Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 525 DA Xdrive - ei pysy käynnissä. *VIKA KORJATTU*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacques
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 573
    • pk

    #91
    Railin pyynnin ja toteuman vertailu kertoo paljon. Sivustahuutaen, onko tankissa olevan dieselin laatu tarkistettu, ettei olisi "huonoa"?
    G30 540i
    F32 435d

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      #92
      Tässä railpaineet näyttävät jotakuinkin sellaisille mitä kuvittelisinkin niiden olevan tyhjäkäynnillä. Muistelen että omassa autossa paineet olisivat olleet öbaut samanlaisia. Olettaisin että vaihdetut osat ovat oikeanlaisia?

      Jotta datasta saa sen oleellisen irti tarvii näkyvissä olla vain hetki startista sammumiseen. Muu vain sekoittaa pakkaa. Jos saat dataa ulos myös tuosta toisesta autosta niin voi koittaa tulkita dataa myös, jos sitä pääsee zoomailemaan oman mielensä mukaan niin se helpottaa kummasti.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • aaronp
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 908
        • Pirkanmaa

        #93
        Originally posted by Jacques View Post
        Railin pyynnin ja toteuman vertailu kertoo paljon. Sivustahuutaen, onko tankissa olevan dieselin laatu tarkistettu, ettei olisi "huonoa"?
        Ko. dieselillä ajettiin n. 350km moottoritieajoa kunnes auto sammui ajosta, näin ollen otaksun aineen olevan kunnossa mutta kohta toki alan epäillä jo kaikkea järjetöntäkin :-)

        Ja niin, vaihdetut osat on alkuperäisosia runkonumeron perusteella ostettuna, eli todennäköisyys väärälle on matala.

        Jokatapauksessa autosta on nyt otettu dataa se pihalle mitä otetaan, ensi viikon alussa aletaan työstämään sitä kuntoon ”tosissaan”, eli kaikki fokus on tuossa ja tehdään niin kauan kuin tarve on. Enää ei viitti seisottaa, kohtahan alkaa nelikkokelitkin :-)
        Last edited by aaronp; 11-09-2018, 17:40.

        Comment

        • arben
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1123
          • suomi

          #94
          Joku jälkeenpäin asennettu hälytin temppuilee? Toki jossei kestä kaasua painaa kuvittelisi vian olevan polttoainepuolella..
          Last edited by arben; 11-09-2018, 19:31.

          Comment

          • atcc
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 373
            • Joensuu

            #95
            Hakuammuntaa, mutta onko tarkistettu pa suodattimen vaihdon yhtydessä onko vettä polttoaineen seassa?
            F15 X5 M50d -15
            Ex:
            F11 530dA xDrive -11
            E61 530xdA M-sport LCI -07

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #96
              Ilmamassamittari ?

              Comment

              • aaronp
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 908
                • Pirkanmaa

                #97
                Originally posted by arben View Post
                Joku jälkeenpäin asennettu hälytin temppuilee? Toki jossei kestä kaasua painaa kuvittelisi vian olevan polttoainepuolella..
                Ei räpellyksiä, auto on täysin tehtaan jäljiltä.

                Originally posted by atcc View Post
                Hakuammuntaa, mutta onko tarkistettu pa suodattimen vaihdon yhtydessä onko vettä polttoaineen seassa?
                Vaihdon teki BMW:n merkkiliike, en faktana tiedä toimintaohjetta mitä tarkastavat.


                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Ilmamassamittari ?
                Sen toiminnasta ei ole vielä ainakaan löytynyt vikaa.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #98
                  Originally posted by aaronp View Post

                  Sen toiminnasta ei ole vielä ainakaan löytynyt vikaa.
                  IMM ei yleensä anna vikakoodia rikkoutuessaan. Ainakin testaisin vastaavalla toisesta moottorista.

                  Comment

                  • aaronp
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 908
                    • Pirkanmaa

                    #99
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    IMM ei yleensä anna vikakoodia rikkoutuessaan. Ainakin testaisin vastaavalla toisesta moottorista.
                    Joo on se siis pöydälle otettu ja silmämääräisesti tsekattu ehjäksi.
                    Nyt kun pa-puoli on käyty pitkälti läpi, ensi viikolla aloitettavissa hommissa fokus on nimenomaan ilmapuolella. Katsotaan toki tuokin 100% varmaksi silloin.

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4629
                      • Tampere

                      Jo kone käy ilman imusarjaakin niin mihin ihmeeseen se sitten tarvii ilmamäärämittarin tietoa? Aivan, ei mihinkään. Ei tuo tarvi kuin polttoainetta sylinteriin. Käy myös ilman pakosarjaa.

                      Kyllä se nyt saattaa olla niin että tuo määränsäädin tuuttaa liikaa ainetta koneelle riippumatta siitä ohjataanko sitä mitenkään vai ei ja paineensäädin ei saa hommaa pidettyä kurisssa?

                      Korkeaapainetta kone voinee kompesoida johonkin rajaan saakka pienentämällä ruiskutusaikaa. Kuitenkin jossainkohtaa raja voi tulla vastaan ettei suuttimet sitten vai enää ehdia aukeamaan riittävän nopeasti tai joku bitti menee poikittain? Jotenkin tulee mieleen bugi DDE softassa :think Referenssiauton käynnistymisessä on nähtävillä se että ruiskutusmäärä pienenee jatkuvasti kun käynti jatkuu.

                      Ihmetyttää sekin että miksi sitten pyynti ja toteuma railpaineelle olisi 500bar vaikka vastaavassa toisessa se on öbaut 300bar.

                      Nähtävillä olevista datoista ei voi päätellä että raketoiko railpaine ennen vai jälkeen kun suuttimet ovat laitettu 0 pyynnille.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by aaronp View Post
                        Joo on se siis pöydälle otettu ja silmämääräisesti tsekattu ehjäksi.
                        Nyt kun pa-puoli on käyty pitkälti läpi, ensi viikolla aloitettavissa hommissa fokus on nimenomaan ilmapuolella. Katsotaan toki tuokin 100% varmaksi silloin.
                        Onko pikakoe tehty, liitin irti kokeiltu käyntiä ?

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Jo kone käy ilman imusarjaakin niin mihin ihmeeseen se sitten tarvii ilmamäärämittarin tietoa? Aivan, ei mihinkään. Ei tuo tarvi kuin polttoainetta sylinteriin. Käy myös ilman pakosarjaa.

                          Kyllä se nyt saattaa olla niin että tuo määränsäädin tuuttaa liikaa ainetta koneelle riippumatta siitä ohjataanko sitä mitenkään vai ei ja paineensäädin ei saa hommaa pidettyä kurisssa?

                          Korkeaapainetta kone voinee kompesoida johonkin rajaan saakka pienentämällä ruiskutusaikaa. Kuitenkin jossainkohtaa raja voi tulla vastaan ettei suuttimet sitten vai enää ehdia aukeamaan riittävän nopeasti tai joku bitti menee poikittain? Jotenkin tulee mieleen bugi DDE softassa :think Referenssiauton käynnistymisessä on nähtävillä se että ruiskutusmäärä pienenee jatkuvasti kun käynti jatkuu.

                          Ihmetyttää sekin että miksi sitten pyynti ja toteuma railpaineelle olisi 500bar vaikka vastaavassa toisessa se on öbaut 300bar.

                          Nähtävillä olevista datoista ei voi päätellä että raketoiko railpaine ennen vai jälkeen kun suuttimet ovat laitettu 0 pyynnille.
                          Kyllä se johonkin ilmamäärän tietoa tarvitsee, luulen ainakin.
                          Ihmetyttää kyllä jos joku ohjainpurkki ajosta hukkaa bitin.

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4629
                            • Tampere

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Kyllä se johonkin ilmamäärän tietoa tarvitsee, luulen ainakin.
                            Ihmetyttää kyllä jos joku ohjainpurkki ajosta hukkaa bitin.
                            miksi tämä ei tarvi?

                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by fraatti View Post

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7527
                                • Jyväshyvä

                                Joo mutta jos ilmamäärämittarin piuhan ottaa irti niin auto menee yleensä oletuskäyrille ja auto kyllä käy. Moottorin vikavalo tietty syttyy ennemmin tai myöhemmin. Kokeiles irroittaa omasta ilmamassamittarin piuha niin lähtee kyllä käyntiin eikä taida edes sammua vaikka ottaa lennossa irti...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎