VIKA (AHDIN) KORJATTU, KETJUSSA TARINAA.
Heippa,
piiitkän foorumikirjoittelutauon jälkeen aktivoituminen, ja heti ns. ongelmalla sisään;
Autona otsikon, 05/2013 käyttöönotettu 525. Ajettu 193tkm (ja luonnollisesti aukoton huoltohistoria BMW:ltä). Vikana se, että lähtee heikohkosti käyntiin ja sammuu ”tukehtuen” n. 3-10 sek kuluttua. Polttoainetta yli puolet tankissa. Vika ilmeni sillä, että auto sammui moottoritieajossa yllättäen, jonka jälkeen ei ole toiminut normaalisti.
Vikakoodeina:
244800 Hiukkassuodatin rajoitettu, jäljellä oleva etäisyys
249300 Varaajapaineen tunnistus moottoria käynnistettäessä, alhainen varaajapaine (Tämä koodi poistunut)
290B00 viittaa egr(?)
Korjauskaavio eli Tähän mennessä uusittu/tehty seuraavaa;
- Nokka-akselin as. tunnistin
- Kampiakselin as. tunnistin
- PA-suodatin
- Commonrail painetunnistin
- Commonrail paineensäädin
- Siirtopumppu antaa tasaisen 4 bar.
- Ei suutinvuotoja yläosasta
- Korkeapainepumpussa ei metallitöhnää tms.
- EGR tarkistettu, ei jumissa
- Imusarjan läpät täysin rikki, mutta ei irronneita osia
- Imusarjan läpät poistettu ja imusarja pesty
- Commonrailpaineet pyyntö 300bar, pysyy siinä kunnes heilahtaa n. 500 bariin sammumishetkellä
- PA-pumppu toimii kaikilla tehoilla ja testerillä voidaan ohjata moitteetta
- Hiukkassuodattimen nokimäärä hyvin alhainen eikä vaikuta olevan tukossa
- Kaasuläppäkotelo otettu pöydälle, kaikki OK
- EGR piuha irti/kiinni, ei vaikutusta vikaan
- Imuilmaputki irti/kiinni kaasuläppäkotelossa, ei vaikutusta vikaan
- Ei vikakoodeja BMW:n testerillä
- Käydessä suuttimen liittimen irtiotto sammuttaa auton välittömästi, jokaisessa sylinterissä sama. Yksittäisen irtiotto=ei muutosta käyntiin
- Polttoainelinjassa ei näy ilmakuplia
- Tankissa 38 litraa dieseliä testerinkin mukaan
- Akku vaihdettu täyteen ladattuun
- Kun pysyy käynnissä, reagoi kaasupolkimeen-> polkimen asentotunnistin OK
- Kun auto käy, se käy todella hyvin ja tasaisesti, ilman mitään savutusta tms. moitteita
- suuttimet testattu, kaikki ok.
Kohta alkaa käymään turhan mystiseksi, ideoita vastaanotetaan lämmöllä
Kiitos!
Heippa,
piiitkän foorumikirjoittelutauon jälkeen aktivoituminen, ja heti ns. ongelmalla sisään;
Autona otsikon, 05/2013 käyttöönotettu 525. Ajettu 193tkm (ja luonnollisesti aukoton huoltohistoria BMW:ltä). Vikana se, että lähtee heikohkosti käyntiin ja sammuu ”tukehtuen” n. 3-10 sek kuluttua. Polttoainetta yli puolet tankissa. Vika ilmeni sillä, että auto sammui moottoritieajossa yllättäen, jonka jälkeen ei ole toiminut normaalisti.
Vikakoodeina:
244800 Hiukkassuodatin rajoitettu, jäljellä oleva etäisyys
249300 Varaajapaineen tunnistus moottoria käynnistettäessä, alhainen varaajapaine (Tämä koodi poistunut)
290B00 viittaa egr(?)
Korjauskaavio eli Tähän mennessä uusittu/tehty seuraavaa;
- Nokka-akselin as. tunnistin
- Kampiakselin as. tunnistin
- PA-suodatin
- Commonrail painetunnistin
- Commonrail paineensäädin
- Siirtopumppu antaa tasaisen 4 bar.
- Ei suutinvuotoja yläosasta
- Korkeapainepumpussa ei metallitöhnää tms.
- EGR tarkistettu, ei jumissa
- Imusarjan läpät täysin rikki, mutta ei irronneita osia
- Imusarjan läpät poistettu ja imusarja pesty
- Commonrailpaineet pyyntö 300bar, pysyy siinä kunnes heilahtaa n. 500 bariin sammumishetkellä
- PA-pumppu toimii kaikilla tehoilla ja testerillä voidaan ohjata moitteetta
- Hiukkassuodattimen nokimäärä hyvin alhainen eikä vaikuta olevan tukossa
- Kaasuläppäkotelo otettu pöydälle, kaikki OK
- EGR piuha irti/kiinni, ei vaikutusta vikaan
- Imuilmaputki irti/kiinni kaasuläppäkotelossa, ei vaikutusta vikaan
- Ei vikakoodeja BMW:n testerillä
- Käydessä suuttimen liittimen irtiotto sammuttaa auton välittömästi, jokaisessa sylinterissä sama. Yksittäisen irtiotto=ei muutosta käyntiin
- Polttoainelinjassa ei näy ilmakuplia
- Tankissa 38 litraa dieseliä testerinkin mukaan
- Akku vaihdettu täyteen ladattuun
- Kun pysyy käynnissä, reagoi kaasupolkimeen-> polkimen asentotunnistin OK
- Kun auto käy, se käy todella hyvin ja tasaisesti, ilman mitään savutusta tms. moitteita
- suuttimet testattu, kaikki ok.
Kohta alkaa käymään turhan mystiseksi, ideoita vastaanotetaan lämmöllä

Kiitos!
Comment