Olikos teillä olemassa vertailudataa toimivasta moottorista? Toisaalta tuon rail paineen käyttäytyminen pitäisi olla aika lailla samanlainen kaikissa N-sarjan koneissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 525 DA Xdrive - ei pysy käynnissä. *VIKA KORJATTU*
Collapse
X
-
Originally posted by JaniLap View PostNäin se pitäisi olla kuten Clavu tuossa pohtikin, ja TIS vahvistaa:
"Failure of the fuel-quantity control valve can be accompanied by the following symptoms:
- Fault entry in the engine control unit
- If activation of the fuel-quantity control valve is interrupted or the circuit is shorted to earth, the valve switches to full delivery. The DDE ECU recognises the fault and responds by limiting the fuel-injection rate whilst simultaneously switching to pressure control.
- In the event of a short circuit to positive, the engine shuts down."
Piuhan irroitusta ei kokeiltu mittaushetkellä, mutta tämä on sovittu tehtäväksi seuraavaksi. Suorilta tuota määränsäädintä ei kannata lähteä vaihtamaan.
Onko jollakin tietoa kuinka nopeasti ohjaus vaihtuu määränsäätimelle startin jälkeen?
Tässä rail-paineista kerättyä dataa. Startissa paineet nousee raketin lailla ja pysyvät nätisti noin 500 bar lukemissa kunnes noin 18 sek kohdalla itsestään nousu ja paria sekuntia myöhemmin moottori sammuu. Kaasuun ei koskettu. Oli hyvin toistettava ilmiö. Vastaavasti alarivin oikeassa kuvassa annoin kaasua, josta pieni nousu ja tasannevaiheessa nosti itsestään paineita ennen kuin sammui.
Jääkö paineet tuonne 500 bariin sammumisen jälkeen?F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostJääkö paineet tuonne 500 bariin sammumisen jälkeen?
Vertailudataa on tarkoitus kerätä huomenna.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Tuli sellainen ajatus vielä kun mietin noita paineita. Onko mitattu paljonko on pyynti rail paineelle?. Vaikuttaa vain aika kovalle tuo 500 bar paine tyhjäkäynnillä. Voisiko olla että saa nyt vain liikaa soppaa :think Varsinkin jos kaasuun koskeminen sammuttaa moottorin välittömästi. Tähän varmaan tulee selvyys kunhan saa vertailu dataaF15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostTuli sellainen ajatus vielä kun mietin noita paineita. Onko mitattu paljonko on pyynti rail paineelle?. Vaikuttaa vain aika kovalle tuo 500 bar paine tyhjäkäynnillä.
Ja olihan minulla jo ennakkoon hienot custom jobit rakennettuna datan loggausta varten noin 50 parametrin edestä, mutta jostain syystä käyttämäni ohjelma ei suostunut tunnistamaan auton ecua oikein, joten meni sitten kokonaan manuaalihommiksi ja kokonaan toisen ecun tunnisteella kuin autossa oli. Mystinen juttu, kun tosiaan muutama tunti aiemmin tein vastaavanlaisen custom jobin tuolle edellä mainitsemalleni M57. Huomenna on tarkoitus lukea verrokkiautosta tuo custom-setti ja mikäli se onnistuu ongelmitta, niin ei voi oikein omia softiakaan syyttää. Pitäisi olla mielestäni ajantasaiset SP Datenin päivitetty, ettei ole vanhat versiot hidasteena?
Mutta on sen verran haastava keisi, että tämä pitää katsoa loppuun saakka ja käynpä vielä kertaalleen lukemassa autosta tuota aikomaani dataa.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostJa olihan minulla jo ennakkoon hienot custom jobit rakennettuna datan loggausta varten noin 50 parametrin edestäF15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostViitsitkö laittaa custom jobin listan nähtäville kunhan saat vertailudatan luettua niin voin lukaista omastakin vertailudataa?
Last edited by JaniLap; 09-09-2018, 02:56.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostOliko tästä muuten kokeiltu pyyhkäistä adaptaatioita pois? Railpaine anturin lukema ennen starttia on myös varmaan tsekattu järkeväksi?
Railpaineanturin lukemat ennen starttia järkevät.
Käyn myöhemmin tänään ihmettelemässä ja keräämässä lisää dataa kun ainakin vertailuauton kanssa yhteys toimi ongelmitta ja datan keruu onnistui.
Tuleeko hukkaporttiin liittyen mitään mieleen, joka saattaisi johtaa moottorin sammumiseen?
Nimittäin vertailuauton dataa tarkastellessani tuo aiemmin määränsäätimen mahdolliseen vikaan yhdistämäni railpaineen nousu vähän aikaa startin jälkeen tuli esille myös vertailuautossa ja ilmiö oli itsenäinen pyydetystä railpaineesta. Samalla hetkellä (t= 13 sek) näkyy jyrkkä ruiskutusmäärän nousu ja että hukkaportin toimintaa (?) kuvaava data (ylin käppyrä hetkellä t= 13 sek) (ausgangsduty cycle) tulee mukaan. Ahtopaineet nousevat kuitenkin vasta kaasua antaessa.
Tuossa vertailuautossa testiprotokollana oli: Start engine - idle noin 30 sek - lyhyt polkaisu ad 2000 rpm - idle - lyhyt polkaisu 4000 rpm - idle - Stop engine.
Vertailuautossa toteutunut railpaine tyhjäkäynnillä noin 290 bar ja startissa kävi korkeimmillaan 410 bar. Tuossa noin 6 sek startin jälkeen ilmaantuvassa railpaineen nousussa paineet kävi 475 bar, vaikka pyydetty paine pysyi tällä välin perustyhjäkäynnin tasolla n. 290 bar. Mysteeriautossa (sama kone) railpaineet taisi nousta 800-900 bar startissa ja olivat tyhjäkäynnillä noin 500 bar, ja moottorin sammuessa railpaine oli noussut n. 700 bar lukemaan (kts. kuvat edellinen sivu).
Tästä ehkä viisaammaksi tulee kun kerään uuden datan mysteeriautosta, niin näkee muutakin kuin railpaineen.
Kuvasta ehkä jotenkin tulkittavissa vertailuauton tilannetta:
Last edited by JaniLap; 11-09-2018, 02:21.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment