Announcement

Collapse
No announcement yet.

Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H3nkka
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 30
    • Kuopio

    Tarkistin omasta 520d xdrive -13 vikakoodit ISTA:lla, niin sieltä löytyy sellainen vikakoodi, jonka mukaan tuossa adblue linjan lämmityksessä ei kulkisi tarpeeksi virtaa. Ymmärtäisin, että voi viitata huonoon kontaktiin lämmitysvastuksen liitännöissä, mutta en ole tehnyt asialle mitään auto toimii hyvin. Ehkä jossakin vaiheessa tulee ongelmia..
    F10 520d lci xdrive -13 Schwarz II
    E90 330d -06 Black saphire metallic
    E46 320i - 98 Hellrott

    Comment

    • TemeM
      Bimmer Rookie
      • Sep 2014
      • 61
      • Jyväskylä

      Originally posted by H3nkka View Post
      Tarkistin omasta 520d xdrive -13 vikakoodit ISTA:lla, niin sieltä löytyy sellainen vikakoodi, jonka mukaan tuossa adblue linjan lämmityksessä ei kulkisi tarpeeksi virtaa. Ymmärtäisin, että voi viitata huonoon kontaktiin lämmitysvastuksen liitännöissä, mutta en ole tehnyt asialle mitään auto toimii hyvin. Ehkä jossakin vaiheessa tulee ongelmia..
      Mikä koodi? Itsellä 80518A Metering Line Heating, activation: Line disconnection. Ei ole tullut mittaristoon mitään ilmoitusta adbluesta. Mittasin lämmityskaapelin resistanssin, 0,9ohm. Saa nähdä kauanko kestää, että leviää lopullisesti.

      Comment

      • Nipea
        BTCF Hallitus
        • Aug 2017
        • 293
        • Pks

        Originally posted by TemeM View Post
        Mikä koodi? Itsellä 80518A Metering Line Heating, activation: Line disconnection. Ei ole tullut mittaristoon mitään ilmoitusta adbluesta. Mittasin lämmityskaapelin resistanssin, 0,9ohm. Saa nähdä kauanko kestää, että leviää lopullisesti.

        Tuo resistanssi normaalilla toiminnalla taitaa olla lähemmä 2 ohm,
        Onko linja muuten kunnossa, ettei ollut hangannut? Yleensä kelkan kohdilta kun tulee se käännös, niin siinä hangannut reiän.
        E38 728 -96

        Comment

        • TemeM
          Bimmer Rookie
          • Sep 2014
          • 61
          • Jyväskylä

          Originally posted by Nipea View Post


          Tuo resistanssi normaalilla toiminnalla taitaa olla lähemmä 2 ohm,
          Onko linja muuten kunnossa, ettei ollut hangannut? Yleensä kelkan kohdilta kun tulee se käännös, niin siinä hangannut reiän.
          Koitin silmämääräisesti katsella sen mitä näki purkamatta enempää, niin ei näkynyt mitään erikoista, ei vuotoa tms. Mutta onhan tuo toki mahdollista. Koodi kyllä tulee takasin jonkin ajan päästä nollaamisesta.

          Comment

          • Nipea
            BTCF Hallitus
            • Aug 2017
            • 293
            • Pks

            Originally posted by juva3 View Post



            Selvisikö mikä tässä tapauksessa oli ongelmana?
            Samat hälyt ilmiintyi tänään eli 80518D + 2C3000.

            80518D koodi viittaa että SCR järjestelmässä vuoto. Kannattaa tarkastaa meterin line.
            E38 728 -96

            Comment

            • peLoGo?
              BTCF Member
              • Jul 2012
              • 380
              • Vaasa

              Originally posted by juva3 View Post
              Selvisikö mikä tässä tapauksessa oli ongelmana?
              Samat hälyt ilmiintyi tänään eli 80518D + 2C3000.
              Diagnoosi oli että linja ja suutin vaihtoon.
              BMW G31 540iA xDrive B58 -18
              BMW F31 320iA xDrive LCI -19
              Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
              Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
              Ex. BMW F10 530dA -10
              Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
              Ex. BMW E34 518i M43 Touring
              Ex. BMW E60 525i -04

              BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

              Comment

              • H3nkka
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 30
                • Kuopio

                Originally posted by TemeM View Post
                Mikä koodi? Itsellä 80518A Metering Line Heating, activation: Line disconnection. Ei ole tullut mittaristoon mitään ilmoitusta adbluesta. Mittasin lämmityskaapelin resistanssin, 0,9ohm. Saa nähdä kauanko kestää, että leviää lopullisesti.
                Pitää tarkistaa joku n.vuosi sitten kävin koneella kiinni.. ajoin sen adblue lämmityksen testin muistaakseni ja kaapelin ottama virta näkyi mA tarkkuudella ja jäi tavoitearvoista aika kauas. Mutta tarkistan vielä mikä koodi sieltä tuli..
                F10 520d lci xdrive -13 Schwarz II
                E90 330d -06 Black saphire metallic
                E46 320i - 98 Hellrott

                Comment

                • juva3
                  Newbiemmer
                  • May 2018
                  • 13
                  • Oulu

                  Originally posted by peLoGo? View Post
                  Diagnoosi oli että linja ja suutin vaihtoon.
                  Kiitos tiedosta. Näin vaalipäivän kunniaksi vedin ykköset päälle, auto ylös ja pohjaa tutkimaan, pahvit pois jne. No ei sitten niin mitään löytynyt eli kuiva oli kauttaaltaan. Toki tankkia ei pääsyt näkemään mutta ei siellä mitään valumiakaan näkynyt. Kun paikat oli auki niin suuttimen käytin irti ja pesin sen ihan vedellä + breikkarilla lopuksi + kuivaus ja takaisin paikoilleen oli aika lailla valkean kristallin peittämä.

                  No sitten ISTA:lla ihmettelemään lisää. Ajoin SCR testin vastuksille ja siellä virrat n. 5,5A molemmille lämmittimille (tankki ja letku) -> kunnossa. MUTTA letkun testaus antoi ehkä vihjeen viasta, kun se ensin näytti 10s n. 5,5A ja sitten 10 s 0A (poikki?), testi siis kestää 20s. Sama toistettuna ja sama tulos -> ei kait vastus tässä häröile...? Tuo 80518D on tässä tullut ja mennyt ja kun just ohjeen mukaan nollasin ja kävin ajelemassa niin myös näytön häly häipyi reilun 10 km jälkeen. Eli värkki taitaa olla vielä 'vähän' kunnossa, kun leudolla kelillä tuntuu toimivan ja jos/kun pakastuu niin lämmitys ei pelata luotettavasti ja jäätää putken. Toistaiseksi ei vuotoja mutta taitaa olla vain ajan kysymys milloin porsii lopullisesti.

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2752
                    • Tampere

                    Originally posted by juva3 View Post
                    Eli värkki taitaa olla vielä 'vähän' kunnossa, kun leudolla kelillä tuntuu toimivan ja jos/kun pakastuu niin lämmitys ei pelata luotettavasti ja jäätää putken. Toistaiseksi ei vuotoja mutta taitaa olla vain ajan kysymys milloin porsii lopullisesti.
                    Tulkintasi on oikea ja samoin johtopäätöksesi.
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • kakkoskuski
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2015
                      • 84
                      • Rauma

                      Sain vihdoin tilaamani OBD-lukijan ja sain autosta koodit ulos bimmerlinkillä.

                      Ad blueen liittyvät koodit:
                      2C3000 SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE

                      8051C5 Dosing line heating, control: short circuit to ground (DFC_UHtrPLSCG, Pin6)

                      Jälkimmäinen koodi tarkoittanee että se näistä usein särkyvä syöttöputki pitäs vaihtaa? Tosta ekasta koodista taas ei mitään hajua, eikä googlekaan äkkiseltään antanut selvää vastausta. Onko jollain tietoa mikä aiheuttaa koodin 2C3000?

                      ​​​

                      Comment

                      • JiiVee92
                        BTCF Member
                        • Mar 2017
                        • 934
                        • Kouvola/Myllykoski

                        Se eka kertoo vaan, että moottorinohjaimelle on kerrottu adblue viasta.
                        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                        NYT: E61 530xd -08 käyttis
                        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                        Comment

                        • kakkoskuski
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2015
                          • 84
                          • Rauma

                          Kiitoksia! Vaikuttaa loogiselta nyt kun noita on vähän enemmän tutkinu ja googlettanu.

                          Eli SCR järjestelmän ainut vika tällä hetkellä tuo dosing line. Osa ei ole tavattoman kallis, mutta vaihtotyö vaikuttaa työläältä.

                          Comment

                          • juhani75
                            Newbiemmer
                            • Nov 2011
                            • 26
                            • Kouvola

                            Täällä myös yksi adblue-vammainen kulkuneuvo. Kyseessä 520d xdrive -15 ja vikakoodit luettu istalla Kiitos JiiVee92

                            Vikalista:

                            80518A Metering line heating, activation: Line disconnection

                            8051AE Delivery module: Vacuum fault

                            805256 Active tank SCR fluid sensor: Echo recognised as faulty

                            Yksi hinta-arvio tullut jossa ehdotettiin linjaston, johtosarjan ja aktiivitankin vaihtoa. Perseelleen lensin kun kuulin hinnan. Työt + osat n.4000€!!!!

                            Asiantuntijoilta nyt tiedustelisinkin että miksi marmorilta ehdotetaan koko aktiivitankin vaihtoa jos tankkiin on mahdollista saada varaosia? Olenko ymmärtänyt aivan väärin mutta olen siinä käsityksessä kun aiheeseen tutustunut että Bosch-moduuli (16197351665) on vaihdettavissa. Eikö moduulissa ole integroituna tämä fluid sensor?

                            Siirtolinjaston vaihto on ainakin hyvin todennäköinen ja siihen osasin ennakkoon jo varautua. Mitä tarkoittaa sitten johtosarja ja minkä hintaisesta hässäkästä tässä on kyse?


                            Olenkin nyt ollut ensimmäisen tarjouksen saatuani yhteydessä bemareihin erikoistuneeseen huoltoon jossa aloitettaisiin tutkiminen johtosarjan mittauksella aktiivitankin osalta. Paikka sijaitsee muutaman sadan kilometrin päästä kotoani mutta eipä tuohon oman paikkakunnan marmorihuoltoon viitsi neljää tuhatlappusta suorilta käsiltä viedä.

                            Comment

                            • Tomi T
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 3858
                              • Nokia

                              Originally posted by juhani75 View Post
                              Täällä myös yksi adblue-vammainen kulkuneuvo. Kyseessä 520d xdrive -15 ja vikakoodit luettu istalla Kiitos JiiVee92

                              Vikalista:

                              80518A Metering line heating, activation: Line disconnection

                              8051AE Delivery module: Vacuum fault

                              805256 Active tank SCR fluid sensor: Echo recognised as faulty

                              Yksi hinta-arvio tullut jossa ehdotettiin linjaston, johtosarjan ja aktiivitankin vaihtoa. Perseelleen lensin kun kuulin hinnan. Työt + osat n.4000€!!!!

                              Asiantuntijoilta nyt tiedustelisinkin että miksi marmorilta ehdotetaan koko aktiivitankin vaihtoa jos tankkiin on mahdollista saada varaosia? Olenko ymmärtänyt aivan väärin mutta olen siinä käsityksessä kun aiheeseen tutustunut että Bosch-moduuli (16197351665) on vaihdettavissa. Eikö moduulissa ole integroituna tämä fluid sensor?

                              Siirtolinjaston vaihto on ainakin hyvin todennäköinen ja siihen osasin ennakkoon jo varautua. Mitä tarkoittaa sitten johtosarja ja minkä hintaisesta hässäkästä tässä on kyse?


                              Olenkin nyt ollut ensimmäisen tarjouksen saatuani yhteydessä bemareihin erikoistuneeseen huoltoon jossa aloitettaisiin tutkiminen johtosarjan mittauksella aktiivitankin osalta. Paikka sijaitsee muutaman sadan kilometrin päästä kotoani mutta eipä tuohon oman paikkakunnan marmorihuoltoon viitsi neljää tuhatlappusta suorilta käsiltä viedä.
                              Vaihtaisin syöttöputken eka ja katsoisin mitä tapahtuu.

                              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                              ex. 54*BMW

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7531
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by Tomi T View Post

                                Vaihtaisin syöttöputken eka ja katsoisin mitä tapahtuu.
                                Niin minäkin. Ad-blue linja (metering line) on halki josta tulee myös tuo Vacuum fault kun ei saada linjaa imettyä mukamasti tyhjäksi...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎