Vähän 'merkillinen' pellleily tämä nelarien perusalustaisuus, omankin nelarin (f13) vieterit saisivat olla lyhyemmät/jämäkämmät, ihan niin kuin varustetaso M-Sport antaisi ymmärtää
Ylemmät munuaisten takana.
Näköjään luodaan ehtoja niin paljon että vaikeata toteuttaa että menisi kiinni
Tuossa tuli parilta paljon dataa, tutkin.
Kiitoksia.
T:Pasi
Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
BMW 330d-00 250hv ja 630nm
BMW 330D-05 vakio 2005
BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm
Jos tarkoitat madallussarjalla coilovereita, niin niitä on toki vähemmän, mutta niitäkin on. Ja madallusjousia löytyy kyllä vaikka kuinka. Minullakin xdrive, ja edessä ja takana 35mm madaltavat H&R:n jouset, vakioiskareilla (EDC).
- Antti -
Joo coilovereita meinasin, mutta eiköhän tuon jousilla tarpeeksi alas saa.
Nyt tuli autohankintaan mukaan toinenkin vaihtoehto 11vm F11 525D kutoskoneella, M- sport korisarja 210tkm ajettu. Ja toisena tosiaan tuo 11vm 530D Xdrive M-sport 240tkm ajettu hinta luokka näissä sama. Lauantaihin mennessä pitäis päättää. Kumpaa te suosittelette, Anzafinillä Xdrive käytössä mitä oot tykänny?
Joo coilovereita meinasin, mutta eiköhän tuon jousilla tarpeeksi alas saa.
Nyt tuli autohankintaan mukaan toinenkin vaihtoehto 11vm F11 525D kutoskoneella, M- sport korisarja 210tkm ajettu. Ja toisena tosiaan tuo 11vm 530D Xdrive M-sport 240tkm ajettu hinta luokka näissä sama. Lauantaihin mennessä pitäis päättää. Kumpaa te suosittelette, Anzafinillä Xdrive käytössä mitä oot tykänny?
Ihan vaan huomiona. Mulla oli kutoskoneella tuo pienempi 525d ja nyt 530d x-drivella (m-sport). Pienemmässä kesät/talvet 17-tuumaiset ja nyt 18-tuumaiset 530:ssä ja keskikulutukset 6,16l/100km ja 6,68l/100km. Puolilitraa enemmän syö isompi neliveto mun maantiepainotteisella ajolla.
Joo coilovereita meinasin, mutta eiköhän tuon jousilla tarpeeksi alas saa.
Nyt tuli autohankintaan mukaan toinenkin vaihtoehto 11vm F11 525D kutoskoneella, M- sport korisarja 210tkm ajettu. Ja toisena tosiaan tuo 11vm 530D Xdrive M-sport 240tkm ajettu hinta luokka näissä sama. Lauantaihin mennessä pitäis päättää. Kumpaa te suosittelette, Anzafinillä Xdrive käytössä mitä oot tykänny?
Minun edellinen auto oli E60 M5, ja siitä tykkäsin kovasti. Se oli minulla ihan ainoana käyttöautona, tosin kilometrejä ei hirveästi vuoteen tullut. Joka tapauksessa, tuntui että ominaisuudet menivät isolti hukkaan talvella. Joten siksi xdrive, koska haluan nauttia auton ominaisuuksista myös liukkaalla kelillä. Näin ollen olen kyllä todella tyytyväinen nelivetoon. Sellainen on seuraavakin auto erittäin suurella todennäköisyydellä. Onhan xdrivessä toki ongelmiakin, mutta minä olen toistaiseksi selvinnyt pelkällä etuvetarien vaihdolla. Jos jotain tulee niin sitten se pitää korjata.
Suosittelen näin ollen noita kahdesta 530d xdriveä. Tietenkin ne kunkin omat tarpeet ovat se minkä mukaan auto pitää valita. Jos esimerkiksi 525d on reilusti paremmin varusteltu, eikä neliveto ole niin tärkeä, niin sitten se tietysti. Tai jos neliveto tuntuu "vain" kivalta lisältä, mutta huoltotarpeet mietityttävät, niin helpommalla varmaan pääsee 525d:n kanssa.
Minun edellinen auto oli E60 M5, ja siitä tykkäsin kovasti. Se oli minulla ihan ainoana käyttöautona, tosin kilometrejä ei hirveästi vuoteen tullut. Joka tapauksessa, tuntui että ominaisuudet menivät isolti hukkaan talvella. Joten siksi xdrive, koska haluan nauttia auton ominaisuuksista myös liukkaalla kelillä. Näin ollen olen kyllä todella tyytyväinen nelivetoon. Sellainen on seuraavakin auto erittäin suurella todennäköisyydellä. Onhan xdrivessä toki ongelmiakin, mutta minä olen toistaiseksi selvinnyt pelkällä etuvetarien vaihdolla. Jos jotain tulee niin sitten se pitää korjata.
Suosittelen näin ollen noita kahdesta 530d xdriveä. Tietenkin ne kunkin omat tarpeet ovat se minkä mukaan auto pitää valita. Jos esimerkiksi 525d on reilusti paremmin varusteltu, eikä neliveto ole niin tärkeä, niin sitten se tietysti. Tai jos neliveto tuntuu "vain" kivalta lisältä, mutta huoltotarpeet mietityttävät, niin helpommalla varmaan pääsee 525d:n kanssa.
Autonvalinta nyt on aina vähän semmosta .
- Antti -
Joo on kyllä vaikea päättää Itellä ei ninkään neliveto paina vaan se että 530d on sedan ja 525d farkku. Tosin on 525d paremmilla varusteilla vaikkei m-sport olekkaan. Kumpaan itse näistä päätyisit jos neliveto ei olisi tärkeä?
Joo on kyllä vaikea päättää Itellä ei ninkään neliveto paina vaan se että 530d on sedan ja 525d farkku. Tosin on 525d paremmilla varusteilla vaikkei m-sport olekkaan. Kumpaan itse näistä päätyisit jos neliveto ei olisi tärkeä?
Ottaisin 525d:n. Siinä on monta sellaista varustetta, jotka ovat minulle tärkeitä.
Comfortit vai xDrive ompa paha :think
Muistanko nyt väärin mutta eikös 525d ole pienemmät jarrut ja sähkönen ohjaustehostin, kun 530d taas hydraulinen?
Jos ajattelisi asiaa siltä pohjalta, että penkit on helpompi vaihtaa kuin asentaa neliveto?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Jos ajattelisi asiaa siltä pohjalta, että penkit on helpompi vaihtaa kuin asentaa neliveto?
Tai sitten vaan jää roikkumaan langoille siksi aikaa että se oikeasti oikeilla varusteilla oleva kampe ilmaantuu myyntiin ? Se on kettumaista jos ostaa 'väkisin' jonkun auton, voi olla että sitä ei sitten saa maistumaan ollenkaan.
Comment