Originally posted by fraatti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 525 DA Xdrive - ei pysy käynnissä. *VIKA KORJATTU*
Collapse
X
-
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
Originally posted by suppari View PostEikö tässäkin molemmat ole, ja ilman määränsäädintä auto toimii kyllä (ehjä auto siis), tulee vaan vikakoodi.
Toki koneessa on määränsäädin ja johdon irroitusta ehdotin testiksi jo pari pv sitten turistessani dataa imuroineen hlön kanssa.
Mutta siitähän ei ollut apua.
Polttoainepuolella se vika on mielestäni mutta sen kun joku kertois että mikä kiikastaa ja miksi pyynnitkin kohoavat tapiin saakka.
Se ihmetyttää myös mikä tuo fuelpath torque on? Vääntö jonka polttoaineen pitäisi tuottaa? Miksi se kohoaa kokoajan vaikka kierrokset eivät kasvakaan?
Mihin se vääntö hukataan vai mistä tuossa nyt on kyse? Jotenkin tulee myös mieleen että kuukahtaako kone hiukan kuin aineen puutteeseen vai sammuuko se samalla tavalla kuin napista sammuttaisi?
kysytään nyt vielä kerran että kun suuttimien paluuputki oli irtin niin oliko tuo rajoitinventtiili silloin paikoillaan? Paluupuolella pitäisi olla 10bar vastapainetta jotta suuttimet toimivat oikein?
Vai onko paluupuolella tukos(?) joka estää suuttimien paluuvuodon purkautumisen pois. Tämä sitten johtaisi paineiden karkaamiseen?
Hankala tapaus. Softapäivitys saattaisi tuoda aivolaatikkoon jotain järkeä ja koodeja lisää. :thinkF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Noissa ecuissa on softabugeja paljonkin, juuri tällaista ongelmaa ei ole tullut vastaan, mutta paljon muita.
Paluun tukos ei mielestäni ole mahdollinen, kun määränsäätimeltä pyydetään jatkuvasti lisää ainetta. Jos linja olisi tukossa, säätimen pwm putoaisi.
Originally posted by fraatti View PostJoo siis sekoilin noiden datojen kanssa. Katsoin että alimmassa oli määränsäädin vaikka olikin paineensäädin. Kun renkuttaa itse dataa eestaas niin pysyy paremmin kärryilläkin mitä tapahtuu kuin katsomalla muiden laittamia kuvia.
Toki koneessa on määränsäädin ja johdon irroitusta ehdotin testiksi jo pari pv sitten turistessani dataa imuroineen hlön kanssa.
Mutta siitähän ei ollut apua.
Polttoainepuolella se vika on mielestäni mutta sen kun joku kertois että mikä kiikastaa ja miksi pyynnitkin kohoavat tapiin saakka.
Se ihmetyttää myös mikä tuo fuelpath torque on? Vääntö jonka polttoaineen pitäisi tuottaa? Miksi se kohoaa kokoajan vaikka kierrokset eivät kasvakaan?
Mihin se vääntö hukataan vai mistä tuossa nyt on kyse? Jotenkin tulee myös mieleen että kuukahtaako kone hiukan kuin aineen puutteeseen vai sammuuko se samalla tavalla kuin napista sammuttaisi?
kysytään nyt vielä kerran että kun suuttimien paluuputki oli irtin niin oliko tuo rajoitinventtiili silloin paikoillaan? Paluupuolella pitäisi olla 10bar vastapainetta jotta suuttimet toimivat oikein?
Vai onko paluupuolella tukos(?) joka estää suuttimien paluuvuodon purkautumisen pois. Tämä sitten johtaisi paineiden karkaamiseen?
Hankala tapaus. Softapäivitys saattaisi tuoda aivolaatikkoon jotain järkeä ja koodeja lisää. :thinksigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostNoissa ecuissa on softabugeja paljonkin, juuri tällaista ongelmaa ei ole tullut vastaan, mutta paljon muita.
Paluun tukos ei mielestäni ole mahdollinen, kun määränsäätimeltä pyydetään jatkuvasti lisää ainetta. Jos linja olisi tukossa, säätimen pwm putoaisi.
Miksi kierrokset eivät kasva vaikka syöttömäärä nousee? JaniLap onko viallisessa autossa huomattavasti suuremmat syöttämäärät ennekuin kone kuolee? Aineen määränhän luulisi potkivan tyhjää käyvään koneeseen varsin helposti lisää jengaa. Nyt näin ei kuitenkaan käy, miksi? Eikai mikään koneen edessä tai takana kihnaa kiinni? Jaon mennessä sekaisin kone varmaan lyö venttiilit laakista solmuun se sijaan että jako hyppäis esim vain yhden hampaan?
mikäs sen erg:n tilanne oli? jotkut autot eivät suostu käymään jos egr on juminut auki. Eikö siitä saa helposti putkea tms irti jolloin varmasti egr:ltä ei mene mitään koneeseen? Muutaman kymmenen sekunnin ajan räppänät sää tukittua varmasti jollain tavalla painamalla tms.Last edited by fraatti; 12-09-2018, 23:29.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTuota softabugia itsekin mietin mutta voiko se jäädä niin nalkkiin että koko värkki jää ikäänkuin windows bootlooppiin? Eikö ecussa ole mitään "resettiä"?
Miksi kierrokset eivät kasva vaikka syöttömäärä nousee?
D70bxx ecuisissa on tosiaan useammassakin ollut aika mysteerisiä juttuja. Yksi b47 jossa dynossa normisti 200hp, tässä 140hp, ei koodeja 80tkm ajettu auto, yksi n57 samalla eculla, mitattu 220hp kun pitäisi tulla 260, 60 ajettu ei koodeja. Pari n47 jossa herjaa liian isoa ahtopainetta, milloin tasakaasulla, milloin moottorijarrulla, joskus täyskiihdytyksessä. Ei muita koodeja.
Jos ei päivitys auta, kloonaisin toisen ecun.
Egr töpseli tästä vissiin oli jo avattu, egr on kiinni kun venttiili lepotilassa.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostKun ei tule ilmaakaan/kun kaikki arvot eculla näyttää että ollaan tyhjäkäynnillä?
D70bxx ecuisissa on tosiaan useammassakin ollut aika mysteerisiä juttuja. Yksi b47 jossa dynossa normisti 200hp, tässä 140hp, ei koodeja 80tkm ajettu auto, yksi n57 samalla eculla, mitattu 220hp kun pitäisi tulla 260, 60 ajettu ei koodeja. Pari n47 jossa herjaa liian isoa ahtopainetta, milloin tasakaasulla, milloin moottorijarrulla, joskus täyskiihdytyksessä. Ei muita koodeja.
Jos ei päivitys auta, kloonaisin toisen ecun.
Egr töpseli tästä vissiin oli jo avattu, egr on kiinni kun venttiili lepotilassa.
Itse olen vieläkin sitä mieltä että tuollaisen koneen pitäisi käydä ilman imu ja pakosarjaa ja kaikki niiden ympärillä olevia värkkejä. Kunhan polttoaineen syöttö ja aivot on kunnossa. Toki kammenanturi vaaditaan sekä nokan anturin tieto synkkaa varten.Last edited by fraatti; 12-09-2018, 23:37.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostD70bxx ecuisissa on tosiaan useammassakin ollut aika mysteerisiä juttuja. Yksi b47 jossa dynossa normisti 200hp, tässä 140hp, ei koodeja 80tkm ajettu auto, yksi n57 samalla eculla, mitattu 220hp kun pitäisi tulla 260, 60 ajettu ei koodeja. Pari n47 jossa herjaa liian isoa ahtopainetta, milloin tasakaasulla, milloin moottorijarrulla, joskus täyskiihdytyksessä. Ei muita koodeja.
Jos ei päivitys auta, kloonaisin toisen ecun.
Egr töpseli tästä vissiin oli jo avattu, egr on kiinni kun venttiili lepotilassa.
Polttoaineen syöttömäärä on verrokkiautoon nähden noin kolminkertainen tilanteessa jossa moottori alkaa sammua. Rail-paineet kuitenkin suunnilleen samanlaiset, joten ainetta tulee ilmeisesti vähintäänkin riittävästi käynnissä pysymisen kannalta.
ECU:n osalta tässä yksilössä on D73N57E0.
Kaasua kun yrittää antaa käynnissä ollessa, niin ei saa oikeastaan minkäänlaista vastetta - tai hyvin laimea mutta sammuu tosiaan aiemmin kuin tyhjäkäynnillä. Voisin penkoa sainko yhden tällaisen tilanteen talteen datasetteihin...Last edited by JaniLap; 13-09-2018, 03:14.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Miten tämä on mahdollista, koneeseen laitetaan ainetta sisään kuin vettä kiukaalle ja siitä huolimatta kone vain hyytyy? Laatikko nalkissa?
Oliko siitä polttoaineen laadusta takeita tai onko autoa kokeiltu millään toisella polttoaineella?
Last edited by fraatti; 12-09-2018, 23:52.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Se railpaineen säätö kun tulee potilaassa viiveellä niin voisiko olla että pyynnin ja toteutuneen paineen ero kasvaa liiaksi ja sen vuoksi sammuttaa auton?
Näinhän ne nimittäin tekee, joten sitten syyllinen tuohon pitäisi selvittää.
Itse lähtisin siihen mitä fraattikin ehdotti, eli railin paineensäätimeen.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Seuratkaa rail-paineen säätöventtiili käyttäytymistä tyhjäkäynnillä kun kaasuun ei kosketa:
Ja vastaava tilanne (kaksi erillistä starttia) kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen annoin kaasua:
Tulkitsenko oikein, että säätöventtiilin lukema sukeltaa alas kun kaasua antaa? Huomatkaa samalla ettei moottorin kierrosluku nouse oikeastaan lainkaan kaasusta huolimatta, jolloin ainoa muutos tyhjäkäyntiin verrattuna on, että railpaineen säätöventtiilin lukemat sukeltaa ja moottori pysyy lyhyemmän aikaa käynnissä.
Vastaavasti verrokkiautosta vastaavat kuvaajat tyhjäkäynnillä (ylempi) ja kaasua antaessa (alempi). Alemmassa kuvaajassa näyttää siltä, että säätöventtiilin lukemat nousevat kun kaasua antaa eli käyttäytyy päinvastoin kuin potilaan kohdalla?
Last edited by JaniLap; 13-09-2018, 01:39.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostSe railpaineen säätö kun tulee potilaassa viiveellä niin voisiko olla että pyynnin ja toteutuneen paineen ero kasvaa liiaksi ja sen vuoksi sammuttaa auton?
Näinhän ne nimittäin tekee, joten sitten syyllinen tuohon pitäisi selvittää.
Itse lähtisin siihen mitä fraattikin ehdotti, eli railin paineensäätimeen.
Niin, menneekö kuitenkin sinne rail-paineensäätimen puolelle kuten datan mukaan voisi päätellä? Tämä oli kuitenkin ymmärtääkseni jo vaihdettu kertaalleen tuloksetta?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
https://www.youtube.com/watch?v=hWY-nv3ooDs helppo tarkistaa,vaikka testerillä oli ajettu pumppua. Näissähän taitaa olla vielä kaksi pumppua? Tankin ja siirtopumppu. Siirtopumppu on polttainesuodattimessa kiinni. Katsoisin senkin liitokset yms.E61 M-sport
Comment
-
Comment