Announcement

Collapse
No announcement yet.

Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    Originally posted by juhape View Post
    Takavedossa ei ole noita AdBlue ongelmia kun ei ole koko paskasysteemiä
    Eikä muuten ole tuossa Mondeossakaan....
    Eikä M550d:ssä...

    Kävin äsken hakemass Laakkonen Jkl Hyllystä ad-blue putkein F11 530xd:een...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17536
      • Turku

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Eikä M550d:ssä...

      Kävin äsken hakemass Laakkonen Jkl Hyllystä ad-blue putkein F11 530xd:een...
      Mikä ajatus on, että exclude M550d ja takavedot?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        Originally posted by Laku View Post
        Mikä ajatus on, että exclude M550d ja takavedot?
        "Ajatus"? Kaikissa nelivedoissa pääsääntöisesti on ADBlue LCI malleita lähtien pl. M550d.

        sen M550d:n kohdalla on pieni epäilys että päästöjä on manipuloitu
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9158
          • Oulu

          Niin, ajatus varmaankin se, että takapotku on saatu menemään päästörajoihin ilman SCR-kattia ja siten tietenkin jätetty pois. Neliveto ei ole mennyt spekseihin ilman SCR-kattia. Ja kuten Major edellä totesi, pikkusen haiskahtaa, että M550d osalta joko tehty jotain puljauksia tai sitten otettu suosiolla jotain sanktioita, koska kyseessä kuitenkin volyymin osalta marginaalimalli. Olisi todennäköisesti myös vaatinut erilaisen SCR-katin kuin 530d:ssä, jotta virtausominaisuudet ja toiminta olisi säilynyt samankaltaisena.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            Originally posted by Clavurion View Post
            Niin, ajatus varmaankin se, että takapotku on saatu menemään päästörajoihin ilman SCR-kattia ja siten tietenkin jätetty pois. Neliveto ei ole mennyt spekseihin ilman SCR-kattia. Ja kuten Major edellä totesi, pikkusen haiskahtaa, että M550d osalta joko tehty jotain puljauksia tai sitten otettu suosiolla jotain sanktioita, koska kyseessä kuitenkin volyymin osalta marginaalimalli. Olisi todennäköisesti myös vaatinut erilaisen SCR-katin kuin 530d:ssä, jotta virtausominaisuudet ja toiminta olisi säilynyt samankaltaisena.
            Tämä oli hyvin "kiteytetty"
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • terppa
              BTCF Member
              • Apr 2021
              • 1
              • OULU

              Narun vaihtoa Oulu-Tre

              Itsellä pukkas myös nyt 80518A, 8051C0. Eli johtokatkosta ilmassa F11:ssa. Eipä tullut edes nämä AdBlue viat mieleen, kun F25:sta vaihtoi F11:een, kun edeltävässä sama mottisessa ei moista härveliä ollut. Onko tiedossa huoltopaikka Oulussa, jossa tuo osattaisiin tehdä kohtuu hinnalla ja asiantuntevasti vs. että joku uusi huoltaja alkaa käymään biimerin huolto-ohjetta lävitse, ja käyttää siihen päivän. Myös Tre seudulta passaisi, jos Oulusta ei löydy.

              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1571

                Kysyppäs Kissvesalalta.

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2278
                  • Vantaa

                  Syttyipä eilen vikavalo joka kertoi koodiksi SCR järjestelmän tasoanturin virtapiiriä. Nollasin koodin ja ei nyt ainakaan vielä palannut. Kyseinen anturi näyttäisi olevan "syöttömoduulissa" 16197351665 sisäänrakennettuna. Kyseisen moduulin saa kohtuu hintaan Boschilaisena. Mutta miten tuon vaihto, onnistuuko ilman adaptaarioita tms?
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4630
                    • Tampere

                    Originally posted by VilleP View Post
                    Syttyipä eilen vikavalo joka kertoi koodiksi SCR järjestelmän tasoanturin virtapiiriä. Nollasin koodin ja ei nyt ainakaan vielä palannut. Kyseinen anturi näyttäisi olevan "syöttömoduulissa" 16197351665 sisäänrakennettuna. Kyseisen moduulin saa kohtuu hintaan Boschilaisena. Mutta miten tuon vaihto, onnistuuko ilman adaptaarioita tms?
                    Oletko käynyt auton alla katsomassa ettei ureaa ole vuotanut mistään? Ajatuksena lähinnä ettei tuo ole paineellisena päässyt johonkin mihin sen ei pitäisi....
                    Voipi olla että yhden koodin perusteella ei vielä kannata alkaa vaihtamaan mitään mutta voihin sitä ainakin henkisesti valmistautua että mitäs jos....

                    Mikä auto mahtoi olla kyseessä?

                    Ellen nyt aivan väärin muista niin näissä vanhemmissa järjestelmissä syöttömuodulissa on vain pumput/vastukset. Uudemmissa sitten sekä pumppu että tasoanturit ovat tuossa syöttömodulissa. Aikaisemmassa keskustelussa on esillä sekä vanhempi että uudempi versio.

                    Jos asia on näin niin sitten tasoanturi on integroitu tankkiin. Näin.


                    (tuossa käytetty huntilla https://www.ebay.com/itm/274777112748), jos sama osa kuin mun autossa. Uus näyttää olevan vajaa 700 rahhoo.

                    Tuohon holeen tulee sitten syöttömoduli.


                    Minkä vikakoodin auto antoi? (joku muukin voi löytää keskustelun esim kookkelilla jos sama vika iskee päälle)
                    Tuossa listassa sitä ei taida olla?
                    Last edited by fraatti; 19-10-2021, 16:31.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4630
                      • Tampere

                      Kaverilla meni Seatista SCR-pönttö tukkoon. Oireina jatkuva DPF filtterin poltto jonka huomaa siitä että flekti on ajon jälkeen jatkuvasti päällä. Syyksi saksalaiset olivat keksineet päästöskandaalin seurauksena muutetun urea annostuksen kasvattamisen. En tiedä pitääkö paikkaansa mutta ajossa vastapaineetta pöntössä oli jotain miltei barin luokkaa. Ja järjestelmä on tietysti rakennettu niin pölhösti ettei se ymmärrä siitä mitään että onko paine-ero dpf pöntössä vai onko pakoputkessa peruna. Paineanturi siis mittaa kennon edestä painetta (ei eroa) ja vertaa sitä ilmanpaineeseen. Paineen saa koholle tukkimalla kädellä putken.

                      Onkos näissä bemareissa ollut tukoksia SCR pöntöissä vai onko se näissä tuntematon ongelma?
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2278
                        • Vantaa

                        2016 F11 530xd kyseessä.

                        En ole vielä kerennyt käydä auton alla. Tuossa kuukausi sitten täytin tankin, liekkö vaan huonoa tuuria. Koodi tuli tänään takaisin. Pitää kyllä vielä istalla luettaa jossain, tuo delphin antama koodi on geneerinen(p203a). Suht harvinainen koodi äkkiseltään googlattuna, ainakin bemareissa.

                        Ja taitaa tosiaan olla että tuossa pumpussa ei tasoanturia ole:/
                        Last edited by VilleP; 19-10-2021, 17:39.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2278
                          • Vantaa

                          Vika paikallistui puhki ja poikki hankautuneeseen piuhaan(pun/kelt) lähellä liitintä. Laitoin jatkoabikon, katsotaan pysyykö koodi poissa.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4630
                            • Tampere

                            Originally posted by VilleP View Post
                            Vika paikallistui puhki ja poikki hankautuneeseen piuhaan(pun/kelt) lähellä liitintä. Laitoin jatkoabikon, katsotaan pysyykö koodi poissa.
                            Saattaa olla että selvisit siis edullisella remontilla, hyvä niin.

                            Suosittelen tälläistä putkijatkoa, siinä sisällä tina ja päällä kutistesukka. Asennus kuumailmapuhaltimella. Noin perinteiset abikojatkot on aivan roskaa ja hetken päästä koko johto on aivan haperoa.

                            Muualta saa näitä halvemmalla.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2278
                              • Vantaa

                              Laitoin hieman vastaavalla, mutta ilman tinaa. Joutuu seuraavaksi jatkamaan piuhaa, siitä puuttui jo 5mm pätkä.

                              Oikea vikakoodi liittyi sensorin power suplyyn, ja istan ohje oli tarkistaa ensimmäisenä liitin/johdot.
                              Last edited by VilleP; 01-11-2021, 19:41.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • juva3
                                Newbiemmer
                                • May 2018
                                • 13
                                • Oulu

                                F11 520dx 2016, 170tkm

                                Pakkasten hellitettyä ilmiintyi ilmoitus: AdBlue häiriö - tarkistuta järjestelmä

                                Letku kiinni ja sieltä tuli ainakin 2 sopivasti aiheeseen liittyvää hälyä niin aukeaako raadille mitä sairastaa (ja mitä voisi kustantaa - noin);

                                2C3000 - SCR ctrl unit, diagnosis feedback: System fault OBD
                                244800 - Information diesel particulate filter: limited remainig distance available

                                ja sitten vielä joku sensori-häly:
                                C90D60 - AUC sensor: internal sensor fault

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎