Announcement
Collapse
No announcement yet.
Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta
Collapse
X
-
Tuli tälläinen vikakoodi vastaan. Tietääkö kukaan mitä tämä tarkoittaa tai mitä on ollut rikki moisen koodin aikana. Koodi SCR-ohjaimesta.
8051AE Delivery module, vacuum error in Metering Control, lower pressurethreshold (DFC_SCRMonMetCtlUndrPreEssLo)
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ymmärrän tekstin niin että tuossa mainitaan että annostelunpumpun pumppauksien määrä lasketaan ja annosteluventtiilin ja pumpunvälistä painetta tarkkaillaan mittaamalla pumpun ottamaa virtaa. Joku tietty paine oletetaan saavutetun siinä vaiheessa kun pumpun virta kasvaa riittävästi. Jos tähän menee liian monta pumppausta niin tällöin tulee vikakoodi?
Tuo sana vacuum vaan johtaa mua harhaan. Mitähän sillä tarkoitetaan?
Vikana voisi kuvitella olevan syöttöputken vuodon? Jos se ei vuoda niin sitten annosteluventtiilin vuoto? (tai ilma jos tankki tyhjä)
edit. Tuosta löytyikin tälläinen koskien M57:n vastaavaa järjestelmää. Jos tuon "vacuum" unohtaa niin sitten teksti onkin ihan looginen.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi tarvi pakoputkea tai kardaania irroittaa. Apukuskin puolelta pohjamuovit irti, apparin puolen v-tuki ja sen alla oleva takakelkan tuki jotta pääsee tankin kiinnityspultille kiinni, tankin pannat irti, takapenkin alta otettiin piuhat ja polttoaineletkut irti ettei ne vaurioidu kun tankkia laskee sen 10 cm. Voi olla että olis mennyt liittimet ja pa-putket irroittamattakin mutta ei otettu sitä riskiä. Tankkia ei siis irroitettu vasemmalta puolelta eikä kardaanin alla oleva pulttia, sen verran sitä sai varovasti vedettyä alaspäin ilmankin.
Ja tietysti AD-blue säiliön metallisuoja pitää käyttää irti.
Saa kaikkiin alkuperäisiin kiinnikkeisiin kiinni.
Ens kerralla menee tuo reilu tuntiin kun ei tarvi arpoa mitä irroittaa...F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ainakin aika perseestä lienee jos ei 2pilarilla tee.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostAinakin aika perseestä lienee jos ei 2pilarilla tee.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Saksinosturi nyt sattuu BMW kohdalla olemaan aina enemmän tai vähemmän tiellä joka hommassa.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostSaksinosturi nyt sattuu BMW kohdalla olemaan aina enemmän tai vähemmän tiellä joka hommassa.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Jahas, tuli vaihdettua tuo putki. Homma itsessään oli varsin suoraviivainen mutta tietysti purkamista on jonkinverran. 2-pilarinosturilla varsin helppo homma.
Tankin päältä otettiin varmuuden vuoksi polttoainepumpun ja tasoantureiden johdot irti.
Polttoaineputkia ei tarvi irroittaa
BMW ohjeessa taisi olla mainita että laske etuakselia mutta en kyllä tiedä että miksi. Putki tulee tuolta välistä hyvin ilmankin.
Päävirtakaapeli kulkee tuolla repsikan puolella putken vieressä
Tankin täyttöputkea ei irroitettu tankista vaan otettiin sisälokari ja putken yläpää alas jotta tankkia voi laskea alaspäin.
Itse kaapeli kulkee tuolla päävirtakaapelin vieressä tankin alla.
TISsin kuvassa aktiivitankki oli repsinkan puolella ja tuli aluksi purettua sieltä vahingossa suojat pois. Kuitenkin piuha menikin kuskin puolelle...
Pohjasta otettiin pakoputken alla oleva välituki sekä poikkituet irti. Pakoputkea laskettiin sen verran alaspäin että lämpösuojat sai otettua välistä pois. Tämän jälkeen tankin oikeaa puolta sai laskettua alaspäin sen 10cm tms..
Last edited by fraatti; 12-02-2021, 23:18.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Itse putki oli rakenteeltaan tuollainen. Kuparipiuhat oli kiedottu tiukkaan tuohon putken pintaan ja laitettu jollain teipillä kiinni missä oli todella hyvä liima. Vian paikka jäi epäselväksi. Resistanssi oli irtaallaan mitattuna noin 7 ohmia ja tuon piti olla 2.x ohmia.
Putkessa sisällä näytti menevän noin 2mm reikä. Jostain syystä koko putki oli tyhjä. Tyhjääkö tämä nuo putket itsekseen vai mistä tuo oikein johtu? Myöskään tankin päästä ei tule nestettä ulos kun letkun ottaa irti.
Tuossa autossa kaapeli oli alkuperäinen (-14) ja varaosanumeroltaan 7278508. Versiosta ei löytynyt mitään mainintaa. Uudessa oli varaosanumero 728508 ja revisio 08 joten saattaa olla että uudemmassa on jotain muutettu.
Eikös näitä ole alkanut vuotamaan ulkopuolellekin? Tällöin sisäputken tarvii ensin alkaa falskaamaan ja vielä tuon suojakuoren rikkoontua vai onko ne alkanut päistä?Last edited by fraatti; 12-02-2021, 23:18.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostLinja imetään tyhjäksi jokaisen käytön jälkeen.
Oletko nähnyt pelkästään vuotavaa linjaa? Mietin vain että miten linja voi jäätyä halki jos se pitäisi olla aina käytön jälkeen tyhjä.
Vai meneekö ensin vastus ja myöhemmin myös linja halkeaa? Luulisi ettei järjestelmä aja tuonne ollenkaan ureaa pakkasella jos vastus on kaput.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Kaikelle on aina syynsä. Niin myös tässä tapauksessa.
Tankinpään liittimen toisen johdon juuresta on uinut vesi kaapelin sisään ja tästä syystä kupari on alkanut hapettumaan. Toinen johto on virheetön.
Pienestä se on kiinni. :think
Jäätymisellä ei siis ollut tämän rikkoontumisen kanssa mitään tekemistä.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
No niin mulla tuli kans X5 F15 näytölle "AdBlue system fault" teksti. Käytin auton nosturilla ja tuo tankilta suuttimelle menevä putki oli märkä molemmista päistä. Vaihdoin putken uuteen ja nyt se on pysyny kuivana, mutta vika on edelleen päällä.
Autocomilla tehtiin järjestelmän testi ja kaikki meni läpi. Pumppu nosti paineen ja letkun tyhjennys toimi. Antaa vikakoodeja 2C3000 ja CD9553. Mistähän tuota vikaa vois lähteä etsimään?
Comment
-
Comment