Announcement

Collapse
No announcement yet.

Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Niilopi
    replied
    lähti tuplana

    Leave a comment:


  • Niilopi
    replied
    Osaako joku velho sanoa suoraan mikä pukkaa vikakoodit 2014 F15 X5 3.0D

    2AC600 - SCR system : efficiency too low, poor adblue quality detected
    26F500 - SCR system : efficiency too low

    Adblue herjaa tulee aina välillä.

    oisko nox anturi tai pakokaasun lämpötila-anturi?
    Pitääkö käyttää lukemassa antureiden arvoja vai voiko sanoa suoraltaan kummasta kyse?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Monet lasinpesunesteet on onneksi lähes 100% etanolia että jos vahingossa kaatelee niin ei pitäisi kauheasti vaahdota.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Tankissa olevan nesteen ureapitoisuuden arviointi perustuu äänennopeussignaaliin, jossa huomoidaan lisäksi sen lämpötilariippuvuus. Tätä arvoa verrataan SCR-yksikköön tallennettuun referenssiin. Periaatteessa urea-vesiliuoksen kanssa tiettyjen ominaisuuksien osalta riittävän samankaltaisesti käyttäytyvää nestettä ei voi erottaa alkuperäisestä, mutta eri asia on kuinka tiivisteet ja anturit sietävät esim. korkeaa etanoli- tai metanolipitoisuutta, jos Adbluen sijasta tankkiin kaadetaan jotain muuta. Nesteen vaahtoamisesta puhumattakaan, jos joku keksii vaikkapa lasinpesunestettä käytää.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Entäpä jos olisi kaatanut sinne vahingossa etanolia tankin täyteen?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Nestetason arviointi perustuu ultraäänisignaaliin.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Jos anturi joka mittaa nesteen tasoa olisi jumittunut säiliö täynnä asentoon vaikka tankki tyhjä niin mitäköhän sitten tapahtuisi?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by juva3 View Post
    Mitäköhän tuo SCR pönttö tykkää jos ajaisi talven tyhjällä Adblue-tankilla ja keväällä taas tarjoaisi raikasta Adblueta?
    SCR-yksikkö kertoo DDElle, joka ei vastaavasti anna polltomoottorille käynnistyslupaa.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ainakin vaggilaiset ei suostu käynnistymään tyhjällä tankilla.

    Leave a comment:


  • juva3
    replied
    Kylläpäkyllä, on se kiva kesäauto tuo pemu, 3. putki vuotaa 4v aikana.

    Nyt vaan koitin valmistautua talveen vähän paremmin eli syksyllä ostin uuden 10l Adblue pänikän + pullon tuota Motonetin lisäainetta. Adblue-tankki liki tyhjä. Tein tällingin ja ehkä jopa terästetyn. Aine tankkiin. Nyt kun oli tiukempaa pakkasta viime vikolla -22...24C ja eilen kun lämpeni -7C tjsp niin jo pukkasi tutun muikkarin tauluun + painehälyn testerille. Eli ei sen suurempaa apua ollut lisäaineesta, toki ei se mitään suuria luvannutkaan. Kevättä kohti ja uusi putki kesällä. Jos siis vian haluaa välttää niin auto lämpimään talliin pakkasten ajaksi ja ajelee sitten suvena niin välttyy AB-remonteilta.

    Mitäköhän tuo SCR pönttö tykkää jos ajaisi talven tyhjällä Adblue-tankilla ja keväällä taas tarjoaisi raikasta Adblueta?

    On tää niin syvältä... ja taitaa tuon Denoxiumin myyntiin saaminen EU-alueella olevan täysin mahdoton tehtävä. Vai onko parempaa tietoa - kauniita lauseita ja ymmärrystä kyllä on mutta ei se tuota ongelmaa ratkaise.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Juttu ei ole bemareista, mutta adbluen kritallisoitumisesta kylläkin. Ihan mielenkiintoinen papru. Kiteytymistä vähentävä aine ei maksa juuri mitään, joten itse lorottelen tuollaista jatkossa urean joukkoon.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post

    Ei pitäis nauraa, mutta onhan tämä aivan tragikoomista, kun pitää miettiä lisäaineen lisäainetta etenkin, kun Denoxium olisi vain päätöstä vaille valmis vaihtoehto.
    Joo, minkäs tuolla mahtaa. Paskan myivät. Jos jotain positiivista sanoa niin onneksi näiden yleisin vika on vain tuo kusiletku. Esim tankki on paljon kalliimpi osa vaihtaa.
    Valmistajien käpälät tuossa pitäisi naulata lautaan. Varaosakin on aivan ryöstöhinnoiteltuja ja lisäksi osat on suunniteltu niin että esim tuoreemmissa pitää vaihtaa koko tankki. Ei ne muutama pultti ja tiiviste olisi siinä konkurssissa paljoa maksaneet.

    Omassa autossa tuo vikavalo on killittänyt jo muutaman vuoden, mutta penniäkään en ole vielä laittanut kiinni oman auton adblue remontteihin. Tai sen verran olen, että syöttöputki on valmiiks ostettuna. En tiedä pitäisikö sitä ryhdistäytyä sen verran että vaihtaa tuo samalla, jos tuota takakardaania räplää.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Onko kenelläkään kokemuksia kitetymisen estoaineista? Onko syöttöputkia mennyt rikki aineen käytöstä huolimatta?
    Ei pitäis nauraa, mutta onhan tämä aivan tragikoomista, kun pitää miettiä lisäaineen lisäainetta etenkin, kun Denoxium olisi vain päätöstä vaille valmis vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Mersufoorumilta bongattu että joku on laittanut AmPro tarvike nox-anturin ja tuo on pelannut moitteetta. Tuohan on uusi tulija anturimarkkinoilla. Mersuissa noita taitaa mennä kuin leipää.
    https://www.mersuforum.net/forum/vie...93960#p1393960
    Ei ole Hellan anturi enää hinnan kiroissa(F11 530xd etummainen):

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎