Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    Soittelehan huomenna niin tutkitaan..
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      Originally posted by apuna_69 View Post
      Juu toi jarruenergian talteenotto koodattiin samalla pois. Kovat oli odotukset, että tää homma olis tällä tullu kuntoon, mutta ilmeisesti nyt jotain ponnisteluja vaatii vielä..
      Omien kokemusten valossa ei tästä miksikään ihmeentekijäksi ole. Jarrutusenergian talteenotto on käytössä vain lämpöisillä keleillä joten sillä ei ole mitään merkitystä pakkasella tapahtuvaan lataamiseen.

      Itse olen tämän asian suhteen zakspeedin kanssa samaa mieltä. Yksi mielenkiintoinen asia olisi tietää onko softapäivityksessä tehty vain ilmoituksen ilmestymisherkkyyteen liittyviä muutoksia vai myös itse lataamiseen liittyviä muutoksia.

      Sen sijaan mielenkiintoista olisi tietää että millainen on lyijyakun latauksen vastaanottokyky pakkasella? Jossain olen kuullut väitteen että AGM ei lataudu pakkasella yhtä hyvin kuin perinteinen. Onko tästä kenelläkään mitään tietoa? Samoin olen jossain nähnyt käyriä että vanhalla akulla latauksen vastaanottokyky heikkenee yllättävän nopeasti. Tietoa tuntuu olevan vain varsin hankalasti mistään saatavilla.
      Last edited by fraatti; 27-01-2019, 16:03.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        Ohessa jotain tietoa lyijyakun varautumisesta kylmänä.

        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • Nysse
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 39
          • Capital area

          Originally posted by apuna_69 View Post
          Juu toi jarruenergian talteenotto koodattiin samalla pois. Kovat oli odotukset, että tää homma olis tällä tullu kuntoon, mutta ilmeisesti nyt jotain ponnisteluja vaatii vielä..

          Vie auto jonnekin sisälle lämpiämään, vaikka paikallisen ostoshelvetin lämpimään parkkihalliin ja anna auton lämmetä ainakin kolme tuntia näillä pakkasilla. Aja sitten lämpimällä autollla/akulla 100km maantiellä, jotta akun varaus nousisi yli sen soc-arvon 80% kohti 100%. Jos kova pakkanen niin aja 50km, sitten taas auto lämpiämään, sitten aja taas 50km.

          Comment

          • alpine3
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2010
            • 1265
            • Kajjjaani

            Tekeekö kukaan noita auton softapäivityksiä akselilla Joensuu-Savo-Kainuu-Oulu, vai pitääkö viedä marmorille? Auto sigussa.
            Last edited by alpine3; 27-01-2019, 22:20.
            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

            Comment

            • kailinds
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2015
              • 230
              • Vantaa

              Onko tietoa, että vaikuttaako varashälyttimen (varuste 302 Alarm System) toimintaan myös ohjaamon lämpötilan muutos? Nyt muutamina päivinä (viimeksi tänään aamulla) se on mäikännyt tuolla pihalla kun auto on ollut lämmityksessä ja piuhan päässä. Mitään muuta ei ole tietääkseni tapahtunut, mikä vaikuttaisi hälytysjärjestelmän aktivoitumiseen.


              Nyt kun joka talvinen akkukeskustelu on kuumimmillaan, niin voin kertoa, että sama juttu täällä. Edellinen F10 ilmoitteli sitä discharge-ilmoitusta, mutta tää F11 vain, että Charge Battery, vaikka autossa Defan akkulaturi...
              Onkos kellään kokemusta akunlämmittimistä eli sellaisista, joissa akun ympärille tulee lämmityskaapelilla varustettu eriste? Voisi auttaa näissä F10/11 akkuongelmissa.
              Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

              ex showroomit:
              BMW F11 535dA xDrive
              BMW F10 520dA ///M-Sport
              BMW E92 335dA

              Comment

              • PNM2
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2015
                • 1070
                • Espoo

                Originally posted by kailinds View Post
                Onko tietoa, että vaikuttaako varashälyttimen (varuste 302 Alarm System) toimintaan myös ohjaamon lämpötilan muutos? Nyt muutamina päivinä (viimeksi tänään aamulla) se on mäikännyt tuolla pihalla kun auto on ollut lämmityksessä ja piuhan päässä. Mitään muuta ei ole tietääkseni tapahtunut, mikä vaikuttaisi hälytysjärjestelmän aktivoitumiseen.
                Mulla häläri huusi, kun ensimmäisen kerran käytin sisätilalämppäriä. Sen jälkeen sitten auto lukkoon niin, ettei sisätilatutka ole päällä eikä ongelmia.
                i4 M50
                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                ex: F11 525d xDrive
                ex: F11 520d
                ex: E91 318i

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 892
                  • Oulu

                  Täällä kans parin auton kans tullut huomattua että tykkää laukaista hälyn jos on sisäpuhallin töhöttämässä, erikseen kun kytkee pois niin ei ongelmaa.
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67 x2

                  Comment

                  • apuna_69
                    BTCF Member
                    • May 2003
                    • 264
                    • Ylöjärvi

                    Originally posted by apuna_69 View Post
                    On nää näillä pakkasilla ainaki hienoja vehkeitä. Meikäläisen pirssi on 2011 535d. Viime viikolla vaihdettiin Böntin toimesta uus 105ah akku, kun tuli näitä monille tuttuja charge battery ja increased battery discharge -herjoja. Nyt tänään, ku pakkasta on yli -20, on samat herjat taulussa taas eli jotain muuta vikaa on. Nooh tarttee huomenna soitella Böntille, et jos ehtis lähiaikoina tutkiin, mitä tolle nyt tarttis tehdä..
                    Noniin.. Nyt on päivitetty Böntin toimesta uudet softat ja löytyhän sieltä myös edellisen omistajan toimesta laitettu IBS:n ohi kytketty gps-trackeri, joka ilmeisesti hukkas virtaa.. Toivotaan, että akkuherjat pysyy nyt kurissa..

                    Böntille vielä tätäkin kautta kiitokset asian hoitamisesta nopealla aikataululla. Voin kyllä suositella kyseisen herran palveluita.

                    Comment

                    • kailinds
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2015
                      • 230
                      • Vantaa

                      Mistäs tuon hälyn saa kytkettyä pois päältä? IDrive-valikoista en löytänyt...

                      EDIT: Itse itselleni vastaten: https://f30.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1180639
                      Last edited by kailinds; 28-01-2019, 21:59.
                      Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                      ex showroomit:
                      BMW F11 535dA xDrive
                      BMW F10 520dA ///M-Sport
                      BMW E92 335dA

                      Comment

                      • atcc
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2014
                        • 373
                        • Joensuu

                        Piti oikein itsekkin tarkistella minkä ikäinen akku on autossa. Yllätykseksi totesin että voisi olla jopa alkuperäinen Akkuna oli BMW:n leimoilla oleva 105Ah Varta ja akun rekisteröintejäkään ei köytynyt. Akun napaan oli lyöty luvut 33 ja 11. Vikakoodina löytyi vain ilmoitus akun vanhuudesta ja suosituksesta vaihtaa se.
                        Hämmästyttävän hyvin on pelannut vaikka eberiä tulee käytettyä reilusti, eikä kertaakaan ole akku loppunut tai tullut lataus herjoja . Toki 4A ylläpitolaturi auttaa asiaa. Ainut herja tulee eberin käytön jälkeen akun purkautumisesta, mutta tämä kuuluu eberin käytössä asiaan.
                        F15 X5 M50d -15
                        Ex:
                        F11 530dA xDrive -11
                        E61 530xdA M-sport LCI -07

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          Originally posted by atcc View Post
                          Ainut herja tulee eberin käytön jälkeen akun purkautumisesta, mutta tämä kuuluu eberin käytössä asiaan.
                          Tämän toki voi ohjelmoida niin että ei hälyttele.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • HV530XD
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 399
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by atcc View Post
                            Piti oikein itsekkin tarkistella minkä ikäinen akku on autossa. Yllätykseksi totesin että voisi olla jopa alkuperäinen Akkuna oli BMW:n leimoilla oleva 105Ah Varta ja akun rekisteröintejäkään ei köytynyt. Akun napaan oli lyöty luvut 33 ja 11. Vikakoodina löytyi vain ilmoitus akun vanhuudesta ja suosituksesta vaihtaa se.
                            Hämmästyttävän hyvin on pelannut vaikka eberiä tulee käytettyä reilusti, eikä kertaakaan ole akku loppunut tai tullut lataus herjoja . Toki 4A ylläpitolaturi auttaa asiaa. Ainut herja tulee eberin käytön jälkeen akun purkautumisesta, mutta tämä kuuluu eberin käytössä asiaan.
                            Sama täällä, alkuperäinen BMW:n leimoilla oleva AGM akku 105Ah, auto vm.-12, valmistusajankohta 12/2011. Edit: akun miinusnavassa leimat 42 ja 11, eli akku tehty viikolla 42 2011.Tehdaswebasto ja sen käyttö jokapäiväistä aina kun lämpötilat menee nollan tuntumaan ja siitä kylmemmäksi. Jos pakkanen menee lähelle kahtakymppiä, niin käytän ylläpitolaturia. Ajot on yleensä pitkää maantiepätkää ja viikossa tulee helposti 1000km. Jarrutusenergian talteenotto on käytössä, pitkään oli suunnitelmissa että koodataan se pois, mutta eipä ole ollut tarvetta kun ei näissä käyttöolosuhteissa ole ikinä vielä tullut minkäänlaista akkuherjaa. Mielenkiintoista nähdä kauanko tuo akku kestää. Henkisesti olen varatunut siihen että se hyytyy minä päivänä tahansa, joten apukäynnistyskaapelit ovat aina mukana ja lompakon taseessa varaus uudelle akulle...
                            Last edited by HV530XD; 28-01-2019, 22:16. Reason: Akun leimat lisätty.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by HV530XD View Post
                              Sama täällä, alkuperäinen BMW:n leimoilla oleva AGM akku 105Ah, auto vm.-12, valmistusajankohta 12/2011. Edit: akun miinusnavassa leimat 42 ja 11, eli akku tehty viikolla 42 2011.Tehdaswebasto ja sen käyttö jokapäiväistä aina kun lämpötilat menee nollan tuntumaan ja siitä kylmemmäksi. Jos pakkanen menee lähelle kahtakymppiä, niin käytän ylläpitolaturia. Ajot on yleensä pitkää maantiepätkää ja viikossa tulee helposti 1000km. Jarrutusenergian talteenotto on käytössä, pitkään oli suunnitelmissa että koodataan se pois, mutta eipä ole ollut tarvetta kun ei näissä käyttöolosuhteissa ole ikinä vielä tullut minkäänlaista akkuherjaa. Mielenkiintoista nähdä kauanko tuo akku kestää. Henkisesti olen varatunut siihen että se hyytyy minä päivänä tahansa, joten apukäynnistyskaapelit ovat aina mukana ja lompakon taseessa varaus uudelle akulle...
                              Matka-ajossa ei tulekkaan ongelmia, kun akku ehtii latautua. Lyhyessä ajossa tulee, jos webastoa käytetään useamman kerran päivässä ja sitten aina ajetaan vaan lyhyt pätkä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4595
                                • Tampere

                                Kuva ei ole omasta autosta vaan netin ihmeellisestä maailmasta. Silti omassa on samaa vaivaa. Aluperäiset ei ilmeisesti kestä vaan lahoavat varsin nopeasti. Onko tarvikkeista kokemusta pysyvätkö ne tuolla ylhäällä? Kysymys siis takaiskarin pohjaanlyöntikumeista.

                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎