Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HannuE60
    R.I.P.
    • Mar 2012
    • 809
    • Espoo

    Originally posted by HV530XD View Post
    Onkos cooleripuolella mitään uutta, ollu harkinnassa coolerin vaihto N57 535D 313hp malliin. Autossa on jo hyvätoiminen softa ja seuraavaksi operaatioksi miettinyt tota coolerin vaihtoa. Olis varmaan kohtuu helppo operaatio millä sais hiukan piristystä lisää noin vain ja jatkossa jos avartaa pakopuolta ja päivittää vielä softaa niin coolerin päivitys lienee lähes välttämätöntä kokonaishyödyn kannalta. Eli mistä löytyisi hyvä päivityscooler? Ja mites asennus, joku bolt-on missä ei hirveästi tarvitsi auton rakenteisiin puuttua, olis kiva...

    Eiköhän se tuo olisi,
    Itse ainakin harkinnut hankkimista:think




    -Hannu-
    [SIGPIC]
    BMW 535d M-sport

    Comment

    • HV530XD
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 399
      • Lappeenranta

      Originally posted by HannuE60 View Post
      Eiköhän se tuo olisi,
      Itse ainakin harkinnut hankkimista:think




      -Hannu-
      Joo, ei tuolta netistä oikein oo muuta löytynyt kun tuo Wagner. Ajattelin vaan et oisko esim joku kotimainen tekijä löytynyt ja onko millaisia kokemuksia. Mut varmaan tuo Wagner olis ihan ok, löytyisikö keltään foorumilaiselta kokemusta asennuksesta ja onko muuten toiminu hyvin?

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17528
        • Turku

        Eikös Ebayssä ollut joku hyväksi todettu 150 egen tekele? Muistelisin, että 335-pojat näitä olisivat laittaneet...:think
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • akzuh
          BTCF Member
          • Jan 2009
          • 173
          • Seinäjoki

          Originally posted by HV530XD View Post
          Joo, ei tuolta netistä oikein oo muuta löytynyt kun tuo Wagner. Ajattelin vaan et oisko esim joku kotimainen tekijä löytynyt ja onko millaisia kokemuksia. Mut varmaan tuo Wagner olis ihan ok, löytyisikö keltään foorumilaiselta kokemusta asennuksesta ja onko muuten toiminu hyvin?
          Itsellä tuo omassa F01, hyvin pelannut ja plug n play.
          F01 418/830 "Alpina D7"
          E70 X5 30D
          Instagram

          Comment

          • HV530XD
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2015
            • 399
            • Lappeenranta

            Originally posted by Laku View Post
            Eikös Ebayssä ollut joku hyväksi todettu 150 egen tekele? Muistelisin, että 335-pojat näitä olisivat laittaneet...:think
            Vaikka miten koittaa ebaysta hakea, ni en kyl tuohon N57:aan löydä muuta kun Wagneria. M57:aan jotain löytyy, ja tuossa 150egee hintaluokassa ovat muutenkin vakiokokoisia tarvikecoolereita...Pitänee ajan kanssa joskus yrittää hakea vielä tiheemmällä seulalla. Mut joka tapauksessa Wagner olisi helppo valinta, vaikkakin aika arvokas.

            Comment

            • racediesel
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 248
              • porvoo

              moikka.
              On kyllä melkoisen ahdas paikka laittaa sinne joku kiinankuuleri--> ei mene.
              tai sitten löytää joku toiseen bemmiin tehty-->Ei mene.
              itse ostin lähes ensimmäisen kennon joka Wagnerilta tuli ulos, oli todella jämpti sinne paikalleen.

              Samoin kun suunnittelette niitä hybridi-ahtimia näihin-->aivan turhaan. polttoainerajoitteellisena ei maksimi saatava teho juurikaan nouse. Kyllähän ne tekijät lupaavat mitä vain jotta saa myytyä, ilma varmaan riittää mutta ei sillä pelkästään voimaa tule.
              70 tai 75 pumppu kyykkää järjestelmäpaineesta n. 380 tai 410 hv. vääntömomenttiakaan ei saa niin hyväksi keskialueelle kuin vanhemmissa malleissa koska ei pysty antamaan polttoainetta koska sitä ei ole saatavissa. katti pois korkeintaan.

              välijäähdytin auttaa että imuilma ei lämpene vakion yhden vaihteen vedon jälkeen van saa vetää koko kasetin läpi.

              M550D pumpulla sitten saadaan n.450hv. ja taas loppuu polttoaine, ilma on tosin silloin jo aikas kortilla myös. katti ja DPF pois.

              M550D malli ohjelmoituna tappiin ilman mitään muuta muutosta ei kerkiä kiihdytyksessä (0-250km/h) mukana M550d pumpulla ja Wagner coolerilla varustetulle 313hv perusmoottorille josta poistettu katti ja DPF. se moottori yksinkertaisesti vain ryntää paremmin.

              T:Mää
              Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
              Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
              Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
              Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
              Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
              BMW 330d-00 250hv ja 630nm
              BMW 330D-05 vakio 2005
              BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
              BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
              BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by racediesel View Post
                moikka.
                On kyllä melkoisen ahdas paikka laittaa sinne joku kiinankuuleri--> ei mene.
                tai sitten löytää joku toiseen bemmiin tehty-->Ei mene.
                itse ostin lähes ensimmäisen kennon joka Wagnerilta tuli ulos, oli todella jämpti sinne paikalleen.

                Samoin kun suunnittelette niitä hybridi-ahtimia näihin-->aivan turhaan. polttoainerajoitteellisena ei maksimi saatava teho juurikaan nouse. Kyllähän ne tekijät lupaavat mitä vain jotta saa myytyä, ilma varmaan riittää mutta ei sillä pelkästään voimaa tule.
                70 tai 75 pumppu kyykkää järjestelmäpaineesta n. 380 tai 410 hv. vääntömomenttiakaan ei saa niin hyväksi keskialueelle kuin vanhemmissa malleissa koska ei pysty antamaan polttoainetta koska sitä ei ole saatavissa. katti pois korkeintaan.

                välijäähdytin auttaa että imuilma ei lämpene vakion yhden vaihteen vedon jälkeen van saa vetää koko kasetin läpi.

                M550D pumpulla sitten saadaan n.450hv. ja taas loppuu polttoaine, ilma on tosin silloin jo aikas kortilla myös. katti ja DPF pois.

                M550D malli ohjelmoituna tappiin ilman mitään muuta muutosta ei kerkiä kiihdytyksessä (0-250km/h) mukana M550d pumpulla ja Wagner coolerilla varustetulle 313hv perusmoottorille josta poistettu katti ja DPF. se moottori yksinkertaisesti vain ryntää paremmin.

                T:Mää
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17528
                  • Turku

                  Originally posted by HV530XD View Post
                  Vaikka miten koittaa ebaysta hakea, ni en kyl tuohon N57:aan löydä muuta kun Wagneria. M57:aan jotain löytyy, ja tuossa 150egee hintaluokassa ovat muutenkin vakiokokoisia tarvikecoolereita...Pitänee ajan kanssa joskus yrittää hakea vielä tiheemmällä seulalla. Mut joka tapauksessa Wagner olisi helppo valinta, vaikkakin aika arvokas.
                  Mielestäni Reekoon ja kumppanit Turusta niitä laittoivat?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Kimmo-R
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 400
                    • Tampere

                    Meinasin kans alkuun hommata Wagnerin, mutta softauksen jälkeen alko heittään tietyissä tilanteissa linkutusmoodiin ja vikakoodina railipaineen vähyys -> aine ei riitä. Vaihdoin varulta siirtopumpun, muttei auttanut. Softasta oli toinen versio -5% syötöillä jolla vika ei tullut, mutta eipä tehoissakaan olla kun jossain 360hv paikkeilla. Eli komppaan Racedieseliä 550 pumppu ennen cooleria.

                    Kauheen tyytyväinen en ole tän 535xd kulkuun ole tällä hetkellä. Edellinen M57 330d hyökkäs luvuilla 292/632 paremmin. N57 menee enempi bensamaisesti tehot kasvaa tasaisesti kierrosten noustessa kun M57 lähti 3krpm alkaen repimään kunhan turbo sai paineet kerättyä. Laatikko tässä kyllä toiselta planeetalta joka vähän kompensoi, mutta korkeapainepumpun vaihto kutittelee. Ei vissiin ihan heittämällä mene sekään tosin.
                    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                    --Audiokit.fi--
                    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                    BMW i4 M50 Supercharged -23
                    BMW i3 60Ah -14

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      Ja imusarja puhtaaksi.

                      Mulla putsattiin se ja hierottiin vielä softaa niin 411\780 tästä 299hp mallista.
                      Ja samassa penkissä kaikki mittaukset, lähtö oli muistaakseni jotain 305\600
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Kimmo-R
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 400
                        • Tampere

                        Originally posted by veku View Post
                        Ja imusarja puhtaaksi.

                        Mulla putsattiin se ja hierottiin vielä softaa niin 411\780 tästä 299hp mallista.
                        Ja samassa penkissä kaikki mittaukset, lähtö oli muistaakseni jotain 305\600
                        Imusarja ja kannen kanavat putsattiin välissä sekä läpät poistettiin. DPF myös poistettiin heti alkuun ja luonnollisesti EGR tulpattiin. Ei vaikutusta tehoihin vaikka aika karstassa olikin. Linkutusmoodiin veti yhä ja pakko tiputtaa syöttöjä. Voihan se olla että vakiopumppu alkaa olla ehtoopuolella 200t mittarissa.
                        Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                        --Audiokit.fi--
                        BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                        BMW i4 M50 Supercharged -23
                        BMW i3 60Ah -14

                        Comment

                        • HV530XD
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2015
                          • 399
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by Kimmo-R View Post
                          Meinasin kans alkuun hommata Wagnerin, mutta softauksen jälkeen alko heittään tietyissä tilanteissa linkutusmoodiin ja vikakoodina railipaineen vähyys -> aine ei riitä. Vaihdoin varulta siirtopumpun, muttei auttanut. Softasta oli toinen versio -5% syötöillä jolla vika ei tullut, mutta eipä tehoissakaan olla kun jossain 360hv paikkeilla. Eli komppaan Racedieseliä 550 pumppu ennen cooleria.

                          Kauheen tyytyväinen en ole tän 535xd kulkuun ole tällä hetkellä. Edellinen M57 330d hyökkäs luvuilla 292/632 paremmin. N57 menee enempi bensamaisesti tehot kasvaa tasaisesti kierrosten noustessa kun M57 lähti 3krpm alkaen repimään kunhan turbo sai paineet kerättyä. Laatikko tässä kyllä toiselta planeetalta joka vähän kompensoi, mutta korkeapainepumpun vaihto kutittelee. Ei vissiin ihan heittämällä mene sekään tosin.
                          Niin, koneiden ja softien luonteessa on eroja... Mulla oli myös M57 ja siinä sellainen "muulinpotku"-ohjelma, en tykännyt. Oli viivettä ja sitten ketsuppipullon korkki auki ja hurja repäisy. Enemmän pidän nykyisestä N57Z:sta ja siinä olevasta aika miedosta ohjelmasta, missä voimaa tulee tasaisesti läpi alueen. Dynossa lähtökohta oli hyvin lähellä se mitä vakiona luvataan, ja softattuna sitten nätit teho ja vääntökäyrät, ja lukemat 371hp/746Nm.
                          Niinkuin racedieselinkin on jo joskus paljon aiemmin todennut, niin jos laite on kunnossa niin tuosta 313hp versiosta pitäisi ilman pumpun vaihtoa löytyä abt. 400hp/800Nm luvut, ilman cooleripäivitystä. Ni jos tuo noin 400hp ei riitä niin sitten isompaa pumppua, mutta samalla myös coolerin päivitys.
                          Tuosta cooleripäivityksestä sitten vois taas aloittaa loputtoman väännön, kannattaako vai ei, niitä juttuja ja vaikutusta tehoihin on käsitelty netissä pilvin pimein. Minun mielestä kannattaisi tehdä, jos kohtuu edullisesti hyvä cooleri löytyisi. Tuon Wagnerin kanssa sijoitettuun rahaan nähden hyöty jää vaatimattomaksi, ellei sitten samalla tee tyyliin pumpun vaihto+cooleri+downpipe ilman kattia/DPF:ää+vimpan päälle ohjelma...

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            Ei M57 kyllä kuulu olla mikään muulinpotku, eikä ruveta vetämään vasta 3000 jälkeen, jotain on pahasti silloin vialla.

                            Itsellä E61 530d 300hp/700nm ja kyllä se lähtee vetämään 1500 aina 4000 asti.

                            Kimmo-R mikä oli syy limb-modeen? Mitä vikakoodia se antoi?
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • Kimmo-R
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 400
                              • Tampere

                              Originally posted by makkis View Post
                              Ei M57 kyllä kuulu olla mikään muulinpotku, eikä ruveta vetämään vasta 3000 jälkeen, jotain on pahasti silloin vialla.

                              Itsellä E61 530d 300hp/700nm ja kyllä se lähtee vetämään 1500 aina 4000 asti.

                              Kimmo-R mikä oli syy limb-modeen? Mitä vikakoodia se antoi?
                              Nojuu ei se M57 nyt sillain mikään muulinpotku, mutta keskirekisterissä enempi voimaa ja toki tyhjäkäynniltä asti kuhan turbo herää. Toimi mun mielestä hyvin esim. ohitustilanteissa kun kaasunpainalluksella vaihto automaattiseti pykälän pienempään ja sit mentiin. N57 taas joutuu läpsyttimillä vaihtaan 2-3 pykälää pienemmäks ennekuin samoihin ohituskiihtyvyyksin pääsee. Tosin painoakin jotain 400kg enempi ja nelikko vs. e91 330d.
                              Carlyllä tosiaan antaa vikakoodin jo 370hv softalla (teoreettinen, ei penkitetty): Rail pressure plausibility quantitative control rail pressure too low / positive deviation
                              Code: 247500. Ja tuli aina ohitustilanteessa suht pienilläkin kierroksilla kaasua ei välttämättä kun 1/3.
                              Last edited by Kimmo-R; 22-03-2018, 15:26.
                              Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                              --Audiokit.fi--
                              BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                              BMW i4 M50 Supercharged -23
                              BMW i3 60Ah -14

                              Comment

                              • TuomasTee
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2004
                                • 529
                                • Kotka

                                Syy sopan riittämättömyyteen vajaaksi jäävän railipaineen muodossa voi myös johtua suuttimistakin kuten itselleni kävi. Pumpun vaihto ei auttanut mutta viidessä suuttimessa oli liiallinen ohivuoto.
                                BMW F15 X5 M50d -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎