Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Valon tarkoitus on valaista pientare. Jos vaikka pimeässä olet jyrkässä kadunkulmassa kääntymässä auton valot ei välttämättä valaise reunakiveä...
    Joo, hyvä varuste se on. Olisi vaikea kuvitella, että siitä olis jotain haittaa...
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1223
      • Pori

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Valon tarkoitus on valaista pientare. Jos vaikka pimeässä olet jyrkässä kadunkulmassa kääntymässä auton valot ei välttämättä valaise reunakiveä...
      Eikös tuota varten ole adaptiiviset ajovalot, jotka kääntyy sinne kadunkulmaan/mutkaan?
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

      Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        Originally posted by Juspa View Post
        Eikös tuota varten ole adaptiiviset ajovalot, jotka kääntyy sinne kadunkulmaan/mutkaan?
        Ei ne niin paljoa käänny.
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          Originally posted by Sisäänajettu View Post
          Tällainen syy oli koneen vaihdolle, tarkemmin en tiedä, kun nykyinen tietosuojalaki estää. ”Kone vaihdettiin Espoon Laakkosella vakuutuksen piikkiin kun se oli hörpännyt vettä syvästä lätäköstä.”
          Tuossahan siis voi käydä niin että jos koneeseen päätyy liikaa vettä sisään niin sylinteriin tulee jonkinsortin nestelukko ja kiertokanki vääntyy tuosta syystä. Vesihän puristuu kasaan tunnetusti varsin huonosti....
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Lenkka
            Bimmer Rookie
            • Jul 2019
            • 183
            • Kajaani

            Originally posted by Juspa View Post
            Kaarrevalot. Tai jotkut sellaiset...
            Huomasin tuossa nyt vasta sattumalta, kun kurvasin jonkun ikkunan edestä, että tässä syttyy pitkien linssiin hehku sille puolelle mille kääntää. Eli tässä joku kaarrevalo -ominaisuus? Eikös se ole joku VAGien juttu

            Miten nuo saa pois? Saako Carlylla?
            Carlystä en tiedä, mutta bimmercodella saa pois koodattua. Löytyy sieltä kohta sen pois päältä ottamiseen.
            Ja kyllä itsekkin nuo otin pois, koska on todella ruman näköiset. Olisivat edes laittaneet sinne polttimon, joka on xenonin kanssa samanvärinen, eikä kusen keltainen.
            Toki yksi vaihtoehto olisi vaihtaa sinne jotkin polttimot, jotka ovat valkoisemmat.

            Comment

            • Sisäänajettu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2018
              • 507
              • Helsinki

              Originally posted by fraatti View Post
              Tuossahan siis voi käydä niin että jos koneeseen päätyy liikaa vettä sisään niin sylinteriin tulee jonkinsortin nestelukko ja kiertokanki vääntyy tuosta syystä. Vesihän puristuu kasaan tunnetusti varsin huonosti....
              Joo, luultavasti näin käynyt. Sain edellisen omistajan kiinni ja paljastui, että apulaitteita myöskin vaihdettu tuossa samassa, laturi, kompura ja startti... Hyvä tietää, että nuokin vaihdettu. Ajattelin vaihtaa samalla kun nosturilla öljyt vaihtaa koneeseen ja perään niin laatikon öljyt itse. Eikö tuo mene ihan siten, että pohja irti, jossa suodatin kiinni. Uusi pohja suodattimen kanssa kiinni ja öljyjen lisäys, laatikon lämmitys ja loput sisään ? Näkeekö istalla laatikon öljyn lämpötilan, joka pitäisi luokkaa 40-50 astetta olla ? Paljonko öljyä laatikkoon ? Perään ilmeisesti 1l ja koneeseen 5l ?

              Onko suositella jotain kohtuuhintaista öljyä laatikkoon? Perään ajattelin castrol syntrax long life ja moottoriin castrol 0W-30 Edge...
              Last edited by Sisäänajettu; 11-09-2019, 22:19.

              BMW i3 60Ah REx -14
              Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                Joo, luultavasti näin käynyt. Sain edellisen omistajan kiinni ja paljastui, että apulaitteita myöskin vaihdettu tuossa samassa, laturi, kompura ja startti... Hyvä tietää, että nuokin vaihdettu. Ajattelin vaihtaa samalla kun nosturilla öljyt vaihtaa koneeseen ja perään niin laatikon öljyt itse. Eikö tuo mene ihan siten, että pohja irti, jossa suodatin kiinni. Uusi pohja suodattimen kanssa kiinni ja öljyjen lisäys, laatikon lämmitys ja loput sisään ? Näkeekö istalla laatikon öljyn lämpötilan, joka pitäisi luokkaa 40-50 astetta olla ? Paljonko öljyä laatikkoon ? Perään ilmeisesti 1l ja koneeseen 5l ?

                Onko suositella jotain kohtuuhintaista öljyä laatikkoon? Perään ajattelin castrol syntrax long life ja moottoriin castrol 0W-30 Edge...
                Zf:n omaa öljyä, saa kaiketi motonetistäkin. Istalla oil balancing servicefunctio päälle, joka opastaa 2 vaiheisesti määränsäädön lämpötilariippuvaisesti. Kannattaa tehdä alkaen alle 30 asteisekseen laatikkoon se säätö, jotta saa menemään kerralla oikein.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  Sattui tuossa tuo kuva taas silmiin iskarin asennuksesta äffään. Tuossa tolppaa käännetään vastapäivään ennen pulttien kiristystä. Toki noin olen itsekin tehnyt mutta mikä tuon homman pääasiallinen tehtävä on ? Ei ole tullut pohdittua sitä sen tarkemmin. Väärään asentoon kiristettynä saattaa aiheuttaa tuolta seudulta jotain ääntä...

                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2093
                    • *

                    Originally posted by Juspa View Post
                    No okei, sanoin päin persettä. Anteeksi. E60:ssa oli pitkät sisemmissä.
                    Mikä virka tollasella kurvivalolla on? Et joku muu näkee mihin päin oot rattia kääntämässä? Tuskin tuota edes puolet tajuaa. On kuitenkin hälmön näköistä.

                    Eli jos jollain on vastaus miten saa pois niin kiitos.
                    Nyt kun illat pimenee niin tuo pieni lisävalo ahtaissa paikoissa peruutettaessa tai kääntyessä on hyvä ominaisuus. Tuntuu järjettömältä että joku koodailee tälläisia pois, mutta jokainen tyylillään... kuten jo sanottiin niin vaihtaa sinne vaikka ledituikut tms. jos niin häiritsee :think
                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      Originally posted by fraatti View Post
                      Sattui tuossa tuo kuva taas silmiin iskarin asennuksesta äffään. Tuossa tolppaa käännetään vastapäivään ennen pulttien kiristystä. Toki noin olen itsekin tehnyt mutta mikä tuon homman pääasiallinen tehtävä on ? Ei ole tullut pohdittua sitä sen tarkemmin. Väärään asentoon kiristettynä saattaa aiheuttaa tuolta seudulta jotain ääntä...

                      Jousi puristuessaan tapaa kiertyä, tällä estetään kiertosuuntaansa mahdollinen pulttien "metallikosketus" pultin reikien reunoihin ja kyseisen tapahtuman aikaansaamat ongelmat.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • Sisäänajettu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2018
                        • 507
                        • Helsinki

                        Vielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?

                        Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ? En tiedä onko enään oikea alue kysellä näitä asioita tässä, pahoittelut!
                        Last edited by Sisäänajettu; 12-09-2019, 17:01.

                        BMW i3 60Ah REx -14
                        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                        Comment

                        • Markkanenn
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2016
                          • 262
                          • Vantaa

                          Originally posted by Sisäänajettu View Post
                          Vielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?

                          Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ?
                          Perässä ei sitten ole tyhjennysproppua. Täyttö ja tyhjennys tapahtuu samasta reiästä.
                          F11 520d -12

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2677
                            • Tampere

                            Originally posted by Sisäänajettu View Post
                            Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?

                            Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ?
                            Itse laitan 5w-30 (LL-04) B47-moottoriin ad 5 ltr.

                            Perään riittää litran purkki, mutta jos haluaa huuhtoa, niin kuluu enemmän.

                            Laatikkoon saa laittaa vaikka 100 litraa, jos valuttaa välillä sisällä olevan tavaran pois. Kertatäyttö on noin 4-5 litraa ja jos täytät kahdesti (lyhyt käyttökierrätys vaihteita läpi käyden siinä välissä), niin kokonaismäärä laatikossa on vaihtunut aivan riittävästi ja turbiinin sisällä oleva öljy (reilu litra) sekoittuu ajossa uuteen öljyyn. Laatikon kokonaisöljymäärä on 9 litraa. Öljypohja suodattimella vaihdettava mielellään siinä vaiheessa, jossa tyhjennysproppua ei enää tarvitse avata, ettei se pääse vahingossakaan vuotamaan.
                            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • Sisäänajettu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2018
                              • 507
                              • Helsinki

                              Originally posted by Markkanenn View Post
                              Perässä ei sitten ole tyhjennysproppua. Täyttö ja tyhjennys tapahtuu samasta reiästä.
                              Ok, tätä en tiennytkään, millä olisi kätevin nuo vaihtaa ?

                              BMW i3 60Ah REx -14
                              Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                              Comment

                              • Sisäänajettu
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2018
                                • 507
                                • Helsinki

                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Itse laitan 5w-30 (LL-04) B47-moottoriin ad 5 ltr.

                                Perään riittää litran purkki, mutta jos haluaa huuhtoa, niin kuluu enemmän.

                                Laatikkoon saa laittaa vaikka 100 litraa, jos valuttaa välillä sisällä olevan tavaran pois. Kertatäyttö on noin 4-5 litraa ja jos täytät kahdesti (lyhyt käyttökierrätys vaihteita läpi käyden siinä välissä), niin kokonaismäärä laatikossa on vaihtunut aivan riittävästi ja turbiinin sisällä oleva öljy (reilu litra) sekoittuu ajossa uuteen öljyyn. Laatikon kokonaisöljymäärä on 9 litraa. Öljypohja suodattimella vaihdettava mielellään siinä vaiheessa, jossa tyhjennysproppua ei enää tarvitse avata, ettei se pääse vahingossakaan vuotamaan.
                                Joo, toiset tykkää tuosta 5W-30 ja toiset 0W-30, riippunee ajotyylistä ? Itse ajattelin, että 0W-30 omaan käyttöön järkevämpi, kun tulee lähinnä alle 20km matkoja tuolla taitettua niin talvella pääsee voitelemaan paremmin heti ?

                                Eli 4 litraa perjaatteessa riittää, jos ottaa vanhat ulos, uusi pohja kiinni ja uudet sisään ? Mietin, että jos haluaa tuon kaksi kertaa tehdä niin pitäisi vanha pohja kiinni tehdä tuo ensin täyteen ja valutus -> uusi pohja kiinni ja täyttö. 55€ lisää riippuen jos tuohon pitempään operaatioon tarttuu

                                BMW i3 60Ah REx -14
                                Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎