Lähinnä kiinnostaa tietää että onko SCR koodattu pois vai ei, niinkuin tuo 0km range ilman mitään häiriöilmoituksia vähän vihjaisi. Täytynee asennella diagnostiikkaläppäri takaisin käyttökuntoon ja alkaa penkomaan, jos tähän ei löydy selkeää vastausta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta
Collapse
X
-
Minunki koslasta laukes nyt sitte adblue systeemi. Herjaa joka käynnistyksellä adblue järjestelmän häiriötä ja myös mittariston näytössä jatkuvasti muistutus asiasta.
Tarvisi saada diagnosoitua tuo vika. Onko tietoa saako Boschin korjaamotesterillä kunnolla selville vikapaikan?
Tai jollain suositella hyvää paikkaa Pori-Turku välillä jossa ei ole merkkiliikkeen hinnat mutta BMW:n diagnosointi onnistuu?
Tai Pori-Turku välillä joku foorumilainen jolla ISTA ja halua auttaa sopivaa korvausta vastaan?
Comment
-
-
F11 neliveto -14 n47
ensin oli vikakoodina molemmat nox anturit, nollailin ja sitten herjaili taempaa anturia että liian vähän muutoksia arvoissa.
kattelin että taempi tosiaan näytti välillä 0,01ppm valillä -50ppm ja sitten välillä 1600ppm, vaikutti sekavalle.
No otin tilalle purkuautosta vastaavan anturin ja nyt hetken ajelujen jälkeen taulussa on 26F500 scr system efficiency too low - koodi
arvelin tutkia että tankissa todella on adblueta ja että suutin ei ole kokonaan muurautunut umpeen.
Mutta onko muita ideoita?
Ilmeisesti tämä koodi liittynyt joissain tapauksissa myös softavikaan?
Millä lailla nox anturien lukemat käyttäytyy toimivassa autossa?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostF11 neliveto -14 n47
ensin oli vikakoodina molemmat nox anturit, nollailin ja sitten herjaili taempaa anturia että liian vähän muutoksia arvoissa.
kattelin että taempi tosiaan näytti välillä 0,01ppm valillä -50ppm ja sitten välillä 1600ppm, vaikutti sekavalle.
No otin tilalle purkuautosta vastaavan anturin ja nyt hetken ajelujen jälkeen taulussa on 26F500 scr system efficiency too low - koodi
arvelin tutkia että tankissa todella on adblueta ja että suutin ei ole kokonaan muurautunut umpeen.
Mutta onko muita ideoita?
Ilmeisesti tämä koodi liittynyt joissain tapauksissa myös softavikaan?
Millä lailla nox anturien lukemat käyttäytyy toimivassa autossa?
Joskus vaihdoin taaemman anturin uuteen kaverin autoon. Se ei kelvannut kun uusi anturi oli "herkempi" kuin vanha etummainen. Vaihdoin nuo sitten ristiin ja homma alkoi pelaamaan. Siitä on varmaan täällä ketjussa jossain juttua.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Autona 2015 530xd, ajettu 160tkm. Eilen tuli kaupunkiajossa iDrive näyttöön vikailmoitus: AdBlue virheellinen täyttö - AdBlue väärä neste. Pysäytin auton ja käynnistin uudelleen, vika hävisi eikä ollut auton check controllissa. Vikakoodin luin ja sieltä löytyi 2AC600. Tuon nollasin eikä tullut sekään uudestaan. Auto tosiaan pääasiassa kaupunki/pätkäajossa. Adblue säiliö täytetty n.500km sitten nesteen pistoolissa, ei ollut säiliö vielä tyhjä kun täytin. Pitääkö varautua nox-anturin tai tuon annosteluventtiilin vaihtoon/puhdistamiseen? Vai oliko vain satunnainen virheilmoitus?
Comment
-
-
Pikaisella googlailulla tai oikeastaan vähän pidemmällä ihmettelyllä en löytänyt vastaavia vikakoodeja, minä sain seuraavat:
2C3000 SCR control unit, diagnosis feedback: System fault OBD
8051FA Delivery module, feed pump, signal: No pressure detected
Onko kokemuksia, tuleeko tuo Boschin 16197351665 pumpun vaihtamalla kuntoon?G30 545e
F11 530xd
E36 328i Cab
Ex. E61 530xd
Ex. E90 320xd
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Post
Tuolla on tasakaasulla maantieltä lukemat: https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...74#post4388974
Joskus vaihdoin taaemman anturin uuteen kaverin autoon. Se ei kelvannut kun uusi anturi oli "herkempi" kuin vanha etummainen. Vaihdoin nuo sitten ristiin ja homma alkoi pelaamaan. Siitä on varmaan täällä ketjussa jossain juttua.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View Post
Vaihdoin itsekin anturit ristiin, eli uudempi on nyt etummaisena, auto on ollu siihen tyytyväinen ja vikakoodeja ei ole enää tullutF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
No niin, tuli sitten viikonlopun pakkasten jälkeen AdBlue järjestelmä häiriö ilmoitus. Vikakoodeja antaa 80518A (Metering line heating), 805192 (Delivery module, return pump, heater output), 8051AD (Delivery module, system pressure). Taitaa mennä se linja vaihtoon, ei nämä kestä Suomen talvea... Mutta voiko autolla ajaa nyt miten kauan vai onko riski että jättää tielle?
Comment
-
-
Ei Bemari yleensä jätä tielle AdBlue vian takia. Mm. VAG konsernin autot antaa ajaa joissain tilanteissa vain 1000 km vian havaitsemisen jälkeen ja sen jälkeen ne ei enää lähde käyntiin...
Tietysti jos Bemarissa AdBlueta vuotaa ulospäin eikä järjestelmä ymmärrä kytkeä pumppua pois käytöstä niin voi olla että nestettä kuluu nopeammin ja jos sitä ei lisää niin ei lähde jossain tilanteessa enää käyntiin...
Valtaosa noista AD-blue metering line vioista on sitä että joko vastus on palanut poikki tai sitten sisäputki on poikki vaikkapa jäätymisen takia (autonhan pitäisi imaista linja tyhjäksi kun sen sammuttaa) jolloin neste vuotaa ulos sisä- ja ulkokuoren välistä, sieltä pakoputken päästä jossa on liitin pakoputken ureasuuttimelle.
Harmi kun joku idiootti on päättänyt vetää sen urealinjan sieltä tankin yläpuolelta, muutenhan sen vaihtaisi puolessa tunnissa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Myxi View PostPikaisella googlailulla tai oikeastaan vähän pidemmällä ihmettelyllä en löytänyt vastaavia vikakoodeja, minä sain seuraavat:
2C3000 SCR control unit, diagnosis feedback: System fault OBD
8051FA Delivery module, feed pump, signal: No pressure detected
Onko kokemuksia, tuleeko tuo Boschin 16197351665 pumpun vaihtamalla kuntoon?
2C3000 SCR control unit, diagnosis feedback: System fault OBD
80518D Delivery module, negative pressure error in Metering Control, upper pressure threshold
Pumppu vika? Jos on, mistä kannattaa hankkia uusi?BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET
Comment
-
-
Moro,
jos yhtään helpottaan niin 2v sitten ao. hälyparilla F11:ssa urealetku vuoti.
2C3000 SCR control unit, diagnosis feedback: System fault OBD
8051AD Delivery module, system pressure: Pressure build-up fault
No mutta siitä sitten takaisi arkeen. Eilen aktivoitui vain 2C3000 häly ja pyyntö tarkastuttaa AdBlue järjestelmä. Mikäköhän nyt vai taas sama letku rikki?
Taustalla, että Pe ajeltiin mökille -30C ja Su (-15C) paluumatkalla n. 20 km ajon jälkeen kojelautaan ilmiintyi tuo tarkastuspyyntö.
Voisiko olla että olisi vain jäässä ja odotellaan lämpimämpiä kelejä?- Tähän pieni päivitys, että kojelaudan tarkistuspyyntö katosi ja häly 2C3000 saatiin nollattua, kun auto oli päivän lämpimässä hallissa ja ainakaan vielä ei uutta/muuta ole ilmaantunut...Last edited by juva3; 17-01-2024, 12:33.
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View Post80518D Delivery module, negative pressure error in Metering Control, upper pressure threshold
Pumppu vika? Jos on, mistä kannattaa hankkia uusi?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Post
Tuskin on pumppuvika. Vaikkaan että AdBlue linja vuotaa sieltä etupäästä, ts. sisäputki on halki ja tihuuttaa sisä- ja ulkokuoren välistä ainetta. Sen kyllä äkkiä näkee kun kurkkaa auton alle, siellä on silloin sitä "kristallia"...
Toki voihan se silti olla rikki, ammattilainen ei ole tutkinut asiaa.
Merkkiliike veikkasi että säiliö on rikki, siinä osa maksaa kuulemma 1501€ ja hinta-arviota korjaukselle ei saa huollon yhteydessä. Hinta-arvio maksaisi 70€ koodiluvun + 130€ alkava tunti diagnoosia.
Mun silmään koodi viittaisi ennemmin pumppuun kuin tankkiin, mutta tiedä sitten..
Suutin oli jo kädessä ja se näytti ihan hyvältä.BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View Post
Tätä mäkin veikkasin. Putki on tosin vaihdettu uuteen alle 15tkm sitten ja mulla oli auto nosturilla ja yritin katsella putkea ja mun mielestä se oli nyt ehjä.
Toki voihan se silti olla rikki, ammattilainen ei ole tutkinut asiaa.
Merkkiliike veikkasi että säiliö on rikki, siinä osa maksaa kuulemma 1501€ ja hinta-arviota korjaukselle ei saa huollon yhteydessä. Hinta-arvio maksaisi 70€ koodiluvun + 130€ alkava tunti diagnoosia.
Mun silmään koodi viittaisi ennemmin pumppuun kuin tankkiin, mutta tiedä sitten..
Suutin oli jo kädessä ja se näytti ihan hyvältä.
Selvisikö mikä tässä tapauksessa oli ongelmana?
Samat hälyt ilmiintyi tänään eli 80518D + 2C3000.
Comment
-
Comment