Poistettu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\F11 tehonlisäykset vol.2
Collapse
X
-
Tässä vähän kattelu eri ohjelman tarjoajia ja jotkut tarjoaa ohjelmoinin lisäksi tohon automaattiin turbiinin luiston vähennystä.
Onko kellään perstuntumaa miten vaikuttaa?
Miten se ylipäätään tehdään? Flashätäänkö lootan ecu uusiks myös, ei kai turbiinin käytöstä voi moottorinohjauksella muuttaa.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
.
Vaihteiston ohjauksen toiminta perustuu käytännössä kahteen tietoon, kierroslukutietoihin ja vääntötietoihin.
Vääntötiedot tulevat vaihteistolle moottorin ohjaimelta. Sillä tiedolla, miten se kerrotaan, saadaan vaihteisto houkuteltua täyttämään turbiinia enemmällä öljyllä, jolloin sen väännönkesto lisääntyy ja luisto vähenee.
Vaihteiston ohjelmaan itsessään ei tarvi koskea, se on "oppiva", jolloin se haluaa itse muuttaa toimintaansa olosuhdetietojen muuttuessa. Siis, täytyy vaan tietää, miten ja mitä karttoja moottorinohjaimelta väännellään.
Se, että turbiinin luistoa vähennetään, aiheuttaa tietenkin lisääntynyttä mekaanista rasitetta muualle laatikkoon.
Joissain tapauksissa, kun turbiinia on vahvistettu ja tekniikkaa on muutettu yhdelle hukkaporttiahtimelle, on toiminnalle eduksi, kun ahtimen heräämisvaiheeseen lisätään turbiille luistoa.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by Käyrä View PostMiten näissä 35d ja 550d ohjelmointi vaikuttaa kaasun vastaavuuteen/ turbon viiveeseen? Ajoin juuri yhtä 535d.tä, joka kerta kun painoi kaasua kierrosten ollessa n. 1500 tai alle niin miettii hetken ja vaihtaa pienemmälle jolloin alkaa vetämään. Tuntuu että alakierroksilla ihan hengetön.
Moitti kanssa että vastaa kaasuun viivellä, ajoi mun autoa ja nyt hänelläkin on ohjelma autossa.
Muuttuu toiseksi autoksi kun kunnon softa sisässäF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Jännä nähdä mikä voimansiirrosta on antautunut 150tkm kilsoilla kun ohjelmoinnin jälkeen ei kärsi enää lisääntyneen väännön takia kiihdyttää yhtään 2000 kierroksen tietämillä, muuten jyrisee pari sekunttia niin pirusti että perseessä tuntuu ja avainnippu helisee mukitelineessä. Väkisinkin pistää hymyilyttämään se että juuri kävi huollossa alustan tarkastuksessa eikä mukamas mitään löytynyt, itse menin auton alle ja heti näkyi selvästi mm. puoleksi revenneet perän puslat.
Pitää vielä kurkata kardaanin tukilaakeri ja rätit, eipä siellä sitten oikein muita jyrinän aiheuttajia enää olekaan.Last edited by Shatter; 25-05-2018, 21:11.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf mk4 1.6 '03
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Comment
-
-
myös jurinaa 330XD E92 245hp n57: ssa, manuaali ~330/700,mittarissa kylläkin jo lähes 300tkm.
etukardaanin ristikot päissä viittä vajaa poks. uusi kardaani
marmorilta 850€, saksasta toimituksineen 290€
korjaamo sanoi että lyhytikäinen kardaani kun lyhyt ja vaakatasossa.
jos uusikin porsii, niin ehkäpä kardaanin voi teetättää, niin että kestää
myös päiden ristikot..
Comment
-
-
Originally posted by paapaa View Postmyös jurinaa 330XD E92 245hp n57: ssa, manuaali ~330/700,mittarissa kylläkin jo lähes 300tkm.
etukardaanin ristikot päissä viittä vajaa poks. uusi kardaani
marmorilta 850€, saksasta toimituksineen 290€
korjaamo sanoi että lyhytikäinen kardaani kun lyhyt ja vaakatasossa.
jos uusikin porsii, niin ehkäpä kardaanin voi teetättää, niin että kestää
myös päiden ristikot..
ennen softausta,kumilimput ehjät.Myöhemmin muokattiin huippuvääntöä
softasta hieman vähemmäksi.Loppui jyrinät.Auto f11 530d -11.Last edited by jukkaksa; 27-05-2018, 21:34.
Comment
-
-
Hello,
Mitäs hyviä ohjelmointi paikkoja on nykyään olemassa pk-seudulla? AJ Techillä kävin ex-bemarin ohjelmoimassa ja ilomielin menisin sinne uudelleen, mutta en ehkä jaksaisi sinne Seinäjoelle asti lähtee ajamaan, jos nyt ei jotain työajoa sinne suunnalle ilmeentyisi... :think
EDIT: Neliveto penkki olisi varmaankin tarpeellinen, jos ohjelmoinnin haluaisi tehdä hyvin ke ko kö.Last edited by Control^; 29-05-2018, 10:52.Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
-
Originally posted by Control^ View PostHello,
Mitäs hyviä ohjelmointi paikkoja on nykyään olemassa pk-seudulla? AJ Techillä kävin ex-bemarin ohjelmoimassa ja ilomielin menisin sinne uudelleen, mutta en ehkä jaksaisi sinne Seinäjoelle asti lähtee ajamaan, jos nyt ei jotain työajoa sinne suunnalle ilmeentyisi... :think
EDIT: Neliveto penkki olisi varmaankin tarpeellinen, jos ohjelmoinnin haluaisi tehdä hyvin ke ko kö.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Postmimmoset tehot jukkaksalla nyttemmin on ja joutuiko paljon huipuista rajailemaan?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Comment