Originally posted by MajorDrake
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 525 DA Xdrive - ei pysy käynnissä. *VIKA KORJATTU*
Collapse
X
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOlen kokeillut ja kahdenlaista seurausta, yksi auto sammui ja toinen kävi huonosti johdon irroitettuani. M54 rynkytti jonkin verran johto irrallaan ja vikavalo syttyi heti, muistaakseni ei lähtenyt käyntiin johto irrallaan. Nyt on vaikea testata kun koko imupuoli on irti.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Tässä on maininta että käynti pelkästään railpaineen säätimellä onnistuu aina noin 4mg syöttöön asti. Sitten tarvitaan myös määränsäätimen yhteistyötä.
Tarina ei kerro syötön määrä tässä kyseisessä tapauksessa. Satuitteko pistämään merkille? Verrokkiauton datasta puuttuu asteikko niin siitä ei osaa juurikaan myöskään sanoa mitään.
Ja kuten jo totesin, bugit moottoriohjaimissa eivät ole harvinaisia. N53:ssa niitä on todistetusti monissa eri softaversioissa vaikka kuinka ja samanlaisia on tullut vastaan myös N57 softissa.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ja lisätäkseni niitä "turhia" antureita niin ainakin joidenkin lähteiden mukaan kone käy myös ilman rail-paineanturia vakio kartoilla. Samaa voisi arvella vikakoodiin liittyvästä kuvauksesta jossa kerrotaan ajamaan auto huoltoon.
DTC P0193 (BMW DTC 3F30): RAIL-PRESSURE SENSOR, SIGNAL: OPEN OR SHORT CIRCUIT TO POSITIVE
I
3F30 - P0193
Fault description
Rail pressure sensor monitoring function. The diagnostic trouble code is logged when the raw sensor signal (voltage) exceeds the specified upper limit 4749 mV. The error is also recognized when the uncorrected raw sensor voltage is greater than the limit value 4900 mV.
Condition for fault identification
Test condition:
The monitoring functions are only performed when no sensor power-supply fault diagnostic trouble code has been logged.
The test routine is executed continuously in a 10 ms grid.
Voltage condition:
The monitoring functions are only performed when no sensor power-supply fault diagnostic trouble code has been logged.
The test routine is executed continuously in a 10 ms grid.
Condition for fault memory entry
Debounce (140 ms)
Action in service
1. Check wires and plug connections.
2. If wiring and plug connections are OK:
Replace rail-pressure sensor.
Fault effect and breakdown warning
The error disables regeneration in the particulate filter.
Proceed to the nearest BMW Service facility.
Driver information
Warning light:
MIL_SVS
Service instruction
none
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Tuli vielä illalla mieleen että kuinkas näissä toimii sammutus.
Yhdessä dieselissä stumpparin johtojen liitos oli heikko ja päästi koneen sammumaan. Stumpparille syötettiin virta käynnistyksen mahdollistamiseksi ja kun virta katosi sammui moottori. Kummin päin bmw:ssä ?
Voi olla kaukaa tämäkin haettu.
Comment
-
-
Laitan piakkoin enemmän dataa näytille, niin voidaan ihmetellä anturitietojen perusteella enemmän.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTuli vielä illalla mieleen että kuinkas näissä toimii sammutus.
Yhdessä dieselissä stumpparin johtojen liitos oli heikko ja päästi koneen sammumaan. Stumpparille syötettiin virta käynnistyksen mahdollistamiseksi ja kun virta katosi sammui moottori. Kummin päin bmw:ssä ?
Voi olla kaukaa tämäkin haettu.
Ei näissä mitään sammutus solenoidia enää ole.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Seuraavassa verrokkiauton datasta parin startin osalta koontia ihmeteltäväksi vajaan 30 sek ajalta (Huom, kuvissa näkyvät maksimiluvut liittyvät ulos rajattuihin kaasutusjaksoihin, joita tehtiin samalla):
Turkoosinvärinen jana pyrkii kuvaamaan mitattuja lukuarvoja tyhjäkäynnillä.
Vertailun vuoksi mysteeriautosta kerättyä dataa kolmen startin osalta koontina seuraavissa kuvissa (alla).
Huomiona että railpaineiden osalta lukemat kävivät startissa noin 400-500 bar ja tyhjäkäynnillä olivat noin 300 bar, ennen kuin nousivat jälleen noin 500 bar juuri ennen moottorin sammumista. Railpainetasot olivat siis hyvin vertailukelpoiset verrokkiauton kanssa koko käyntijakson ajan. Kuvissa numeerisia arvoja on vaikea verrata, koska käyttämäni grafiikkaohjelma piirtää datan muiden parametrien kanssa esitettäessä vaihtelevila mittayksiköillä.
Näistä dataseteistä tein seuraavia huomioita:
-railpaineen säätöventtiili avautuu hetkellisesti startin yhteydessä maksimaalisesti (noin 39 %) molemmissa autoissa ja avautuu uudelleen noin 6 sek kuluttua samalla kun rail-paine nousee (verrokkiautossa). Potilaan kohdalla säätöventtiili avautuu samalla hetkellä mutta ei johda välittömään rail-paineen nousuun, vaan paineet nousevat viiveellä ja nousu päättyy moottorin sammumiseen. Yhdessä startissa (kuvassa näkyy) säätöventtiili ei näyttänyt avautuvan uudelleen startin jälkeen kuin vasta moottorin sammumisen yhteydessä. Onko sinne vaihdettu alkuperäisosa aiemmin, koska tämähän on uusittu vastikään?
-määränsäätimen kytkeytyminen yhdistyy mielestäni tuohon noin 6 sek startin jälkeen tapahtuvaan rail-paineen hetkelliseen nousuun?
Vikakoodit kun luin samalla, niin tällaiselta näytti (nollattu edelliskerralla kun autoa luin ja lienee ilmaantunut kun määränsäätimen piuha käytetty testimielessä irti):
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Kyllä tuo jotenkin softa/ohjainlaitevammalta vaikuttaa, mikähän tuota railpaineen pyyntiä muuten hilais ylös? Onko ne softat jo päivitetty?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Integration level: F010-13-03-5 04.
ECU: Bosch 9302358; Programming date 08.05.2013.
Tuossa vielä verrokkiauton tilanne railpaineiden osalta alussa:
Ja potilaan kohdalla vastaavia:
Last edited by JaniLap; 12-09-2018, 20:43.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostKatsoitko miten pakopaineet kehittyivät?
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostIntegration level: F010-13-03-5 04.
ECU: Bosch 9302358; Programming date 08.05.2013.
Tuossa vielä verrokkiauton tilanne railpaineiden osalta alussa:
Ja potilaan kohdalla vastaavia:Last edited by fraatti; 12-09-2018, 22:56.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment