Soittelehan huomenna niin tutkitaan..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by apuna_69 View PostJuu toi jarruenergian talteenotto koodattiin samalla pois. Kovat oli odotukset, että tää homma olis tällä tullu kuntoon, mutta ilmeisesti nyt jotain ponnisteluja vaatii vielä..
Itse olen tämän asian suhteen zakspeedin kanssa samaa mieltä. Yksi mielenkiintoinen asia olisi tietää onko softapäivityksessä tehty vain ilmoituksen ilmestymisherkkyyteen liittyviä muutoksia vai myös itse lataamiseen liittyviä muutoksia.
Sen sijaan mielenkiintoista olisi tietää että millainen on lyijyakun latauksen vastaanottokyky pakkasella? Jossain olen kuullut väitteen että AGM ei lataudu pakkasella yhtä hyvin kuin perinteinen. Onko tästä kenelläkään mitään tietoa? Samoin olen jossain nähnyt käyriä että vanhalla akulla latauksen vastaanottokyky heikkenee yllättävän nopeasti. Tietoa tuntuu olevan vain varsin hankalasti mistään saatavilla.Last edited by fraatti; 27-01-2019, 16:03.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by apuna_69 View PostJuu toi jarruenergian talteenotto koodattiin samalla pois. Kovat oli odotukset, että tää homma olis tällä tullu kuntoon, mutta ilmeisesti nyt jotain ponnisteluja vaatii vielä..
Vie auto jonnekin sisälle lämpiämään, vaikka paikallisen ostoshelvetin lämpimään parkkihalliin ja anna auton lämmetä ainakin kolme tuntia näillä pakkasilla. Aja sitten lämpimällä autollla/akulla 100km maantiellä, jotta akun varaus nousisi yli sen soc-arvon 80% kohti 100%. Jos kova pakkanen niin aja 50km, sitten taas auto lämpiämään, sitten aja taas 50km.
Comment
-
-
Onko tietoa, että vaikuttaako varashälyttimen (varuste 302 Alarm System) toimintaan myös ohjaamon lämpötilan muutos? Nyt muutamina päivinä (viimeksi tänään aamulla) se on mäikännyt tuolla pihalla kun auto on ollut lämmityksessä ja piuhan päässä. Mitään muuta ei ole tietääkseni tapahtunut, mikä vaikuttaisi hälytysjärjestelmän aktivoitumiseen.
Nyt kun joka talvinen akkukeskustelu on kuumimmillaan, niin voin kertoa, että sama juttu täällä. Edellinen F10 ilmoitteli sitä discharge-ilmoitusta, mutta tää F11 vain, että Charge Battery, vaikka autossa Defan akkulaturi...
Onkos kellään kokemusta akunlämmittimistä eli sellaisista, joissa akun ympärille tulee lämmityskaapelilla varustettu eriste? Voisi auttaa näissä F10/11 akkuongelmissa.Tesla Model X Performance Ludicrous Mode
ex showroomit:
BMW F11 535dA xDrive
BMW F10 520dA ///M-Sport
BMW E92 335dA
Comment
-
-
Originally posted by kailinds View PostOnko tietoa, että vaikuttaako varashälyttimen (varuste 302 Alarm System) toimintaan myös ohjaamon lämpötilan muutos? Nyt muutamina päivinä (viimeksi tänään aamulla) se on mäikännyt tuolla pihalla kun auto on ollut lämmityksessä ja piuhan päässä. Mitään muuta ei ole tietääkseni tapahtunut, mikä vaikuttaisi hälytysjärjestelmän aktivoitumiseen.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by apuna_69 View PostOn nää näillä pakkasilla ainaki hienoja vehkeitä. Meikäläisen pirssi on 2011 535d. Viime viikolla vaihdettiin Böntin toimesta uus 105ah akku, kun tuli näitä monille tuttuja charge battery ja increased battery discharge -herjoja. Nyt tänään, ku pakkasta on yli -20, on samat herjat taulussa taas eli jotain muuta vikaa on. Nooh tarttee huomenna soitella Böntille, et jos ehtis lähiaikoina tutkiin, mitä tolle nyt tarttis tehdä..
Böntille vielä tätäkin kautta kiitokset asian hoitamisesta nopealla aikataululla. Voin kyllä suositella kyseisen herran palveluita.
Comment
-
-
Mistäs tuon hälyn saa kytkettyä pois päältä? IDrive-valikoista en löytänyt...
EDIT: Itse itselleni vastaten: https://f30.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1180639Last edited by kailinds; 28-01-2019, 21:59.Tesla Model X Performance Ludicrous Mode
ex showroomit:
BMW F11 535dA xDrive
BMW F10 520dA ///M-Sport
BMW E92 335dA
Comment
-
-
Piti oikein itsekkin tarkistella minkä ikäinen akku on autossa. Yllätykseksi totesin että voisi olla jopa alkuperäinen Akkuna oli BMW:n leimoilla oleva 105Ah Varta ja akun rekisteröintejäkään ei köytynyt. Akun napaan oli lyöty luvut 33 ja 11. Vikakoodina löytyi vain ilmoitus akun vanhuudesta ja suosituksesta vaihtaa se.
Hämmästyttävän hyvin on pelannut vaikka eberiä tulee käytettyä reilusti, eikä kertaakaan ole akku loppunut tai tullut lataus herjoja . Toki 4A ylläpitolaturi auttaa asiaa. Ainut herja tulee eberin käytön jälkeen akun purkautumisesta, mutta tämä kuuluu eberin käytössä asiaan.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostAinut herja tulee eberin käytön jälkeen akun purkautumisesta, mutta tämä kuuluu eberin käytössä asiaan.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostPiti oikein itsekkin tarkistella minkä ikäinen akku on autossa. Yllätykseksi totesin että voisi olla jopa alkuperäinen Akkuna oli BMW:n leimoilla oleva 105Ah Varta ja akun rekisteröintejäkään ei köytynyt. Akun napaan oli lyöty luvut 33 ja 11. Vikakoodina löytyi vain ilmoitus akun vanhuudesta ja suosituksesta vaihtaa se.
Hämmästyttävän hyvin on pelannut vaikka eberiä tulee käytettyä reilusti, eikä kertaakaan ole akku loppunut tai tullut lataus herjoja . Toki 4A ylläpitolaturi auttaa asiaa. Ainut herja tulee eberin käytön jälkeen akun purkautumisesta, mutta tämä kuuluu eberin käytössä asiaan.
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostSama täällä, alkuperäinen BMW:n leimoilla oleva AGM akku 105Ah, auto vm.-12, valmistusajankohta 12/2011. Edit: akun miinusnavassa leimat 42 ja 11, eli akku tehty viikolla 42 2011.Tehdaswebasto ja sen käyttö jokapäiväistä aina kun lämpötilat menee nollan tuntumaan ja siitä kylmemmäksi. Jos pakkanen menee lähelle kahtakymppiä, niin käytän ylläpitolaturia. Ajot on yleensä pitkää maantiepätkää ja viikossa tulee helposti 1000km. Jarrutusenergian talteenotto on käytössä, pitkään oli suunnitelmissa että koodataan se pois, mutta eipä ole ollut tarvetta kun ei näissä käyttöolosuhteissa ole ikinä vielä tullut minkäänlaista akkuherjaa. Mielenkiintoista nähdä kauanko tuo akku kestää. Henkisesti olen varatunut siihen että se hyytyy minä päivänä tahansa, joten apukäynnistyskaapelit ovat aina mukana ja lompakon taseessa varaus uudelle akulle...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kuva ei ole omasta autosta vaan netin ihmeellisestä maailmasta. Silti omassa on samaa vaivaa. Aluperäiset ei ilmeisesti kestä vaan lahoavat varsin nopeasti. Onko tarvikkeista kokemusta pysyvätkö ne tuolla ylhäällä? Kysymys siis takaiskarin pohjaanlyöntikumeista.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment