimman oikein, pelaa autokin parhaiten. Kaikkein tehokkaimmissa softissa siitä ei nyt oikein silläkeinon ole mainittavaa etu, tai oikeastaan ollenkaan, koska tietyn rajan jälkeen ko toimilaaitteessa ei toiminnoissa enää tapahdu mitään, vaan säätö, tai asetus on jo tapissaan. Siis esim jos vaikka laatikon softassa suurimmat vääntöarvot on 600nm, niin 1000nm kertominen sinne ei enää anna lisäarvoa toiminnalle.
        Tiedätkö käyttääkö jakolaatikko vääntötietoa johonkin?

        "All in"-softat lienevät niitä joissa jossain tapauksessa joutunee softassa tekemään kompromisseja että pyöriltä saa se pihalle mitä haluaa eikä tuo välttämättä muuten ole niin "kaunis" ohjelmaa ajatellen. Ainakin tämän kuvan olen saanut sen perusteella mitä tuolta maailmalta olen lukenut kommentteja.

        Valtaosa lienee kuitenkin näitä joille riittää joku muukin.

        Jos ajatellaan tätä XHPn kehittäjien kirjoitusta: https://www.impactremaps.co.uk/xhp-torque.html

        Ja tarkemmin tätä kohtaa.


        Tuosta saan sen kuvan että lootan vakio kartassa on vielä lisäpainetta tarjolla jos vain vääntötieto on oikein. Toki varmaan askeissa on eroa tämän suhteen. Jos kuvan tapauksessa olevan lootan softaan ei puututa ja näinollen moottorilta tulevaa vääntötietoa muokataan niin että se on 0-450Nm 0-600Nm sijaan ja moottorin vääntö 600Nm niin onko vääntötieto virheellinen vain 450Nm ylittävältä osuudelta vai tuleeko virhe myös alemmille vääntöalueille kuin 450Nm kautta linjan? Jotenkin jäin tähän kuvaan koska esim tuossaa joku kitisee että D:llä ajellessa loota ei toimi hyvin XHP:n kanssa vaikka sportilla pelaakin ok. XHP:n kehittäjä meinaa tuohon että ongelma on solmussa oleva vääntötieto joka saa askin toimimaan epäloogiisesti.

        6HP:n tapauksessa XHP:ssa on mahdollisuus että linjapaineet ovat korkeammat (muistaakseni ainakin tietyissä paikoissa +25%). Tuosta johtuen(?) tuo amerikaano joka kauppaa tuota tuplasyöttöpumppu järjestelmää sanoi että hänellä ei ole ollut ongelmaa 6HP:n ja luiston kanssa vaikka lootan sisukset ovatkin vakiot. Toki manitsi tuhonneensa turbiinin.

        Se mitä lueskelin tuosta 8HP:n toiminnasta niin on tuo pirun monimutkainen laito, tuossa on avattu sitä hiukan niille joita asia kiinnostaa.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          .
          Tästä, linjapaineessa olevasta, pienestä pelivarasta olenkin jonnekkin tänne kirjoitellut, jo aikoja sitten.

          Muutempa tuo teksti onkin sitten valitettavasti täyttä potaskaa.

          Jos laatikon softamuutos olisi hyvin tehty, niin tuo täyden paineen rajahan olisi tiputettu vielä valmistajan vakion rajojenkin alapuolelle, jotta kaikki softatut ja softaamattomat saisivt varmasti täyden paineen, nopean vaihdon ja täyden kytkinpakkojen pidon käyttöönsä, sitähän tässä haetaan ja halutaan...

          Eikös niin
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • Jacques
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 573
            • pk

            "All in"-softat lienevät niitä joissa jossain tapauksessa joutunee softassa tekemään kompromisseja että pyöriltä saa se pihalle mitä haluaa eikä tuo välttämättä muuten ole niin "kaunis" ohjelmaa ajatellen. Ainakin tämän kuvan olen saanut sen perusteella mitä tuolta maailmalta olen lukenut kommentteja.
            All-in -kategoriaan voit laittaa jokaisen tarjolla olevan softan jossa vääntöä toteutuu yli tunnetun vääntörajoituksen kyseisessä automallissa. Kartastojen parissa täytyy tehdä aikalaillakin työtä että xHP:n kanssa vääntötieto käyttäytyy oikein.
            Foorumilta löytyy kirjoituksia siitä kuka näin Suomessa viitsii tehdä, no riittävän lähelle ainakin.

            Lämpökartat, useimmat mitkä mainitsit, jätetään softauksessa koskematta. Toimivat siis alkuperäisellä tavalla, kuten Tuikku totesikin. Ainoa lämpöön liittyvä kartta jota muokataan on pakopuolen/DPF:n lämpökartta, siinä sitten toteutuksissa eroja onkin - tai jopa kys. rajoitus kytketty pois päältä.
            G30 540i
            F32 435d

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4628
              • Tampere

              Originally posted by Jacques View Post
              All-in -kategoriaan voit laittaa jokaisen tarjolla olevan softan jossa vääntöä toteutuu yli tunnetun vääntörajoituksen kyseisessä automallissa. Kartastojen parissa täytyy tehdä aikalaillakin työtä että xHP:n kanssa vääntötieto käyttäytyy oikein.
              Foorumilta löytyy kirjoituksia siitä kuka näin Suomessa viitsii tehdä, no riittävän lähelle ainakin.

              Lämpökartat, useimmat mitkä mainitsit, jätetään softauksessa koskematta. Toimivat siis alkuperäisellä tavalla, kuten Tuikku totesikin. Ainoa lämpöön liittyvä kartta jota muokataan on pakopuolen/DPF:n lämpökartta, siinä sitten toteutuksissa eroja onkin - tai jopa kys. rajoitus kytketty pois päältä.
              Kyllähän noita softia löytynee joka lähtöön ja tekijän mielestä tietysti kaikki on ok. Omassa autossa oli joskus softa joka oli blokannut ison liudan vikakoodeja näkymästä. Softa oli laitettu pajassa missä oli tuolloin 26v kokemus nettisivujen mukaan. Kenen lie tekemä softa sitten lienee tuokaan ollut mutta toiminnassa olisi todennäköisesti ollut muutakin parantamisen varaa kuin pelkät vikakoodit. Ja toki myös tehot ilmoitettiin ~10% yläkanttiin.

              Omassa autossa lähinnä häiritsee viive mikä on nilkan oikaisemisen ja kaasunvasteen välissä on. Tuohon kai saisi softalla parannusta.

              Kuinkahan näissä on alkuperäiset saastelaitteet saatu pidettyä kunnossa softaamisen jälkeen vai onko sekin aivan tekijän kädenjäljestä kiinni onko DPF jatkuvasti tukossa vai ei?

              Tälläinen osui silmiin että kai softia on olemassa jos jonkinlaisia. :think

              Vapaa kuukkelikäännös. (ja joo, toki jokainen softaguru kehuu omaa luomustaan...)
              G11 740d 680Nm / 320hp - Bosch MD1 engine management

              The car arrived at us with unknown software and with dissatisfaction from the customer related to the ridiculous smoke emission through the DPF system still active.

              The car was measured on arrival, the developed performance being 391hp / 845Nm, with a slight syncope in the transition area of ​​the biturbo system.

              Returned to the factory setting, the car developed 318hp / 717Nm, the excess torque compared to the stock being due to the long-term adaptations that these engine managements make when the management of the air / diesel mixture is deficient.

              Note in the unknown software:
              - motor overheating protections - canceled
              - oil overheating protections - canceled
              - protections against fuel overheating - canceled
              - DPF clogging protections - canceled
              - protections vs exhaust gas temperature - canceled
              - overheating protections with cold motor - canceled
              - SW-reality engine torque correspondence - 15% decalibration
              - sport display display decalibration to fool the user about post resofting performance

              It was decided to put the car back in circulation for a while in its original form according to the engine software, so that the DPF can be regenerated and the adaptations can go down to nominal values.

              Less than a week after the operation, the car returned for a new soft engine. The stock chart now revealed less - 696Nm / 314hp, given that the software is designed for 680Nm and 315hp / 4400rpm.

              After completeCHIP resofting, the engine obtained in the intermediate phase 850Nm / 400hp, with zero smoke emissions, without syncope in transition (approximately 15hp extra in that area).

              Considering the fact that it is a fairly new engine (at least for us), whose incidentology we do not know in terms of reliability in operation, we decided in agreement with the car user to lower the final performance to only 815Nm / 385hp, the 70hp extra being enough to move the G11 body "better".

              Attached the charts

              - stock after adaptations - 696Nm / 314hp
              - intermediate CompleteCHIP- 850Nm / 400hp
              - arrival / intermediate comparison - without syncope
              - CompleteCHIP final - 815Nm / 385hp

              https://www.facebook.com/completechi...89985277923872
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                Kanada
                Last edited by tuikku; 17-12-2020, 14:12.
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  Kaasupolkimen vastetta on vakioautossa helppo muuttaa sellaiseksdi kun asiakas haluaa.
                  Rakennellussa joutuu usein tekemään kompromissin, vaihdetut osat ei enää toimikkaan, eikä ole mahdollistakaan saada toimimaan yhteen, kuten valmistaja on (softassa) ajatellut.

                  Vaikka autossa on hiukkassuodatin, niin ohjelma on kuitenkin tehtävä sellaiseksi, ettei se savuta ja näin aiheuta epänormaalia puhdistuspolttotarvetta. Savuhan ei tuke näkyville koska hitupönttö blokkaa sen - ja täyttyy siinä sivussa liian joutuin.

                  Softia on kaikentasoisia ja - laisia ja yhteistä niille tosiaankin on se, että vain hyvin vähän niissä on tehty mitään oikein. Näinhän se menee. Toisen työlle ei anneta mitään arvoa ja boonuksena vielä vihataan tekijää - tämä on se normisetti, lopuksi vihapostit kuorruttaa kakun.
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4628
                    • Tampere

                    Originally posted by tuikku View Post
                    Kaasupolkimen vastetta on vakioautossa helppo muuttaa sellaiseksdi kun asiakas haluaa.
                    Rakennellussa joutuu usein tekemään kompromissin, vaihdetut osat ei enää toimikkaan, eikä ole mahdollistakaan saada toimimaan yhteen, kuten valmistaja on (softassa) ajatellut.

                    Vaikka autossa on hiukkassuodatin, niin ohjelma on kuitenkin tehtävä sellaiseksi, ettei se savuta ja näin aiheuta epänormaalia puhdistuspolttotarvetta. Savuhan ei tuke näkyville koska hitupönttö blokkaa sen - ja täyttyy siinä sivussa liian joutuin.

                    Softia on kaikentasoisia ja - laisia ja yhteistä niille tosiaankin on se, että vain hyvin vähän niissä on tehty mitään oikein. Näinhän se menee. Toisen työlle ei anneta mitään arvoa ja boonuksena vielä vihataan tekijää - tämä on se normisetti, lopuksi vihapostit kuorruttaa kakun.
                    Kaikilla ohjelman tekijöille lienee oman kädenjälkensä ja katsojasta on sitten kiinni onko se oikein vai väärin. Lopputulos saattaa kuitenkin hyvin samankaltainen. :think

                    En tiedä onko 535d vs 530d käytös aina samanlainen vakiona että 530d tuntuu vastaavaa jotenkin kaasuun paremmin. 530d jo menee kun 535d vasta miettii. Tälläinen fiilis on itselle jäänyt kun olen verrannut kaverin autoa ja omaani. Tai sitten vain omassa autossa on jotain vikaa. Onko tuohon vasteeseen tehtävissä muuta kuin tuo poljinkartan muuttaminen?

                    En tiedä mitä eräässä e60 530d:ssä oli tehty mutta ainakin vaste oli välitön ja kaasun 100% ja 0% väli lieni 1/4 polkimen asennosta. Ei ollut kovin miellyttävä ajaa enää. Ja oli tuossa jotain muutakin kummallista. Öljynvaihdon yhteydessä koneesta jossa öljytilavuus oli noin 8l tulikin +10l öljyä pihalle. En tiedä oliko sitten korkeapainepumpun stefa falskannut vai oliko tuo ylimääräinen voinut johtua tuosta kummallisesta softasta. Kyllä siinä oli hymyssä pitelemistä kun poltteli tupakkia ja odotteli että öljyt valuisi astiaan ja kohta kuuluukin lorina kun 10l saavi on täynnä...

                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4628
                      • Tampere

                      Tässä on softa ennen ja jälkeen. Miten pakokaasunlämmöt voi nousta yli tonniin? Mistä tuo johtuu? :think


                      Korjataankos tuon hupinäytön lukemat tyypillisesti edes sinnepäin?
                      Last edited by fraatti; 18-12-2020, 00:09.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        Originally posted by fraatti View Post
                        Kaikilla ohjelman tekijöille lienee oman kädenjälkensä ja katsojasta on sitten kiinni onko se oikein vai väärin. Lopputulos saattaa kuitenkin hyvin samankaltainen. :think

                        En tiedä onko 535d vs 530d käytös aina samanlainen vakiona että 530d tuntuu vastaavaa jotenkin kaasuun paremmin. 530d jo menee kun 535d vasta miettii. Tälläinen fiilis on itselle jäänyt kun olen verrannut kaverin autoa ja omaani. Tai sitten vain omassa autossa on jotain vikaa. Onko tuohon vasteeseen tehtävissä muuta kuin tuo poljinkartan muuttaminen?

                        En tiedä mitä eräässä e60 530d:ssä oli tehty mutta ainakin vaste oli välitön ja kaasun 100% ja 0% väli lieni 1/4 polkimen asennosta. Ei ollut kovin miellyttävä ajaa enää. Ja oli tuossa jotain muutakin kummallista. Öljynvaihdon yhteydessä koneesta jossa öljytilavuus oli noin 8l tulikin +10l öljyä pihalle. En tiedä oliko sitten korkeapainepumpun stefa falskannut vai oliko tuo ylimääräinen voinut johtua tuosta kummallisesta softasta. Kyllä siinä oli hymyssä pitelemistä kun poltteli tupakkia ja odotteli että öljyt valuisi astiaan ja kohta kuuluukin lorina kun 10l saavi on täynnä...
                        M57 on välitön kaasun kanssa, N57 ei koskaan, tähän ei vaikuta kaasupolkimen kartta.
                        Jotenkin tuntuu että se on laatikon puolella tuo hitaus, mutta itsellä ihan sama juttu, tutun lci mallissa oli ehkä pienempi viive.

                        Softasta tuo ei voi johtua (kaiken mahdottomankin ihmiset kyllä ovat aina softan syyksi laittamassa)
                        Tai okei, ehkä jossain skenaariossa virheellinen dpf puukotus voisi ehkä työntää liikaa tavaraa joka menisi mäntien ohi öljytilaan... Mut ehkei kuitenkaan.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4628
                          • Tampere

                          Originally posted by makkis View Post
                          M57 on välitön kaasun kanssa, N57 ei koskaan, tähän ei vaikuta kaasupolkimen kartta.
                          Jotenkin tuntuu että se on laatikon puolella tuo hitaus, mutta itsellä ihan sama juttu, tutun lci mallissa oli ehkä pienempi viive.

                          Softasta tuo ei voi johtua (kaiken mahdottomankin ihmiset kyllä ovat aina softan syyksi laittamassa)
                          Tai okei, ehkä jossain skenaariossa virheellinen dpf puukotus voisi ehkä työntää liikaa tavaraa joka menisi mäntien ohi öljytilaan... Mut ehkei kuitenkaan.
                          Oikeastaan vertasin F11 530xd:tä(prelci) ja F11 535xd(lci) keskenään. Molemmissa tuo uudempi N57 mosa. Jälkimmäinen miettii enemmän.

                          Tuo öljypommi oli vain kevennys. Toki tuosta näystä paloi kyllä kuva verkkokalvoille. Sen verran vitutti.

                          Poltossa taidetaan turauttaa vielä tippa ainetta lisää pääruiskutusjakson jälkeen. Ja ajotusta myös muuttaa myöhäsemmäksi.
                          The exhaust temperature required is not usually achieved if a diesel engine runs permanently in the partial load range. The particles retained in the diesel particulate filter increase the exhaust backpressure.

                          A pressure sensor records the increase in pressure upstream of the diesel particulate filter, a regeneration can be initiated. To this end, the intake air is throttled by the throttle valve so that less cool air flows into the cylinder, which would otherwise draw heat away from the exhaust gas. A delayed injection start and a secondary injection also increase the exhaust temperature.

                          Jälkiruiskutusta taidetaan käyttää myös nokipäästöjen vähentamiseen muutenkin diiseleissä. :think

                          Jäsähtääkö muuten aina kaikki noki DPF pönttöön vaikka savua tulisi tuutiin täydeltä? Sattui meinaan vastaan samanlainen rassi kun tuo oma ja siellä oli nokea pakoputken sisäpinnassa ja tuo oman kotteron rööri on aivan puhdas. Täyty ihan kattoa että onhan hiukkaspönttö paikoillaan muttei siinä näkynyt hitsisaumoja ja pytty oli tietysti paikoillaan. Imusarjan läpät olivat toki toimettomat kun olivat ottaneet lopputilin ja sakemanni tai suomalainen jobbari oli keksinyt että vikavalo sammuu jos ottaa koko töpselin irti... (läpissä oli siis mekaanista vikaa)
                          Last edited by fraatti; 18-12-2020, 01:29.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4628
                            • Tampere

                            Olikin sen verran utelias että piti katsoa mitä tuollainen sisältää

                            Tämä lienee väännönrajoituskartta vs polttoaineen lämpötila. Mahtaako tuollaisia tulla missään todellisessa tilanteessa....


                            Tämähän olikin mielenkiintoinen. Näköjään näitä lämpötilaerojakin mitä antureilla saa olla kylmästartissa pääsee rukaamaan. Webaston käyttöhän saa aikaiseksi näistä vikakoodin.



                            Välijäähdyttimen lämpötilamalli. On tämä kyllä melkoinen laitois parametreineen.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4628
                              • Tampere

                              Jahas. Täältä olikin jo siivottu pakokaasunlämpötilasta tulevat rajoitukset pois.


                              Pakopainekaan ei haittaa enää


                              Tuo taitaakin sitten olla kartta joka rajaa vääntöä lämpötilan ja nopeuden mukaan.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • XV70D
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 197
                                • Oulu

                                Originally posted by fraatti View Post
                                Kyllähän noita softia löytynee joka lähtöön ja tekijän mielestä tietysti kaikki on ok. Omassa autossa oli joskus softa joka oli blokannut ison liudan vikakoodeja näkymästä. Softa oli laitettu pajassa missä oli tuolloin 26v kokemus nettisivujen mukaan. Kenen lie tekemä softa sitten lienee tuokaan ollut mutta toiminnassa olisi todennäköisesti ollut muutakin parantamisen varaa kuin pelkät vikakoodit. Ja toki myös tehot ilmoitettiin ~10% yläkanttiin.

                                Omassa autossa lähinnä häiritsee viive mikä on nilkan oikaisemisen ja kaasunvasteen välissä on. Tuohon kai saisi softalla parannusta.

                                Kuinkahan näissä on alkuperäiset saastelaitteet saatu pidettyä kunnossa softaamisen jälkeen vai onko sekin aivan tekijän kädenjäljestä kiinni onko DPF jatkuvasti tukossa vai ei?

                                Tälläinen osui silmiin että kai softia on olemassa jos jonkinlaisia. :think

                                Vapaa kuukkelikäännös. (ja joo, toki jokainen softaguru kehuu omaa luomustaan...)

                                Tuollainen samanlainen kokemus on minullakin takavuosilta eri merkkisestä autosta tosin, mutta todnäk sama ohjelmantekijä. Minulla ei mikään ilmoitellut mitään, vaan päästi hitupöntön tukkooon, katti halki ja turbovuoto, kaikki samalla kertaa.
                                EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎