Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Markkanenn
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2016
    • 262
    • Vantaa

    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Ok, tätä en tiennytkään, millä olisi kätevin nuo vaihtaa ?
    En tiedä ruokinki tässä nyt trollia mutta semmosella öljynvaihtoon tarkotetulla imulaitteella. Tulee varmaan yllätyksenä että et sinne laatikkoonkaa niitä uusia öljyjä saa kaadettua suoraan purkista...
    F11 520d -12

    Comment

    • Sisäänajettu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2018
      • 507
      • Helsinki

      Originally posted by Markkanenn View Post
      En tiedä ruokinki tässä nyt trollia mutta semmosella öljynvaihtoon tarkotetulla imulaitteella. Tulee varmaan yllätyksenä että et sinne laatikkoonkaa niitä uusia öljyjä saa kaadettua suoraan purkista...
      Joo, mietinkin, että varmaan perus imupumpulla, mutta tuon letkun täytynee olla tarpeeksi pitkä tähän hommaan. Ei viitsi ostaa kahta imupumppua sekä perälle, että laatikolle, niin onko porukka jollain brake cleanerilla nuo putsannut välissä

      BMW i3 60Ah REx -14
      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1265
        • Kajjjaani

        Tuommosella https://m.motonet.fi/fi/tuote/751000...-vaihtotyokalu otin itse vanhat pois.

        Tuommosella https://m.motonet.fi/fi/tuote/803191...pu-2-letkua-HD uudet sisään.

        En ole putsaillu välissä, pumpannu vain tuolla ruutalla tarpeeksi puhtaaksi säiliön.
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          Originally posted by Sisäänajettu View Post
          Vielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?

          Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ? En tiedä onko enään oikea alue kysellä näitä asioita tässä, pahoittelut!
          Näistä on kirjoiteltu nuo omat ketjut niin en jaksanut vastata siksi.

          Tuossa 8hp askista öljynvaihto topic:


          Jakolaatikko:


          Peräöljy:
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1223
            • Pori

            Originally posted by Driver22 View Post
            Nyt kun illat pimenee niin tuo pieni lisävalo ahtaissa paikoissa peruutettaessa tai kääntyessä on hyvä ominaisuus. Tuntuu järjettömältä että joku koodailee tälläisia pois, mutta jokainen tyylillään... kuten jo sanottiin niin vaihtaa sinne vaikka ledituikut tms. jos niin häiritsee :think
            Nyt kun tuota pimeällä kokeilin, niin kyllä, valaiseehan se kulman ja tuo siis turvallisuusmielessä paljon hyvää. En ole siis ennen tuota funktiota huomannut, vaan ajatellut, että nämä valot on jokin olematon juttu
            Saavat siis ehdottomasti olla! Toki valkoisempana olisivat paremmat, ulkonäöllisesti ja ehkä jopa valaisultaan.
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • 314da
              Bimmer Fanatic
              • May 2015
              • 232
              • J

              Originally posted by Sisäänajettu View Post
              Joo, luultavasti näin käynyt. Sain edellisen omistajan kiinni ja paljastui, että apulaitteita myöskin vaihdettu tuossa samassa, laturi, kompura ja startti... Hyvä tietää, että nuokin vaihdettu. Ajattelin vaihtaa samalla kun nosturilla öljyt vaihtaa koneeseen ja perään niin laatikon öljyt itse. Eikö tuo mene ihan siten, että pohja irti, jossa suodatin kiinni. Uusi pohja suodattimen kanssa kiinni ja öljyjen lisäys, laatikon lämmitys ja loput sisään ? Näkeekö istalla laatikon öljyn lämpötilan, joka pitäisi luokkaa 40-50 astetta olla ? Paljonko öljyä laatikkoon ? Perään ilmeisesti 1l ja koneeseen 5l ?

              Onko suositella jotain kohtuuhintaista öljyä laatikkoon? Perään ajattelin castrol syntrax long life ja moottoriin castrol 0W-30 Edge...
              Onko tuossa Castrol 0w30 Edge öljyssä enää BMW LL04 hyväksyntää?

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1265
                • Kajjjaani

                Ei ole enää, muitten autonvalmistajien hyväksynnät on kylläkin vielä säilyneet. Johtukos tämä nyt siitä että BMW rupesi käyttämään Shellin öljyjä Castrollin sijaan, tuote sinänsä säilynyt samana?
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  Originally posted by BMWjunkie View Post
                  Ei ole enää, muitten autonvalmistajien hyväksynnät on kylläkin vielä säilyneet. Johtukos tämä nyt siitä että BMW rupesi käyttämään Shellin öljyjä Castrollin sijaan, tuote sinänsä säilynyt samana?
                  Naulan kantaan.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2681
                    • Tampere

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Naulan kantaan.
                    Sanalla sanoen töykeän epäkunnioittava sopimustilanteen seurausvaikutus - molempien osapuolten kohdalla.
                    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Sisäänajettu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2018
                      • 507
                      • Helsinki

                      Kysymys kuuluu, että sopiiko tuota enään käyttää näissä?

                      BMW i3 60Ah REx -14
                      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                      Comment

                      • 314da
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2015
                        • 232
                        • J

                        Originally posted by JaniLap View Post
                        Sanalla sanoen töykeän epäkunnioittava sopimustilanteen seurausvaikutus - molempien osapuolten kohdalla.
                        Outoa hommaa tuo kyllä on.
                        Mobilin öljyistähän on myös häipynyt noita BMW luokituksia, esim ESP 5w30 öljystä.
                        Minkähänlainen kilpailutus siellä on oikein ollut?

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2681
                          • Tampere

                          Originally posted by Sisäänajettu View Post
                          Kysymys kuuluu, että sopiiko tuota enään käyttää näissä?
                          Riippuu keneltä asiaa kysytään.

                          BMW:n kanta on sopimustilanne huomioiden selvä = ei voi käyttää kun ei täytä luokitusvaatimusta.
                          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2681
                            • Tampere

                            Originally posted by 314da View Post
                            Outoa hommaa tuo kyllä on.

                            Minkähänlainen kilpailutus siellä on oikein ollut?
                            Ihan omaa arvailua, mutta Shell on todennäköisesti sanellut varsin tiukat ehdot, koska heille asialla on erityinen intressi lisätä omien tuotteidensa menekkiä. Todellisuus voi olla toisenlainen, mutta oma veikkaus on tämä.
                            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17509
                              • Turku

                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Sanalla sanoen töykeän epäkunnioittava sopimustilanteen seurausvaikutus - molempien osapuolten kohdalla.
                              Eikös tuosta voi nyt syyttää vain ja ainoastaan BMW:tä? Vai Shelliä myös? Tuskin Castrollilla on intressiä tähän.
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2681
                                • Tampere

                                Originally posted by Laku View Post
                                Eikös tuosta voi nyt syyttää vain ja ainoastaan BMW:tä? Vai Shelliä myös? Tuskin Castrollilla on intressiä tähän.
                                Selvyyden vuoksi tällä hetkellä osoittelen itse sormella Shellin ja osaltaan myös BMW:n suuntaan. Castrol ja muut BMW-autoihin sopivia öljytuotteita myyvät yhtiöt ovat asiassa seurannaiskärsijöitä, sillä autonvalmistajan luokituksen poistuminen merkitsee väistämättä niiden asiakasmäärien ja tuotteiden myynnin vähenemistä. Öljyosaaminen ja tuotekehitys ei ole, eikä tule jatkossakaan olemaan yhden tai kahden yhtiön varassa.
                                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎