Originally posted by JaniLap
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta
Collapse
X
-
-
-
Mersufoorumilta bongattu että joku on laittanut AmPro tarvike nox-anturin ja tuo on pelannut moitteetta. Tuohan on uusi tulija anturimarkkinoilla. Mersuissa noita taitaa mennä kuin leipää.
Leave a comment:
-
-
Kiteytymisen estoaineet perustuvat urean liukoisuuteen erilaisiin alkoholeihin. Korkein liukoisuus on veteen, ja lisäämällä erilaisia alkoholeja (esim. teknistä etanolia, metanolia ja isopropanolia) voidaan termodynaamisesti vaikuttaa urean aggregoitumisominaisuuksiin ja näin mm. liuoksen jäätymispistettä nostettua samalla kun urean liukoisuutta ylläpidetään. Kaupallisissa tuotteissa alkoholipitoisuus on ohjeen mukaisesti annosteltuna sellainen, ettei se kykene esim. liuottamaan linjaston kumitiivisteitä.Last edited by JaniLap; 30-12-2024, 00:33.
Leave a comment:
-
-
Onko kenelläkään kokemuksia kitetymisen estoaineista? Onko syöttöputkia mennyt rikki aineen käytöstä huolimatta?
Näitä näyttää olevan ainakin LiquiMolylla ja Kentillä. Puteli on kyllä identtisen näköinen, joten voipi olla että valmistaja on sama.
Last edited by fraatti; 30-12-2024, 00:19.
Leave a comment:
-
-
Onko tietoa, että pystyykö noita ajotietokoneeseen tulevia varoituksia mahdollisesti jotenkin hiljentämään. Paikallinen arvauskeskus on nyt omasta f11 520d:stä vaihtanu metering linen ja johtosarjan. Lisäksi suutinta on puhdisteltu. Ilmeisesti tällä hetkellä tilanne on se, että koko tankki pitäisi vaihtaa, koska level sensori on viallinen. Ja tämä operaatio maksaa noin 2000 e, enkä kyseiseen remonttiin ole noin paljoa enää kiinnostunut satsaamaan. Ajotietokone tosiaan ilmoittaa, että adblue riittää 49 km matkaksi. Tämä matka kun loppuu niin käytännössä ei tapahdu mitään. Kun autolla lähtee uudelleen vaikka kauppareissun jälkeen ajamaan, niin on taas käytössä uudet patruunat(49km). Myös katsastuksesta auto menee huomautuksetta läpi. Noi piippaukset ja ilmot kun sais vaan jotenki pois, ni sit olis hyvä. Muuten auto kyllä menee hienosti.
Leave a comment:
-
-
Kokeilin yksi päivä irrottaa tuota etummaista van oli niin tiukalla ettei senhetkisillä työkaluilla lähtenyt...
Hommasin sitten tuon ngk:n tekemän pelkän anturi osan ja liitin sen johtoihin ja kokeilin niin livedatassa näyttää vain arvoksi -1.00. Adaptaatiot nollasin myös van ei auttanut mitään noin 100km ajon jälkeen taas tuli tuo vika (280F00 Nitrogen oxide sensor after SCR catalytic converter, signal: NOx signal invalid for too long). Koitin etsiä omasta istasta tuota anturinvaihdon koodausta van sitä ei siellä ollut.
Sain käytetyn mutta ehjän anturin tähän ja vaihdoin sen. Edelleen sama homma.. livedatassa näyttää -1.00. Täytyy taas ajaa hetki että tuleeko tuo sama vika päälle.. Voiko vaikuttaa tuo etten ole saanut koodattua tuota uutta anturia autoon?
Leave a comment:
-
-
Lukasin tuossa huollon yhteydessä vikakoodit autosta ja siellä oli tälläinen (280F00 Nitrogen oxide sensor after SCR catalytic converter, signal: NOx signal invalid for too long)
Onko tuo taaempi noxi nyt täysin mykkä? Jostain lukenut että kun näitä noxi herjoja on ollut niin on vaihdettu anturit päittäin jonka jälkeen koodit hävinneet ja kaikki ok. Mahtaneeko enää tähän auttaa
Leave a comment:
-
-
Tuomio oli,että hiukkasloukun kenno viallinen.Noki pääsee src-katille ja on voinut vaurioitua. Ja src-tankki viallinen… Ihanaa
Leave a comment:
-
-
Kyllä se oli ihan sulanu kun näyttivät sitä. Ens viikolla menee SAH:lle vianhakuun.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Matid View PostElikkäs 520 f11 2015 kävi adblueputken vaihdossa ja samalla vaihtoivat lambdan ja lämpötila-anturin. Lambdananturin pää oli sulanu?!? Näitten vaihdon jälkeen alkoi herjata pumppu/säiliötä ja korjaamo nosti kädet pystyyn,että vie merkkikorjaamolle. Paljohan maksaa tuo pumpun/säiliön vaihto?
Itse veisin kyllä jonnekkin missä näistä on kokemusta selvitykseen mikä siellä nyt on oikeasti vialla ettei vaan vaihdella osia arvausten perusteella.
Leave a comment:
-
-
Elikkäs 520 f11 2015 kävi adblueputken vaihdossa ja samalla vaihtoivat lambdan ja lämpötila-anturin. Lambdananturin pää oli sulanu?!? Näitten vaihdon jälkeen alkoi herjata pumppu/säiliötä ja korjaamo nosti kädet pystyyn,että vie merkkikorjaamolle. Paljohan maksaa tuo pumpun/säiliön vaihto?
Leave a comment:
-
Leave a comment: