Tarkistin omasta 520d xdrive -13 vikakoodit ISTA:lla, niin sieltä löytyy sellainen vikakoodi, jonka mukaan tuossa adblue linjan lämmityksessä ei kulkisi tarpeeksi virtaa. Ymmärtäisin, että voi viitata huonoon kontaktiin lämmitysvastuksen liitännöissä, mutta en ole tehnyt asialle mitään auto toimii hyvin. Ehkä jossakin vaiheessa tulee ongelmia..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta
Collapse
X
-
Originally posted by H3nkka View PostTarkistin omasta 520d xdrive -13 vikakoodit ISTA:lla, niin sieltä löytyy sellainen vikakoodi, jonka mukaan tuossa adblue linjan lämmityksessä ei kulkisi tarpeeksi virtaa. Ymmärtäisin, että voi viitata huonoon kontaktiin lämmitysvastuksen liitännöissä, mutta en ole tehnyt asialle mitään auto toimii hyvin. Ehkä jossakin vaiheessa tulee ongelmia..
Comment
-
-
Originally posted by TemeM View PostMikä koodi? Itsellä 80518A Metering Line Heating, activation: Line disconnection. Ei ole tullut mittaristoon mitään ilmoitusta adbluesta. Mittasin lämmityskaapelin resistanssin, 0,9ohm. Saa nähdä kauanko kestää, että leviää lopullisesti.
Tuo resistanssi normaalilla toiminnalla taitaa olla lähemmä 2 ohm,
Onko linja muuten kunnossa, ettei ollut hangannut? Yleensä kelkan kohdilta kun tulee se käännös, niin siinä hangannut reiän.E38 728 -96
Comment
-
-
Originally posted by Nipea View Post
Tuo resistanssi normaalilla toiminnalla taitaa olla lähemmä 2 ohm,
Onko linja muuten kunnossa, ettei ollut hangannut? Yleensä kelkan kohdilta kun tulee se käännös, niin siinä hangannut reiän.
Comment
-
-
Originally posted by juva3 View PostSelvisikö mikä tässä tapauksessa oli ongelmana?
Samat hälyt ilmiintyi tänään eli 80518D + 2C3000.BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET
Comment
-
-
Originally posted by TemeM View PostMikä koodi? Itsellä 80518A Metering Line Heating, activation: Line disconnection. Ei ole tullut mittaristoon mitään ilmoitusta adbluesta. Mittasin lämmityskaapelin resistanssin, 0,9ohm. Saa nähdä kauanko kestää, että leviää lopullisesti.F10 520d lci xdrive -13 Schwarz II
E90 330d -06 Black saphire metallic
E46 320i - 98 Hellrott
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostDiagnoosi oli että linja ja suutin vaihtoon.
No sitten ISTA:lla ihmettelemään lisää. Ajoin SCR testin vastuksille ja siellä virrat n. 5,5A molemmille lämmittimille (tankki ja letku) -> kunnossa. MUTTA letkun testaus antoi ehkä vihjeen viasta, kun se ensin näytti 10s n. 5,5A ja sitten 10 s 0A (poikki?), testi siis kestää 20s. Sama toistettuna ja sama tulos -> ei kait vastus tässä häröile...? Tuo 80518D on tässä tullut ja mennyt ja kun just ohjeen mukaan nollasin ja kävin ajelemassa niin myös näytön häly häipyi reilun 10 km jälkeen. Eli värkki taitaa olla vielä 'vähän' kunnossa, kun leudolla kelillä tuntuu toimivan ja jos/kun pakastuu niin lämmitys ei pelata luotettavasti ja jäätää putken. Toistaiseksi ei vuotoja mutta taitaa olla vain ajan kysymys milloin porsii lopullisesti.
Comment
-
-
Originally posted by juva3 View PostEli värkki taitaa olla vielä 'vähän' kunnossa, kun leudolla kelillä tuntuu toimivan ja jos/kun pakastuu niin lämmitys ei pelata luotettavasti ja jäätää putken. Toistaiseksi ei vuotoja mutta taitaa olla vain ajan kysymys milloin porsii lopullisesti.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Sain vihdoin tilaamani OBD-lukijan ja sain autosta koodit ulos bimmerlinkillä.
Ad blueen liittyvät koodit:
2C3000 SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE
8051C5 Dosing line heating, control: short circuit to ground (DFC_UHtrPLSCG, Pin6)
Jälkimmäinen koodi tarkoittanee että se näistä usein särkyvä syöttöputki pitäs vaihtaa? Tosta ekasta koodista taas ei mitään hajua, eikä googlekaan äkkiseltään antanut selvää vastausta. Onko jollain tietoa mikä aiheuttaa koodin 2C3000?
Comment
-
-
Se eka kertoo vaan, että moottorinohjaimelle on kerrottu adblue viasta.EX: Ford mondeo -96"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Täällä myös yksi adblue-vammainen kulkuneuvo. Kyseessä 520d xdrive -15 ja vikakoodit luettu istalla Kiitos JiiVee92
Vikalista:
80518A Metering line heating, activation: Line disconnection
8051AE Delivery module: Vacuum fault
805256 Active tank SCR fluid sensor: Echo recognised as faulty
Yksi hinta-arvio tullut jossa ehdotettiin linjaston, johtosarjan ja aktiivitankin vaihtoa. Perseelleen lensin kun kuulin hinnan. Työt + osat n.4000€!!!!
Asiantuntijoilta nyt tiedustelisinkin että miksi marmorilta ehdotetaan koko aktiivitankin vaihtoa jos tankkiin on mahdollista saada varaosia? Olenko ymmärtänyt aivan väärin mutta olen siinä käsityksessä kun aiheeseen tutustunut että Bosch-moduuli (16197351665) on vaihdettavissa. Eikö moduulissa ole integroituna tämä fluid sensor?
Siirtolinjaston vaihto on ainakin hyvin todennäköinen ja siihen osasin ennakkoon jo varautua. Mitä tarkoittaa sitten johtosarja ja minkä hintaisesta hässäkästä tässä on kyse?
Olenkin nyt ollut ensimmäisen tarjouksen saatuani yhteydessä bemareihin erikoistuneeseen huoltoon jossa aloitettaisiin tutkiminen johtosarjan mittauksella aktiivitankin osalta. Paikka sijaitsee muutaman sadan kilometrin päästä kotoani mutta eipä tuohon oman paikkakunnan marmorihuoltoon viitsi neljää tuhatlappusta suorilta käsiltä viedä.
Comment
-
-
Originally posted by juhani75 View PostTäällä myös yksi adblue-vammainen kulkuneuvo. Kyseessä 520d xdrive -15 ja vikakoodit luettu istalla Kiitos JiiVee92
Vikalista:
80518A Metering line heating, activation: Line disconnection
8051AE Delivery module: Vacuum fault
805256 Active tank SCR fluid sensor: Echo recognised as faulty
Yksi hinta-arvio tullut jossa ehdotettiin linjaston, johtosarjan ja aktiivitankin vaihtoa. Perseelleen lensin kun kuulin hinnan. Työt + osat n.4000€!!!!
Asiantuntijoilta nyt tiedustelisinkin että miksi marmorilta ehdotetaan koko aktiivitankin vaihtoa jos tankkiin on mahdollista saada varaosia? Olenko ymmärtänyt aivan väärin mutta olen siinä käsityksessä kun aiheeseen tutustunut että Bosch-moduuli (16197351665) on vaihdettavissa. Eikö moduulissa ole integroituna tämä fluid sensor?
Siirtolinjaston vaihto on ainakin hyvin todennäköinen ja siihen osasin ennakkoon jo varautua. Mitä tarkoittaa sitten johtosarja ja minkä hintaisesta hässäkästä tässä on kyse?
Olenkin nyt ollut ensimmäisen tarjouksen saatuani yhteydessä bemareihin erikoistuneeseen huoltoon jossa aloitettaisiin tutkiminen johtosarjan mittauksella aktiivitankin osalta. Paikka sijaitsee muutaman sadan kilometrin päästä kotoani mutta eipä tuohon oman paikkakunnan marmorihuoltoon viitsi neljää tuhatlappusta suorilta käsiltä viedä.
BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View Post
Vaihtaisin syöttöputken eka ja katsoisin mitä tapahtuu.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment