Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 525 DA Xdrive - ei pysy käynnissä. *VIKA KORJATTU*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2732
    • Tampere

    #31
    Originally posted by fraatti View Post
    Ei kai tuon hintaisia osia huvikseen kannata vaihtaa?
    Jättäisin itsekin anturin uusimatta tässä vaiheessa ja sitäkin suuremmalla mielenkiinnolla vilkaisisin niitä suuttimia. Jos autoon tehdään tällä välin öljynvaihto, niin anturin voi toki ruuvata irti ja pyhkiä päällisin puolin puhtaaksi, mutta uutta en itse raaskisi vaihtaa.

    Auton käyntiin anturin vikaantuminen ei vaikuta - ainakaan siten etteikö moottori pysyisi käynnissä.

    Öljymäärän mittaaminen kestää sen verran kauan, että tällä hetkellä se jää kesken ja siksi saattaa herjata tapahtuneesta.

    Muut vaatimukset öljymäärän mittaamiseksi ovat seuraavat:

    - Oil temperature at operating temperature.

    - Engine at idle or driving.

    -the result is available after one minute if the measurement is started manually (see Owner's Handbook)

    -while driving, the result will take at least 20 minutes (depending on driving style)


    Mitä tulee noihin rail-paineiden nousuihin, niin itse kun niitä testerillä useita kertioja seurailin, niin muistelen paineiden pysyneen selvästi vakaampina. En siis itse todennut että paineet olisivat merkittävästi nousseet siinä vaiheessa kun kone hyytyi - ainakaan siten että olisin itse niihin kiinnittänyt erityisempää huomiota.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      #32
      Jos katsoin oikein niin tässä on vielä piezo suuttimet. Nämähän vaativat (muistaakseni) 10bar vastapaineen jotta toimivat oikein. Ja jos paluuvuotoja haluaisi mitata niin paluussa pitäisi olla paine. Paluu taisi mennä samaan linjaan kuin tankilta tuleva.

      Paluuputkessa olevan "mollukan" tehtävä on pitää tuo paluupaine tarpeaksi korkealla. En tiedä mitä tapahtuu jos paine oli liian alhainen tai korkea.

      Last edited by fraatti; 20-08-2018, 20:40.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #33
        Joo piezzoista ei voi mitata paluuvuotoja noin vaan.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4629
          • Tampere

          #34
          Sattui lojumaan muutama N47 dokkari koneella ja silmäilin ne nopeasti läpi. Noissa ei oikein mikään herättänyt mitään ahaa elämystä.

          Tässä kuitenkin muillekin tutkittavaksi. Mukana myös hiukan tuoreempaa koneversiota.
          Product Information. N47 engine. BMW Service. ...

          Product Information. N47 TOP engine. BMW Service. ...

          Technical�training. Product�information. N47TU�Engine. BMW�Service. ...

          Technical�training. Product�information. N47TU�top/N57TU�top�engine. BMW�Service. ...


          Sinälläänhän tollainen kone ei järin paljoa vaadi ympärille että se käy. Kunhan pyttyyn tulee soppaa ja kammenaturilta tulee tieto niin silloin pitäs käydä ja kukkua vaikka kaikki muu on riisuttu pois. :think

          Itse olen vieläkin sitä mieltä että seuraavaksi selville suuttimien sähköinen kunto(ja kuten sanoin että N57 kuolee täysin samalla tavalla kun suutin on kaput) ja livedatan nauhoitus josta löytyy ainakin railpyynti, -toteuma, ruiskutusmäärä, kierrosluku sekä siirtopaine. Dataa taitaa tulla tyyliin 0,1s välein ja tuohon ei silmä kerkiä muuten. Näkee vaan että tapahtuuko jossain jotain normaalista poikkeavaa ennenaikojaan joka johtaa tapahtumaan X.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • aaronp
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 908
            • Pirkanmaa

            #35
            Hyvää keskustelua, kiitos taas!

            Saitte vakuutettua mut ja jätän (mielelläni) anturin uusimatta

            Huomenna tosiaan suuttimet matkaa tammerdieselille testaukseen, heillä käsittääkseni löytyy vehkeet tehdä se kuten pitää.

            Paluulinjaa tutkittiin tänään, ja huomenna jatketaan. Täytyy katsoa mitkä pa-linjan venttiileistä saa irti, eli ovat uusittavissa, ja mitkä tulevat letkun mukana. Ne voisi kanssa uusia, jos vaan hinta on kohtuullinen ja saa jostain.

            Kiitoksia fraatille linkeistä, hyvää selkänojaa ko. moottorityypin tutkimiseen!
            Last edited by aaronp; 20-08-2018, 21:15.

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4629
              • Tampere

              #36
              Originally posted by aaronp View Post
              Huomenna tosiaan suuttimet matkaa tammerdieselille testaukseen, heillä käsittääkseni löytyy vehkeet tehdä se kuten pitää.
              Löytyyhän sieltä, rahaa vastaan vaikka kaikki uudetkin. Kysyin joskus hinnankin testausta varten. Itse vedin johtopäätöksen että vika kannattaa jos suinkin mahdollista etsiä jollain muulla tavalla. Köyhä autonrassaaja saa uuden/käytetyn(dokumentoidusti testatun) suuttimen sen verran edullisesti verratuna tuohon testauksen hintaan. Kokemuksen mukaan toimii siinä missä uusikin ja yleensä käytettyjä ne jäljelle jääneetkin ovat...

              Tässä oli siitä tarinaakin(hinnasta).


              Tosiaan tarkkana kannattaa olla sen kanssa mitä uusii. Korjaamot äkkiä epätoivoissaan uusivat vaikka kaikki koneen ympäriltä. Tässäkin nokanasentotunnistin on vaihdettu turhaan. Se ei vaikuta kuin siihen että kone lähtee käyntiin ja sen jälkeen sillä ei tee mitään.

              Tammerdieselistä itsellä jäänyt hiukan paska kuva. Tekivät tutun nykyään omistamaan N47 F10:n koneremontin joskus tuhansilla €;lla. Nykyään kone käy kuin traktori. Ei haittaa kaveria mutta minä en ajaisi tuolla metriäkään. Samoin öljyntasoanturi oli vaihdettu uuteen ja tilalle oli laitettu bensakoneen vastaava. Tämän seurauksena BSD-väylä on mykkänä ja öljyntasoanturi ei toimi sekä jarrutusenergian talteenotto ei toimi. Eipä oo tuokaan nykyistä omistajaa haitannut... Kyseisessä autossa pellin alla on jo menossa kolmas N47
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • aaronp
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 908
                • Pirkanmaa

                #37
                Joo kyllä tohon on jonkin verran osia nyt vaihdeltu, mutta taas toisaalta kaikki on ollut halpoja (kallein luokkaa 200€), ja tällä saatu suljettua systemaattisesti vian mahdollisuuksia pois. Autohan oli 2,5vk bemarilla (ei Tampere) ja siellä eivät keksineet vikaa, jolloin kyllästyneenä hain sen omalle firmalle tutkimuksiin.

                Jotain positiivista tässä on toki ollut se, että ei tuohon ole aikaa mennyt kauheasti, koska kaikki tarkistetut/vaihdetut osat on ollut erittäin nopeatöisiä. Diagnoosityötä toki on kulunut kohta työpäivän verran, mutta opettanut paljon.

                Tammerdieselistä itsellä neutraaleja kokemuksia ja tuttuja hommissa, joten noilla testauksien hinnalla annan heidän kernaasti sen tehdä, koska itsellä ei osaaminen/laitteet ja tällä viikolla enää aika riitä työmatkan vuoksi.

                Edit. Ja siis toki jos jostain toimintakuntoisia suuttimia saa sopurahaan vrt. uus n. 300€/kpl, niin linkkia saa jakaa tänne(kkin)
                Last edited by aaronp; 20-08-2018, 22:04.

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4629
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by aaronp View Post
                  Joo kyllä tohon on jonkin verran osia nyt vaihdeltu, mutta taas toisaalta kaikki on ollut halpoja (kallein luokkaa 200€), ja tällä saatu suljettua systemaattisesti vian mahdollisuuksia pois. Autohan oli 2,5vk bemarilla (ei Tampere) ja siellä eivät keksineet vikaa, jolloin kyllästyneenä hain sen omalle firmalle tutkimuksiin.
                  Johan on merkkiliikkeltä kummallista touhua. Mikä olisi ollut heiltä seuraava vaihe? vaihtaa koko kone? :think
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • aaronp
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 908
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Originally posted by fraatti View Post
                    Johan on merkkiliikkeltä kummallista touhua. Mikä olisi ollut heiltä seuraava vaihe? vaihtaa koko kone? :think
                    Molemmat turbot. Siinä kohtaa jouduin viheltämään poikki.

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4629
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by aaronp View Post
                      Molemmat turbot. Siinä kohtaa jouduin viheltämään poikki.
                      Mitenkähän tuo oli perusteltua? Pitäshän sen käydä tyhjäkäyntiä ilman koko turbojakin...

                      Olen joskus nähnyt kun asentajat ottivat volvosta kannen irti ja totesivat ettei siinä ollutkaan vikaa että olihan se jo aikakin vaihtaa...
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4629
                        • Tampere

                        #41
                        Tässä vielä tuosta paluulinjan kuristimesta, 0,2mm reikä ei vaadi kovin suurta tukosta että tuo pettää. Oliko tämä kuristin irti kun koititte suuttimien vuotoja?:


                        Tässä koko dokkari muillekin ihmeteltäväksi... http://docdro.id/IKKDMsU
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by fraatti View Post
                          Mitenkähän tuo oli perusteltua? Pitäshän sen käydä tyhjäkäyntiä ilman koko turbojakin...

                          Olen joskus nähnyt kun asentajat ottivat volvosta kannen irti ja totesivat ettei siinä ollutkaan vikaa että olihan se jo aikakin vaihtaa...
                          Paitsi itseasiassa jos molemmista olisi siivet jumissa, niin ei saisi ilmaa/pakokaasu ei pääsisi putkesta ulos.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4629
                            • Tampere

                            #43
                            Originally posted by suppari View Post
                            Paitsi itseasiassa jos molemmista olisi siivet jumissa, niin ei saisi ilmaa/pakokaasu ei pääsisi putkesta ulos.
                            Tuon pystynee toteamaan muutenkin kuin vaihtamalla turbot? Imuputki irti ja pyöräyttää sormilla(en oo tutustunut millainen tuo turbopaketti tuossa on)?
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2732
                              • Tampere

                              #44
                              Sen verran tuota ahdinpuolta jo ihmeteltiin kun siitäkin keskusteltiin merkkihuollon tekemiiin hämmästelyihin liittyen, että otettiin imusarjalle menevä ahtoputki irti ihan siltä varalta jos olisi ollut esim. välijäähy öljyä täynnä turbon antautumisen myötä. Tästä ei seurauksena kuitenkaan muuta kuin että imuäänet kuuluivat hienosti.

                              Pakokaasuja kyllä tuuppasi pakoputkesta siinä määrin normaalin oloisesti, että päättelin turbon siipien olevan ainakin kohtalaisen liikkuvia.
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4629
                                • Tampere

                                #45
                                Onkos tämä edennyt mihinkään?
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎