Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Moottorin ohjaimen kertaa että scr boksissa on vikatila päällä. Tarkista koodit myös SCR ohjaimesta.Originally posted by juva3 View Post2C3000 - SCR ctrl unit, diagnosis feedback: System fault OBD
 
 Veikkaan että syöttökaapeli on sähkö.F11 535dX LCI
 Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kiitos vastauksista, homma kehittynyt hieman eli kun yritin löytää SCR:n hälyjä, jos ovat siis jossain muussa näkymässä kuin normi hälyt niin ei löytynyt -> onglema ISTAn käyttäjässä... polku hukassa jos on joku muukin hälynäyttö olemassa.
 
 Mutta 'päähälyissä' uusi häly;
 
 8051AD - Delivery module, system pressure: Pressure build-up fault
 
 siis paineet hukassa, joten alkaa kaiketi vaikuttaan putkivialta kuten jo on aavisteltu.
 
 Edit:
 Homma kunnossa - putki vaihdettu ja hälyt poissa - taas pääsee.Last edited by juva3; 14-01-2022, 23:20.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla juuri samat koodit päällänsä parhaillaan.. AUC anturin hinta 79€Originally posted by juva3 View PostF11 520dx 2016, 170tkm
 
 Pakkasten hellitettyä ilmiintyi ilmoitus: AdBlue häiriö - tarkistuta järjestelmä
 
 Letku kiinni ja sieltä tuli ainakin 2 sopivasti aiheeseen liittyvää hälyä niin aukeaako raadille mitä sairastaa (ja mitä voisi kustantaa - noin);
 
 2C3000 - SCR ctrl unit, diagnosis feedback: System fault OBD
 244800 - Information diesel particulate filter: limited remainig distance available
 
 ja sitten vielä joku sensori-häly:
 C90D60 - AUC sensor: internal sensor fault
 
 Myös puhallinmoottori ei pyöri kunnolla sieltäkin pukkaa vikakoodia.. kaikki alkoi huonon akun kanssa taistellessa ja sen kun sain uusittua niin tuli myös samaan syssyyn nämä ongelmat päälle..Last edited by H3nkka; 19-01-2022, 14:37.F10 520d lci xdrive -13 Schwarz II
 E90 330d -06 Black saphire metallic
 E46 320i - 98 Hellrott
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 AUC sensorin vaihto on ihan turhaa jos ei ihan stadin keskustassa jatkuvasti ajele...Originally posted by H3nkka View PostMulla juuri samat koodit päällänsä parhaillaan.. AUC anturin hinta 79€
 
 Myös puhallinmoottori ei pyöri kunnolla sieltäkin pukkaa vikakoodia.. kaikki alkoi huonon akun kanssa taistellessa ja sen kun sain uusittua niin tuli myös samaan syssyyn nämä ongelmat päälle..M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
 Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
 Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 F11 530xd autossa oli kertynyt kiteytynyttä adblueta koko suuttimen ympäristö täyteen, sitä oli niin paljon ettei koko suutinta meinannut löytyä. Aikani putkailtua sain sen tankilta tulevan letkun suuttimen takaa esille. Huomasin että letkun liittimessä oli se putki joka suuttimeen vie nesteen, eli itse liitin oli poikki. Onko tällaista käyny kenellekkään? Ilmeisesti suutin nyt ostettava uusi..BMW 530xD F11 LCI
 ”Missä euro6, siellä ongelma”
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuo taitaa olla muovia? Mikähän tuonkaan särkisi kuin jäätyminen ja siitä seuraava halkeaminen? Onko harmainta aavistustakaan kauanko se on ollut rikki? :think Minkä vikakoodin tuo antoi? Paineen noususta joku?Originally posted by Shaingi View PostF11 530xd autossa oli kertynyt kiteytynyttä adblueta koko suuttimen ympäristö täyteen, sitä oli niin paljon ettei koko suutinta meinannut löytyä. Aikani putkailtua sain sen tankilta tulevan letkun suuttimen takaa esille. Huomasin että letkun liittimessä oli se putki joka suuttimeen vie nesteen, eli itse liitin oli poikki. Onko tällaista käyny kenellekkään? Ilmeisesti suutin nyt ostettava uusi..
 
  
 
 Omaan autoon varaosanro on 18308514448 ja boschin vastine 0 444 025 010. Tuolla on 175€, orggis on vajaan huntin kalliimpi.
 
 
 Ja autosi ei näköjään ole ainut mistä tuon poikki. Joku kauppaa rikkinäistäkin. Toki kolarissa tuo voi myös varmaan rikkoutua. Toki kolarissa tuo voi myös varmaan rikkoutua.
 https://rrr.lt/fi/osat/ara67312-8514...-adblue-suutinF11 535dX LCI
 Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jep, muoviahan tuo nuppi tuntui olevan. Ensimmäisen kerran adblue herja iski tauluun kovilla pakkasilla heti joulun jälkeen, sen jälkeen ajelin toista tuhatta kilsaa kun ei jostain syystä kiinnostanut korjata eikä herjoja tullut enempää, hyvin pelasiOriginally posted by fraatti View PostTuo taitaa olla muovia? Mikähän tuonkaan särkisi kuin jäätyminen ja siitä seuraava halkeaminen? Onko harmainta aavistustakaan kauanko se on ollut rikki? :think Minkä vikakoodin tuo antoi? Paineen noususta joku?
 
 Omaan autoon varaosanro on 18308514448 ja boschin vastine 0 444 025 010. Tuolla on 175€, orggis on vajaan huntin kalliimpi.
 
 
 Ja autosi ei näköjään ole ainut mistä tuon poikki. Joku kauppaa rikkinäistäkin. Toki kolarissa tuo voi myös varmaan rikkoutua. Toki kolarissa tuo voi myös varmaan rikkoutua.
 https://rrr.lt/fi/osat/ara67312-8514...-adblue-suutin  
 
 Koodit jotka antaa on:
 8051AD: Delivery module, system pressure: pressure buil-up error
 2C3000 : SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE
 
 Mihin nuo kaksi kumiletkua menee tuosta suutinyksiköstä? Katselin BMW-ETK:sta että toinen menisi "coolant pump" ja toinen "line cylinder head".BMW 530xD F11 LCI
 ”Missä euro6, siellä ongelma”
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 En muista ulkoa että mihin ne suuttimen lämmitys-/jäähdytysputket meni mutta tuosta kuvasta selviää.Originally posted by Shaingi View PostJep, muoviahan tuo nuppi tuntui olevan. Ensimmäisen kerran adblue herja iski tauluun kovilla pakkasilla heti joulun jälkeen, sen jälkeen ajelin toista tuhatta kilsaa kun ei jostain syystä kiinnostanut korjata eikä herjoja tullut enempää, hyvin pelasi  
 
 Koodit jotka antaa on:
 8051AD: Delivery module, system pressure: pressure buil-up error
 2C3000 : SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE
 
 Mihin nuo kaksi kumiletkua menee tuosta suutinyksiköstä? Katselin BMW-ETK:sta että toinen menisi "coolant pump" ja toinen "line cylinder head". 
 
  F11 535dX LCI F11 535dX LCI
 Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kylläpä kyllä, vihdoin löytyi aikaa vaihtaa suutin, mutta eipähän se vika pelkästään siinä ollut. Letku on myös halki ihan siitä suuttimen läheltä, lämpösuojan sisältä.. Ei muuta kun uutta linjastoa tilaukseen. Ilmeisesti ihan kohtuullinen urakka vaihtaa uus letku paikallaan?Originally posted by Shaingi View PostJep, muoviahan tuo nuppi tuntui olevan. Ensimmäisen kerran adblue herja iski tauluun kovilla pakkasilla heti joulun jälkeen, sen jälkeen ajelin toista tuhatta kilsaa kun ei jostain syystä kiinnostanut korjata eikä herjoja tullut enempää, hyvin pelasi  
 
 Koodit jotka antaa on:
 8051AD: Delivery module, system pressure: pressure buil-up error
 2C3000 : SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE
 
 Mihin nuo kaksi kumiletkua menee tuosta suutinyksiköstä? Katselin BMW-ETK:sta että toinen menisi "coolant pump" ja toinen "line cylinder head".BMW 530xD F11 LCI
 ”Missä euro6, siellä ongelma”
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Muutaman tunnin juttu, ainakin jos on tehnyt tuon joskus aikaisemmin. Siitä on juttua samassa ketjussa hiukan aikaisemmin.Originally posted by Shaingi View PostKylläpä kyllä, vihdoin löytyi aikaa vaihtaa suutin, mutta eipähän se vika pelkästään siinä ollut. Letku on myös halki ihan siitä suuttimen läheltä, lämpösuojan sisältä.. Ei muuta kun uutta linjastoa tilaukseen. Ilmeisesti ihan kohtuullinen urakka vaihtaa uus letku paikallaan?F11 535dX LCI
 Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos pelkästään adblue letkun ”metering line” lämmitysvastus on poikki, tai lämmitysvastuksen liitinn on rikki, antaako auto ”adblue system fault” varoitusta mittaristoon?
 
 Voiko esim bimmerlinkillä seurata jotakin anturiarvoa jolla tietäisi milloin adblue järjestelmä on käytössä eli pumppu pyörii ja nestettä ruiskutetaan pakokaasun sekaan? Ongelmana on nyt se että viat ei lähde mittaritaulusta pois eikä tiedä miloin järjestelmä on ”käynnissä”. Auton ainakin pitänee olla käyntilämpöinen ennen kuin järjestelmä on päällä? Kauanko menee vikavalon poistumiseen vaikka systeemi toimisikin remontin jälkeen normaalisti?BMW 530xD F11 LCI
 ”Missä euro6, siellä ongelma”
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by Shaingi View Post 
 Onko tuo tämän vastakappale?
 
  
 
 Oliko adblue syöttöputki lahonnut ja työntänyt adbluet johtoja pitkin liittimen sisälle?
 
 En löytänyt tuollaista liitintä mistään. Ehkä zakspeed tietää saako tuollaista mistään.F11 535dX LCI
 Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by fraatti View PostOnko tuo tämän vastakappale?
 
 Oliko adblue syöttöputki lahonnut ja työntänyt adbluet johtoja pitkin liittimen sisälle?
 
 En löytänyt tuollaista liitintä mistään. Ehkä zakspeed tietää saako tuollaista mistään.
 Kyllä, juuri tuon vastakappale eli liitin tulee auton puolelta. Ja on kärähtänyt tuollaiseksi.
 
 Kyllä oli tullut pinnit pihalle liittimestä, en muuten pidä sitä mahdollisena kun neste on työntänyt ne pihalle. Toki sekin tuntuu ihmeelliseltä. Laitoin nuo pinnit kerran takaisin liittimen sisälle mutta ne oli uudestaan pullahtanut ulos.BMW 530xD F11 LCI
 ”Missä euro6, siellä ongelma”
 Comment
 
	

Comment