Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 525 DA Xdrive - ei pysy käynnissä. *VIKA KORJATTU*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Joo mutta jos ilmamäärämittarin piuhan ottaa irti niin auto menee yleensä oletuskäyrille ja auto kyllä käy. Moottorin vikavalo tietty syttyy ennemmin tai myöhemmin. Kokeiles irroittaa omasta ilmamassamittarin piuha niin lähtee kyllä käyntiin eikä taida edes sammua vaikka ottaa lennossa irti...
    Olen kokeillut ja kahdenlaista seurausta, yksi auto sammui ja toinen kävi huonosti johdon irroitettuani. M54 rynkytti jonkin verran johto irrallaan ja vikavalo syttyi heti, muistaakseni ei lähtenyt käyntiin johto irrallaan. Nyt on vaikea testata kun koko imupuoli on irti.

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Olen kokeillut ja kahdenlaista seurausta, yksi auto sammui ja toinen kävi huonosti johdon irroitettuani. M54 rynkytti jonkin verran johto irrallaan ja vikavalo syttyi heti, muistaakseni ei lähtenyt käyntiin johto irrallaan. Nyt on vaikea testata kun koko imupuoli on irti.
      Nyt tässä on kuitenkin kyseessä diesel. Eikä bensakoneista valvetronic koneetkaan tarvi imusarjaa/imm mihinkään koska ilmamäärää pystytään rajaamaan venttiilinnousulla. Eikö käykin nätisti ilman ilmamäärämittaria?

      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4629
        • Tampere

        Tässä on maininta että käynti pelkästään railpaineen säätimellä onnistuu aina noin 4mg syöttöön asti. Sitten tarvitaan myös määränsäätimen yhteistyötä.


        Tarina ei kerro syötön määrä tässä kyseisessä tapauksessa. Satuitteko pistämään merkille? Verrokkiauton datasta puuttuu asteikko niin siitä ei osaa juurikaan myöskään sanoa mitään.

        Ja kuten jo totesin, bugit moottoriohjaimissa eivät ole harvinaisia. N53:ssa niitä on todistetusti monissa eri softaversioissa vaikka kuinka ja samanlaisia on tullut vastaan myös N57 softissa.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • aaronp
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 908
          • Pirkanmaa

          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Onko pikakoe tehty, liitin irti kokeiltu käyntiä ?
          Joo, heti tienpäällä vian ilmennyttyä

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            Ja lisätäkseni niitä "turhia" antureita niin ainakin joidenkin lähteiden mukaan kone käy myös ilman rail-paineanturia vakio kartoilla. Samaa voisi arvella vikakoodiin liittyvästä kuvauksesta jossa kerrotaan ajamaan auto huoltoon.

            DTC P0193 (BMW DTC 3F30): RAIL-PRESSURE SENSOR, SIGNAL: OPEN OR SHORT CIRCUIT TO POSITIVE
            I
            3F30 - P0193
            Fault description
            Rail pressure sensor monitoring function. The diagnostic trouble code is logged when the raw sensor signal (voltage) exceeds the specified upper limit 4749 mV. The error is also recognized when the uncorrected raw sensor voltage is greater than the limit value 4900 mV.
            Condition for fault identification
            Test condition:
            The monitoring functions are only performed when no sensor power-supply fault diagnostic trouble code has been logged.
            The test routine is executed continuously in a 10 ms grid.
            Voltage condition:
            The monitoring functions are only performed when no sensor power-supply fault diagnostic trouble code has been logged.
            The test routine is executed continuously in a 10 ms grid.
            Condition for fault memory entry
            Debounce (140 ms)

            Action in service
            1. Check wires and plug connections.
            2. If wiring and plug connections are OK:
            Replace rail-pressure sensor.
            Fault effect and breakdown warning
            The error disables regeneration in the particulate filter.
            Proceed to the nearest BMW Service facility.
            Driver information
            Warning light:
            MIL_SVS
            Service instruction
            none
            Ja vielä muutama raketoivaan railpaineeseen liittyvä vikakoodi ja niiden esiintyminen. Nämä eivät ole juuri kyseistä koneesta mutta vastaavia ne joka pikinytkyssä ovat. Noista voi ottaa heti pois laskuista kaksi koodia jotka liittyvät maksimi rail-paineeseen joko paineohjattuna tai määräohjattuna. Lähinnä koodia mikä tuosta voisi tulla on tuo toinen. Mutta onhan mahdollista että joku konetta suojeleva toiminta astuu kehiin ensin?






            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Tuli vielä illalla mieleen että kuinkas näissä toimii sammutus.
              Yhdessä dieselissä stumpparin johtojen liitos oli heikko ja päästi koneen sammumaan. Stumpparille syötettiin virta käynnistyksen mahdollistamiseksi ja kun virta katosi sammui moottori. Kummin päin bmw:ssä ?

              Voi olla kaukaa tämäkin haettu.

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2732
                • Tampere

                Laitan piakkoin enemmän dataa näytille, niin voidaan ihmetellä anturitietojen perusteella enemmän.
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Tuli vielä illalla mieleen että kuinkas näissä toimii sammutus.
                  Yhdessä dieselissä stumpparin johtojen liitos oli heikko ja päästi koneen sammumaan. Stumpparille syötettiin virta käynnistyksen mahdollistamiseksi ja kun virta katosi sammui moottori. Kummin päin bmw:ssä ?

                  Voi olla kaukaa tämäkin haettu.
                  Tämäkin varmaan jotain rivipumppu aikaista tietoutta.
                  Ei näissä mitään sammutus solenoidia enää ole.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2732
                    • Tampere

                    Seuraavassa verrokkiauton datasta parin startin osalta koontia ihmeteltäväksi vajaan 30 sek ajalta (Huom, kuvissa näkyvät maksimiluvut liittyvät ulos rajattuihin kaasutusjaksoihin, joita tehtiin samalla):



                    Turkoosinvärinen jana pyrkii kuvaamaan mitattuja lukuarvoja tyhjäkäynnillä.

                    Vertailun vuoksi mysteeriautosta kerättyä dataa kolmen startin osalta koontina seuraavissa kuvissa (alla).

                    Huomiona että railpaineiden osalta lukemat kävivät startissa noin 400-500 bar ja tyhjäkäynnillä olivat noin 300 bar, ennen kuin nousivat jälleen noin 500 bar juuri ennen moottorin sammumista. Railpainetasot olivat siis hyvin vertailukelpoiset verrokkiauton kanssa koko käyntijakson ajan. Kuvissa numeerisia arvoja on vaikea verrata, koska käyttämäni grafiikkaohjelma piirtää datan muiden parametrien kanssa esitettäessä vaihtelevila mittayksiköillä.






                    Näistä dataseteistä tein seuraavia huomioita:

                    -railpaineen säätöventtiili avautuu hetkellisesti startin yhteydessä maksimaalisesti (noin 39 %) molemmissa autoissa ja avautuu uudelleen noin 6 sek kuluttua samalla kun rail-paine nousee (verrokkiautossa). Potilaan kohdalla säätöventtiili avautuu samalla hetkellä mutta ei johda välittömään rail-paineen nousuun, vaan paineet nousevat viiveellä ja nousu päättyy moottorin sammumiseen. Yhdessä startissa (kuvassa näkyy) säätöventtiili ei näyttänyt avautuvan uudelleen startin jälkeen kuin vasta moottorin sammumisen yhteydessä. Onko sinne vaihdettu alkuperäisosa aiemmin, koska tämähän on uusittu vastikään?

                    -määränsäätimen kytkeytyminen yhdistyy mielestäni tuohon noin 6 sek startin jälkeen tapahtuvaan rail-paineen hetkelliseen nousuun?


                    Vikakoodit kun luin samalla, niin tällaiselta näytti (nollattu edelliskerralla kun autoa luin ja lienee ilmaantunut kun määränsäätimen piuha käytetty testimielessä irti):





                    Last edited by JaniLap; 12-09-2018, 19:26. Reason: Vikakoodit
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      Kyllä tuo jotenkin softa/ohjainlaitevammalta vaikuttaa, mikähän tuota railpaineen pyyntiä muuten hilais ylös? Onko ne softat jo päivitetty?
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4629
                        • Tampere

                        Katsoitko miten pakopaineet kehittyivät?
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2732
                          • Tampere

                          Integration level: F010-13-03-5 04.

                          ECU: Bosch 9302358; Programming date 08.05.2013.

                          Tuossa vielä verrokkiauton tilanne railpaineiden osalta alussa:




                          Ja potilaan kohdalla vastaavia:



                          Last edited by JaniLap; 12-09-2018, 20:43.
                          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2732
                            • Tampere

                            Originally posted by fraatti View Post
                            Katsoitko miten pakopaineet kehittyivät?
                            Verrokkiautosta en katsonut ja tuossa kaikki mitä potilaasta keräsin lähinnä DPF liittyen:

                            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4629
                              • Tampere

                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Verrokkiautosta en katsonut ja tuossa kaikki mitä potilaasta keräsin lähinnä DPF liittyen:
                              Eipä taida olla turbot jumissa tai pakoputkessa perunaa...
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4629
                                • Tampere

                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Integration level: F010-13-03-5 04.

                                ECU: Bosch 9302358; Programming date 08.05.2013.

                                Tuossa vielä verrokkiauton tilanne railpaineiden osalta alussa:

                                Ja potilaan kohdalla vastaavia:
                                Kyllä melkein vaihtaisin nyt sen määränsäätimen kaikesta huolimatta. Ellei sitten halua antaa ensin DDE:lle tuoreita softia sisään aluksi.
                                Last edited by fraatti; 12-09-2018, 22:56.
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎