Juttu ei ole bemareista, mutta adbluen kritallisoitumisesta kylläkin. Ihan mielenkiintoinen papru. Kiteytymistä vähentävä aine ei maksa juuri mitään, joten itse lorottelen tuollaista jatkossa urean joukkoon.
Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta
Collapse
X
-
Kylläpäkyllä, on se kiva kesäauto tuo pemu, 3. putki vuotaa 4v aikana.
Nyt vaan koitin valmistautua talveen vähän paremmin eli syksyllä ostin uuden 10l Adblue pänikän + pullon tuota Motonetin lisäainetta. Adblue-tankki liki tyhjä. Tein tällingin ja ehkä jopa terästetyn. Aine tankkiin. Nyt kun oli tiukempaa pakkasta viime vikolla -22...24C ja eilen kun lämpeni -7C tjsp niin jo pukkasi tutun muikkarin tauluun + painehälyn testerille. Eli ei sen suurempaa apua ollut lisäaineesta, toki ei se mitään suuria luvannutkaan. Kevättä kohti ja uusi putki kesällä. Jos siis vian haluaa välttää niin auto lämpimään talliin pakkasten ajaksi ja ajelee sitten suvena niin välttyy AB-remonteilta.
Mitäköhän tuo SCR pönttö tykkää jos ajaisi talven tyhjällä Adblue-tankilla ja keväällä taas tarjoaisi raikasta Adblueta?
On tää niin syvältä... ja taitaa tuon Denoxiumin myyntiin saaminen EU-alueella olevan täysin mahdoton tehtävä. Vai onko parempaa tietoa - kauniita lauseita ja ymmärrystä kyllä on mutta ei se tuota ongelmaa ratkaise.
Comment
-
Originally posted by juva3 View PostMitäköhän tuo SCR pönttö tykkää jos ajaisi talven tyhjällä Adblue-tankilla ja keväällä taas tarjoaisi raikasta Adblueta?
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Nestetason arviointi perustuu ultraäänisignaaliin.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Tankissa olevan nesteen ureapitoisuuden arviointi perustuu äänennopeussignaaliin, jossa huomoidaan lisäksi sen lämpötilariippuvuus. Tätä arvoa verrataan SCR-yksikköön tallennettuun referenssiin. Periaatteessa urea-vesiliuoksen kanssa tiettyjen ominaisuuksien osalta riittävän samankaltaisesti käyttäytyvää nestettä ei voi erottaa alkuperäisestä, mutta eri asia on kuinka tiivisteet ja anturit sietävät esim. korkeaa etanoli- tai metanolipitoisuutta, jos Adbluen sijasta tankkiin kaadetaan jotain muuta. Nesteen vaahtoamisesta puhumattakaan, jos joku keksii vaikkapa lasinpesunestettä käytää.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Osaako joku velho sanoa suoraan mikä pukkaa vikakoodit 2014 F15 X5 3.0D
2AC600 - SCR system : efficiency too low, poor adblue quality detected
26F500 - SCR system : efficiency too low
Adblue herjaa tulee aina välillä.
oisko nox anturi tai pakokaasun lämpötila-anturi?
Pitääkö käyttää lukemassa antureiden arvoja vai voiko sanoa suoraltaan kummasta kyse?F11 530Da -11
E70 X5 3.0Da -08
E92 330XDa -06
E53 X5 3.0Da facelift -05
E90 320Da m-sport -06
Comment
-
Originally posted by Niilopi View PostOsaako joku velho sanoa suoraan mikä pukkaa vikakoodit 2014 F15 X5 3.0D
2AC600 - SCR system : efficiency too low, poor adblue quality detected
26F500 - SCR system : efficiency too low
Adblue herjaa tulee aina välillä.
oisko nox anturi tai pakokaasun lämpötila-anturi?
Pitääkö käyttää lukemassa antureiden arvoja vai voiko sanoa suoraltaan kummasta kyse?
Comment
-
Mulla ohjelmoitu adblue pois käytöstä. Kysymys kuuluu vaikuttaako dpf jälkeinen 1. nox millään tapaa dpf;n taikka moottorin yleiseen toimintaan vai antaako tuo vaan Ab-systeemille tietoa? Alko nimittäin tuo anturin "keskiö" helisee, nii täppäsin hitsillä sen kiinni. Tais jotain lämmitysmoodin herjaa launchilla näyttää mut auto toimii kyllä hienosti.
Comment
-
Osaisiko joku auttaa mistä johtuu vikakoodit:
2BC100 DDE sensor CAN: communication fault
2BC300 Nitrogen Oxide Sensor Upstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
2BC500 Nitrogen Oxide Sensor Downstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
2BC600 Nitrogen Oxide Sensor Upstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
2BC700 Nitrogen Oxide Sensor Downstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
Autosta ollut siis adblue pois käytöstä ja palautettu käyttöön. Metering line lämmitys herjaa -> tähän tilattu jo uusi linjastoF20 120D Xdrive 2017 Jet Black
F11 520D Xdrive 2014 Jet Black
e46 316 vm.04 Graugruen Metallic
(ex) E87 120i vm.06 Quartzblau Metalic
(ex) e46 330xd vm.01 stahlgrau metallic
(ex) e91 318d vm.10 jet black
(ex) e46 316 vm.99 hellrot
(ex) e36 318 vm.93 Cosmosschwarz metallic
Comment
-
Nox anturit ei keskustele, jos syötöt ja väylät tulee anturien boxeille, niin uutta kehiin.EX: Ford mondeo -96"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
Comment