Originally posted by HanSep57
View Post
Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta
Collapse
X
-
AdBlue ongelmiin liittyen;
Onko kenelläkään kokemuksia Urea Frost Booster aineesta? Lupaavat AdBluen jäätymispisteen alenevan -17,5 asteeseen. Aineen luvataan estävän myös kristallisoitumista. 50ml pullo riittää 20 litraan saakka. Mietin voiko tuollaisella seos-suhteella saada pakkaskestävyyttä lisää?
Leave a comment:
-
No ei varmaan oikeaa brändiä. Oikealla varaosa numerolla mutta halvinta brändiä eli NTY ENOX (trodo). Kävikö niin, ettei köyhällä ole vara ostaa halpaa?
Leave a comment:
-
Kyllä on kaikki paikallaan. Uusi SCR linjasto poisti metering line herjan ja adblue system fault valon. EGR lähti toimimaan tulppauksen poistolla ja hyvällä puhdistuksella. NOX anturit eivät nyt toimi uusien antureiden vaihdosta huolimatta
Leave a comment:
-
Auto oli ohjelmoitu ja SCR+EGR oli ohjelmoitu pois käytöstä. Kävi "vakioinnissa" eli päivittävät softan uusimpaan. Vikakoodit ilmestyivät tuossa yhteydessä ja eivät pysy kuittaamalla pois.
Leave a comment:
-
Molemmat NOX anturit vaihdettu ja adaptaatiot nollattu carlylla, mutta edellään aktiivisena vikakoodit:
2BC100 DDE sensor CAN: communication fault
2BC300 Nitrogen Oxide Sensor Upstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
2BC500 Nitrogen Oxide Sensor Downstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
2BC600 Nitrogen Oxide Sensor Upstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
2BC700 Nitrogen Oxide Sensor Downstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
Mitäs seuraavaksi osaisi tehdä? Sulake 128 testattu ehjäksi. Live dataa seuratessa molempien NOX antureiden arvot näyttää -0.01 kokoajan ajaessa
Leave a comment:
-
Kyllähän niille istassa adaptioiden nollaus on siellä service functioissa.
Leave a comment:
-
Kiitoksia näin arvelinkin! Pitää vielä tutkia kaapelit ja liitokset. Tarvitseeko noita NOX antureita jotenkin sopeuttaa vai riittääkö pelkkä mekaaninen vaihto?Last edited by temezuella; 03-09-2025, 13:48.
Leave a comment:
-
Nox anturit ei keskustele, jos syötöt ja väylät tulee anturien boxeille, niin uutta kehiin.
Leave a comment:
-
Osaisiko joku auttaa mistä johtuu vikakoodit:
2BC100 DDE sensor CAN: communication fault
2BC300 Nitrogen Oxide Sensor Upstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
2BC500 Nitrogen Oxide Sensor Downstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
2BC600 Nitrogen Oxide Sensor Upstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
2BC700 Nitrogen Oxide Sensor Downstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
Autosta ollut siis adblue pois käytöstä ja palautettu käyttöön. Metering line lämmitys herjaa -> tähän tilattu jo uusi linjasto
Leave a comment:
-
Mulla ohjelmoitu adblue pois käytöstä. Kysymys kuuluu vaikuttaako dpf jälkeinen 1. nox millään tapaa dpf;n taikka moottorin yleiseen toimintaan vai antaako tuo vaan Ab-systeemille tietoa? Alko nimittäin tuo anturin "keskiö" helisee, nii täppäsin hitsillä sen kiinni. Tais jotain lämmitysmoodin herjaa launchilla näyttää mut auto toimii kyllä hienosti.
Leave a comment:
Leave a comment: